marrakuun ´05 pino??

  • Viestiketjun aloittaja äipyliini
  • Ensimmäinen viesti
äipyliini

Elikkä tyttö 29.11 syntynyt(3310g ja 51 cm)ja painaapi komiat 10kg ja senttejä kertynny huikeet 74..
Kovasti kävelen pitkin asuntoa, juoksuaskeleita harjoitelen
muutama sana tulee, mutta ymmärrän paljon ja tunnistan nimeltä esineitä ja ihmisiä.
potalla käyn ahkerasti ja tän vuoden puolella yhet kakat eksynny vaan vaippaan..pissiä lorahtelee toisinaan reilumminkin!En osaa hätääni kertoa, paitsi kakkoshädän yllättäessä potta saa kyytiä ja siittä äiti ymmärtää..
Mieluisat leikit on ulkoilu ja siellä pallon potkimiset, keinut ja pulkkailu ja yleinen ihmettely!sisällä rakentelen torneja ja hajotan, palapelit on kans kivoja ja kissan "jahtaaminen"..perässä tulee usein muös puinen mato, jota narusta vetelen
vauvarokko sairastettiin ja pientä nuhaa ollu, mutta terve muutoin!
Nukun omassa sängyssäni yöt, vaihtelevasti heräillen, mutta noin 20-08!
Tuttia syön päikkäreillä, joita siis yhet ja yöllä!
Pullo jätettiin pois vuoden ikäisenä, eikä sitä oo kaivattu,
En syö itte lusikalla kuin pikkasen, mutta sormin on mukava napostella ja muille pitää aina kanssa antaa..
lemppari rukaa on makarooni ja pidän myös lohikeitosta..
tykkään pukea myös vaatteita päälleni, kenen vaan ja meneehän vähän myös mihin sattuu, mutta reenaan kovasti..
Mitäpäs kuuluu kaiffareille?
 
synnyin 24,11,2005 ja olen siis poika.51cm ja 3400g oli mitat juuri syntyneenä.
nyt n.10kg painan ja pitkäkin olen.
tykkään kovasti iso veljestä (n.3v.)
kirjojen luku on mukavinta.sama se mikä kirja kunhan vaan saapi käännellä sivuja ja jotain kuvia löytyy.tykkään myös leikkiä autoilla ja ihan vaan tepastella ympäriinsä kun opin kävelemisenn taidon vasta n.kuukausi takaperin.
tutti jätettiin pois vuoden vanhana mutta tuttipullo on vielä tärkeä ennen nukkumaan menoa.päivisin nukun yhdet tunnin kahden mittaiset unet ja öisin klo.20.00-7.00 yleensä. herään vielä öisin ainakin kerran ja saluan silloin äidin ja isän väliin nukkumaan.
ummetus vaivaa:(.on vaivannut n.kuukauden verran.levolaccia maistelen aamuisin mutta ei tunnu tehoavan vaivaan.äiti on luvannut soittaa lääkäriin ja toivottavasti löytyy helpotusta.
olen muuten iloinen ja naurava poika.sanoja sanon ja ymmärrän hyvin mitä puhutaan.olen myös tosi itsepäinen ja jäärä.
 
typy syntynyt 26.11.05 ja sillon painoa oli 3048g ja 49cm pituutta.
Kovasti neiti koettaa juosta ja peruuttaminenkin on hauskaa! :D Sanoja tulee muutama, kissa esim. on "auuuuu" eli miauu.. :D Ite haluaa syödä, yleensä käsin, naksuista tykkää hirmusesti (maissinaksut) ja riisikakuista. Hampaita tehdään taas kourallinen kerralla, noin neljä takahammasta tulossa, joten kiukkua on mahtunut päiviin.
Pukeminen on hauskaa, yleensä tietää mikä kuuluu minnekkin. Päässä on kiva pitää kaikkea, pikkuhousuista paitoihin. Uusin leikki on laittaa jotain päähän niin ettei näe mitään, äiti on sydän syrjällään kun neiti viipottaa ympäri kämppää.
Näin lyhyesti mitä tänne kuuluupi! :D
 
meidän poika syntyi 30.11.05 ja mitat oli syntyessä 50cm ja 3490g. nyt painaa vähän päälle 10kg ja pituutta 76cm. ei vielä kävele. tukea vasten kyllä kovastikin ja seisoo lattialla tukevasti. osaa sanoa äiti ja isi. =)
kovasti seuraa isosiskoaan (2v2kk) ja matkii siskon tekemisiä. tykkää lukea kirjoja ja rakennella dubloilla. on äitin poika ja melko ujo.
oppi parin kuukauden iässä nukkumaan yöt heräämättä ja nykyäänkin nukkuu 12 tunnin yöunet+pari tuntia päivällä.
syö kaikkea samaa ruokaa kuin muukin perhe.
poika oli viimeviikolla ensimmäistä kertaa koko elämänsä aikana kuumeessa! :eek: samalla ski korvatulehdus ja vauvarokko jotka tuli myöskin nyt ensimmäisen kerran!
muuten ei ollakaan sairasteltu muutakuin viime kesänä oili 8 päivän ripuli. näin meillä, eli tosi helppo vauva ollut! ei pysty siskoonsa vertaamaankaan! (joka oli koliikkivauva!)
 
tyttö synnyin 24.11.05 ja mitat oli 49cm ja tasan 3kg. Olin kova menenmään heti ja äidin rinnalle kun pääsin, lähdin heti ryömimään :D
Kätilöt äimisteli.
Alussa oli imetyksen kanssa ongelmia, eikä paino meinannut nousta, mutta kun homma lähti käyntiin niin alkoi kasvu.
Painon kanssa muutenkin ollut taistelua ja äiti joutunut hermoilemaan takiani ja käymään painokontrolleissa.
Vuosikas-neuvolassa olin 75,4cm ja 9,6kg ja on kasvettu varmasti taas vähän.
Aloin kävelemään 1v. ja kahden viikon ikäisenä, kun uskalsin irrottaa henkisestä tuesta :) Ja nyt mennään jo kovaa, jalat välillä ristissä.
Sanoja on pari ja ne tulee ja menee mutta vahvimmat on ollut äiti, anna ja isistä sihisen ja yritän monia sanoja kovasti sanoa. Koirat ja muut ovat hauuuuu, vähän kissan ulinaa seassa :)
Kissa on kiva kaveri ja sitä on kiva jahdata ja halia ja pusia.
Tykkään hirveästi lukea kirjoja ja nuket ovat myös kivoja.
Kesällä kuumeiltiin paljon ja pari viikkoa sitten lastenklinikalla todettiin molempien korvieni olevan tulehtuneet, mutta nyt jo parantunut.
Vuoden ikäisenä aloitettiin pottailu ja hienosti tuli aina kakat ja monet pissat pottaan, mutta kun opin kävelemään, en enää malta potalle istua, joten sille tielle jäi ja harjottelu alotetaan uudestaan myöhemmin.
Tutti on minulle tosi tärkeä, mutta pärjään päivisin ilmankin.
Maito on herkkua ja sitä juon varmaan litran päivässä :LOL:
Hampaita on edessä kaikki 8 ja takana 2.
Olemme kuulemma muuttamassa ja saan oman huoneen jonne pääsen rauhassa nukkumaan, vaikka herään vielä välillä öisin, tutin takia.
Mutta minulle kuuluu oikein hyvää ja odotellaan 1,5vuotis-neuvolaa!

Kiva oli lukea muiden samanikäisten tarinoita ja taisi joukossa olla yksi samana päivänäkin syntynyt :D
 
Tuimis
Meillä tyttö, syntynyt 12.11.05, mitat tuolloin 3270 ja 47 cm. Vuoden neuvolassa 9,2 kg ja 74 cm eli onhan tuota painoa ja pituuttakin tullut ihan mukavasti alkumitoista.

Tyttö oppi kävelemään kunnolla ilman tukea 1 v 2 vkoa. Sen jälkeen onkin vauhtia piisannut... Sanoja taitaa olla n. 10 , yleisimmin käytetyt isi, poppa, vaippa, kissa, tyttö, setä, täti ja eläinten äänet. Lempiharrastuksia ovat pulkkailu, eläinten taputtelu ja syöttäminen, kiipeily kaikkiin mahdottomiin ja mahdollisiin paikkoihin, riekkuminen sängyillä ja sohvilla. Myös kutittelu on kivaa: tyttö sanoo aina taka taka taka ja alkaa kutitella :heart:

Yöt ovat nykyään välillä hyvinkin levottomia, ilmeisesti päivän touhut tulevat uniin asti. Yöllä unet kestävät 11 tuntia, päivällä 2 tuntia. Ulkona ainoastaan nukuttaa päivällä.

Lempiruokia ovat kalaruoat, broileri ja riisi sekä jauhelihakeitto. Tuttipullosta on vaikea luopua, parhaillaan ollaan siitä luopumassa ja kiukuttaa kovasti. Tuttia ei onneksi ole koskaan ollutkaan käytössä.

Hampaita puskee kaiken aikaa, juuri puhkesi 8. hammas ylös ja alhalla on 4, mutta ikenet pullottaa. Taitaa tulla uusia hampaita taas pika puoliin. Terveenä ollaan oltu: ensimmäinen lievä nuhayskä oli viime kuussa.

Kotona ollaan vielä, ukilla ja mummilla hoidossa aina silloin tällöin. Tällaista meillä!
 
Olen poika ja tulin tähän maailmaan 17.11 ja painoin sillon 4170g ja 50cm olin pitkä. Nyt painan jo 10kg ja 78cm pitkä.
Kävelemään lähdin joulun tienoilla ja nyt jo juoksen kovaa vauhtia. Ruokapöydän penkeille tykkään kiipeillä sillä sieltä löytyy monesti kaikkea kivaa. Uusin juttu on kynillä piirtäminen ja muovailuvahat ovat kovasana. Kohta 4 vuotias isosiskoni on paraskaverini. Olen oikea vesipeto suihkussa ja äitin ja isin löylypoika. se veden heitto vaatiikin vielä hieman harjoittelua. Mulla on 6 hammasta ylhäällä ja 6 alhaalla. Nukun yöt omassa sängyssä, mutta äitin ja isin huoneessa. Pulkan kyydistä tykkään myös ja kaupoilla olosta jolloin näkee paljon ihmeellisiä juttuja. Lempiruokiani ovat spagetti ja jauhelihakastike ja letut. Potalle äiti on minua kovasti tutustuttanut, mutta toi pissa tahtoo mulla vielä tulla mihin sattuu. Tutia käytän unilla ja kaupoissa, mutta tuttipullo on minulle rakas, vaikka äiti on siitä jo varoittanut että kesällä pitäisi orava vauvoille ne viedä, saa nähdä onnistuuko äiskä siinä. Yö unille äiti minut laittaa 20.00 ja aamulla herään 7-8 välillä uusiin touhuihin. :heart: <br><br>
 

Yhteistyössä