Mä olen niiiiin kypsä!!!! Ekaluokkalainen ja muistamisen vaikeus..

|O Mikä siinä on, että ei muista/osaa huolehtia omista tavaroistaan??? Mä olen tänä syksynä nyt ostanut lapselle 4 pipoa ja hanskoja ties kuinka monet ja jossain vaiheessa oli tilanne, että talosta löytyi vain yksi pipo, eikä se ollut mikään niistä neljästä. Välillä pipoja ja hanskoja ilmestyy, niitä on löytynyt koulun pihasta, käytävältä, koulumatkalta.. Voi video..:headwall: Ja joka päivä käydään sama keskustelu, että pitää muistaa ottaa kaikki vaatteet mukaan, eikä ulos edes saisi enää mennä ilman pipoa kun on niin kylmä. Tyttö nyökyttelee vakuuttavasti ja taas seuraavana päivänä sama homma! Koululla on tällä hetkellä nyt myös kahdet liikkavaatteet jossain nurkissa pyörimässä..
Muuten on niin fiksu tyttö.. Miten sais tän asian mahtumaan sen päähän??? Koska ne oppii pitämään tavaroistaan huolta..?
 
Tytöllä on selvästi paljon tärkeämpiä asioita mietittävänä :saint:

Mä kans hävittelin kaikkea penskana, mutta kaikki myös löytyi yleensä kun mietin että missä tilanteessa mulla on vimeksi ollut se tavara.. Hävittelen kyllä kaikkea edelleen, ja sitten noi mun lapsetkin hävittelee kaikkea ja kyllä mä on välillä vähän pulassakin :LOL:
 
Fleur de la Cour
Ei tuohon auta kuin aika, neljännellä luokalla alkaa näkyä havaintoja siitä, että lapsi osaa jo jotain huolehtia kun on kyse omasta itsestään ja tavaroistaan. Ekalla luokalla katosi ulkohousuista alkaen tavaraa, puhumattakaan hanskoista ja pipoista.
 
Voin kuule kertoa, että kannattaa mennä sinne koulun löytötavarapaikalle, siellä on ihan käsittämätön määrä vaatteita. Pyöräilykypäriä oli viimeksi 6kpl (eikö näitäkään kotona kaivata), löytyy luistimia, kenkiä, ihan kaikkea. Monasti ihmeteltykkin, että eikö kotona todellakaan huomata, jos esim tuo kypärä puuttuu?
Menkää hyvät ihmiset sinne koululle aina välillä katsomaan josko olis omiakin tavaroita.
 

Yhteistyössä