Mä en ymmärrä ihmisiä jotka

  • Viestiketjun aloittaja miettii vaan
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tuo naimisiinmenon mainitseminen sotkee nyt tämän keskustelun, kun immeiset vaan puolustelee, miksi ei mene naimisiin ym.

Lyhyesti sanottuna en ymmärrä sellasta ihmistä, joka on epävarma halustaan jatkaa suhdetta tai sitoutua toiseen mutta on silti valmis tekemään lapsen.
 
Vieras
Ensinnäkin mun mielestä on kivaa, ettei kaikki tapahdu ns. kerralla. On kiva kun on unelmia, suunnitelmia. Meidän suunnitelmana on mennä naimisiin tässä joskus vaikka on jo 2 lasta. Ja toinen on raha. Meidän tuloista on tällä hetkellä hyvin vaikea säästää edes sitä muutamaa tonnia häitä varten ja halutaan kuitenkin mukavat, pikku häät kunnon ruoilla jne eikä mitään "maistraatissa ruokatauolla pikaisesti"
Juridisesti erona on perintövero ja lesken eläke.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mitäköhän väliä sillä naimisiin menolla on muuta kuin juridisesti? Ei niin mitään! Ja jos suunnitelmat menevät läpi niin ei enää sitäkään.
Käsittääkseni esim. lesken eläkettä ja lapselle "orvon rahaa" ei saa jossei vanhemmat ole naimisissa? Saatan olla väärässäkin.

Ei se mun mielestä ole naimisiinmenon paikka jos saa lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo naimisiinmenon mainitseminen sotkee nyt tämän keskustelun, kun immeiset vaan puolustelee, miksi ei mene naimisiin ym.

Lyhyesti sanottuna en ymmärrä sellasta ihmistä, joka on epävarma halustaan jatkaa suhdetta tai sitoutua toiseen mutta on silti valmis tekemään lapsen.


joo keskustelun alkuperäinen ajatus olisi ehkä tullut paremmin esiin, jos olisit ilmaissut asian noin niin kuin tuossa mustattuna..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo naimisiinmenon mainitseminen sotkee nyt tämän keskustelun, kun immeiset vaan puolustelee, miksi ei mene naimisiin ym.

Lyhyesti sanottuna en ymmärrä sellasta ihmistä, joka on epävarma halustaan jatkaa suhdetta tai sitoutua toiseen mutta on silti valmis tekemään lapsen.


joo keskustelun alkuperäinen ajatus olisi ehkä tullut paremmin esiin, jos olisit ilmaissut asian noin niin kuin tuossa mustattuna..
äh mustasin oman tekstinkin ...

kaikki eivät koe tarpeelliseksi naimisiin menoa, ajatellaan, että toiseen voi sitoutua muutenkin.

mie ihmettelin ennen miksi mieheni ei halua kanssani naimisiin. hän kuitenkin itse sai miut vakuuttuneeksi, että hän on minuun aivan yhtä sitoutunut nyt kun elämme avoliitossa. hän vierastaa tällaisia yleisiä tapoja kuten naimisiin menoa.
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei se mun mielestä ole naimisiinmenon paikka jos saa lapsen.
Olen samaa mieltä kanssasi. Ei ne sormukset lapsia ole ikinä kasvattanut.

Minä haluan, että on tulevaisuudessa jotain mitä odottaa... esim häät. Menen naimisiin vasta kun olen yli 30v. Jos silloinkaan, eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu mutta näin olen ajatellut.

Ei sitä aina tarvitse ymmärtää mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä. Ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa elää elämää. Jokainen tallaa tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo naimisiinmenon mainitseminen sotkee nyt tämän keskustelun, kun immeiset vaan puolustelee, miksi ei mene naimisiin ym.

Lyhyesti sanottuna en ymmärrä sellasta ihmistä, joka on epävarma halustaan jatkaa suhdetta tai sitoutua toiseen mutta on silti valmis tekemään lapsen.


Minä ainakin olen yrittänyt sanoa oman mielipiteeni, mutta sekään ei sitten vissiin kelvannut. Mun mielestä tässäkin ketjussa on monta muutakin ajatuskantaa siihen naimisiin menoon, mutta itse taidat lukea vain ne vastaukset, jotka sinä ymmärrät

:/
 

Yhteistyössä