Maidon erittyminen raskauden aikana?

Mulla alkoi tulla maitoa joskus rv24, rintaliiveihin oli tullut länttejä ja nänneissä kanssa oli kuivunutta maitoa.
Sitten rv25 alkoi tulla maitoa ihan pisaroina ja välillä valui oikein vanana varsinkin suihkun jälkeen. Tarvitsin liivinsuojia jo käyttää :D
Pari päivää oli taas kuivaa kautta ja nyt taas vuotaa vähän väliä.


Kuinka monella on maidon eritys alkanut jo näin aikasin ja onko sillä ollut vaikutusta imetyksen alotukseen tai siihen "oikeeseen" maidonnousuun?
 
:wave: Miulla tihkutti maitoa jo pitkään raskausaikana. Maito nousi parin päivän päästä synnytyksesti ja sitten sitä maitoa tulikin ihan yli äyräiden! Siis ihan liian yli äyräiden :LOL: :kieh: Ei voinut kuvitellakaan imettävänsä toisesta rinnasta ilman, että toisen rinnan päällä oli maidon kerääjä. Piti pumpata pahimpia pois ja syötiin rintakumin kanssa, kun oli rinnat niin täynnä, ettei poika saannut kunnon otetta...
En sitten tiedä onko tuolla raskausajan tihkumisella mitään yhteyttä tuohon jälkeiseen. Mutta ei se ainakaan pahasti mulla vaikuttanut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
En sitten tiedä onko tuolla raskausajan tihkumisella mitään yhteyttä tuohon jälkeiseen. Mutta ei se ainakaan pahasti mulla vaikuttanut :)
Ajattelin lähinnä, että tuleeko mustakin semmonen "lehmä", että maitoa tursuaa sitten vähän liiankin kanssa :)

Muita kokemuksia? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
En sitten tiedä onko tuolla raskausajan tihkumisella mitään yhteyttä tuohon jälkeiseen. Mutta ei se ainakaan pahasti mulla vaikuttanut :)
Ajattelin lähinnä, että tuleeko mustakin semmonen "lehmä", että maitoa tursuaa sitten vähän liiankin kanssa :)

Muita kokemuksia? :wave:
En tiedä voiko se sen kummemmin asiaa pahentaa, itselläni ei koskaan ole tullut pisaraakaan ennen kuin 2pv synnytyksestä ja kaikilla kolmella kerralla olen ollut lehmä ja vähän päälle!
 
Mullakin alkoi maidon tulo viikolla 25, yötä päivää pidin liivinsuojia siitä lähtien. Maito nousi kunnolla neljäntenä päivänä synnytyksestä (voi luoja sitä tunnetta!) ja sitä on riittänyt tähän asti tosi hyvin (vauva nyt 3 kk). Synnytyksen aikana mulla ei ollu liivejä, ja olipa se avopaita kivan näköinen, kun sain vielä teollisuusannoksia oksitosiinia :LOL: .

Maitoa riittää luovutukseen asti, pelkästään herumalla tulee n. 3-3,5 litraa kuukaudessa maidonkerääjään, joka on aina toisessa rinnassa imetyksen aikana (paitsi illalla, kun vauva tankkaa tiuhaan, silloin se heruminen vähenee minimaaliseksi).
 
Minulla alkoi maitoa tulemaan esikoisesta 18. viikolla ja sieltä saaka liivinsuojat oli tarpeen. Maito nousi rintoihin 3 vrk synnytyksestä, jolloin vanha, kokenut lastenhoitaja oli ainoa, joka uskalsi lypsää kivikovia rintojani tarpeeksi voimakkaasti, että pakotus saatiin helpottamaan. Imetyksen ajan (12kk) maitoa tuli juuri lapsen tarpeisiin: lisämaitoa ei tarvittu, täysimetys 6 kk, mutta lypsylle saakkakaan ei maitoa tullut.
 
Mulla taas ei Maitoa ole herunut raskausaikana muuta kuin esikoisen kohdalla.Muista ei tullut pisaraakaan ennen vauvan syntymää :whistle:
Silti imetys onnistunut hyvin ja maito riittänyt,6kk täysimetyksiä kaikilla ja sitten vielä lähemmäs ja osa yli,vuoden ikää =)

 

Yhteistyössä