MARRASKUISET 07 SYYSKUU

Sanna-78 yv:tä. Hältä voipi kysellä.

Täällä ollaan vielä reissun päällä ja palaudutaan huomenissa kotiin. :D

Hampaita huimat 4 kpl ja 4 kpl on tulossa just läpi. Jotenka kitinää riittää :| ja yöunet itsellä on suht heikot.
 
No sinne on uusia otettu kun ovat kirjoiteleet täällä julkisella puolella tai joku suositellut. Missä päin murmeli asustelet? Jos Hesan suunnassa tai mahdollisuus tulla katsomaan muita marraskuisia marraskuussa espooseen tai taitaa hesalaisilla olla tuo kahvittelu rinkikin vielä. Elikkä me ollaan tavattu nyt espoossa kerran ja tampereella kerran. Sitten turkulaisilla ja hesalaisilla on just tollanen kahvittelutuokio.... ainakin ollut, nyt taitaa monet äipät palailla töihin. On ollut kiva nähdä livenä vauvat ja äidit ja kivasti on muualtakin porukkaa päässyt tapaamisiin.

Meillä kitinä yöt jatkuu. Hampaita tehdään nyt oikein urakalla. Viimeyönäkin kaksi kertaa joutu ihan ylös nousemaan ja maitoa hiukan antamaan että tyttö rauhoittu. Nyt ulkoiltiin 2,5h. Mentiin fillarilla tonne puistoon ja siellä vajaa pari tuntia konttausta yms. ... nyt onkin sitten taju kankaalla :D
 
Täälläkikn hampaita pukkaa aina kaksi kappaletta kerralla, aikamoista kitinää öisin ollut jo pari-kolme kuukautta. Ja tällä viikolla palasin työelämään, lyhennetyllä päivällä tosin. Lapsi on ollut päivisin isukin hoidossa, kunnes marraskuulla menee joka toinen viikko hoitoon 7 tunniksi. Voi, mihin se vauva-loma hävisi... Poika menee puuta vasten kovaa vauhtia, konttaa ja kiipeilee sohvalle oikein ketterästi. On siinä perässä pysyttelemistä.
Kirjauduin pitkästä aikaa koneelle, niin ajattelin piruuttani vähän naputella tekstiä tännekin.
Mutta nyt pitää taas mennä pojan perään, hävisi tästä huoneesta olkkariin.
Joten hyviä jatkoja kaikille, jos tätä pinoa enää kukaan lukee.
 
Kyllähän täällä kurkkimassa ainakin minä käyn.

Joo näin nää meidän veijarit kasvaa huristen isoiksi. Meidän neidin lemppari paikka on isosiskon tuoli, siinä saa harjoitella seisomista näppärästi ja pääsee istumaan hienosti. Toinen suosikki on toi pikku mopo. Täytyy talveksi pestä ja tuoda sisälle niin saa päristellä sen kanssa. Aivan... tyttö pitää hirveetä pärsitystä kun on sen mopon päällä :D

Ja ensimmäinen uhma taitaa pukata jo päälle. Hirveet hepulit tulee jos äiti laittaa ulko-oven kiinni eikä neiti pääse ulos. Tai jos yleensäkin kieltää niin meiltä löytyy heti pikku marttyyri.

Joko olette aloittaneet itse lusikalla syömis harjoitukset? Me ei vielä... iha unophtanut että miten sen ekan kanssa tekikään...
 
Minäkin olen tuota itse lusikalla syömistä miettinyt että millon sitä pitäis, kun ei oikein muista miten on edellisten kanssa toiminut.. Samoin pottailu, milloinkahan se olisi helpointa lapselle. sen muistan, että esikko teki kakat jo 8 kk vanhana pottaan, mutta hän oli niin jännä tapaus, että näin aina hyvissä ajoin etukäteen, kun sille kakkahätä tuli, ja laitoin sitten potalle, tykkäs kovasti siinä istua. Mutta muitten kanssa on ollut jotain muuta. Mutta nyt poika sitten jo taas heräsi...
 
Mie oon antanu lusikan varmaan jo kk takaperin omaan käteen,sain ton syömisen sillä rauhottumaan...

Meillä kävely on päässy siihen pisteeseen,et konttaamalla mennään enään vain ku on tosi kiire,muuten kävellään...On tää nettisurffailu sit keskittyny tähän yöhön.

Molemmat jätkät on flunssassa ja viime yö meni valvoessa,joten kampeen sänkyyn!
 
Siis laitoitko kanssa lautasen eteeen vai ekaksi pelkkä lusikka.... näin olen siis kaikki unohtanut.

Pottailu ollaan aloitettu vaihtelevasti. Jos jaksan aamulla laittaa tytön potalle herättyä niin kyllä sinne pisut tulee. Ja pitkin päivää kun menen vaipan vaihtamaan niin potan kautta... välillä tulee ja välillä ei. Ja kakat onnsituu kanssa joskus, mutta toisinaan on päiviä kun äippää laiskottaa. Ja nyt tytöllä on niiiiin vauhti päällä ettei malta kauan siinä potalla olemaan.

Vimpula jaksamisia.... itse valvoin tossa viikolla kanssa tytön kanssa... flunsaa, hamapaita.
 
Olinpas minä taas fiksu... Olenhan minäkin antanut lusikan pojalle käteen kun syötän sitä, välillä kyllä saattaa olla jotain muutakin mielenkiintoista kädessä syödessä, mutta enpä vaan ole osannut ajatella että siinähän se poika lusikkaan tottuu. Oon vaan ajatellu että sählää vähemmän kun on jotain kädessä. Että silläviisii...
Minä olen kyllä ollut laiska tuon potan kanssa, en ole vielä kertaakaan kokeillu mitä se siitä tykkäisi. Kai sitä jotenkin venyttää vauva-aikaa tuon viimeisensä kanssa, tai sitten se on vaan rehellistä laiskuutta.
Vajaa kuukausi ja poika täyttää jo 1 vuotta... Sehän syntyi lokakuussa reilu 2 viikkoa etuajassa. Ja siitä viikon päästä toinen poika täyttää 7 vuotta. Kohta onkin sitten jo joulu...
Mutta eipä nyt ihmeitä, pitää viedä poika kohta ulos toisille päikkäreille. Huvitti vaan tuo lusikka-juttu, miten sitä vissiin vaan vaistonvarassa touhuaa noita juttuja, eikä ajattele sen kummemmin...
Hyvät jatkot vaan kaikille marrasmasuille vm. 07 täältä!
 
Toi hämmentää aina samalla ku syötän,eli käyttää lusikkaa lautasella ja sit suuhun,tuumaa vielä ham ku saa ite jotain suuhunsa laitettua,sotkua kyl tulee,mut oon laiska...siis syöttämään.Vanhempi on syöny ite omat ruokansa vuoden ikäsestä.

Ite oon huomannu kans,että tulee tehtyä kaikkee ihan huomaamatta ja sit ihmettelee,mistä se on tonki oppinu,aina ei voi kaikkee huomata :LOL: Meillä on nyt harjottelussa itse lasista juominen,onnistuu,jos ei laita kerralla puolta lasillista

Pojat päätti,et sairastaminen ei kannata,nyt oon sit ite kipee...Jätkät ei yleensäkkään pode kauaa...

Nyt on mentävä!
 
Hee meillä eilen otetiin ensi askeleet. Täällä kun tuntuu tosi aikaseen kävelemään lähteneitä, niin täältä tullaan rauhassa perästä päin :D . Nyt neiti malttaa seistä paikallaan ilman tukeakin ettei ole koko ajan mikään tuli hännän alla. Et semmonen tietoisku vaan.
 
Aika eri tahtiin lapset kyllä kehittyvät. Munkin poika on jo pitkään tukea vasten kävellyt, 8 kk nousi eka kerta pystyyn, mutta ei mitään kiinnostusta lähteä kävelemään. En kyllä ole häntä mitenkään kävelyttänyt, kuten ensimmäisiä lapsia kävelytin jatkuvasti ihan innoissani että josko sitten oppisi kävelemään nopeammin, mutta nyt ei ole mikään kiire sitä "isontaa". Jännä miten eri tavalla vanhemmiten suhtautuu tuohon vauvaan, ennen innoissaan odotti seuraavaa kehitysvaihetta, nyt sitten "hätä" että "älä nyt niin nopeasti kasva". No, niin, nyt poju heräsi päikkäreiltään, huuto kuuluu ulkoa, joten on lopeteltava.
 

Yhteistyössä