mahdollisimman pian raskaaksi keskenmenon jälkeen?

onko kohtalotovereita sain 3 keskenmenoni viikko ennen joulua eikä menkat ole vieläkään alkaneet.. olo on lohduton tuntuu että vain uusi raskaus auttaa pääsemään tämän yli :ashamed: tarkkailen itseäni koko ajan ja mietin että joko olisi raskaus alkanut :snotty:me ei olla käytetty mitään ehkäisyä ja aika tiheään on hommailtu km vuodon loputtua nyt jännittää että miten käy alkaako menkat vai ei :\| lämmöt on 37 ja alaselkää särkee alkaisi edes menkat että sais alkaa uudestaan sitten yrittämään :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 22:35 nanne kirjoitti:
onko kohtalotovereita sain 3 keskenmenoni viikko ennen joulua eikä menkat ole vieläkään alkaneet.. olo on lohduton tuntuu että vain uusi raskaus auttaa pääsemään tämän yli :ashamed: tarkkailen itseäni koko ajan ja mietin että joko olisi raskaus alkanut :snotty:me ei olla käytetty mitään ehkäisyä ja aika tiheään on hommailtu km vuodon loputtua nyt jännittää että miten käy alkaako menkat vai ei :\| lämmöt on 37 ja alaselkää särkee alkaisi edes menkat että sais alkaa uudestaan sitten yrittämään :kieh:
Voisitkohan olla raskaana jo nyt? Lue IINESP.n aloittamaa ketjua, viim.viesti muistaakseni toissapv.ltä. Löytyiskö sieltä apuja? Sain ite km.n joulun aikaan, kaavittu 27pv vuoto loppui 8pv jälkeen. Ei mekään ole käytetty mitn ehkäisyä, joten samanlaista jänskätystä täälläkin!
 
vois se tosiaan olla mahdollista mutta pessimistinä tuntuu että eihän meille näin pian voi mitään niin ihanaa sattua..mulla sattu km viikkoa ennen joulua. ois kyllä ihana kun meille kummallakin tärppäis heti, se taitaa tosin olla aika harvinaista mutta ei lannistuta :heart:
 
Jette
Heips.
Täällä kans yks kohtalontoveri. Mulla tuli km 15.12. eikä menkat ole alkaneet. Tuntuu, että menee hermo niitä odotellessa. Tietenki toivoo, että olis raskaana, mutta kun en sitä mitenkään usko. Meillä meni esikoisen saamisessa kahdeksan vuotta ja tuon keskeytyneen raskauden alkuun kaksi vuotta, joten turha toivo! :( Kyllä oli kova paukku tuo km, mutta ihmeesti sitä vain selviää, kun vaihtoehtoja ei ole. Jospa meillä kaikilla pian tärppäis!
 
jette ollaan sitten vähän samoissa fiiliksissä meillä lähti kans 4 vuosi yritystä ja 3 km. alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että n yt on jo lähdettävä johonkin tutkimuksiin että missä mättää :\| ajattelin huomisaamuna tehdä raskaustestin ja sulkea pois tämän valeraskauden :LOL: kyllä tämä ihmis,mieli on niin höpsö eihän meille heti km jälkeen voi uusi raskaus alkaa kun kaikki yleensä menee sen vaikeemman kaavan mukaan :headwall: toivotaan silti parasta meille kaikille :heart:
 
jette
Nanne, ettekö siis ole käyneet vielä missään tutkimuksissa? Eikö sitä pääse jonnekin tutkimuksiin jo silläkin, että on 3 keskenmenoa takana? Kovia olette kyllä tekin joutuneet kokemaan! Kovasti haleja ja tsemppiä! Pidän peukkuja todella, että olisitkin raskaana! Tulethan kertomaan tänne uutisen, oli se sitten hyvä tai huono. Minäki aioin käydä ostaan tänään testin, mutta sitten oli niin menkkaolo, etten viitsinytkään. :) Aina kun ajattelee, että olisinkohan raskaana niin jopas olo tuntuu niin kuin ainakin nyt alkais menkat, mutta ei. :) Mutta on tämä epätietoisuus raivostuttavaa, ja juuri nuo valeoireet. Pidän peukkuja sulle! :hug:
 
on minulta joskus jotain verikokeita otettu ja nyt tietenkin otettiin viimesimmän km jälkeen ne hyytymistekijät ja viirus kokeet mutta nyt meillä on siis aika lapsettomuuspolille jonka jo sain ennen raskautta mutta en jostain syystä sitä vain perunut..kyllä se vielä onnistuu kun jaksaa sitkeästi yrittää :wave: tein testin aamulla ja negaa näytti joten eiköhän ne menkatkin sieltä kohta ala toivonmukaan mutta nyt saa sitten ressailla kun limaisuutta oli että jos oisko ovis aika :LOL: tämä pähkäily helpottaa sitten vasta kun menkat tulee :ashamed: kauan on teillä mennyt onko löytynyt mitään syytä?ja nyt kun toisellekin kestää nuin kauan :hug: kaksi vuotta tuntuu tosi pitkältä ajalta kun vertaan että mulla on mennyt vuosi näiden raskauksien välillä ja sekin tuntuu ikuisuudelta :(
 
jette
Nanne. Ollaan käyty tutkimuksissa aikoinaan, olisko ollut vuonna 2000 tai 2001. Kummastakaan ei löytynyt mitään vikaa. Eli selittämätön lapsettomuus. :\| Kun meni tutkimuksiin, toivo kovasti ettei kummastakaan löytyisi mitään vikaa, mutta kun saimme ne päätökseen eikä mikään selvinnyt, toivoimme että olis nyt edes jotain ollut että vois lähteä hoitamaan sitä jotain ja etenemään asiassa. :) Näin ne on monimutkaisia nämä asiat. onneksi ei sitten mitään kuitenkaan ollut, kun ne valtavan pitkät odottamisen vuodet vihdoin ja viimein palkittiin niin rakkaalla pienokaisella. :heart:

Meille tehtiin myös noiden tutkimusten jatkoksi yksi inseminaatio, joka ei tuottanut tulosta. Päätimme, että emme jaksa niitä hoitoja lisää. Minä olen aina kammonnut niitä piikkejä, enkä jotenkin jaksanut sitä ainaista pettymistä enkä oikein luottanut koko hoitoihin. Alettiin miettimään enemmänkin adoptiota. Vuosien odottelun ja miettimisen jälkeen kun vihdoinkin mentiin adoptiojonoon vuonna 2004 tammikuussa, kolmea päivää ennen ensimmäistä adoptioneuvontaa teimme positiivisen raskaustestin! :heart: :heart: :heart: Niin se elämä voi yllättää. Mutta on tuo pikkuinen ollutkin kaikkien noiden vuosien tuskan ja odottamisen arvoinen!

Oikein paljon onnea teille! Kovasti pidän peukkuja!

p.s. Mulla alkoi tänään menkat, joten tähän loppui minun odottelut tällä erää. :) Tietysti olis toivonut, että odottaa (tietysti mahdottomuus), mutta toisaalta ihan kiva aloittaa taas "normaali" elämä keskenmenon jälkeen. Voimia ja haleja!
 
voi onnea menkkoista :flower: B) kylläpä se tästä päivä kerrallaan..minäkään en noihin hoitoihin oikeen haluaisi clomifenia ja terolut tabuja olen syönyt mutta niistä en raskautunut ihan luomusti on nämä raskaudet tullut..lihoin ja tulin kärtyseksi noista clomeista ja taisi mummotautikin iskeä eli hikoilin tosi paljo..olen aloittanut vyöhyketerapian ja kolmen hoito kerran jälkeen tulin raskaaksi siitä on minulle ollut pieni toivonkipinä joten nyt km jälkeen jatkan hoidossa käy ntejä ja toivon että tulee uusi raskaus pian :heart:
 
te keskenmenon kokeneet joille on tehty kaavinta ,niin olen kuullut että ei saa yrittää heti raskautta,koska se kohdun pinta on jotenki erillainen ku on tehty se kaavinta. niin raskaaksi tulee kyllä helpommin mutta myöskin uusi keksenmeno tulee helpommin kun se kohdun pinta on erillainen.
ettehän halua kokea samaa heti uudestaan. halusin vaan sanoa jos ei teille ole kukaan kertonu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:13 bella kirjoitti:
te keskenmenon kokeneet joille on tehty kaavinta ,niin olen kuullut että ei saa yrittää heti raskautta,koska se kohdun pinta on jotenki erillainen ku on tehty se kaavinta. niin raskaaksi tulee kyllä helpommin mutta myöskin uusi keksenmeno tulee helpommin kun se kohdun pinta on erillainen.
ettehän halua kokea samaa heti uudestaan. halusin vaan sanoa jos ei teille ole kukaan kertonu.
Juu, tämä on tiedossa, kiitos vaan! By the way,kälyni sai vauvan tultuaan raskaaksi km.kaavinnan jälkeen ilman menkkoja.LA vaan oli hankala saada selville. Lienee tapauskohtaista tämäkin...
 
Tuosta kaavinnasta ja uudenraskauden yrittämisestä on niin monta ohjetta,kuin sanojaakin.
Lasketun ajan selville saamiseksi on ultrat keksitty.Ja jos asiantuntijat ei sitä osaa käyttää niin ....
Minä olen kokenut 3 peräkkäistä keskenmenoa,viimeisellä keralla ei tullut mitään ohjetta uudelleen raskautumisesta,onneksi.Ovat tulleet jo 5kertaa viimeisen kaavinnan jälkeen,elikkä ilmeisesti minun elimistö ei ole vielä valmis raskauteen.
Ei muuten pidä paikkaansa tuo että kaavinnan jälkeen pitäisi odottaa ainakin yhdet menkat.
Tsemppiä teille vauvakuumeilijat.
 
tiedoksi :attn: minun 3 keskenmenoa ei ole kaavittu koska en ole antanut ja kaikki on tullut ihan spontaanisti pois...mie luotan ainakin siihen että uusi raskaus alkaa ku alkaa eikä olla käytetty mitään ehkäisyjä kun ei 4 vuoden yrityksellä ole käytetty
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:54 nenna kirjoitti:
tiedoksi :attn: minun 3 keskenmenoa ei ole kaavittu koska en ole antanut ja kaikki on tullut ihan spontaanisti pois...mie luotan ainakin siihen että uusi raskaus alkaa ku alkaa eikä olla käytetty mitään ehkäisyjä kun ei 4 vuoden yrityksellä ole käytetty
mä sanoinki tuon varoituksen niille joille se kaavinta on tehty. en siis niille joilla sikiö on tullut ihan itsestään pois. eli jos sikiö on tullut ihan luonnostaan ei se kohdun pintakaan oo silleeen erillainen.

ja sulle nenna.. ei kaikki voi niin vain päättää että otanko kaavinnan vai en.. ku joskus ei ole vaihtoehtoja..jos kaikki ei vaan tyhjenny sieltä kohdusta. mulle kävi niin , eli en itse sitä kaavintaa valinnut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:37 bella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:54 nenna kirjoitti:
tiedoksi :attn: minun 3 keskenmenoa ei ole kaavittu koska en ole antanut ja kaikki on tullut ihan spontaanisti pois...mie luotan ainakin siihen että uusi raskaus alkaa ku alkaa eikä olla käytetty mitään ehkäisyjä kun ei 4 vuoden yrityksellä ole käytetty
mä sanoinki tuon varoituksen niille joille se kaavinta on tehty. en siis niille joilla sikiö on tullut ihan itsestään pois. eli jos sikiö on tullut ihan luonnostaan ei se kohdun pintakaan oo silleeen erillainen.

ja sulle nenna.. ei kaikki voi niin vain päättää että otanko kaavinnan vai en.. ku joskus ei ole vaihtoehtoja..jos kaikki ei vaan tyhjenny sieltä kohdusta. mulle kävi niin , eli en itse sitä kaavintaa valinnut.
uskon kuitenkin että kaikki niistä tietää tuskin niistä erikseen tarvii varoitella ja tässä ketjussa ei edes kaavinnoista nyt ollut kysymys :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 08:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 23:37 bella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:54 nenna kirjoitti:
tiedoksi :attn: minun 3 keskenmenoa ei ole kaavittu koska en ole antanut ja kaikki on tullut ihan spontaanisti pois...mie luotan ainakin siihen että uusi raskaus alkaa ku alkaa eikä olla käytetty mitään ehkäisyjä kun ei 4 vuoden yrityksellä ole käytetty
mä sanoinki tuon varoituksen niille joille se kaavinta on tehty. en siis niille joilla sikiö on tullut ihan itsestään pois. eli jos sikiö on tullut ihan luonnostaan ei se kohdun pintakaan oo silleeen erillainen.

ja sulle nenna.. ei kaikki voi niin vain päättää että otanko kaavinnan vai en.. ku joskus ei ole vaihtoehtoja..jos kaikki ei vaan tyhjenny sieltä kohdusta. mulle kävi niin , eli en itse sitä kaavintaa valinnut.
uskon kuitenkin että kaikki niistä tietää tuskin niistä erikseen tarvii varoitella ja tässä ketjussa ei edes kaavinnoista nyt ollut kysymys :wave:

no ei välttämättä tiedä.. ei mullekkaan lääkäri sanonut mitään että ei saa yrittää heti. eikä sitä että voi olla suurempi riski saada uus km. itse sen luin netistä.
halusin vaan varottaa jos jollekkin toisellekki ei lääkäri ole mitään tällasta sanonu.

ja vaikkei tässä keskustelussa kaavinnasta puhuttukkaan, niin aika monelle keskenmenon saaneelle se tehdään vaikkei siitä erikseen mainitse.
 

Yhteistyössä