Mahdoton yhtälökö; 6v kissarouvan kotiin lisäksi kaksi nuorta kollia (2v ja 3v)?

  • Viestiketjun aloittaja "kattimus"
  • Ensimmäinen viesti
"kattimus"
Mulla siis jo yksi "iällä" oleva kissa, jonka reviiri tämä huusholli luonnollisesti on. Nyt olisi tarjottu kahta nuorta kollipoikaa (samasta perheestä, eli tottuneet elämän yhdessä), mutta listiikö ne tuon nartun samantien, vai onko mahiksia, että nuo kolme vois löytää yhteisen sävelen? Mä tiedän, että paljon on kiinni myös kissojen yksittäisistä luonteista, mutta muistan joskus jostain kuulleeni / lukeneeni, että myös iällä ja sukupuolella olis merkitystä tuossa "nokkimisjärjestyksessä"? Kaikki on siis leikattuja, eli mitään pentuja ei ole odotettavissa, eikä sitä stressitilannetta, mikä siihen liittyy. Niin ja se merkkailu mua vähän jännittää, että alkaako ne kollit sitten samantien merkkailemaan, kun talossa on jo natu ennestään?
 
V.ieras
Kyllä se on se natu joka sitten näyttää mistä kana kusee.
Tai ainakin omat pimut on ollut melkoisen pippurisia kun kolleja on taloon tullut.

Mitään isompia ongelmia ei ole noissa tilanteissa tullut.
 
Veikkaan että narttu pitää pojat kurissa ja nuhteessa.

Meillä oli aikoinaan kolme kollia ja yksi narttu. Narttu oli iältään toisiks vanhin. Lauman johtajuus oli itseoikeutetusti vanhimmalla kollilla, paitsi sitten kun alkoi ikä painaa niin narttu rupes uhmaamaan ja niillä oli pahoja tappeluita silloin tällöin. Kolli kuitenkin onnistui säilyttämään paikkansa aina kuolemaansa asti, sen jälkeen narttu oli vallassa ja nuoremmat pojat ei edes yrittäneet vastustaa. Vanhin kolli oli narttua nelisen vuotta vanhempi ja nuoremmat kollit oli kaksi ja neljä vuotta narttua nuorempia.
 

Yhteistyössä