mä kuulin aikas.. hmm..

hurjan jutun tänää..

Ystäväni kävi tänää kahvilla ja kertoi mitä hänen pikkusiskonsa oli hänelle sanonut..

Entisellä yläasteellani neljä 8.luokkalaista ja yksi 9.luokkalainen on raskaana :eek:
Muuta en varmaksi tiedä kuin tuon 9.luokkalaisen...

Ja että koulussa aletaan pitämään seksivalistusta tästä lähtien enemmän.. :whistle:

Pitääkin kysellä omalta pikkuveljeltä, joka on samassa koulussa että onko tämä tosiaan totta...<br><br>
 
No jopas on sattunut kaikki tosi nuoret odottajat samaan kouluun. Hyvä että lisäävät valistusta, mutta jotenkin tuntuu siltä että ne ketkä sitä tarvitsisivat, lintsaavat ne tunnit tai muuten vaan menee ohi korvien ne jutut... Ja ne ketkä tietää jo ehkäisystä ym., osaavat kuunnella hihittelemättä.
 
Täällä päin oli viime vuona kaks 8-luokkalaista ja yks 9-luokkalainen raskaana.
En olisi kyllä itte kyennyt tussa vaiheessa huolehtimaan lapsista. Toivottavasti heillä on hyvä "turva-verkko". :/
 
Muistan omalta yläaste-ajaltani, että sillonkin oli ainakin kaksi 15-vuotiasta tyttöä raskaana meijän koulusta.. Siitä taitaa olla kymmenisen vuotta kohta aikaa. Että tuskinpa sitä seksivalistusta on ikinä liikaa tässä maassa annettu! On se mieletön vastuu siinä iässä saada oma lapsi.. :\|
 
huh
Mä muistan silloin aikanaa, kun itse olin kasiluokkalainen ja yksi meidän koulun ysiluokkalainen tyttö odotti vauvaa, että ei se niin "kamalta" tuntunut, vaikka silloinkin aikuiset sitä juttua kauhisteli (no sekään ei auttanut, että tyttö oli valkolainen ja isä mustalainen). Siis jotenkin sitä piti itseään jo niiiiiiin aikuisena... En toki omaa lasta olisi halunnut, mutta siis ei tuntunut mitenkään järkyltä, että joku melkein samanikäinen jo saa.

Kovinpa on ajatukset muuttuneet sitä mukaan, kun on ikää ja kokemusta tullut lisää. ...ei maha mittään. Sääliksi käy niitä lapsiparkoja.
 

Yhteistyössä