maitoa tuttipullosta

  • Viestiketjun aloittaja yksi vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö 1v 3kk juo vaan maitoa ja vaan pullosta! Olen jonkun kerran tarjonnut nokkamukii tai muuta, niin EI, muki lentää. Samaten käy että pullo lentää jos siinä on esim. vettä...Tarkoitus on kuitenkin pian ottaa rakas puteli pois, kun sitä on syntymästään asti luputtanut ;)
En ota ressiä asiasta :whistle:
 
meillä poika 2v8kk välillä juo päivisin pullosta yömami on tosi TÄRKEE!! :heart: en mä raaskis alkaa huuattaa "pientä" tyttö kohta 5kk,syö pullosta kanssa :heart: oon kans aatellu et kyl se ajallaa jää pois.. :whistle:
 
Meillä on pullot käytössä. Muksu on 1v3kk ja allerginen. Erityiskorviketta täytyy juoda noin litra päivässä, koska ruokavalio on vielä tosi rajallinen. Ihan mahdoton tehtävä olisi mukista tai nokkiksesta juoda. Meillä ilmeisesti pullotellaan vielä pitkään, ehkä ne allergiat alkaisivat väistymään joskus tai lapsi oppisi paremmin tuolle nokkamukille. En ota paniikkia, meillä syödään vielä yölläkin.
 
Meilläkin allerginen lapsemme taitaa olla vähän enempi vauva kuin esikoinen vastaavassa iässä. Vauva on nyt 1 v 3 kk ja täysin pullovauva. Allergologi sanoi eilen, että "jätä vaan tuttipullo pois, maitomäärä saa vähentyä. Niinhän se tekee ei-allergisilla lapsillakin". Vauvalla (huom! puhun tässäkin vielä vauvasta) ei ole muita allergioita kuin maito ja muna. Niin ja vauva osaa juoda kyllä mukista, mutta ei malta hörppiä pitkään vaan sysää kupin syrjään.
 
jokainen päättäköön itse miten tässä asiassa haluaa menetellä.Meillä 6 lasta ja ihan tervejärkisiä hyvähampaisia ovat vaikka ovat välillä tuttipullosta hörppineet vanhempanakin.ja ei kukaan meidän kouluikäsistä enää tuttipullosta juo ;) =)
 
Mun 1 v ja 5 kk juo sängyssä pullosta maitoo, muuten ei sitten juokaan. Ruualla on aina tarjolla milloin minkäkin näköisestä nokkamukista mut ei kelpaa. Eli meillä varmaan vielä 2 v:nä pullo käytössä :LOL: , mutta olkoon.
 

Yhteistyössä