"Mahtuuko" mukaan? Kaipaisin vertaistukea ja saman asian kanssa painivia =)

Se vaan on niin että täytyy syödä vähemmän mitä kuluttaa. Ja tehdä töitä ja paljon sen eteen että laihtuu.
Joku jo sanoki että todella ylipainonen ihminen ei voi syödä niin vähän että kävis säästöliekillä koko ajan.
Tsemiä, kyllä ne lähtee.

Mun nikki oli ennen Tonnikeiju ;)
 
´++`
Mitään kikka kolmosta ei kenelläkään tuohon ole. Se on oikeasti se halu muuttaa elämäänsä. Ja mä luulen että kun sä olet nyt hetken jo pyörinyt itseinhon vallassa niin löydät motivaation. kukaan ei sitä sulle voi antaa eikä kukaan saa sua laihtumaan jollet sä itse halua.
Jos sä haluat, niin apua siihen saa. Itsestä tää kaikki on kiinni. Mä olen itse paininut ylipainon kanssa, lasten saanniin jälkeen mulla on n 25 kiloa ylimääräistä. Tähän asti mä vaan olin ja toivon ihmettä tapahtuvan. ajattelin, ettei niillä viikonlopun herkuilla ole suurtakaan merkitystä kun viikossa sentään on 7 päivää. Mutta perskutasrallaa, niillähän on. Ja sillä että tekee hyötyliikuntaa. Jos sulla on taaperoita niin mene lattialle niiden seuraksi, nosta jaloilla ylöspäin, heiluta ym ym. Pienillä määrillä eka. Mutta oikeasti, pienillä jutuilla on iso vaikutus. Alkuun tuntuu ettei jaksa mitään, mutta pikkuhiljaa kun kunto nousee niin jaksaakin enemmän.
Jos ripustat pyykkiä kuivumaan niin tee ylikorostettuja liikkeitä, nouse varpailleen pari kertaa peräkkäin, heilauta kädet takakautta alas ja tällaista pientä. Tuntuu ja kuulostaa hölmöltä, mutta jostain on aloitettava.
Sä et varmaan kehtaa mennä mihinkään kuntosalille nyt alkuun, ajattelet että kaikki kattoo että mikä elefantti sieltä tulee... ne on ne teinit jotka niin ajattelee ja niiden ajatusmaailmaan tulee vielä muutos. Aikuiset näkevät ja tajuavat että hienoa, tuo ihminen haluaa muutosta.
Mutta se ruokailu. Sillä on iso osa laihduttamisessa. Tsekkaa mitä suuhus laitat. vaikka kuulostaa tyhmältä niin merkitse kaikki ylös. Tuoremehut, leivänpalaset, napostelut jne. Kaikki rehellisesti ylös niin huomaat varmaan jotain joka auttaa näkemään sen, mitä olis tehtävä. Säännölliset ruoka-ajat ja määrät. Jos annoskoot on isoja ja vähättelet sitä, niin itsellesi sä hallaa teet. Jos päätät syödä 2 dl makkarasoppaa niin mittaa rehellisesti se 2 dl. Se on yllättävän vähän... :( mutta jos sä muutosta itsessäs haluat nähdä niin jotain on tehtävä.
Ja kukaan sitä sun puolesta ei voi tehdä. joku personal trainer voi tsempata mutta ei silläkään (jossei ole lähisukulainen) ole henkilökohtaisesti mitään pelissä. ehkä ammattiylpeys ehkä, mutta silti, se vaan tekee sitä mihin sä sen palkkasit. Palkkaa se odottaa saavansa eikä se ikuisesti voi vahtia sun syömisiäsi ja liikkumistas.

Oma minä on se joka on muuttanut sut tuohon jamaan ja oma minä on se joka sut sieltä takaisin tuo. Joten herkut nurkkaan ja hikinauha päähän!
 
EJK
Liikuntaa ehdottomasti mukaan elämääsi. Mutta aloita pehmeillä muodoilla, kuten vesijumpilla, vesijuoksulla, uimisella tmv, ettei nivelesi kärsi kun on ylipainoa niin reilusti. Ja lautasmalli. Juo paljon vettä.
 
Mä viel jatkan, anteeksi :ashamed: :ashamed:

Siitä säästöliekistä meinaan, on aika turmioillista ajatella että " enhän mä syö juuri mitään ja silti lihon", koska laihduttaessa pitää USKALTAA syödä, kunnon annoksia, eikä elää harhaluulossa että mitä vähempi sen parempi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Ei (onneksi ) ole ylipainoa, mutta halusin toivottaa rutkasti onnea ja iloa laihduttamiseen.
Oletko kokeillut vesijumppaa?
Ja tosiaan, aineenvaihdunta kannattaa pitää kunnon latingissa. Ravitsemusterapeutti saattais olla myös hyvä kokeilla :)
En. en kehtaa mennä uimahalliin. Kun en kehtaa olla alusvaatteisillani edes mieheni edessä enään, niin kynnys tuohon on todella suuri.
 
Eilen söin kaalisoppaa x 2, illalla 2 ruisleipää oivariinilla (ei ollut paljoa), edellisenä päivänä söin vaikka mitä, oli mummoni syntymäpäivät. Mutta yleensä en syö kun 1 lämpöisen ruuan päivässä, leipääkään en ahda mitenkään erityisesti, korkeintaan 4 päivässä (aamupvällä 2, illalla 2) ja ruisleipää meillä melkein on.

Vettä, en juo ollenkaan. Se on minusta pahaa. :x En siis muista edes koska olisin juonut lasillisen vettä. Janoon juon vallan light-mehuja tai light-limuja.
 
Perustin kerhon; http://kaksplus.fi/kerhot/ ja Vielä Norsu. Jos on halukkuutta liittyä niin minulta saa salasanan. Olisi kiva jutella siellä muiden kanssa. :)

(lähden käymään lasten kanssa kaupassa, joten heti en kerkiä vastaamaan)
 
vieras
mä kyllä kallistun sille kannalle ettei ap kerro rehellisesti syömisiään. Mulla on ylipainoa 20 kiloa ja ihan syömällä ne on tulleet, ei vaan saa itseään kiinni niskasta ja syötyä maltillisesti. Ei kukaan terveellisesti ja vähän syövä paina yli 100 kiloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kyllä kallistun sille kannalle ettei ap kerro rehellisesti syömisiään. Mulla on ylipainoa 20 kiloa ja ihan syömällä ne on tulleet, ei vaan saa itseään kiinni niskasta ja syötyä maltillisesti. Ei kukaan terveellisesti ja vähän syövä paina yli 100 kiloa.
Minun äitipä painaa... Liikuntaa 20-25, joskus jopa 30 tuntia viikossa (osa-aikaeläkkeellä, niin ehtii), syö lääkärin ohjeen mukaan ja on jatkuvassa valvonnassa, paino ei millään laske alle 110 kilon... eti jos on joku flunssa tai muu kremppa, että ei pääse paljon liikkumaan, niin paino hujahtaa ylöspäin. Ihmiset on erilaisia!
 
vieras
Hei ap,

kun kuulostaa että olet kokeillut kaikkea, uskallan ehdottaa pientä mielikuvaharjoitusta tai sen tapaista: mieti, mikä olisi se PAKKO, se ihan viimeinen juttu, joka saisi sut laihtumaan. Kuvittele sen jälkeen, kuinka oikeasti se laihtuminen etenee, miten se sujuu ja miltä susta tuntuu.

Auttaisko tällainen sua? Mua on auttanut, siksi ehdotan. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä kyllä kallistun sille kannalle ettei ap kerro rehellisesti syömisiään. Mulla on ylipainoa 20 kiloa ja ihan syömällä ne on tulleet, ei vaan saa itseään kiinni niskasta ja syötyä maltillisesti. Ei kukaan terveellisesti ja vähän syövä paina yli 100 kiloa.
Mähän sanoin etten viime aikoina ole lihonut, vaan paino on pysynyt samassa. Kyllä mä olen syönyt kebabbeja sun muita elämässäni, en vaan viime aikoina.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ap,

kun kuulostaa että olet kokeillut kaikkea, uskallan ehdottaa pientä mielikuvaharjoitusta tai sen tapaista: mieti, mikä olisi se PAKKO, se ihan viimeinen juttu, joka saisi sut laihtumaan. Kuvittele sen jälkeen, kuinka oikeasti se laihtuminen etenee, miten se sujuu ja miltä susta tuntuu.

Auttaisko tällainen sua? Mua on auttanut, siksi ehdotan. :)
Ero :ashamed: ja se ei taida olla kauheen kaukana. Mä märehdin omaa ulkonäköäni, en tunne itseäni enään kauniiksi enkä haluttavaksi. Mutta en saa asialle mitään tehtyäkään. :x
 
vieras
Mä olen niin kyllästynyt kuulemaan tuosta SÄÄSTÖLIEKISTÄ. Kun ei Afrikassakaan ole lihavia ja ruokaa eivät saa tarpeeksi, joten ihan turha juttu. Yleensä syö liian vähän aluksi, kun laihis on aluillaan ja on intoa, mutta sitten se kostautuu hotkimisella ja sitten mennäänkin kaloreissa taivaissa.

Kyllä laihtuu, jos ei syö, mutta kun sitä sitten pitäisi jatkaa lopun elämää.
 
Laihduttanut minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja tonnikeiju:
Hieman minusta. Olen lihava. Olen erittäin lihava. Kärsin tästä jo niin henkisesti- kuin fyysisestikin. Painan yli 100 kiloa. Olen 159cm pitkä. Näytän norsulta. Vaatteet ei mahdu, kaikki kiristää, joka paikkaa ahistaa. Polviin sattuu ja nilkat rutisee. Seksielämä ei suju, en halua edes mieheni kanssa enään saunaan, saati pitää alusvaatteita kotona. Häpeän itseäni. :/

On koitettu reductil, alli, painonvartijat, verikokeita otettu. Reduilla lähti 2kk aikana 4kg :| (jouduin TODELLA tarkasti laittamaan kaikki kalorilaskuriin ylös, reduista ei ollut mitään hyötyä ja työ oli ihan kamala) Allilla ei yhtään, tuli vaan hirvittävät mahakivut ja ummetus. En vissiin syö tarpeeksi rasvaista ruokaa siihen. Painonvartijat on hirmu nolo paikka, laihdutin ensimmäisen lapsen jälkeen siellä 10kg, mutta nyt oon vaan lihonut ja levinnyt, painoa siis tuosta tullut 40kg lisää.

En saa otetta tähän asiaan. Päätän joka päivä, että nyt tää saa loppua. Mutta silti en pysty asialle mitään tekemään. Meillä on stepperi ja kuntopyörä, en vaan saa niihinkään itseäni.

En syö erityisen isoja annoksia, joskus otan ruokaa lisää, tänään olen juonut kupin kahvia ja syönyt maksalaatikkoa vajaan puolikkaan saarioisten rasiallisen, oisko 175g. (jos rasiassa 400g) Viikonloppuisin tapana on ostaa sipsipussi tai juustonaksuja, tästä pitäis päästä. Karkkia en hirveästi syö, joskus jonkun patukan. Lihonut en nyt ole enempää, paino junnaa samassa vaikka miten muuttaisin ruokailujani.

Karppausta olen koittanut, pääsärky oli ihan helvetillinen siitä ja hiki haisi todella pahalle. Ja en tykkää lämpöisistä kasviksista, joten kastikkeita lapsille usein niin itse tulee samalla syötyä. perunoita syön päivässä 2, viikossa 2-3 kertaa. Riisiä ja pastaa (kaura tais täys) on usein.

:ashamed:
Hei!

Sinun täytyy ensiksi oppia oikeat ruokamäärät ja -tavat. Esim. täällä "http://www.kauneusjaterveys.fi/painonhallinta" on hyviä ohjeita ja valmiita ruokaviikkoja (by Hanna Partanen, mutta älä anna sen häiritä). Oleellista on se mitä syöt. Jos olet tänään syönyt vain sen maksalaatikon ja kahvin, niin siinä on pielessä määrä ja laatu. Lisäksi sinun on liikuttava. Aloita lajilla, joka edes hiukan on mieleinen. Esim. kävelylenkit ovat aivan hyvä liikuntamuoto. Sitten kun saat lisää puhtia, mene kokeilemaan kaikkea muuta. Älä turhaan kiusaa itseäsi lajeilla, joista ahdistut (kuten uinti).

Sinulla on pitkä tie edessä, mutta muista, että vain pysyvä muutos auttaa. Vaikka et pidäkään lämpimistä kasviksista, ehkä opit syömään niitäkin. Tee salaatteja, kevyitä liharuokia ym. Vaihtoehtoja on! Tsemppiä!



 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen niin kyllästynyt kuulemaan tuosta SÄÄSTÖLIEKISTÄ. Kun ei Afrikassakaan ole lihavia ja ruokaa eivät saa tarpeeksi, joten ihan turha juttu. Yleensä syö liian vähän aluksi, kun laihis on aluillaan ja on intoa, mutta sitten se kostautuu hotkimisella ja sitten mennäänkin kaloreissa taivaissa.

Kyllä laihtuu, jos ei syö, mutta kun sitä sitten pitäisi jatkaa lopun elämää.
Mä en nyt ihan allekirjoita tätä. Vaikka mä olisin viikon syömättä, niin mä en laihdu.

Reductilin kanssa kävi niin että söin joka päivä tasan ne kalorit mitkä pitikin ja jumalattoman sitkeessä ne oli. Ilman reduja siis olisin varmasti tiputtanut saman määrän. Meni vaan rahat hukkaan.


Kerhoon lisää halukkaita? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttanut minäkin:
Hei!

Sinun täytyy ensiksi oppia oikeat ruokamäärät ja -tavat. Esim. täällä "http://www.kauneusjaterveys.fi/painonhallinta" on hyviä ohjeita ja valmiita ruokaviikkoja (by Hanna Partanen, mutta älä anna sen häiritä). Oleellista on se mitä syöt. Jos olet tänään syönyt vain sen maksalaatikon ja kahvin, niin siinä on pielessä määrä ja laatu. Lisäksi sinun on liikuttava. Aloita lajilla, joka edes hiukan on mieleinen. Esim. kävelylenkit ovat aivan hyvä liikuntamuoto. Sitten kun saat lisää puhtia, mene kokeilemaan kaikkea muuta. Älä turhaan kiusaa itseäsi lajeilla, joista ahdistut (kuten uinti).

Sinulla on pitkä tie edessä, mutta muista, että vain pysyvä muutos auttaa. Vaikka et pidäkään lämpimistä kasviksista, ehkä opit syömään niitäkin. Tee salaatteja, kevyitä liharuokia ym. Vaihtoehtoja on! Tsemppiä!
Kiitos :)

Olen lisäksi syönyt broilerkiusausta n.200-250g. Iltapalaksi ajattelin syödä 2 ruisleipää. Huomiseksi suunnitteilla mureke, jota syön yleensä 1.5 palaa sekä kaksi perunaa salaatin ja ruskeakastikkeen kera. Aamuksi ja illaksi ruisleivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Se vaan on niin että täytyy syödä vähemmän mitä kuluttaa. Ja tehdä töitä ja paljon sen eteen että laihtuu.
Joku jo sanoki että todella ylipainonen ihminen ei voi syödä niin vähän että kävis säästöliekillä koko ajan.
Tsemiä, kyllä ne lähtee.

Mun nikki oli ennen Tonnikeiju ;)
No vähänkö mä meninkin sekaisin tästä aloituksesta, kun muistelin sun laihduttaneen :D

Mutta ap, mä sanoisin sulle neuvoksi ravitsemusterapeutin.

Liikuntaa, vesijumppa on hyvä ja onnistuu varmasti, kuivalla maalla on vaikeampaa, vedesä tulee liikuttua toisella tavalla.

Ja pienin askelin, siitä se lähtee. Pitkäjänteisyyttä, mutta tuleepahan pysyvämpiä tuloksia.
Kielen, kehon ja mielen pitää tottua.

Ja jos liian vähän koettaa syödä, ei onnistu.

Syömisen laatuun kannattaa kiinnittää huomiota. Liity vaikka kiloklubiin? On ilmainen ja siellä on foorumi missä kanssa keskustella ja kysellä.

:hug:
 
Mäkin haluaisin mukaan tuonne kerhoon? Ruokailun normalisoiminen, liikunnan lisääminen ja siinä samalla painon tasaaminen toiveissa. Nyt on menty vähän aikaa, välillä repsahtaa ja välillä menee hyvin. Taustalla tosin syömishäiriöitä, joten en voi varsinaisesti laihduttaa, mutta ylipainoa on kertynyt ja sekin pitäisi hitaasti mutta varmasti saada pois. Viimeksi kun vaa'alla kävin, lukemat oli 78, sen jälkeen en ole käynyt. Pituutta 160. |O Mutta saisiko salasanan kerhoon? :)
 
toinen
mä olen sopinut joka päivälle lenkin. Ma äiti, ti sisko jne. Joka viikko sama päivä ja aika sovittu tietty kellon aika. Vaikka kuinka laiskottas niin ei kehtaa/viitti perua. Ja lenkin jälkeen on hyvä olo ja mieli ku on saanu liikuntaa ja juoruta. Tsemppiä!
 
Xtravaganzalainen
Ap syöt liian vähän.
Itse olen mukana Xtravaganzassa. Olen ns. puolivauhdilla ja silloin kalorimäärä on 1400 kcal päivässä. Syöntikertoja on päivässä 6 kpl. Kun syöt tarpeeksi usein, et tunne nälkää, etkä näin ollen syö itseäsi ähkyyn.

Vaihda kaikki täysjyvään ja juo sitä vettä! Jos et pysty juomaan tavan vettä, niin juo Novelleja ym. vastaavia maustettuina. Ja itse olen jättänyt kaikki peruna, riisi ja pasta tuotteet pois.

Ja liikuntaa lisää.

Tsemppiä, tunnen tuon tunteen mitä käyt läpi.

 

Yhteistyössä