Mä olen onnistunut pilaamaan meidän sohvat! ;( (kopio alcantaraa=kangassohvat)

Eli ostin kesällä meille käytetyt ihanat vaaleat sohvat, ne ovat olleet ennenkin lapsiperheessä ja olivat todella siistit kun hain ne. Sain mukaan kankaan puhdistusainetta, mut miks hemmetissä en osaa käyttää sitä?! :kieh:
Teen juuri niin kuin ohjeessa sanotaan!
"Suihkuta ainetta tahran päälle ja huuhtele 2-3kertaa kostealla froteepyyhkeellä tahrakohta." Joo teen noin, MUTTA kohtaan jää vain isompi läntti! Kun kohta kuivuu, jää kastunut alue läntiksi sohvaan! Sohva on jo ihan törkeen näkönen kun olen epätoivossa yrittänyt hinkata siitä noita läikkiä pois :(
Mitä teen väärin ja miten ihmeessä mä saan noi läntit pois?
Henkilö jolta ostin sohvat, ei osaa sanoa asiaan mitään...
Tuo kangas on jotain alcantaran jäljitelmää, eli jää esim. käden jälki jos koskee johonkin kohtaan. Nukka siis lyhyttä ja nousee pystyyn just tommosesta kosketuksesta tai istumisesta..
 
Meillä on alcantrarasohvat, eikä niihin ainakaan edes tarvita tahranpoistoaineita. Oletko varma että tuohon teidän sohvaan ois sellaista tarvittu?

Mulle tulee mieleen, että saiskohan sen höyrypuhdistimella puhtaaksi? Meillä ainakin kaikki töhnät lähti erittäin helpolla sohvasta tuon avulla.
 
"xxx"
Sä laitat liikaa sitä ainetta.

Pysty kangasta, tyynyjä mitenkään irroittaa ja huuhdella kunnolla? Se varmasti auttais saamaan ainejämät poijes.

Hinkkaamalla aikaansaadulle kulutukselle nyt ei voi mitään.
 
Q
Meidän etiset sohvat olivat samanlaista (tai ainakin samantapaista) kangasta.
Kun pesin tahroja sohvasta tein kuten sinäkin olet tehnyt, mutta pesuainetta laitoin todella vähän ja pyyhin sitä nihkeällä (ei märällä!) rätillä. Ja samalla luutusin sohvaa isommaltakin alalta.

Jos pesi liika märällä jäi länttiin ikävän näköiset rannut sohvan kuivuttua.
 
Kastele riittävän iso alue siitä sohvasta.. Jos saat täsmähoidettua (tahranpoistoaineella) tahran ensin pois, niin sen jälkeen vaikka veteen kastetulla puhtaalla pyyhkeellä pyyhkien kastelet koko sohvatyynyn. Näin meillä on kuvailemasi kaltaiset läntit hävinneet näkyvistä, ne kun tuppaavat tulemaan aina näihin kostean ja kuivan välisiin kohtiin..
 
vieras*
[QUOTE="vieras";22393880]Taisit tehdä väärin kun lapsi perheeseen vaaleat sohvat ostit...[/QUOTE]

Sohvathan olivat olleet jo aikaisemminkin lapsiperheessä ilman ongelmia.

Meillä on Askosta ostettu beige Jaguar-kankaalla verhottu sohva ja ei ongelmia, sohvalla on ikää n. 10 vuotta, josta 6 vuotta on ollut myös lasten käytössä. Sohavtyynyistä verhoilu lähtee irti, jolloin ne saa konepesuun. Yksittäiset läikät ovat lähteent tuoreeltaan kostealla kankaalla painelemalla.

Täältä löytyy pesuaineisiin liittyviä ohjeita
Softcare
 
"nnn"
Eli ostin kesällä meille käytetyt ihanat vaaleat sohvat, ne ovat olleet ennenkin lapsiperheessä ja olivat todella siistit kun hain ne. Sain mukaan kankaan puhdistusainetta, mut miks hemmetissä en osaa käyttää sitä?! :kieh:
Teen juuri niin kuin ohjeessa sanotaan!
"Suihkuta ainetta tahran päälle ja huuhtele 2-3kertaa kostealla froteepyyhkeellä tahrakohta." Joo teen noin, MUTTA kohtaan jää vain isompi läntti! Kun kohta kuivuu, jää kastunut alue läntiksi sohvaan! Sohva on jo ihan törkeen näkönen kun olen epätoivossa yrittänyt hinkata siitä noita läikkiä pois :(
Mitä teen väärin ja miten ihmeessä mä saan noi läntit pois?
Henkilö jolta ostin sohvat, ei osaa sanoa asiaan mitään...
Tuo kangas on jotain alcantaran jäljitelmää, eli jää esim. käden jälki jos koskee johonkin kohtaan. Nukka siis lyhyttä ja nousee pystyyn just tommosesta kosketuksesta tai istumisesta..
kuivaa ne kohtdat föönin ja kuivan froteen kanssa, silittämällä "karvan" suuntaan, se minimoi sitä läikän syntymistä. :) höyrypesuri on yksi hyvä myös! itse olen paritkin sohvat sellaisella pessyt, nimenomaan vaaleaa ja tuollainen kangas jonka pinta asettuu sen mukaan mihin suuntaan sitä koskee.
 
Kiitoksia neuvoista! :) Ja lisää saa antaa! :)
Minulla kesti vastaaminen, kun tämä netti ei toimi niin kuin pitäisi...
Mun anoppi osti just höyrypesurin! Miten sitä siis käytetään tuohon sohvaan? Ja millasella suuttimella?
Mä en ymmärrä miten entinen omistaja on saanut nuo tahrat niin hyvin aina pois eikä ole ikinä kuulemma läntejä saanut aikaiseksi :D Sekin on näköjään taitolaji ja onnistuu multa :D
 
vviieerraass
Nostanpa tämän vanhan ketju, kysyäkseni aiheeseen liittyvää:
oletteko saaneet tällaosten alcantrajäljitelmien nukkaa vielä elvytettyä, jos se alkaa olla enemmän sellaista kiiltävää littanaa ?
 

Yhteistyössä