Manducasta, pika

  • Viestiketjun aloittaja "poppana"
  • Ensimmäinen viesti
"poppana"
Kertokaapa, jos teillä on jotain huonoja kokemuksia ko. kantorepusta. Kehuja löytyy joka lähtöön, mutta entä muuta?

Mites te isorintaiset, onnistuiko manducassa kantaminen? Yritin esikoisen kanssa pikkuruu-liinaa ja vauva oli tukehtua tisseihini. Vatsa kun ei ole yhtä pömppö kuin rinnat, niin vauvan niska ja selkä joutuivat tosi pahaan asentoon liinassa. Mitenköhän manducassa kävisi?
 
"poppana"
Kiitos soja!

Mulla olisi tuo vauva nyt 3kk ja liki 8 kg, meinaa ottaa käsivarsille kantaminen ja vauvankin on tietty hankala olla. Manducaa ja ergoa tässä yritän vertailla, ergoakin saa moittia tähän ketjuun ;) Pienemmät miinukset saanutta kokeillaan. :)
 
Joo aika isot tissit löytyy ja hyvin toimii manduca! :D Mutta siis en ole käyttänyt ihan pienellä vauvalla sitä, koska käytin semmoista rintareppua ja hommasin manducan vasta, kun vauva kasvoi liian isoksi rintareppuun. Selkäpuolella olen siis kantanut, mutta uskoisin, ettei pienen vauvan edessä kantaminenkaan tuottaisi vaikeuksia.
 
"..."
Manduca löytyy täältäkin, enkä ole kannellut vielä selkäpuolella vaan edessä (poika 7 kk). Hyvin toimii! ja rinnat aluksi isot, nyt keskikokoiset, kun imetys loppui :D
 
Mulla taas huonompia kokemuksia manducasta. Ylipainoa on reilusti joten saattaapi johtua siitä. Rinnat ihan keskikokoiset. Kantaminen (vauva nyt 3kk) käy ihan tosi paljon sattumaan olkapäihin. Ja sitten se toinen kantoasento jossa ne remmit pitää itse kiinnittää ristikkäin selän takaa: ihan mahdoton saada itse hihnat kiinni. Jos joku auttaa ni sitten se on parempi olkapäille. Tai kantoasento on siis sama, mutta hihnat eri tavalla.

Ihan pettynyt olen koko manducaan. Onneksi sentään ostin uudenveroisen aika halvalla...
 
Mä en kauheasti tykkää manducasta. Se on jotenki karkean/kovan tuntunen. Olkaimet suoraan ei voi kantaa, ne täytyy olla ristissä. Ainakin kun edessä kantaa. Sit se lantiovyö, ei oo yhtään mukava jos meinaa istua. Se painaa.
Vauva ei kauan viihdy, ei varsinkaan ihan pienenä. Nyt kun jalat tulee jo ulos, ni viihtyy vähä paremmin mutta ei pitkää aikaa edelleenkään. Tuntuu että on siinä liianki levällään jalat.
Kun sitä vetoketjua pidetään nyt jo kiinni, tuntuu että yläreuna jää kuitenki vähän liian alas.
Alaselkä väsyy aika nopeasti, mutta se taitaa olla ennemmin huonon lihaskunnon syytä...ja olis varmaan ongelmana muillaki kantovälineillä.

Ja tissit on isohkot, mutta on mahaki (ja tästä syystä tuntuu etten saa lantiovyötä riittävän tukevasti).
Nyt jos olisin ostamassa kantoreppua, valitsisin vaikka piccolon. Se vaikuttaa mun mielestä kivemmalta.
 
"vieras"
Manduca on ja tykkään. Hartiajumit ja -kivut saa kuriin, kun säätää repun oikein. Huomasin, että lantiovyön pitää olla aika tiukalla, samoin niiden niskan taakse tulevien remmien.
 
Manducan korkeutta voi säätää tissien mukaan :D (dd, e, f-kuppi, riippuu valmistajasta)
Mä imetänkin niin että hupsautan vauvan vähän alemmas.
Muutoin en kanna kuin olkaimet ristissä tai lonkalla (niskat jumittuu). Ne saa ihan helposti kiinni niin että toisen olkaimen pujottaa jo valmiiksi kiinni olevana, toisen pidentää aika pitkäksi ja heittää selän takaa.
 
"vieras"
Meidän vauva ei viihtynyt Manducassa vaikka kantoliina olikin lempipaikka. En tiedä, mistä johtu, kun ainakin omaan silmään lapsen asento näytti samalta. Rinnat ovat suht isot. Sitten kun pystyi kantamaan selässä, niin siellä viihtyi. Ennen ostamista kannattaa saada Manduca jostain lainaksi, niin tietää oman vauvan viihtymisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24407249:
Manducan korkeutta voi säätää tissien mukaan :D (dd, e, f-kuppi, riippuu valmistajasta)
Mä imetänkin niin että hupsautan vauvan vähän alemmas.
Muutoin en kanna kuin olkaimet ristissä tai lonkalla (niskat jumittuu). Ne saa ihan helposti kiinni niin että toisen olkaimen pujottaa jo valmiiksi kiinni olevana, toisen pidentää aika pitkäksi ja heittää selän takaa.
Riippareitten kans imetys ei kyllä taida onnistua. Jos tissit on suunnilleen vauvan navan kohalla...
Ei varmaan onnistu ku korkeintaan jossai liinassa kehtosidonnassa. Jos on taitava. :D Semmosta oon pohtinu...
 
"poppana"
Kiitos vastauksista :)

Mä epäilin, että tissien pitää olla joko pienet tai niin pitkässä varressa, että ne saa viskattua olan yli, mutta ilmeisesti ei sentään. Kiva juttu.
 
"annika"
jaa lukemata nyt kaikkia vastauksia niin kommeintoin vielä sen verran, että mahducan ohjeessa lukee että pieni vauva pitää olla niin korkealla että sitä yltää 'suutelemaan otsalle'. jos on alempana niin selkä saattaa jäädä vääsään asentoon just sen vuoksi että rinnat tulevat naaman kohdalle..
mutta kun reppu on oikealla korkeudella niin isot rinnat nimenomaan avittaa sitä että lapsi on oikealla tavalla selkä c:n muotoisena siinä repussa :)
 

Yhteistyössä