MÄ VIHAAN MÖKKEILYÄ

  • Viestiketjun aloittaja Urbaani A
  • Ensimmäinen viesti
Urbaani A
Ja en rehellisesti ymmärrä miksi sinne pitää olla jatkuvasti ravaamassa! Ensin ajetaan se 200km hiki hatutta kakarat siellä takapenkillä. Kun perille päästään ni alkaa se saatanan souvi joka kerta,vettä ei tuu sisälle ku kantamalla,pitää tiskaa,siivoo laittaa kaikki päälle,tehä halkoja kunnostaa liiteri..koko v*tn viikonloppu on suorittamista suorittamista suorittamista.Jos meet ottamaan aurinkoa laiturille niin vähintään 5 paarmaa tulee siihen
napsimaan susta paloja ja illalla itikat mutustelee mitä paarmoilta jäi syömättä. Yöllä kikkailet huussiin ja itikat syö sua siinä. Huussi kun on sijoitettu niin,että jos käyt kakkosella niin varmaan koko piha kuulee,ihanaa. Sitten ensimäisenä aamuna on lähdettävä lähikaupunkiin aamiaiselle ja väkinäisesti ihastella sitä kaupunkia joka mun mielestä on ihan saatanallisen ruma. Koko viikonloppu pitää viettää anopin ja appiukon kanssa. Mä en ole tottunut siihen että kun ollaan jossain vaikka porukalla niin porukka jakaantuu miehet-naiset Mökillä niin käy,mä jään anopin ja miehen sukulaisnaisten kanssa keskenään ja mulla ei ole hirveesti niiden kanssa puhuttavaa. Illalla sitten kun haluaisit pesuille niin pitää mennä SAUNAAN oi sitä suomalaisen ihanuuden autuutta.Mä vihaan saunaa ja harvoin tulee käytyä kun iho kuivuu kun korppu. Sitten kun tiedustellaan että haluanko käydä saunassa; EN HALUA. Ni ruvetaan tivamaan että kaikki suomalaiset tykkää saunasta,se on niin ihanaa blaa blaa blaa. Mukulat kun menee nukkumaan niin porukka kittaa kaljaa..minua ei kiinnosta. Helkkari.

ps. Meille ei ikinä tulee mökkiä eikä me muuteta ikinä omakotitaloon minä nimittäin viihdyn kaupungissa ja kerrostalossa.
 
Jep. Mökkeily on saatanasta. Onneksi ei ole tarvinnut sitä harrastaa sitten varhaisnuoruuden.

Muoks: Ja aina kun tullaan kesällä Suomeen, niin ensimmäiset kaksi päivää menee isälle selittäessä, että ei haluta mökille. Ihan sama kuinka suomalaista on, niin ei siltikään haluta. Sitä paitsi mun vanhemmat asuu muutenkin niin korvessa, että siinä on meidän perheelle mökkeilyä ihan tarpeeksi.
 
x
No eihän kenenkään ole pakko sinne mökille mennä, mikä tässä nyt on se ongelma?? Ja toisaalta, hiukan positiivisemmalla asenteella se mökkeily saattaisi olla joskus jopa ihan siedettävää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja x:
No eihän kenenkään ole pakko sinne mökille mennä, mikä tässä nyt on se ongelma?? Ja toisaalta, hiukan positiivisemmalla asenteella se mökkeily saattaisi olla joskus jopa ihan siedettävää...
No mitenkäs sanot mökkihullulle anopille ja appiukolle että EI me ei tulla sinne mökille..kun tuo ukko vielä sattuu tykkäämään mökkeilystä.
 
:LOL: Juu älä ap mee mökille, taitaa olla parempi niin =)
Ja minä pysyn pois kaupungista/kerrostaloista yms. vastaavanlaisista mutta täysin erilaisista syistä ;)
Hihhii, on meitä joka junaan, eiks oo kivvaa? :LOL:
 
Hihii, mun sukulaissielu :)

Meillä on yks pakollinen mökkireissu kesässä, mun vanhempien mökillä. Ja siellä olo on karseeta, ei nyt ihan tommosta kun kuvailet, mut kidutusta. Neljä päivää on maksimi minkä siellä kestän, mielummin kotona ja retkeillen meren rannassa. Kun 300 km päässä mökillä ilman mukavuuksia itikoiden syötävänä. Kaiken vielä kruunaa mun itikan pistoille pahasti allerginen keskimmäinen, joka on kerran mennyt juuri tuolla mökillä veltoksi kahdesta itikan pistosta ja koko keskikroppa oli urtikarian peittämä. Nyt kun mennään mökille, kundin pitää syödä antihistamiinia koko ajan ennaltaehkäisemään ja se tietty väsyttää.

mä sen sijaan tykkään saunoa, ja se on parasta kyllä tuolla. Mut mieluiten jättäisin väliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
No eihän kenenkään ole pakko sinne mökille mennä, mikä tässä nyt on se ongelma?? Ja toisaalta, hiukan positiivisemmalla asenteella se mökkeily saattaisi olla joskus jopa ihan siedettävää...
No mitenkäs sanot mökkihullulle anopille ja appiukolle että EI me ei tulla sinne mökille..kun tuo ukko vielä sattuu tykkäämään mökkeilystä.
Passita mies sinne muksujen kans ja jää itte kotiin nautiskelemaan vapaa-ajasta. Meillä mies ei tykkää olla mökillä ja mä rakastan sitä, joten on ratkastu asia niin et mä meen tirpan kans viikoks ja sit lomaillaan yhdessä koko perheen kesken toisella tavalla.
 
Sivistyksen parissa
Sä oot ihana. Lomalla Keski-Eurooppaan ja hotelleihin. Räjäyttäkää kaikki mökit ja kaatakaa metsät ja helekutin puuseet ja kuivatkaa ne levälauttojen peittämät järvet.
Antakaa appiukon ja anopin saunoa itsensä rusinoiksi ja ryypätä itsensä pullonsuusta nautitulla lapparilla plösöiksi.

Me nautitaan sivistyneesti hyvää punaviiniä vanhassa kulttuurimaisemassa kaupungissa ja käydään kaksi kertaa päivässä suihkussa ja syödään lautasilta ilman sinappia.
 
vieras
Jess, onhan täällä muitakin jotka inhoo mökkeilyä! Mä saan aina järkyttyneitä katseita kun kerron ettei mökkeily kiinnosta pennin vertaa. Mä kuulun kaupunkiin.

Mä inhoan kaikkia samoja asioita kuin ap. Onneksi meillä ei olekaan aikaa paljon mökkeillä.

Mikä ihme siinä on että et ole kunnon suomalainen jollet halua paistaa kyrsää nuotiolla itikoiden seassa ja hakata halkoja kaikki saakelin päivät?

 
Niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Sivistyksen parissa:
Sä oot ihana. Lomalla Keski-Eurooppaan ja hotelleihin. Räjäyttäkää kaikki mökit ja kaatakaa metsät ja helekutin puuseet ja kuivatkaa ne levälauttojen peittämät järvet.
Antakaa appiukon ja anopin saunoa itsensä rusinoiksi ja ryypätä itsensä pullonsuusta nautitulla lapparilla plösöiksi.

Me nautitaan sivistyneesti hyvää punaviiniä vanhassa kulttuurimaisemassa kaupungissa ja käydään kaksi kertaa päivässä suihkussa ja syödään lautasilta ilman sinappia.
Ihanaa, tämä kuulostaa NIIIN minulta - valitettavasti mies on mökkihullu joten joka kesä menee kärvistellen kompromisseissa: välillä kosteudelle haisevalla mökillä ja välillä sivilisaation parissa (lue: kaupunkilomilla Briteissä, mulle riittää luonnoksi ne ihanat vihreät nummet joita ohimennen junan ikkunasta pääsee näkemään ja ehkä joskus puoleksi päiväksi käyskentelemäänkin)
 
En minäkään ihan perusmökkeilystä kovasti välitä, mutta kestän sitä jotenkin, paremmin ilmeisesti kuin ap =)
Siirtolapuutarhamökki voisi olla minulle se paras vaihtoehto, lähellä muita ihmisiä, vaikken ihmisistä aina niin kauheasti välitäkään :xmas:
 
Mama the Strange
En mäkään mistään alkeellisesta mökkitouhusta välitä, mutta näin vanhemmiten oon alkanu viihtyä vanhempien kesäpaikassa, joka on siis ihan talo. Keskellä landea kuitenkin, mutta mukavuuksilla varustettu.
Sinne pitää kyllä päästä usein...viihdyn siellä sukulaisten keskellä, varsinkin kun se kaljan kittaaminen ei niin kuulu perinteisiin.
Nuorempana olin kyllä täysin urbaani, eikä mua saanut mökille kilon paloinakaan.
Nyt viime vuosina on iskeny kumma kaipuu maaseudun rauhaan.
 

Yhteistyössä