Marjavaras

Eilen sisällä ollessani ihmettelin, kun koirat haukkuivat raivokkaasti takapihallemme. Painelin pihalle katsomaan, että mikähän metsän elukka siellä tällä kerralla on.

Piti hieraista silmiä, kun huomasin marjan poimijan poimurin kera kahmimassa herukoita puskistamme :eek: . Marjavaras (aikuinen) huomasi minut ja lähti lampsimaan metsään päin. Itse ajattelin, että nyt ko. heppu ymmärsi lähteä pihaltamme ja olin jo itsekin lähdössä pois.

Koirat alkoivat haukkumisen taas. Kurkistin kulman takaa ja ei: se jamppa tulikin takaisin! Häkellyin jotenkin ihan ja olin tosi ällistynyt röyhkeydestä. Sanoin vaan kuuluvalla äänellä koirille: " Kohta pääsette vapaaksi pihalle!". Sitten vasta marjavaras häipyi. :/

Pakko oli lähteä käymään asioilla ja illemmalla vasta päästiin tarkistamaan pensaat. Juu heippa mustaherukat...eipä ne varmaan olisikaan maistuneet meidän lapsille (lue: olisivat varmasti maistuneet!). Kiva, että pitää kerätä omat marjat kilpaa jonkun "varkaan" kanssa. Osa oli vielä raakoja :(

 
Mä olisin käynyt kyllä ottamassa siltä ämpärit ja ja kaiken ja haukkunnu lyttyyn:mad:
Ärsyttävää että jollakin noin törkeän saastainen luonne että pitää varastaa muiden puskista. Toisaalta jos tietäisin kuka se varas on ( kutkuttava ajatus ) niin ilmoittaisin sen läheisille että tää tyyppi varasti.. että jos tarjoaa marjoja niin ne on sitten pöllittyjä. Osaisikohan se edes silloin tuntea häpeää.
 
Pasmat meni kyllä todella sekaisin!
En oikein osannut jäädä kuin monttu auki. Sain sentään koirille sanottua, että vapauslenkki luvassa.

Oli riennettävä lääkäriin, niin ei edes ollut aikaa jäädä "päivystämään". Lapset sentään kävivät silloin tällöin katsomassa ulkona tilannetta (koirat olivat silloinkin haukkuneet raivokkaasti), mutta eivät olleet enää nähneet "varasta".
 
Juuh
Kannattaa laittaa "kiitos" henkilön kuvausten kera paikallislehteen.
Täytyy sanoa että on siinä tyypillä pokkaa. Joku jos tulisi tuohon meidän pihaan niin hakisin navetasta vihaisimman sonnin ja päästäisin sen irti. :D
 
Ulla
Olen huomannut nyt parin vuoden aikana että tuo "laajennettu" jokamiehenoikeus on kyllä hyvin yleinen vaiva. Meillä on saunantakaa ( 75m talosta) haettu niin sienet kuin marjatkin VAIKKA rajoilla yksityisalue- kyltit todella monessa kohtaa. Eivät ole huomanneet... Tai ehkä siellä oli mutta kun täällä on niin hyvin noita marjoja / sieniä. Olemmekin ottaneet tavaksi kysyä että tirkistelemässäkö täällä kuljetaan:)
 

Yhteistyössä