Mä pistän aloituksen vuorostani, vieraat lapsiperheet ja koirani.

  • Viestiketjun aloittaja joku vaan
  • Ensimmäinen viesti
joku vaan
Viikonloppuna olimme vaeltamassa ja menimme paistamaan makkaraa yleiselle makkaranpaistopaikalle. Sellaisia nuotiopaikkoja oli useita välimatkan päässä. Olimme siellä keskenämme, muita ei ollut.
Koirani oli irti, ja siihen tallusti mies kahden lapsensa kanssa.

Tämä typerys alkoi vislailemaan koiralleni, kutsumaan luokseen. Totesin koiralleni ettei sinne mennä ja pistin hetkeksi pannan kaulaan.
Mies lähti tutkimaan nuotiopaikkoja lastensa kanssa ja minä päästin koirani.
Puolisen tunnin päästä tämä mies tuli lapsiensa kanssa ja suoraan mun koiraa kohti. Otin koiran kiinni ja tuijotin näitä vieraita että ihanko tosissaan, voiko enää olla..?
Muutaman askeleen päästä sanoin etten pidä tästä, että tullaan komppaniana.
Mies pysähtyi lapsiensa kanssa ja sitten sanoin, etten pidä siitäkään, että minun koiraani kutsuu vieraat ihmiset.
Mies lähti lapsineen sanomatta mitään.

Onko oikeasti olemassa noin typeriä ihmisiä, jotka kutsuu vierasta koiraa ihan tuosta noin vain?
Minä olen tehnyt suuren vaivan, että saan koirani koulutettua pysymään nuotiopaikalla, ja sitten tulee joku helvetin koirarakastaja valopää, joka kutsuu vierasta koiraa, lapset mukanaan.
Onneksi koirani on koulutettu, mies näköjään ei.

Ja sitten mulla ärsyttää nämä lapsiperheet, kun sivuutan ihmisen lapsineen, yleensä nuori äiti kyseessä, nämä alkaa kutsumaan koiraani, lepertelemään ja lässyttämään.
Koirahan on edelleen koulutettu, mutta kyllä se raivostuttaa silti.
Sitten aletaan kysymään, saako lapset silittää.

Voi jessus.
Jos minä olen kouluttanut koirani menemään vieraitten ohitse niitä huomioimatta, vapaana tai hihnassa, niin sitten halutaan koirani näitten kullanmurusten leikkikaveriksi.
Koira rakastaa lapsia, mutta pitäisin sen mielummin perhepiirissä.

Kaikista pahinta on ne äidit, jotka vaan päästää kullannuppusensa suoraan juoksemaan koiraa kohti ja huutamaan innosta.
Yleensä karjaisen takaisin että seis siihen paikkaan.

Mikä hitto teitä ihmisiä vaivaa?
Te pauhaatte kuinka huonosti koulutettuja koiria on, ja kuinka ne häiritsevät teidän elämäänne, minun elämääni häiritsee nämä nuppuset jotka annetaan juosta vieraan eläimen luokse.

Ei milloinkaan saa lähestyä vierasta eläintä, ei saa kutsua, vaikka se onkin kuinka söpö tahansa.
 
sapettaa myös
mä olen myös koiranomistajana törmännyt vastaavaan. samoin ärsyttää toiset koiranomistajat kun huomaavat että hakeudun tien toiseen laitaan remmi lyhyenä, silti he päästävät oman mustinsa löysässä narussa "tervehtimään" minun koiraani
 
vv
Mun koira on koulutettu ja tykää lapsista.
Jos joku kysyy saako koiraa silittää vastaan yleensä myöntävästi, koira ottaa katsekontaktin minuun ja seisoo siinä hienosti rpasutusten ajan. Ei se multa oo pois että lapset saavat tutustua koiriin, useasti myös neuvon pienille koiran oikeaa lähestymistä ja koiran kohtelua.
 
vieras
Mä en ole mikään koiraihminen, mutta musta on tosi hienoa, kun jotku ovat saaneet koiransa koulutettua hyvin. Syy siihen, miksi en ole koiraihminen on se, että toiset eivät kouluta niitä koiriaan ollenkaan. Se kun on esimerkiksi lenkillä ja vastaan tulee ihminen kouluttamattoman koiran kanssa ja koira syöksyy meitä kohti, on todella pelottavaa. Kerran meinasin lentää rullaluistimilla ojaan, kun joku nainen vaan antoi koiransa tulla siihen eteen.
 
Meillä toisin päin.. ihmiset kääntyy kun näkevät meidän koiran. Koira juoksee ihmisiä vastaan ja menee moikkaamaan niin ihmiset järkyttyy :D Ihan ymmärrettävää koiran koon takia, kyseessä irlanninsusikoira. Mutta ei se mene niin, että pieni koira -kiltti, iso -paha.
Seuraavalla kerralla sitten uskaltavat tulla heti koiran luokse, kun ovat todenneet ettei se ketään syö välipalaksi :D
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole mikään koiraihminen, mutta musta on tosi hienoa, kun jotku ovat saaneet koiransa koulutettua hyvin. Syy siihen, miksi en ole koiraihminen on se, että toiset eivät kouluta niitä koiriaan ollenkaan. Se kun on esimerkiksi lenkillä ja vastaan tulee ihminen kouluttamattoman koiran kanssa ja koira syöksyy meitä kohti, on todella pelottavaa. Kerran meinasin lentää rullaluistimilla ojaan, kun joku nainen vaan antoi koiransa tulla siihen eteen.
Meillä on koira mutta mä kanssa palkään lasteni puoleta näitä kouluttamattomia hurjapäitä joita ihmiset eivät pysty pitää hallinnassa.
 
Tämä ei varsinaisesti liity tähän asiaan, mutta olin tosi otettu Saksan reissulla siitä, kuinka vähän vieraat ihmiset kiinnostivat paikallisia koiria, jotka kulkivat kaikkialla vapaana. Ja kuinka vähän ihmiset olivat kiinnostuneita vieraista koirista.
Itse annan silittää koiraani välillä, jos pyydetään, mutta en pidä siitä, että koiraa lähestytään kysymättä. Koirani kun ei ole mikään vieraita ihmisiä varauksetta rakastava rotu tai yksilö.

Tosi tyhmä perheenisä sattui kohdallesi. Kas kun ei antanut koiralle vielä herkkuja.
 
Näinhän se valitettavan usein menee. multa onneksi on tähän asti aina kysytty että "saako niitä silittää" ja siihen vastaan aina että " ei " ainakaan jos on molemmat mukana.

Mun koirat ovat kans tosi lapsirakkaita eikä ole ollut niiden kanssa koskaan ongelmia, mutta lapsista kun ei ikinä tiiä mitä hassua ne keksii koiralle tehdä. ja koirastahan ei aina tiedä miten se reagoi, joten parempi olla silittelemättä meidän sessejä! :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Meillä toisin päin.. ihmiset kääntyy kun näkevät meidän koiran. Koira juoksee ihmisiä vastaan ja menee moikkaamaan niin ihmiset järkyttyy :D Ihan ymmärrettävää koiran koon takia, kyseessä irlanninsusikoira. Mutta ei se mene niin, että pieni koira -kiltti, iso -paha.
Seuraavalla kerralla sitten uskaltavat tulla heti koiran luokse, kun ovat todenneet ettei se ketään syö välipalaksi :D
no tällasista koirista mä en taas tykkää yhtään :/ ihan sama miten kiltti koira, mut en tykkää .
 
vieraana
Mua ärsytti kans, silloin kun mulla oli sheltti. Niin suloista ja pientä pitä joka ikisen tulla silittelemään, niin mummojen kuin lasten. Opeta siinä sitten koiraa käytöstavoille!
No nyt on samojedi, vaikka onkin lauhkea kuin mikä niin eipä tule moni silittelemään ellei tunne koiraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Meillä toisin päin.. ihmiset kääntyy kun näkevät meidän koiran. Koira juoksee ihmisiä vastaan ja menee moikkaamaan niin ihmiset järkyttyy :D Ihan ymmärrettävää koiran koon takia, kyseessä irlanninsusikoira. Mutta ei se mene niin, että pieni koira -kiltti, iso -paha.
Seuraavalla kerralla sitten uskaltavat tulla heti koiran luokse, kun ovat todenneet ettei se ketään syö välipalaksi :D
no tällasista koirista mä en taas tykkää yhtään :/ ihan sama miten kiltti koira, mut en tykkää .
Peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Meillä toisin päin.. ihmiset kääntyy kun näkevät meidän koiran. Koira juoksee ihmisiä vastaan ja menee moikkaamaan niin ihmiset järkyttyy :D Ihan ymmärrettävää koiran koon takia, kyseessä irlanninsusikoira. Mutta ei se mene niin, että pieni koira -kiltti, iso -paha.
Seuraavalla kerralla sitten uskaltavat tulla heti koiran luokse, kun ovat todenneet ettei se ketään syö välipalaksi :D
no tällasista koirista mä en taas tykkää yhtään :/ ihan sama miten kiltti koira, mut en tykkää .
En tykkää minäkään.

Koirat täytyy pitää kiinni, jos muita ihmisiä on paikalla, eikä niitä saa päästää ketään "tervehtimään" ennen kun on varmaa että toinen osapuoli haluaa tulla tervehdityksi.

Mun poika kerran potkaisi päähän koiraa, joka tuli "tervehtimään" kun hän istui rattaissa. Pelästyi siis raukka tosissaan, kun ventovieras piski tunki kuononsa hänen rattaisiinsa :| . Mua hieman hävetti, mutta toisaalta taas omistajakin voisi miettiä että kannattaako koiraa päästää pikkulapsen rattaisiin ihan tuosta vaan?! :kieh:
 
vieras klo 9.57
jatkan vielä, että en ikinä anna koirieni olla vapaana täällä missä asutaan, siis Helsingissä. Mua sieppaa ne keillä on koirat vapaana, varsinkin jos eivät tottele omistajaansa.
Sitä varten on koirapuistot.
Erikseen on ehkä toi metsä, missä voi olla vapaana.
 
leppäkerttu
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Viikonloppuna olimme vaeltamassa ja menimme paistamaan makkaraa yleiselle makkaranpaistopaikalle. Sellaisia nuotiopaikkoja oli useita välimatkan päässä. Olimme siellä keskenämme, muita ei ollut.
Koirani oli irti, ja siihen tallusti mies kahden lapsensa kanssa.

Ei milloinkaan saa lähestyä vierasta eläintä, ei saa kutsua, vaikka se onkin kuinka söpö tahansa.
Voi hyvänen aika. Miksi sinulla oli koira irti. Koira on pidettävä kytkettynä. Jos jotain olisi sattunut, vika olisi ollut sinun. Ihmetyttää tuollaiset älypää-koiranomistajat, jotka eivät osaa alkeellisimpiakaan koiranomistajatapoja.



 

Yhteistyössä