Mä varma päätin, minkä alan yritys haluan, perustaa kesällä:)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Onnea yritykseen, hieno homma jos lähdet yrittämään.

Näille kommentoijille, jotka heti ovat tyrmäämässä niin sanon suoraan: haistakaa huilu! Hyvä että yrittelijäitä ihmisiä löytyy ja heitä pitäö kannustaa, eikä heti ampua alas.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81 ja rops
vaikka Turku on täynnä kahviloita, ei noissa kahviloissa ole mitään, joka paikassa vaan pieni valikoima, samat leivokset(huono makuiset) samat sämpylät:x Stocka on ainoa paikka missä voi syödä
Olen kyllä samaa mieltä. Stockman ja Fontana ainoat kivat, ja Fontanakin tietyllä tavalla niin iso, että sellaiselle pienemmälle, kodikkaammalle ja "luomummalle" paikalle voisi hyvin olla tilausta. Bossaliina Maariankadulla oli tosi kiva (tosin mun makuun aika "hippihenkinen") ja yksilöllinen, mutta paikka on huono ja nyt sillä on jo uudet omistajat/kaatunut.

Aschanit, Cafe Brahet ym ovat mun mielestä tylsiä ja valikoimat huonoja.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Vieras";25605206]Onnea yritykseen, hieno homma jos lähdet yrittämään.

Näille kommentoijille, jotka heti ovat tyrmäämässä niin sanon suoraan: haistakaa huilu! Hyvä että yrittelijäitä ihmisiä löytyy ja heitä pitäö kannustaa, eikä heti ampua alas.[/QUOTE]:heart:
 
Minne? Jos Turkuun niin en usko, että tulee menestymään. Meillä on Cafe Brahe joka on niin suosittu että siihen on vaikeaa saada toista paikkaa iskettyä viereen.
Moni on yrittänyt mutta ne ovat kaatuneet. Jokirannan kahvilat ovat menestyneet sillä ne ovat kaikki erilaisia mutta..En tiedä missä kahviloissa olet käynyt mutta kyllä Cafe Brahen syötävät ovat omaa luokkaansa ja laaja valikoima vielä kaiken lisäksi. Stocka ei todellakaan ole sen veroinen.
Ai, mä taas en tykkää yhtään CAfe Brahen tuotteista. Mun mielestä ne ovat kyllä isoja, mutta tylsän makuisia.

Jokirannassa on tosiaan ihana Cafe Art, Fontana on hyvä, ja Tintå (vaikka ei olekaan kahvila) on aivan mahtava. Mutta uskon että jokirannassa voisi olla tilausta vielä hyvälle kahvilalle, JOS paikka on mukava, valikoima laaja ja maukas, ja luomulle voisi olla hyvinkin tilausta.
 
Venakko Milanna
Olen kyllä samaa mieltä. Stockman ja Fontana ainoat kivat, ja Fontanakin tietyllä tavalla niin iso, että sellaiselle pienemmälle, kodikkaammalle ja "luomummalle" paikalle voisi hyvin olla tilausta. Bossaliina Maariankadulla oli tosi kiva (tosin mun makuun aika "hippihenkinen") ja yksilöllinen, mutta paikka on huono ja nyt sillä on jo uudet omistajat/kaatunut.

Aschanit, Cafe Brahet ym ovat mun mielestä tylsiä ja valikoimat huonoja.
juu toi fontana on hieno paikka kans, mutta valikoima on kans pieni, mutta silti voittaa kaikki aschanit=)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Venakko Milanna
ja mä luulen jos joku joskus on ollut Virossa vanhassa kaupungissa kahviloissa niin leivoksset siellä on tosi hyviä, yli 10v sitten oli vielä paremmaat ja niitä kans haluan valikoimaan mutta vanhalla hyväällä reseptillä:)
 
..
Jokiranta on liian kaukana. Että kahvila kannattaa ympärivuotisesti, niin pitää olla max korttelin päässä ostosrysistä. Fontanan sijainti on jo siinä äärirajoilla, sen kauemmaksi ei kannata mennä.

Tsemppiä yritykselle!
 
ja mä luulen jos joku joskus on ollut Virossa vanhassa kaupungissa kahviloissa niin leivoksset siellä on tosi hyviä, yli 10v sitten oli vielä paremmaat ja niitä kans haluan valikoimaan mutta vanhalla hyväällä reseptillä:)
Tallinnan vanhassa kaupungissa on aivan ihania kahviloita! Rakastuin yhteen täysin, ihania leivonnaisia&itse tehtyjä leipiä, erikoiskahveja ja se paikka... muistuttaa vähän Tintåa jos olet käynyt? Uskon että sellainen menestyisi kyllä jos paikka on hyvä.
 
"mie"
Rankalais- tyylinen, lapsiperheille suunnattu, neljän eri maan leivokset, erikoisen drinksut ja luomutuotteet....... Aikamoinen sekametelisoppa? Veikkaan, että näin laaja-alaisella konseptilla leviää käsiin..... Valitse joku noista, ei kaikkia voi miellyttää..

Itse tykkään kanssa sellaisista pienistä, hubaisista kahviloista (esim Tallinnassa on hyviä), mutta ne ovat aina erikoistunut johonkin tiettyyn tyylin tai maahan tai yhteen juttuun. Noista isoista "jokaiselle jotakin" jutuista tulee mieleen lähinnä ABC tai joku vastaava.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="mie";25605300]Rankalais- tyylinen, lapsiperheille suunnattu, neljän eri maan leivokset, erikoisen drinksut ja luomutuotteet....... Aikamoinen sekametelisoppa? Veikkaan, että näin laaja-alaisella konseptilla leviää käsiin..... Valitse joku noista, ei kaikkia voi miellyttää..

Itse tykkään kanssa sellaisista pienistä, hubaisista kahviloista (esim Tallinnassa on hyviä), mutta ne ovat aina erikoistunut johonkin tiettyyn tyylin tai maahan tai yhteen juttuun. Noista isoista "jokaiselle jotakin" jutuista tulee mieleen lähinnä ABC tai joku vastaava.[/QUOTE]

olen joissakin asioissa sama mieltä ja joissakin asioissa eri mieltä. Mä haluan eri maasta, parhaimmaat vanhanaikaiset herkut saada, mutta tyyli on yksi:)
 
joo!
Olen kyllä samaa mieltä. Stockman ja Fontana ainoat kivat, ja Fontanakin tietyllä tavalla niin iso, että sellaiselle pienemmälle, kodikkaammalle ja "luomummalle" paikalle voisi hyvin olla tilausta. Bossaliina Maariankadulla oli tosi kiva (tosin mun makuun aika "hippihenkinen") ja yksilöllinen, mutta paikka on huono ja nyt sillä on jo uudet omistajat/kaatunut.

Aschanit, Cafe Brahet ym ovat mun mielestä tylsiä ja valikoimat huonoja.
Kyllä Turkuun hyviä kahviloita mahtuu:)!

Bossalina oli mahtavan ihana ja hyvin suosittu. Vuokrasopimus päättyi, ja kahvila ei voinut enää jatkaa..:( Se ei siis kaatunut. Moni sitä jäi kaipaamaan:
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hih";25605342]Joo joku topleskahvila? Tai sit voisit takahuoneessa pitää jotain privaattiesityksiä! Eiks olis loistoidea?[/QUOTE]

Miks mun pitää? Vai luulet että kun haluan strippibaari, niin halusin itte tanssia vai?

Silloin kun sen halusin, en ainakaan halunnut itte tehdä töitä tai olla tanssija
 
Ai, mä taas en tykkää yhtään CAfe Brahen tuotteista. Mun mielestä ne ovat kyllä isoja, mutta tylsän makuisia.

Jokirannassa on tosiaan ihana Cafe Art, Fontana on hyvä, ja Tintå (vaikka ei olekaan kahvila) on aivan mahtava. Mutta uskon että jokirannassa voisi olla tilausta vielä hyvälle kahvilalle, JOS paikka on mukava, valikoima laaja ja maukas, ja luomulle voisi olla hyvinkin tilausta.
Makuasioita. Itse tykkään brahesta kovasti ja ulkoterassi on aivan mielettömän idyllinen. Jokiranta on omaa luokkaansa ja varsinkin yläjuoksu.
Itse en välitä niin laajavalikoimasta. Tosin poikkeuksena pitää todeta sellainen, että esimerkiksi Krakovassa oli aivan ihania leipomoita joista sai hyvät kahvit ja isosta valikoimasta valita herkkunsa.
 
Hieno idea. Ja hienoa, että äitisi on mukana :).

Toivon mukaan pääsette toteuttamaan unelman.

Moni natisee, kun Milenna ei tee mitään. Ja sitten kun hän kertoo suunnitelevansa uraa niin johan taas natistaan.
 
Missä se sijaitse eli Tintåa? Voin käydä vaikka huomenna:)
Tintå on jokirannassa, jos Aurasillan vierestä (Blankon kulma) lähdet Tuomiokirkolle päin, niin ehkä parikymmentä metriä ja siinä se on. Tosi pieni paikka, EIKÄ ole kahvila vaan enemmän viinibaari tms. josta saa toki myös kahvia ja ihan ruokaakin. Se paikka vaan on aivan ihana mun mielestä, ja se on aina ihan tupaten täynnä ja tosi vaikea saada pöytää vaikka todella aikaisin varaisi.
 
Venakko Milanna
Hieno idea. Ja hienoa, että äitisi on mukana :).

Toivon mukaan pääsette toteuttamaan unelman.

Moni natisee, kun Milenna ei tee mitään. Ja sitten kun hän kertoo suunnitelevansa uraa niin johan taas natistaan.
Kyllä äiti suostui. Vaikka mun rahoilla kaikki tulee olemaan, mutta hän on työntekijä minulla, firma siis minun kuitenkin. Kun äiti aika taitava näissä asioissa ja niin siisti ihminen että sellaista työntekijä pakko pitää ja vaikka extra palkka maksaa=)
 
Venakko Milanna
Tintå on jokirannassa, jos Aurasillan vierestä (Blankon kulma) lähdet Tuomiokirkolle päin, niin ehkä parikymmentä metriä ja siinä se on. Tosi pieni paikka, EIKÄ ole kahvila vaan enemmän viinibaari tms. josta saa toki myös kahvia ja ihan ruokaakin. Se paikka vaan on aivan ihana mun mielestä, ja se on aina ihan tupaten täynnä ja tosi vaikea saada pöytää vaikka todella aikaisin varaisi.
Kiitos:), mä vielä googletan sen. On kiva käydä, kun en usko että olen ollut siellä. Ainakin nimi ei ole tuttu
 

Yhteistyössä