maito ei vielä noussut 5 vrk kuluttua

  • Viestiketjun aloittaja maitoa kiitos
  • Ensimmäinen viesti
maitoa kiitos
Yritän suhtautua positiivisesti ja rennosti, mutta maito ei ole vielä kunnolla noussut. Sitä siis tulee ja lapsi haluaa olla rinnalla usein, mutta ei saa riittävästi maitoa. Lisämaitoa olemme hörpyttäneet.

Mutta totta puhuen olen aika epätoivoinen, että miksi maitoni ei nouse. Unta ei ole tietystikiään paljon saatu synnytyksen jälkeen.

Onko kohtalotovereita tai sitten kikkoja maidon nousuun?

Kiitos :'(
 
haudo lämpötyynyllä juuri ennen imetystä, juo paljon ja yritä ottaa vaikka vartinkin tirsoja. lisämaitoa vauvalle, jotta jaksaa imeä tarpeeksi tehokkaasti omaakin maitoa. mulla meni ainakin 5 vrk eikä vieläkään liikaa tule, mutta 1kk jo täysimetyksellä alun lisiä mukaan laskematta.
 
Täälläkin oli samoja ongelmia, viikon ikäisestä aloin antamaan nan-maitoa aventin pullolla. Nyt vauva 4 viikkoa, ja syö rintamaitoa ja nania sitten tarpeen mukaan. Mulla auttoi maidon nousemiseen lämpimällä vedellä suihkuttelu ja kunnolla syöminen ja juominen, vaikka välillä tuntui, ettei millään ehdi. Rintapumpun käyttö myös stimuloi maidontuotantoa. Tsemppiä!
 
Samoja ongelmia on ollut minullakin. Tuo lämmin/kuuma vesi rinnoille suihkuteltuna on auttanut minullakn hyvin ja riittävä nesteytys ja LEPO! Maidon nousuhan voi kestää parikin viikkoa, joten älä vielä vaivu synkkyyteen. Esikon kanssa jouduin lisämaitoa antamaan joka päivä koko imetyksen ajan mutta nyt tämä toinen on pärjännyt lähestulkoon pelkällä rintamaidolla.

Helpommin sanottu kuin tehty mutta: "Älä ota stressiä aiheesta." :flower: =)
 

Yhteistyössä