mä olen väsynyt! sis. purkautumista...

Koko alkuvuosi on mennyt sairastellessa, joka viikko jompikumpi lapsista kipee, ja jos ei niin sit oon ite. Korvatulehduksia, pitkiä kuumetauteja ja nyt viimetteeks tytöllä monta viikkoa kestänyt pissavaiva, johon lääkäri ei osaa sanoa mitään! Kahen viikon aikana otettu kahet pissanäytteet joissa ei mitään, ja silti tuo valittaa kirvelyä ja panttaa pissansa, jolloin se tietty jossain vaiheessa lorahtaa housuun. Voi mennä muutama päivä ilman mitään, ja sit oireet tulee taas takasin :( Kun kivut pahimmillaan, tyttö kävelee polvet koukussa ja valittaa pipiä alapäässä... Lääkärissä ollessa tyttö ollut aina pirteämpi ja sillä hetkellä ei ole ollut kipuja, joten lääkäri todennut että ei syytä huoleen. Lisäks tytöllä paha atooppinen ihottuma, jonka hoito on h.vetin työlästä ja yöt on ärsyttäviä, kun toinen raapii koko ajan. Protopic jatkuvassa käytössä ja Ataraxia saa iltaisin pahimpiin kutinoihin, että pystyy edes nukahtamaan. Hoitotuki katkes ja nyt odotan uutta C-lausuntoa, että pääsen laittaa uuden hakemuksen kelaan.
Eilen oltiin pojan kanssa neuvolassa 5v-kuulotutkimuksissa, jossa todettiin, että korvat ei edelleenkään oo ok, eikä putket pysy paikoillaan. Korvia varten pitäs varailla jälkitarkastusaikaa, kun ollut noita tulehduksia koko alkuvuos, eikä korvat tuu kuntoon.
Tänään oltiin pojan 5v hammaslääkärissä, siellä kaikki onneks hyvin. Käytiin kaupassa ja kirjastossa ja iltapäivällä oliki taas kerran tytöllä lääkäri ton pissajutun takia. Lääkäri ei osannut auttaa, totesi vaan että labra on mennyt jo kiinni kun on pääsiäinen tulossa, kirjotteli muutamat rasvat tytölle ja käski kurkkia illalla fikkarilla sen pyllyä, että jos oiski kihomatoja?! Poika käyttäytyi tyypilliseen tapaansa todella inhottavasti sen lääkärireissun ajan, ja lääkäri alkoikin kysellä mun kuulumisia... Totesi, että mä näytän todella uupuneelta ja että poika vaikuttaa tosi hankalalta ja vilkkaalta, uhmakkaalta tapaukselta. Kyseli oisko mun mahdollista pitää vähän lomaa töistä, mä ilmoitin itku kurkussa että mulla on muutaman viikon kuluttua viikko lomaa. Lääkäri oli huolissaan mun jaksamisesta ja tarjoutui kirjoittamaan mulle sairaslomaa, mutta en ottanut sitä. Yritti myös antaa jonkinlaisia kasvatusvinkkejä pojan suhteen, mutta en mä niistä ollut kovin innostunut.
Muutaman viikon päästä on pojan 5v-neuvola, saas nähdä mitä tulee... Tytön kanssa päästään vasta toukokuussa Iho- ja Allergiasairaalaan tekee taas uusia testejä ja miettimään mikä ois hyvä. Molemmille tulossa ilmeisesti lähetteet tonne Korvaklinikalle, kun korvat ei parane ja pojalla rupee taas kerran kuulo häviämään sen takia, plääh!!!
Lääkäri oli oikeessa kyllä siinä, että mä olen todella, TODELLA väsynyt, kotona on rankkaa, eikä töissä mielisairaiden ihmisten parissa oo myöskään aina niin helppoa...

Kiva jos joku jaksoi lukea, helpotti kummasti =)
 
:hug: Voi kuule. Mä tiedän ton tunteen. Nimim.kahden pitkäaikaissairaan tapauksen äiti. Jatkuva infektiokierre alentuneesta vastustuskyvystä johtuen, saakelisti lääkärireissuja. Ja tässä lomassa pitää hoitaa vielä KOULU ja kotikin. Ja kun siellä koulussa pitäis aina välillä päästä käymään, kun siellä on semmonen juttu kuin läsnäolopakko :D Rästitehtävät tuppaa kasaantumaan, kun tulee poissaoloja.

Tsemppiä sinne!
 
:hug: Olis varmaan kannattanu ottaa se sairasloma niin olisit saanu levätä paripäivää... Noista kihomadoista. Se on mahdollista,kuulemma, että tytöillä voi kihomato olla virtsaputken suulla ja aiheuttaa pissatulehdus oireet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
:hug: Voi kuule. Mä tiedän ton tunteen. Nimim.kahden pitkäaikaissairaan tapauksen äiti. Jatkuva infektiokierre alentuneesta vastustuskyvystä johtuen, saakelisti lääkärireissuja. Ja tässä lomassa pitää hoitaa vielä KOULU ja kotikin. Ja kun siellä koulussa pitäis aina välillä päästä käymään, kun siellä on semmonen juttu kuin läsnäolopakko :D Rästitehtävät tuppaa kasaantumaan, kun tulee poissaoloja.

Tsemppiä sinne!
Ai joo, tosiaan... KOTI! Sitä pitäs muka kans jaksaa hoitaa |O Sekin tuntuu välillä niin turhalta, pyykkivuori ei vähene vaikka kone rullii koko ajan ja just ku oot olevinaan siivonnu niin kaks pyörremyrskyä pyyhkäsee ohi ja se on siinä. Mutta kiitos vaan tsempityksistä ja sitä samaa sulle :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
:hug: Olis varmaan kannattanu ottaa se sairasloma niin olisit saanu levätä paripäivää... Noista kihomadoista. Se on mahdollista,kuulemma, että tytöillä voi kihomato olla virtsaputken suulla ja aiheuttaa pissatulehdus oireet..
Tää oli mulle uutta tietoa, mutta niin se tosiaan lääkärikin sanoi, joten illalla sit vaan fikkari esiin=) Onks kellään muuten kokemusta noista kihomadoista, siis että näkyykö ne tosiaan niin selvästi paljaalla silmällä? Mä kun kysyin lääkäriltä että mitä jos en näe siellä pyllyssä mitään, niin se käski mennä seuraavana iltana uudestaan... Ja jos niitä ei todella ole ja oireet silti jatkuu, niin mennään sit Jorviin.
 
:hug: Tiedän tunteen, ainaski jotenkin. tänä kevät on ollut aivan kauheeta, tai oikeastaan viime kesästä asti. astmakohtauksia, vatsatautia, vuotavia korvatulehduksia, vesirokko... itsellä kuumeilua uupumuksen vuoksi. silti kaikki pitäisi jaksaa vaikka jokainen päivä tuo jotain tulleessaan. aina pitäisi sännätä jonnekin kun juuri pääseee sanomasta ääneen että saa levähtää. nyt tytöllä 39.5 kuumetta ja silti piti mennä töihin jos meinaa elannon tienata, mies jäi kotiin hoitamaan lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
:hug: Tiedän tunteen, ainaski jotenkin. tänä kevät on ollut aivan kauheeta, tai oikeastaan viime kesästä asti. astmakohtauksia, vatsatautia, vuotavia korvatulehduksia, vesirokko... itsellä kuumeilua uupumuksen vuoksi. silti kaikki pitäisi jaksaa vaikka jokainen päivä tuo jotain tulleessaan. aina pitäisi sännätä jonnekin kun juuri pääseee sanomasta ääneen että saa levähtää. nyt tytöllä 39.5 kuumetta ja silti piti mennä töihin jos meinaa elannon tienata, mies jäi kotiin hoitamaan lasta.
Meiltä puuttuu toi vatsatauti vielä, kaipa seki tulee... Mä en jaksais mennä koko pääsiäiseks töihin, mutta meen ku on pakko. Ärsyttäviä kaikki pitkät vkonloput ja juhlapyhät! Mä olin viimevuonna töissä pääsiäisen, vapun, juhannuksen ja joulun, saas nähä kuin tänä vuonna...
Joudutteko te vääntämään miehen kanssa siitä, kumpi jää kotiin? Me aina taistellaan, että kumman vuoro koska en mä halua joka kerta jäädä. Tosin jos mies menee lapsen kans lääkäriin, niin ei se osaa kertoa sille lääkärille kaikkia tarpeellisia tietoja, sekin ärsyttää.
 

Yhteistyössä