maidon tulon lisääminen APUJA

Nyt kun imetys on alannut sujumaan onko enää mahdollista lisätä maidon tuloa? vauva 1kk
Tällä hetkellä melkein joka toinen kerta joudun antamaan lisämaitoa noin 100ml joskus menee vähemmänkin.

Auttaisiko jos lypsäisi maitoa päivän aikana(silloin kun vauva nukkuu),kuinka usein ja kauanko kerralla??

Olen yrittänyt imettää aina kun vauva on hereillä usein,mutta kun vauva on syönyt tarpeeksi ei hän enää syö tai sitten saa raivarit ja ei enää huoli tisua,mutta pullon huolii. Aika usein käy niin että saa raivarin.


 
mäkin mietin sama asia ,kun minulla oli viikko antibiotti kuuri mä en silloin pystynyt imettää ja maito tulee tosi vähän,mut mä oon ostant mamma tee ja alkoholitonta olutta ja huomasin että pikku hilja maitoa tulee enemmän ja enemmän.... :)
 
Täällä on tullu useampaakin kertaan esille se että kalja auttaa maidon tuloon. Tai sitten olen lukenut puuta heinää.

Mutta tosiaan, jos olisin tuon tiennyt esikoisen ja kuopuksen aikana, olisin yrittänyt oikein kunnolla, mulla ei pumppaamiset auttaneet ollenkaan.. Kunhan kolmas saadaan alulle ja vielä syntyykin niin teen kaikkeni että pääsisin kokemaan imetyksen. :)
 
Saa raivarin sen takia että tietää sen jälkeen saavansa pullon, ei viitsi tehdä tissillä niin paljon töitä kun pullosta saa paljon helpommin eli juo maidon joka tulee helposti ja sitten pullolle. En anna neuvoja asiaan koska ei ole kokemusta, en ole antanut pullosta korkeintaan hörppyyttänyt tarvittaessa.
 
juo paljon vettä ja syö hyvin! Nuku hyvin, tihennä imetyskertoja,imetä aina kun vauva haluaa, vaikka vartin välein. Maidon pumppaaminenkin lisää maidon eritystä (itse luovutin äidinmaitoa, silti riitti yli tarpeen lapsellekin, joka ei edes huolinut tuttipulloa)
 
Salama McQueen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:33 ElViIrAeLLi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:21 Salama McQueen kirjoitti:
Soita neuvolan lääkärille ja pyydä resepti Metopram-lääkkeeseen. :)
miten toi pahoinvointilääke vaikuttaa maidon erittymiseen?
Siinä on sivuvaikutuksena maidon tulon lisääntyminen. ;) Ihan yleinen kikkakolmonen synnytyssairaalassa ja niukan maidon tilanteissa. Mitään haittaa siitä ei ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:35 Salama McQueen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:33 ElViIrAeLLi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:21 Salama McQueen kirjoitti:
Soita neuvolan lääkärille ja pyydä resepti Metopram-lääkkeeseen. :)
miten toi pahoinvointilääke vaikuttaa maidon erittymiseen?
Siinä on sivuvaikutuksena maidon tulon lisääntyminen. ;) Ihan yleinen kikkakolmonen synnytyssairaalassa ja niukan maidon tilanteissa. Mitään haittaa siitä ei ole.
ai,enpäs ole koskaan kuullutkaan!
Pitänee itsekkin kokeilla :whistle: -Kiitos vinkistä, vaikka mulla kylllä toimii toi pilsneri ihan liiankin hyvin!
 
Salama McQueen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:38 ElViIrAeLLi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:35 Salama McQueen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:33 ElViIrAeLLi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:21 Salama McQueen kirjoitti:
Soita neuvolan lääkärille ja pyydä resepti Metopram-lääkkeeseen. :)
miten toi pahoinvointilääke vaikuttaa maidon erittymiseen?
Siinä on sivuvaikutuksena maidon tulon lisääntyminen. ;) Ihan yleinen kikkakolmonen synnytyssairaalassa ja niukan maidon tilanteissa. Mitään haittaa siitä ei ole.
ai,enpäs ole koskaan kuullutkaan!
Pitänee itsekkin kokeilla :whistle: -Kiitos vinkistä, vaikka mulla kylllä toimii toi pilsneri ihan liiankin hyvin!
Älä suotta, jos pilsneri toimii. Mulla tuo Metopram toimi kivasti, aloitin sen jo kakkosen synnyttyä laitoksella, esikoisen kohdalla maito ei kunnolla lähtenyt nousuun, joten tokan kohdalla olin valveutuneempi.
 
ATB
Ilman muuta saat vielä lisättyä maidon tuloa! =) Monet sanoo tuota kaljaa ja en voi väittää minäkään etteikö se auttais mutta tosi tehokkaaksi huomasin ite tuon lypsämisen eli kun vauva nukkui,lähdin minä lypsylle ja aina jonkin aikaa lypsin ja molemmista rinnoista.

Tein tätä useasti päivässä ja maidon tulo lisääntyi huimasti ja imetän edelleen,lapsi jo taapero. =)
 

Yhteistyössä