Mä niin nautin, kun meillä ei ole kuin yksi lapsi

  • Viestiketjun aloittaja "Onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
Mun elämä olis tosi köyhää ilman rakasta siskoa. Ja ennen kaikkea sen ihania lapsukaisia<3 onneks mun vanhemmat ei aikoinaan tehnyt samaa ratkasua... Itsekkin olen äiti kolmelle ihanalle pojan viikarille<3<3<3
 
"mom-82"
Tunnen monia ainoita lapsia jotka etenkin aikuisiällä ovat kaivanneet sisarusta. Jotkut heistä ovat myös melkoisen itsekkäitä kun eivät ole koskaan tottuneet jakamaan mitään. Varmaan "pahin" mahdollinen on sellainen pikkuvanha ainut lapsi joka ei ole edes päivähoidossa.. Olen onnellinen että minulla on jo 1 ja pian hän saa sisaren. Se on yksi arvokkaimmista asioista mitä voi lapselleen antaa. :)
 
"sipsi"
Minusta tuntuu, että ketjussa osa kirjoittaa kirveestä ja osa aidanseipäästä :)

Minun mielestäni lapselle kyllä voi antaa hirveän paljon arvokkaita asioita, vaikka sisarusta ei "antaisikaan." Ja outo varmaan olen, kun minusta niitä sisaruksia ei hankita lapsia varten :)

Olkoon monilapsiset ja yksilapsiet yhtä onnellisia lapsistaan, näin sen parhaana näkisin :)
 
"tinja"
Sinä olet halunnut yhden ja olet sen saanut. Hienoa, että osaat olla kiitollinen hänestä. Minä olen halunnut aina kolme ja onneksi olen heidät kaikki saanut. En voisi olla onnellisempi. On aivan sama, vaikka meillä on vain yksi lastenhuone ja matkustamme harvoin. Se on ollut meidän valinta. Jonkun mielestä elämämme voi toki olla kurjaa, mutta pääasia on se, miltä se itsestä tuntuu. Luulen, ettei kukaan lapsiaan oikeesti kadu. Olen huomannut, että kaikki eivät halua helppoa elämää...tulevat siis tyytyväisiksi muunlaisesta. Minulla on tapana vältellä yksilapsisia vanhempia...jotenkin ajatukset ovat yleensä niin yksinkertaisia ja musta-valkoisia. Toki poikkeuksiakin löytyy, suuntaan ja toiseen.
 
vierasss
[QUOTE="äiti kolmelle";30280333]Sit käy niin, että se sun muksu yhtäkkiä yllättäen kuolee, jää auton alle tai jotain...siinä sitten elelet loppuikäsi lapsettomana ja ilman lapsenlapsia.

Lapset ovat suuri rikkaus ja vaikka meillä on 3 lasta, ei mikään noista mainistemistasi asioista ole poissuljettu, saavat harrastaa, on aikaa jokaiselle lapselle, on leikkikaverit aina omasta takaa, meillä on iso omakotitalo ja varaa matkustella silti joka vuosi... En ymmärrä pointtiasi, kenties yritit jotenkin nyt saada tästä keskustelua/tappelua aikaiseksi, mutta ei onnistu![/QUOTE]

Tää on jo aivan törkeä vastaus! Luuletko, että jos menettäisit yhden lapsen, ei haittaisi, kun jää kaksi? Sitä paitsi, yhtä hyvin 3 muksua voi kerralla jäädä auton alle. Valitettavasti.

Ap, ihanaa, että joku osaa nauttia yksilapsisuudesta ja olla siihen tyytyväinen. :) Minä en osaa aina yhtä hyvin. Välillä mietityttää, että lapsen kannalta voisi olla hyvä, jos olisi sisaruksia. Aina ei vain saa sitä mitä tilaa.
 

Yhteistyössä