Mä oon eilen syöny kahden aikana ruuan ja sit yhentoista aikaan illalla oli pakko syödä pari leipää

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla oli maha vuosia sekaisin ja rajoitti elämää tosi paljon. Aloin syödä c-vitamiinia ( auttaa tulehduksiin), maitohappobakteeria ja kaikki ruoat mahdollisimman tuoreena. Syön paljon marjoja joista teen niin että laitan sekaisin eri marjoja, ihan vähän vettä ja sauvasekoittimella sileäksi ja tällaisia pari kolme annosta päivässä. Lisäksi jätin perunan pois. Porkkanasta teen usein mehua eli googleta makrobioottinen ruokavalio, sitä osittain itse noudatan.
 
kfkfkf
ja millaiset annoskoot sulla on? Koita syödä todella vähän, mutta parin tunnin välein. Alkuun saattaa olla nälkä jos syö vain vähän, mutta äkkiä se kroppa tottuu siihen, että parin tunnin päästä saa sitten taas vähän lisää
 
HippuTAR
Tää on alkanu 18 vuotiaana (tai jo 12 vuotiaana on ollu epämääräisiä mahakipuja, en tiedä liittyykö tähän), tutkittu on vaikka mitä ja koitettu monenmoiset ruokavaliot.

Ja siis ei suinkaan ollu heti näin paha vaan on vuosien aikana pikkuhiljaa pahentunu.
Nykyään saattaa olla vaikka viikko ihan suht hyvää aikaa (tosin silti silloinkin hätä iskee yllättäen ja vessaan pitää päästä HETI), voi olla viikon tälläästä ku ny tai sit vaihtelee päivästä toiseen. Ja eilenkin oli aamusta ihan ok mutta sitte toi maha taas jostain suuttui.
Ja sillon ku se on huonona pitäis olla kokonaan syömättä koska syöminen pahentaa asiaa reilusti.
 
Minulla tulee myös mieleen fibromyalgia, mutta myös ärtyvän suolen oireyhtymä. Googlaapa ja katso natsaisiko jompi kumpi. Ärtyvää on hankala hoitaa, mutta apuja siihenkin on saatavana. Eräällä perheemme jäsenellä on tuo ja tekee elämän hankalaksi. Tieto kuitenkin auttaa, sillä on helpompi edes vähän hallita mahan reaktioita. Aika kummalliselta kyllä kuulostaa jos tuota ei ole edes epäilty, kun kerran on jo tutkittukin oireilua.
 
"vieras"
Macy Gray ehtikin jo ensin, mutta kai lääkärit on sulle puhunut ärtyvän suolen oireyhtymästä? Sehän se varmasti on, jos kerran on tutkittu ja mitään syytä ei olo löytynyt. Ruokavalio voi auttaa, tässä oireyhtymässä on vielä se, että ne voi olla ihan ihmeruoka-aineita, jotka pahentaa tilannetta. Joillakin toimii vähähiilihydraattinen, mutta toisilla oireita aiheuttaakin vaikkapa paprika. Oireyhtymä liittyy paljon stressiin joten stressin vähentäminen voi auttaa. Kognitiivinen terapia ja tietyt masennuslääkkeet auttavat myös. Niitä masennuslääkkeitä ei siis ole tarkoitettu masennukseen, vaan ne rentouttavat suolta. Annostus on pieni.
 
"vieras"
Fibromyalgia?

Lihaskipuja ei oo mutta nivelkipuja kyllä.
Mulla on selittämättömiä kipuja ja vasta lääkärille kävin valittamassa, TAAS!!. Sormet, varpaat, selkä ja jalat jäykkänä ja kipeät. Lihas särkyä ja pistoksia.

Lääkäri kokeili fibromyalgia kipupisteet ja täsmää.
Ei kuitenkaan antanut nyt vielä mitään lääkettä eikä diagnoosia, ensin kokeillaan masennuslääkettä koska sekin tässä taustalla. Seuraillaan seuraillaan sanoi lekuri! Oikeesti kauan tätä on pakko jaksaa.. elämän halua ei ole.
Jos ei tehoa tuo lääke niin annetaan kipukynnystä nostavaa lääkettä, jos sitäkään, ainakin luvattiin!


Raihnainen paska olen minäkin vaikka nuori olen. Selän takia alkaa kuntoutus ja terapiat ym.. päälle! Helvetti soikoon!!!

Johtuukohan tämä koko paska siitä sikapiikistä jonka otin 2009.....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058486]

Johtuukohan tämä koko paska siitä sikapiikistä jonka otin 2009.....[/QUOTE]

Ei johdu. Oikeasti, kuinka tyhmiä te ihmiset olette? Ei, jokainen oire ja sairaus joka teille loppuelämän aikana tulee ei johdu sikainfluenssarokotteesta. Kyseessä on niinkin uskomaton asia kuin SATTUMA. Julkisuuten on jo tullut se tieto, että rokotteesta sai narkolepsian pieni osa nuorista, joilla jo valmiiksi oli narkolepsialle altistava geeni. Miksi te kuvittelette, että kaikki muut rokotteesta aiheutuneet taudit on onnistuttu pitämään piilossa? Mä en oikeasti enää jaksa ihmisten tyhmyyttä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058503]Ei johdu. Oikeasti, kuinka tyhmiä te ihmiset olette? Ei, jokainen oire ja sairaus joka teille loppuelämän aikana tulee ei johdu sikainfluenssarokotteesta. Kyseessä on niinkin uskomaton asia kuin SATTUMA. Julkisuuten on jo tullut se tieto, että rokotteesta sai narkolepsian pieni osa nuorista, joilla jo valmiiksi oli narkolepsialle altistava geeni. Miksi te kuvittelette, että kaikki muut rokotteesta aiheutuneet taudit on onnistuttu pitämään piilossa? Mä en oikeasti enää jaksa ihmisten tyhmyyttä.[/QUOTE]

Sattupa tulemaan oireet sen piikin jälkeen sopivasti! Tulipahan vaan mieleen!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058509]Sattupa tulemaan oireet sen piikin jälkeen sopivasti! Tulipahan vaan mieleen![/QUOTE]

Niin, kyseessä on edelleenkin sattuma. Jos katsot tänään televisiosta Salatut elämät ja huomenna saat flunssan, johtuuko flunssasi Salatuista elämistä?
 
HippuTAR
Lueskelin tosta fibromyalgiasta, muuten passais hyvin mutta en ole kipuherkkä eikä pahemmin oo kipujakaan. Paitsi toi selkä jossa tod.näk. oli syksyllä välilevynpullistuma (oma diagnoosi), ja nivelkivut joiden epäilen johtuvan escitalopramista.

Sama juttu ärtyvän suolen kans, muuten sopis mutta mahakipuja ei ole.

Ja laihtumaan tämä ei auta silti, tätä kun tosiaan on jatkunut jo vuosia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058519]Niin, kyseessä on edelleenkin sattuma. Jos katsot tänään televisiosta Salatut elämät ja huomenna saat flunssan, johtuuko flunssasi Salatuista elämistä?[/QUOTE]

Voi, voi!
Tiiätkö, että jälkiseuraamuksia on mahdollista tulla ihan joka asiasta.
Jos annat vedellä paljaalla niin hiv todennäköisesti johtuu siitä, eiks vaan?
Eli joskus tulee seuraamuksia, kun taas joskus ei =) varmuudella ei siis tiedetä josko sikapiikki on kaiken mun oireiden takana!
Vai oletko ennustaja,selvännäkijä tms..
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29058381:
Mulla on samaa vaivaa ja kauppareissut välillä yhtä helvettiä ja bussimatkat... Imodium ei kutenkaan saa minun mahaa tukkoon kuin päiväksi, vaikka ottaisin kolme.
Jep. Mä en tosin enää uskaltaisi linkalla mennä mihinkään, en vaikka ois vessallinenkin linkka. Sielä vessas ku vois joku olla just sillä sekunnilla ku pitäis päästä sinne.

Uimahalliin en enää voi mennä ollenkaan. En voi lasten kans mennä päinsä esim. johonkin tapahtumaan kun ei tiedä onko sielä sellaset vessat et kakaratkin mahtuu. Leikkipuistoon mennään autolla jotta pääsee äkkiä kotia jos hätä iskee. Yms.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058580]Voi, voi!
Tiiätkö, että jälkiseuraamuksia on mahdollista tulla ihan joka asiasta.
Jos annat vedellä paljaalla niin hiv todennäköisesti johtuu siitä, eiks vaan?
Eli joskus tulee seuraamuksia, kun taas joskus ei =) varmuudella ei siis tiedetä josko sikapiikki on kaiken mun oireiden takana!
Vai oletko ennustaja,selvännäkijä tms..[/QUOTE]

En ole ennustaja kuten sinä näköjään olet vaan luotan tieteelliseen tutkimukseen. On tutkittu, että HIV voi tarttua suojaamattomasta seksistä aivan kuten narkolepsia voi johtua sikarokotteen ja geenin yhteisvaikutuksesta. Se, että kaksi asiaa tapahtuu samaan aikaan ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että toinen olisi syy toiseen. Jos harrastat suojaamatonta seksiä ja sairastut pian narkolepsiaan, se ei kuitenkaan johtunut suojaamattomasta seksistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29058598]En ole ennustaja kuten sinä näköjään olet vaan luotan tieteelliseen tutkimukseen. On tutkittu, että HIV voi tarttua suojaamattomasta seksistä aivan kuten narkolepsia voi johtua sikarokotteen ja geenin yhteisvaikutuksesta. Se, että kaksi asiaa tapahtuu samaan aikaan ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että toinen olisi syy toiseen. Jos harrastat suojaamatonta seksiä ja sairastut pian narkolepsiaan, se ei kuitenkaan johtunut suojaamattomasta seksistä.[/QUOTE]

Eli sinulle on sitten tullut flunssa salattujen elämien jälkeen?
=) =)
 
Ärtyvän suolen oireyhtymä voi olla ilman mahakipujakin.Vatsa voi olla ripulilla, voi olla ummetusta.Voi olla vuorotellen jompaa kumpaa tai sitten pelkkää ripulia tai pelkkää ummetusta.Myös se jos on paljon stressiä, monenlaisia murheita voi saada vatsan aivan sekaisin.Mä olen ollut lapsesta saakka huonovatsainen.Pahimpina kausina on tuntunut että elämä pyörii vain oman navan ympärillä, koska vatsan toiminta oli todella ongelmallista.Maitohappobakteerit, kahvin välttäminen, voimakasmausteisten ruokien välttäminen ja MOLKOSANin nauttiminen auttoi minua.
 

Yhteistyössä