Maidon tulo

Minulla on kaksi viikkoinen vauva,joka syntyi huomattavan pieni painoisena ja sen vuoksi ei itse jaksa rintaa imeä. Olenkin siis lypsänyt maitoni rintapumpulla ja antanut pullosta. Nyt ongelmanani onkin,että maidon tulo on alkanut hiipua,mikä neuvoksi? Onko kellään kokemusta,millä voisi maidon tuloa tällaisessa tilanteessa kiihdyttää? Välillä olen yrittänyt opettaa rinnalle,mutta vauva tuskastuu,kun maitoa ei tule samalla lailla kuin pullosta...
Kiitos jo etukäteen ja hyvää kesää kaikille!!! :flower: :wave:
 
Jos et saa vauvaa imemään , ei taida olla muuta keinoa kuin pumpata lisää, lisää ja lisää- kiindytät tuotantoa sitten niin.
Muista myös syödä ja Juoda tarpeeksi!

Mikä pummpu sulla on- avent on ainakin tosi hyvä!

Tsemppiä!
 
Ainun sähkökäyttöisen pumpun sain kaverilta lainaan...myös käsikäyttöinen saman merkkinen on itselläni. Aikaisemmin sain toisesta rinnasta n.150ml kerrallaan ja nyt saan tulemaan vain puolet siitä määrästä...En kuitenkaan vielä ole joutunut tytölle korviketta antamaan ja toivonkin ettei se tulisikaan ajankohtaiseksi ainakaan ihan vielä...
Tytöllä on hurja kasvuvauhti...syntyessään oli 2300g ja nyt kaksi viikoisena painoa on 2700g ja maitoahan menee sen mukaisesti. =)
 
siili
pumppaa maitoa rinnoista sen verran että se rupeaa herumaan ja sitten tissi vauvan suuhun. Ei tarvi imeä sitten aluksi tyhjää. Kotikalja ja suklaa lisää maidon tuotantoa. Ja luontaistuotekaupasta saa mamma teetä joka auttaa myös. Tsemppiä!!! :heart:
 
Lypsä päivällä 2-3 tunnin välein, muista yölypsyn tärkeys! Syö ja juo hyvin; nauti hyvällä omallatunnolla rasvaista ruokaa, juo väh. 2 litraa nestettä päivässä. Tosiaan kotikalja/1.olut lisäävät maidontuotantoa! Meillä sai ainakin neuvolasta sähköpumpun lainaksi. Usein neuvotaan, että heruminen lisääntyy esim. veden lotinaa kuullessa eli pumppaa maitoa vaikka kylvyssä/suihkussa jos auttaa. Myös oman lapsen vierellä pumppaamisen sanotaan lisäävän herumista.

Hienoa että jaksat tehdä työtä pienokaisesi eteen, moni olisi tilanteessasi kurvannut tuttelihyllyn kautta. :hug:
 

Yhteistyössä