maksalaatikoista

Neuvolassa ainakin mulle sanottiin että maksaruokia tulisi välttää tai ainakin syödä vaan vähän sen korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi. Mä olen kyllä ihan ilman omantunnontuskia syönyt maksamakkaraleivän jos sellaiseen olen törmännyt. Kotiin en maksamakkaraa ole kuitenkaan ostanut kun muuten ahmisin maksan himoissani kaiken. Ja yhden maksalaatikonkin olen koiran kanssa puoliksi syönyt.

Mutta jokainen siis tavallaan.
 
Maksamakkarassa on niin vähän maksaa, että on melkein kuin leivosta söisi. Maksalaatikkoa voi myös ihan rauhassa syödä kunhan ei joka päivä anna palaa :D

Loppuraskaudessahan varsinkin on tärkeää syödä kaikkea mistä saa rautaa, kun vauva tankkaa varastojaan silloin ennen syntymää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Maksamakkarassa on niin vähän maksaa, että on melkein kuin leivosta söisi. Maksalaatikkoa voi myös ihan rauhassa syödä kunhan ei joka päivä anna palaa :D
Näin mullekin sanottiin, et kaupan valmiissa on niin vähän maksaa, että kerran/ 2vk voi huoletta syödä. :)
 
Täällä kans yks joka hyvällä omalla tunnolla pari kertaa maksalaatikkoa popsineena ja samoin kerran oli pakko ostaa maksamakkaraa ja sitä sitten muutamana päivänä ruisleivän kans vedin menemään :LOL: :LOL:
Joten maalaisjärkeä kuten kaikkeen muuhunkin syömiseen, en usko että pikkuselle on siitä mitään vaaraa jos ei kilotolkulla päivittäin syö.
 
Mulla alahainen hb ollut koko raskausajan, ja rautalääkkeestä saadun allergisen reaktion vuoksi mitään rautaa en saa syödä. Neuvolassa "pakottivat" syömään maksaruokia 2krt/vko, ei kuulemma mitään hätää, kunhan ei joka päivä syö.
 

Yhteistyössä