Mahakatarrista

Onkos kukaan sairastanut/sairastaako tuota mahakatarria? Minkälaisia oireita teillä oli? Mitkä ruuat huonosta/mikä helpottaa? Onko lääkitys, millainen? Kaikkea olisi kiva kuulla.. Itselläni todettiin ja sain nexium 40mg oireina ovat olleet huonovointisuus, painon tunne ylävatsalla ym.
 
Sairastettu on.Oireina mulla alkoi normaali kuume joka sitten pitkitty ja pitkitty ja lopulta rupesin oksentamaan. Myös olotilan vaihto eli pahoinvointi ja taas hyvä olo jolloin sovin et tuun töihin mutta sitten alkoi taas pahoivointi. En tuntenut mahakipua mutta kun lekuri painoi ylävatsaa niin jopas olikin kipeä.
Lääketiputukseen ja pääsin sen jälkeen pois mutta koska kotona alkoi taas oksentelu niin ottivat yöksi sisään ja sitten helpotti. En muista lääkkeen nimeä mutta tais olla sama, sain myös ohjeet että voin ottaa kyseistä lääkettä muulloinkin vastaisuudessa jos tuntuu oireita on hyvä vatsavaivoihin. Ruuista ei kyl ollu mitään puhetta.
 
Minulla tätä nyt kolmannen kerran..lääkkeeksi sain 2 ekalla kerralla jotain lansoprazolia tai jotain sinne päin ja nyt Omeprazolia.Oireina ylämahan polttelua,kipua syönnin jälkeen,närästystä..Olen syönyt nyt tuon kk lääkekuurin ja kipua edelleen vielä jonkin verran (minulla voi myös olla mahahaava) olen huomannut että kun syön kaurapuuroa (makuna marjoja) aamuin illoin niin maha on parempana.Kaikki mausteiset,rasvaiset,käristetyt ruuat pahentaa oloa..kevyesti sulavat ovat hyviä ja pieninä annoksina.Käytän myös kuitulisää puuron sekaan ja maitohappobakteereja 2tbl päivässä.
Stressi,kahvi,alkoholi,tupakka ainakin myös pahentaa vaivaa.
 

Yhteistyössä