Määräaikainen työsopimus ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti
Kysyvä
Onkos täällä henkilöitä ketkä ovat olleet määräaikaisessa työsuhteessa raskauden alkaessa/aikana? Oletteko olleet kyseisellä työnantajalla jo kauan määräaikaisena ja onko työsuhdettanne jatkettu normaalisti, miten työnantaja on suhtautunut raskauteen?
 
:/
Määräaikainen päättyi pari päivää ennen äitiysloman alkua. Ei jatkettu. Tosin olikin projektiluontoista jolle ei edes ollut jatkoa. Sitä ennen saman yrityksen palveluksessa 6 vuotta, aina määräaikaisena.
 
Ket
Määräaikainen päättyi mulla pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Jos työtehtävät olis jatkuneet, lain mukaan mulle olisi pitänyt antaa jatkoa, mutta työt jaettiin uusiksi, puolet meni uuden viran haltijalle ja toinen puoli vakkarityöntekijälle joka halusi ne tunnit.
 
tiina
Minä olin määräaikaisena (äitiysloma-ja hoitovapaasijainen) kun tulin raskaaksi.
Sopparini olisi ollut katkolla elokuun lopussa, aikaisemmin oli puhuttu että sitä kuitenkin jatketaan siitäkin eteenpäin niin kauan että "Maija" tulee takaisin, eli käytännössä vielä seuraavan vuoden elokuuhun.

Äitiyslomalle olin jäämässä heinäkuussa, ja henkilöstäpäällikkö meinasi että sopimusta ei jatketa koska jään äitiyslomalle. Ihan lakimiehen kanssa sain asiata vääntää, kunnes pyysin heitä kirjoittamaan minulle todistuksen jossa lukee ettei määräaikaista sopimusta jatketa alkavan äitiysloman takia.
On varmaa selvä ettei sellaista voitu kirjoittaa, joten sopimus kirjoitettiin sitten äitiysloman loppuun saakka.

Reilu vuoden kuluttua soittelivat minua taas töihin, ja nyt olenkin jo vakkarina :)

 
jatkettiin
Mulla raskaus alkoi samoihin aikoihin kuin 7kk:n ma-työsopimuskin. Työsopimuksen piti päättyä muutama viikko ennen äitiysloman alkua, mutta työsopimustani jatkettiin vielä kuukaudella. Tämä koska muillakin jatkettiin :LOL:
 

Yhteistyössä