maitorahkasta

emppuliira harmaana
Minkä ihmeen takia sitä pitäisi raakana syödä? Sekoita marjoja ja vähän luonnonjogurttia (ja halutessa makeuta sokerilla). On terveellistä ja kehtaa syödäkin. :D
 
mistä
lueskelin ketjuanne ja tuli mieleen et mistä sellasta makeutusainetta voi ostaa ja 'millä nimellä'? Paljos siinä on kaloreita? Ite tein eilen rahkaa (2 annosta): maitorahka 250g+bulgariajug 2dl +marjoja 3dl+mehukeittoa 1dl....oli sen verran hapanta et jouduin lisään vaniliinisokeria 2 tl :(.... ihan ok lopputulos, mut korvaako makeutusaine hyvin ton sokerin, et tulos ois terveellisempi
 
mumskis
mä syön ihan sellasenaan. tai laitan piltti luumusosetta. tai sokuria ja talkkunaa. ja pähkinät on kans tosi hyviä. kuten nuo mehukeitotkin. sekä luonnonjugurtti ett pakastemarjat sulatettuna sekä höystö vaan sokeria.
 
s-mama
Mä laitan rasvatonta maitoa ja makeutusjauhetta (esim. Pirkka). Maito vähän notkistaa ja vie jotenkin sitä happamuutta, riittää vähempi määrä makeutusainetta kun on maitoa seas.

Herkkupala on sekoittaa pilttipurkillinen rahkapurkilliseen ja vähän makeutusainetta ja maitóa. Nami nami... =)
 
voiitku pihalla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 14:14 mistä kirjoitti:
lueskelin ketjuanne ja tuli mieleen et mistä sellasta makeutusainetta voi ostaa ja 'millä nimellä'? Paljos siinä on kaloreita? Ite tein eilen rahkaa (2 annosta): maitorahka 250g+bulgariajug 2dl +marjoja 3dl+mehukeittoa 1dl....oli sen verran hapanta et jouduin lisään vaniliinisokeria 2 tl :(.... ihan ok lopputulos, mut korvaako makeutusaine hyvin ton sokerin, et tulos ois terveellisempi
sun on turhaa tuijotella makeutusaineen kaloreita kun sitä EI käytetä samassa suhteessa kuin sokeria, suosittelen canderelia kun se on paremman makuista kuin pirkka ja hermesetas jotka MUN MIELESTÄ maistuu kitkerältä.
ja kaloreita on muuten vähemmän. canderelia voi käyttää leivontaankin aika paljo ohjeiden mukaan laitetaan ite laitan jotakuinkin puolet ohjeen määristä...muistaakseni canderel.fi saa tilattua ilmaseksi ohjekirjan ja muutamn näytteen
 
Hiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 12:53 voiitku pihalla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 14:14 mistä kirjoitti:
lueskelin ketjuanne ja tuli mieleen et mistä sellasta makeutusainetta voi ostaa ja 'millä nimellä'? Paljos siinä on kaloreita? Ite tein eilen rahkaa (2 annosta): maitorahka 250g+bulgariajug 2dl +marjoja 3dl+mehukeittoa 1dl....oli sen verran hapanta et jouduin lisään vaniliinisokeria 2 tl :(.... ihan ok lopputulos, mut korvaako makeutusaine hyvin ton sokerin, et tulos ois terveellisempi
sun on turhaa tuijotella makeutusaineen kaloreita kun sitä EI käytetä samassa suhteessa kuin sokeria, suosittelen canderelia kun se on paremman makuista kuin pirkka ja hermesetas jotka MUN MIELESTÄ maistuu kitkerältä.
ja kaloreita on muuten vähemmän. canderelia voi käyttää leivontaankin aika paljo ohjeiden mukaan laitetaan ite laitan jotakuinkin puolet ohjeen määristä...muistaakseni canderel.fi saa tilattua ilmaseksi ohjekirjan ja muutamn näytteen
Meillä käytetään Ehrmann-rahkaa joka on jukurtin ja rahkan seos. Se on 200g purkissa ja citymarket ja prisma myy ainakin. Hinta n. 55snt. Maistuu aika hyvältä jo sellaisenaan, mut sekaan voi laittaa vaikka light-mehua tai mistä nyt sattuu tykätä. Nam! Kehonrakennus-porukka käyttää tätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 04:43 Hiira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 12:53 voiitku pihalla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 14:14 mistä kirjoitti:
lueskelin ketjuanne ja tuli mieleen et mistä sellasta makeutusainetta voi ostaa ja 'millä nimellä'? Paljos siinä on kaloreita? Ite tein eilen rahkaa (2 annosta): maitorahka 250g+bulgariajug 2dl +marjoja 3dl+mehukeittoa 1dl....oli sen verran hapanta et jouduin lisään vaniliinisokeria 2 tl :(.... ihan ok lopputulos, mut korvaako makeutusaine hyvin ton sokerin, et tulos ois terveellisempi
sun on turhaa tuijotella makeutusaineen kaloreita kun sitä EI käytetä samassa suhteessa kuin sokeria, suosittelen canderelia kun se on paremman makuista kuin pirkka ja hermesetas jotka MUN MIELESTÄ maistuu kitkerältä.
ja kaloreita on muuten vähemmän. canderelia voi käyttää leivontaankin aika paljo ohjeiden mukaan laitetaan ite laitan jotakuinkin puolet ohjeen määristä...muistaakseni canderel.fi saa tilattua ilmaseksi ohjekirjan ja muutamn näytteen
Meillä käytetään Ehrmann-rahkaa joka on jukurtin ja rahkan seos. Se on 200g purkissa ja citymarket ja prisma myy ainakin. Hinta n. 55snt. Maistuu aika hyvältä jo sellaisenaan, mut sekaan voi laittaa vaikka light-mehua tai mistä nyt sattuu tykätä. Nam! Kehonrakennus-porukka käyttää tätä.
Muistin juuri että tuotahan mäkin lähes aina ostan. Pehmeämpää kuin normaali rahka, ja tosiaan halvempaa.
 
Mie laitan kans marjoja (mansikkaa, mustikkaa, vadelmaa) ja makeutusjauhetta. Ja on tosi hyvää! Ja halpaa!

Makeutusjauhetta saa tosiaan ihan pienistäkin kyläkaupoista, varmaan joka kaupasta jatain merkkiä. Itse käytän rainbowta, muuta en ole kokeillut!
 
mä laitan rahkan sekaan joko funlight tiivistettä tai hermesetasta, makuun tottuu nopeasti ja tuo vie kyllä makeannälän pois. Halutessani herkutella kunnolla sekoitan em. lisäksi kermavaahtoa tai kermaa ihan suoraan purkista ja marjoja.
 

Yhteistyössä