Mä voisin lainata lapselta rahaa jos ei olis ruokarahaa.

  • Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti
"nelli"
Sillä näytti olevan 250€ seteleinä lompakossa ja kolikkopussikin täynnä kolikoita plus tietysti säästölippaat. Eikö teillä joilla on ruokarahat loppu ole lapsilla rahaa missään tallessa?
 
"nelli"
[QUOTE="vieras";28916799]Aika säälittävää käyttää lasten rahoja, jos itse on aiheuttanut sen, että rahat on loppu. Taidat olla kyllä provo, joka kerjää huomiota.[/QUOTE]

Provo en ole ja lainaamisestahan puhuin eli hätätilanteessa pystyisi lainaamaan.
 
"nelli"
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis82;28916828:
Minä en IKINÄ missään tapauksessa mene lasteni rahoille, vaikka olen ne itse sinne säästänyt. Lainaisin joltain aivan muulta tarvittavan summan.
Jos ei olisi muita niin olisit lapsen kanssa ennemmin nälässä?
 
"vieras"
Aika paljon rahaa lapsella... En tiedä minkä ikäisestä on kyse, mutta itselläni ei koskaan ollut tuollaista summaa lapsena, vaikka säästeliäs olinkin. Eikös sossu ja diakonia ole sitä varten, että saa rahaa ruokaan?
 
minätaas
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis82;28916828:
Minä en IKINÄ missään tapauksessa mene lasteni rahoille, vaikka olen ne itse sinne säästänyt. Lainaisin joltain aivan muulta tarvittavan summan.
Minä taas lainaisin kyllä enemmin lapseltani kuin joltain muulta. Samaa perhettähän sitä ollaan ja yhteiseen etuun rahat menisivät. Toivottavasti sellaista tilannetta ei kuitenkaan tule että pitäisi lainata keneltäkään.
 
"Take"
paljon rahaa? Meidän skideille (3&5v) on säästetty osakkeisiin 15 tonnin edestä per skidi. Se alkaa olla paljon rahaa. Toki jollekin syntymärikkaalle sekään ei ole juuri mitään.
 
Jos nyt niin pääsisi syystä tai toisesta tapahtumaan, niin lainaisin ennemmin lapsilta, kuin joltain perheen ulkopuoliselta. Eksä lainasi meidän kolmelta vanhimmalta jokaiselta 100€ heinäkuussa, kun oli lompakkonsa unohtanut jonkun kaverinsa mökille. Maksoi sitten 200€ jokaiselle takaisin heti kun sai lompakon takaisin. Lapset oli siitä tosi innoissaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Take";28916854]paljon rahaa? Meidän skideille (3&5v) on säästetty osakkeisiin 15 tonnin edestä per skidi. Se alkaa olla paljon rahaa. Toki jollekin syntymärikkaalle sekään ei ole juuri mitään.[/QUOTE]
Kyse taisi olla lapsen itse säästämistä rahoista, ehkä viikkorahasta, syntypäivälahjasta tms. Ei niistä mitä on tilillä, vaan lompakossa ja säästöpossuilla. Siis lapsen omaa rahaa, jota hän voi käyttää karkkiin, leluihin - tai farkkuihin, mopoon tms. riippuen lapsen iästä.

Lapsilisähän nyt on asia erikseen samoin ne rahat, jotka on ite säästänyt lasta varten. Koska ruokahan tulee kaikille, myös sille lapselle. Mutta olisi se minulle kynnys käyttää noita säästettyjä rahoja, koska sieltä olisi tarkoitus ottaa rahaa vain lapselle tarkoitettuihin suuriin hankintoihin.
 
"vieras"
Jos nyt niin pääsisi syystä tai toisesta tapahtumaan, niin lainaisin ennemmin lapsilta, kuin joltain perheen ulkopuoliselta. Eksä lainasi meidän kolmelta vanhimmalta jokaiselta 100€ heinäkuussa, kun oli lompakkonsa unohtanut jonkun kaverinsa mökille. Maksoi sitten 200€ jokaiselle takaisin heti kun sai lompakon takaisin. Lapset oli siitä tosi innoissaan.
Toi oli kyl hyvä syy lainata lapsilta ja etenkin, kun oli varaa maksaa myös hiukan korkoa! :D
 
Mä olen vieläkin katkera äidilleni, joka "lainasi" minulta rahaa ollessani 13-vuotias. otti possustani yht. 500mk tai siis laittoi minut antamaan ne ja lupasi maksaa takaisin.

Kun äiti oli taas rahoissaan, pyysin rahaa tai edes osaa siitä takaisin. Sain vain huutoa ja haukkuja ja huudon siitä, kuinka asun hänen kattonsa alla ja syön hänen ruokiaan eikä hän ole minulle mitään velkaa.

Ne rahat oli synttäri- ja joululahjaksi saatuja rahoja kaksilta eri isovanhemmilta... :(
 
"Yh-äiti"
Mä olen tiukoissa tilanteissa lainannut lapsen tililtä rahaa ja osaa olen jo maksanut takaisin. Nyt kun olen töissä niin pystyn maksamaan loput velasta takaisin ja maksan vielä korkojakin päälle. Ruokaan tai tärkeisiin laskuihin ne rahat aikoinaan meni.
 

Yhteistyössä