Maksalaatikko taitaa olla ainoa poikkeus

  • Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti
"jojo"
Pohdin tässä, että Saarioisen perinteinen maksis on ainoa mieleen tullut eines, joka on parempaa kuin kotitekoinen versio. Yhtä hyvää maksalaatikkoa en ole koskaan missään saanut, mutta kaikki muu peittoaa itsetehtynä eineshyllyn tuotteet mennen tullen. Esimerkiksi karjalanpiirakat, uunituore kotitekoinen karjalanpiirakka on ihan omaa luokkaansa. *haukkaa juuri palan semmoisesta* Ja kaupan pinaattilätyt muuttuivat mauttomiksi sillä sekunnilla, kun hyödynsin viime kesän nokkossatoa omatekoisiin "pinaatti"lättyihin.

Onko kellään mielessä yhtään einestuotetta, joka olisi parempaa kuin kotitekoinen?
 
"vieras"
[QUOTE="jojo";22304871]Pohdin tässä, että Saarioisen perinteinen maksis on ainoa mieleen tullut eines, joka on parempaa kuin kotitekoinen versio. Yhtä hyvää maksalaatikkoa en ole koskaan missään saanut, mutta kaikki muu peittoaa itsetehtynä eineshyllyn tuotteet mennen tullen. Esimerkiksi karjalanpiirakat, uunituore kotitekoinen karjalanpiirakka on ihan omaa luokkaansa. *haukkaa juuri palan semmoisesta* Ja kaupan pinaattilätyt muuttuivat mauttomiksi sillä sekunnilla, kun hyödynsin viime kesän nokkossatoa omatekoisiin "pinaatti"lättyihin.

Onko kellään mielessä yhtään einestuotetta, joka olisi parempaa kuin kotitekoinen?[/QUOTE]

Se saarioisten on oikeesti herkkua, mutta tykkään myös lanttulaatikosta sekä joskus porkkanalaatikosta myös
 
"jojo"
Mä en ole tainnut koskaan maistaa Saarioisten lanttulaatikkoa. Inhosin lanttulaatikkoa ylipäätään aikanaan ja nyt, kun se maittaa, sekin on tehtävä itse. Suku hienovaraisesti painostaa, olen opettanut ryökäleet siihen, että teen useammalle porukalle laatikot kerralla. Loput jäävät sitten omaan pöytään :)
 
"vieras"
[QUOTE="hankey";22304910]hernekeitto on lasten mielestä parempaa purkista otettuna kuin äidin keittelemänä.[/QUOTE]

Juu, vähemmän lihaa ja makuja, lapset kun eivät mausteista niinkään välitä.
Itse teen hernekeiton valmiista purkeista, mut lisään niihin maustetun jauhelihan ja sipulia tms.
 
v
Millähän reseptillä olet tehnyt maksalaatikon? Minusta ainakin itse tehden se on paljon parempaa. Enkä kyllä keksi yhtäkään einestä, mikä olisi parempaa kuin itsetehty, olkoonkin se krantun merkki tai ei.

No pinaattikeitto ei meinaa aina onnistua, tosin niissä eineskeitoissa on liikaa suolaa.
 
"jojo"
Mä en ylipäätään ole viitsinyt tehdä maksista itse, kun en oo löytänyt niin hyvää, että olisin halunnut kysyä ohjetta. Mutta nopeasti laskien olen saanut ainakin yhdeksää eri versiota (mummoloissa yms) ja maku on vaihdellut ihan kauheasta melko hyvään. Mutta yhtä hyvää kuin Saarioisten? Ehei ;)
 
"joku"
Joo, mustakin maksalaatikko on ainut joka on eineksenä parempi. Teen melkeen aina ruuan itse joten yleensä einekset maistuvat vain pahalta, kun ovat täynnä lisäaineita ja glutamaatteja.
 
[QUOTE="jojo";22304871]
Onko kellään mielessä yhtään einestuotetta, joka olisi parempaa kuin kotitekoinen?[/QUOTE]

Ei ole. Syödään kyllä joskus, hyvin harvoin, eineksiä mutta kyllä voin väittää että teen monta kertaa parempaa ruokaa itse.§
 

Yhteistyössä