maitoallergia b-todistus

kuinka helpolla saa maitoallergiasta b-todistuksen? ja mitä kela vaatii?

me ollaan nyt oltu altistuksessa ja lapsi puklaa kaikki ruuan ulos. pitääkö mun odottaa vielä että alkaa maha vaivat vai hyväksyykö kela pelkän puklaamisen? en millään haluisi kiusata pikkuista kun hänelle ei mikään ruoka maistu kun maha reistailee.

väsymystä on myös... ollut tänään valveilla varmaan kokonaiset 5tuntia.
 
Allergisen äiti
Ensin tehdään maitoaltistus. Mikäli lapsi osoittautuu maidolle allergiseksi lääkäri kirjoittaa B-todistuksen, jonka perusteella saa korvattavuuden esim. Almiron Peptiin ja Nutri Soijaan. Lääkäri kirjoittaa reseptin korvikkeeseen. Jos kumpikaan aine ei sovi eli tarvitsette Neocaten, aloitetaan testaukset Almiron Peptistä ja Nutri Soijasta. Altistusten jälkeen lääkäri kirjoittaa B-todistuksen, joka toimitetaan Kelalle. Kela myöntää korvattavuuden Neocateen.

Yli puolivuotiaille lapsille tarvitaan siis myös Nutri Soija altistus.
Tuliko vauvallesi pulauttelua maitoaltistuksen jälkeen vain korvikealtistuksen jälkeen?
 
Allergisen äiti
Älä ihmeessä syötä sitä Nannia, kun vauvasi noin suolisto-oireilee. Varaa aika miel. yksityiselle allergologille. Siellä tehdään maitoaltistus ja saat Kelalta korvauksen Almiron Peptiin.
 
kävimme jo. lääkäri sanoi olevansa tavattavissa vasta maanantaian ja antoi soittoajan.

siksi kysyinkin kannattaako vain lopettaa suosiolla ja soittaa vastaanotolle jo heti huomenna. viikon kokeilua vaativat. mutta jos selitän tilanteen niin toivon hänen ymmärtävän.
 
Allergisen äiti
Minun ei tarvinnut tehdä ollenkaan kotialtistusta, kun varsinaisessa altistuksessa tuli niin selvät iho-oireet. Eli yksi päivä riitti.

Minä en rääkkäisi enää pientä. Kyllä lääkäri ymmärtää, kun kerron oireiden voimakkuuden. Eri asia on, jos oireiden ilmaantuminen on vähän niin ja näin.
 
kiitos näistä avuista :) soitan huomenna lääkärille ja kerron. olen kumminkin täyttänyt kaavakkeen joka pitäisi joka päivä täyttää. niin luulisi sen ainakin siitä ilmenevän. jopa kellon ajat olen laittanut ylös ja pullauttelun maaränkin.
 

Yhteistyössä