Maksaako sosis teidän laskuja tai muuta?

  • Viestiketjun aloittaja "pompom"
  • Ensimmäinen viesti
"leevi"
[QUOTE="pompom";23625942]Meille maksaa,kun palkka liian pieni=(...Kumma,kun työntekokaan ei kannata:(!![/QUOTE]

Miten suuret menot teillä sitten oikein on ja kuinka pienet tulot?
 
jaahas
[QUOTE="leevi";23625969]Miten suuret menot teillä sitten oikein on ja kuinka pienet tulot?[/QUOTE]

Tuskinpa kovin isot menot koska sossut EI MAKSELE mitään 'turhia' laskuja :)
 
uusköyhäilyä
Jeee! Palstalaisten suosikkiaihe täällä jälleen.

- Ai kauheeta, elääkö toimarilla noin hyvin
- Jos noin hyvin tulee rahaa, mäkin haluun
- Ai, toimarilla saa paremmin kuin työstä
- Hitto, mitä luusereita!
- On toi niiiin väärin!
- Mä oon köyhempi kuin sä
 
*
Tuskinpa kovin isot menot koska sossut EI MAKSELE mitään 'turhia' laskuja :)
näimpä.

meidän perheen tulot: miehen palkka, n. 1200e
lapsen vammaistuki, n. 80e
lapsilisät kahdesta lapsesta, n. 210e suunnilleenkohan se on
asumistuki 60e

menot:
vuokra 600e
vesimaksut 18e/hlö /kk, 4 henkilöä
sähkölasku n. 50e/kk
lapsen lääkekulut (kuitit toimitetaan tiliotteiden ja hakemuksien kanssa!) n. 100-120e /kk

minä en saa rahaa mistään, opintotukea en saa enää, koska koulupäiviä /kk liian vähän (etäopintoja eivät hyväksyneet, onneksi valmistun keväällä :))

eli meidän menot - tulot jää liian pieniksi ja laskeevat joka kk erotuksen ja paljonko on perusosat 2 aikuisesta ja 2 lapsesta.
tässä kuussa tuli 499e tilille.
 
Ei tuollasia kysymyksiä kannata esittää, moni ei jaksa lukea loppuun asti, niin saat varmasti haukkuja osaksesi. Täällä kaikki ei ymmärrä, että joskus on pakko turvautua sosiaalitoimeen, tai muuta mahdollisuutta sillä hetkellä ei ole.
 
Non compos mentis
Meillä on sähkölasku 2kk ajalta 400 vai olikoha 450, miten sitä sais karsittua, kaikki apu otetaan vastaan! :)

(Meillä ei kyl muut maksa laskuja kun me ite)
Oletan, että ap:lla kerrostalokämppä. Sähkölämmitteiset okt:t eivät ole mun erikoisalaani sähkönsäästössä, mutta varmasti teilläkin voi jotain tehdä? Aika moni polttaa valoja turhaan ja eletroniikka on päällä koko ajan jne. Meillä ainoastaan jääkaappi on alituiseen toiminnassa, muut sähkölaitteet on kytketty jatkoroikkiin, joissa nappi, jolla virrat poies... Päivänvalon aikana ei käytetä valaisimia, ei edes vessassa. Ruoanlaitto on järkeistetty, ettei tulis yksittäisiä vartin uuninlämmityksiä.
 
ap..
Oletan, että ap:lla kerrostalokämppä. Sähkölämmitteiset okt:t eivät ole mun erikoisalaani sähkönsäästössä, mutta varmasti teilläkin voi jotain tehdä? Aika moni polttaa valoja turhaan ja eletroniikka on päällä koko ajan jne. Meillä ainoastaan jääkaappi on alituiseen toiminnassa, muut sähkölaitteet on kytketty jatkoroikkiin, joissa nappi, jolla virrat poies... Päivänvalon aikana ei käytetä valaisimia, ei edes vessassa. Ruoanlaitto on järkeistetty, ettei tulis yksittäisiä vartin uuninlämmityksiä.
Ok-talossa.
 

Yhteistyössä