Marraskuiset 2021

Kohta kolmen äiti
Täälläkään ei mitään ihmeempiä oloja. Ehkä sitten viikolla 7 alkaa ällötykset. Nyt tuntuvin muutos on se, että mulla on ihan kauhea jano koko ajan. Voin kerralla huikata puoli litraa vettä.

Sain neuvola-ajan vasta kuukauden päähän. Tosi myöhäiseltä tuntuu tuo aika. En ole aiemmissa raskauksissa käynyt varhaisultrassa ja nyt pohdin, että menisinkö. En kyllä tiedä mikä hyöty siitä varsinaisesti on? NIPT-testin aion tällä kertaa ottaa, koska itsellä ikää vauvan syntyessä on jo melkein 40 vuotta. Onko teillä kellään tuosta NIPTistä kokemuksia? Ajattelin ottaa laajimman version.
 
Täälläkään ei mitään ihmeempiä oloja. Ehkä sitten viikolla 7 alkaa ällötykset. Nyt tuntuvin muutos on se, että mulla on ihan kauhea jano koko ajan. Voin kerralla huikata puoli litraa vettä.

Sain neuvola-ajan vasta kuukauden päähän. Tosi myöhäiseltä tuntuu tuo aika. En ole aiemmissa raskauksissa käynyt varhaisultrassa ja nyt pohdin, että menisinkö. En kyllä tiedä mikä hyöty siitä varsinaisesti on? NIPT-testin aion tällä kertaa ottaa, koska itsellä ikää vauvan syntyessä on jo melkein 40 vuotta. Onko teillä kellään tuosta NIPTistä kokemuksia? Ajattelin ottaa laajimman version.
Mä meen varhaisultraan lähinnä ettei tarttis sit turhaan mennä neuvolaan, veriseuloihin ym jos jo alussa selviäis että on tyhjä arpa. Lisäksi olen tietty panikoija :D nipt kiinnostais myös mutta hitto miten kallis. Että taitaa jäädä ellei sit nt:ssä ois tilanne että olis syytä varmistella vielä tarkemmin.
 
Mä meen varhaisultraan lähinnä ettei tarttis sit turhaan mennä neuvolaan, veriseuloihin ym jos jo alussa selviäis että on tyhjä arpa. Lisäksi olen tietty panikoija nipt kiinnostais myös mutta hitto miten kallis. Että taitaa jäädä ellei sit nt:ssä ois tilanne että olis syytä varmistella vielä tarkemmin.
Mulla on samanlaisia ajatuksia varhaisultrasta, eli jos en olisikaan raskaana, haluaisin kuulla sen mahdollisimman aikaisin. Toki, eihän varhaisultra ole mikään tae siitä, että kaikki menee sen jälkeen hyvin, mutta saa ainakin tietää ettei ole kohdunulkoinen tms.
NIPT-testiin mäkin oon ajatellut mennä ikäni takia. En ole vielä perehtynyt asiaan tarkemmin, eli en tiedä miten laajan testin valitsen.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Tänään 5+2 tai 5+3 ja uskalsin tehdä digin vihdoin, ja 3+ se sieltä pärähti! :) Vaikka tämä ei tosiaan ole tae vauvalle, niin yksi etappi taas eteenpäin. Nyt ei enää voi testailla ja sekin kyllä on jotenkin helpottavaa. Sitten vaan kova odottelu varhaisultraan, jonne on vielä yli 1,5 viikkoa. Mitään ei voi tehdä tämän jatkumisen eteen siihen asti eikä toki sen jälkeenkään.

Itsellä juuri sama ajatus kuin yllä, että kyllä sen haluaa mahdollisimman alussa tietää, onko matkassa alkio vai tuulimuna tms. Vaikkei se tae vauvalle syliin asti ole sekään.

On kyllä jännä, kun hormonia on veressä todistetusti jo aika paljon, mutta oireet on ihan eri kuin esikoisesta. Tissikipua ei ole ollut vielä ollenkaan. Johtuukohan siitä, että imetyksen lopetuksesta on vasta puolisen vuotta?

Kivaa päivää kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin! :) Voikun pääsisi FB-ryhmään asti, nämä palstat hiljenevät niin nopeasti kun FB perustetaan. Muutama viikko täytyy vielä katsella.
 
Pitäsköhän mun kurkata jo tänne, vaikka onkin aikasta! Vertaistuki on aina kuitenkin tervetullutta :)

Me ollaan esikoista hankittu (alkaa todella tuntua jo hankkimiselta) nyt 2,5 vuotta. Olenpa jo ehtinyt myös odottaa syyskuista 2019 ja tammikuista 2021, mutta raskaudet on menneet kesken. Nyt tämä tärppäsi ovulaation induktiosta, joka meillä piti kyllä olla inseminaatio, mutta sinne ei päästy koska ovulaatio osui viikonlopulle. Mutta näin siinä kuitenkin kävi, että kotitehtävät tuottivat tuloksen ja tänään virallisena testipäivänä tuli tikkuun haalea, mutta selkeä viiva! Tänään siis vasta 3+6. Lähinnä kauhunsekaiset fiilikset tästä, että mitähän käy.

Jos sinne asti päästään, niin lapsettomuuspoli tekee varhaisultran luultavasti tuolla rv 7-8 tienoilla. Facebook-ryhmää voisin harkita mahdollisen nt-ultran jälkeen!
 
Meillä oli tänään oletetusti 7+0 varhaisultra, siellä oli kaikki niin hyvin kuin tällä hetkellä voi olla. Parhaan mitan mukaan vastasi kokoa 7+1, mikä täsmäisi ovulaatioon, jonka ajankohta tiedossa.

Kysyin hermorauniona myös, mitä ajatella siitä että sain Clearbluen digitestiin 3+ jo 4+5 eli pari päivää etuajassa - kuulemma ei tarvitse ajatella mitään, tasot vaihtelee yksilöllisesti ja voi tulla hetkittäisiä piikkejä, eivätkä testit ole niin absoluuttisen tarkkoja, etenkään kun kyse on parin päivän heitosta. Tämä siis tiedoksi jos joku muu sattumoisin törmännyt samaan ilmiöön ja pohtii asiaa. Itse löysin nimittäin miljoona keskustelua niin päin, että 3+ ei meinaa tulla millään, mutta en oikein mitään siitä, jos se tuleekin vähän etuajassa :D

All in all, ei auta kun odottaa taas seuraavaa etappia, nt-ultraa. Todella varovaiset fiilikset on yhä, mutta toisaalta ne kaksi edellistä menivät kesken ennen kuin alkoivatkaan, kummassakaan ei siis vain alkanut kehittyä muuta kun istukkaa jne, (ei alkiota), niin sikäli nyt ollaan jo paljon pidemällä ja paremmat lähtökohdat kun on ainakin varmistetty tässä kohtaa alkio ja syke oikeasta paikasta.
 
Hitsi että aika kuluu niiiiin hitaasti ainakin näin alussa :D varhaisultra on varattu, mutta siihen on reilu kaksi viikkoa vielä aikaa. Ehkä pitäisi pitää itsensä superkiireisenä niin ei tulis jatkuvasti mietittyä tätä raskautta (lähinnä siis stressata onko kaikki nyt varmasti ok), mutta nää poikkeusolot tekee arjesta melko rauhallisen ja aikaa on... Tätä pientä toivooo niin kovasti että kamalaa kun stressaa kaikkea mahdollista. Onneksi toispuoleinen kipu on hävinnyt, juuri kun kävin lääkärissä siitä valittamassa. Mittasivat hcg arvot ja ne oli ok. Veikkaan että keltarauhanen siellä kipuili vain koska sieltä huomasin munasolun ehkäpä lähteneen liikkeelle kans.
 
vierailija
Mekin ollaan menossa Perhe-arteen 29.3. Oireet ovat vahvistuneet... pahoinvointia, väsymystä, kaikki ruoka ällöttää. Jotenkin muistelisin että nyt paljon voimakkaammat oireet kuin kahdessa edellisessä raskaudessa
 
Vitamiini
Olipa kiva lukea tätä ketjua. Samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Olen ensimmäistä kertaa raskaana (ikää 26v) ja asutaan avomiehen kanssa ulkomailla niin tukiverkosto on aika pieni. Mulla alkoi tänään viikot 5+0. Ja ei ole juurikaan mitään oireita vielä mikä vähän huolestuttaa. Ainoastaan rinnat ja etenkin nännit on arat, varsinkin aamulla. Raskaustesti oli selkeä positiivinen (alkuun haalea ja sitten vahvistui). Ens viikon tiistaina on aika GP:lle missä otetaan verikokeet ja saan lähetteen ultraan.

Tsemppiä kaikille! :)
 
Tänään 5+2 tai 5+3 ja uskalsin tehdä digin vihdoin, ja 3+ se sieltä pärähti! Vaikka tämä ei tosiaan ole tae vauvalle, niin yksi etappi taas eteenpäin. Nyt ei enää voi testailla ja sekin kyllä on jotenkin helpottavaa. Sitten vaan kova odottelu varhaisultraan, jonne on vielä yli 1,5 viikkoa. Mitään ei voi tehdä tämän jatkumisen eteen siihen asti eikä toki sen jälkeenkään.

Itsellä juuri sama ajatus kuin yllä, että kyllä sen haluaa mahdollisimman alussa tietää, onko matkassa alkio vai tuulimuna tms. Vaikkei se tae vauvalle syliin asti ole sekään.

On kyllä jännä, kun hormonia on veressä todistetusti jo aika paljon, mutta oireet on ihan eri kuin esikoisesta. Tissikipua ei ole ollut vielä ollenkaan. Johtuukohan siitä, että imetyksen lopetuksesta on vasta puolisen vuotta?

Kivaa päivää kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin! Voikun pääsisi FB-ryhmään asti, nämä palstat hiljenevät niin nopeasti kun FB perustetaan. Muutama viikko täytyy vielä katsella.
Täällä ei myöskään arista rintoja, ja imetän vielä yhden kerran päivässä. Ehkäpä sillä voi olla jotain vaikutusta :)
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Itse käyn täällä kurkkimassa keskustelua vaikka FB-ryhmässäkin olen :)

Varasin ensi keskiviikolle varhaisultran, sillon on viikot 7+1. Alkuviikosta ollut verinen vuoto loppui noin vuorokaudessa, mutta haluan silti käydä tsekkaan että onhan kaikki ok. Ja eka neuvola on sitten 1.4.

Vielä ei oo iskenyt kunnon pahoinvointia. Enemmän on ällötystä ja aamuisin ei oikeen ruoka maistu heti. Ilmavaivoja sen sijaan on aika kivasti :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Moikka.
Plussasin 14.3 vahvan plussan.
Kävin tällä viikolla (5+2) varhaisultrassa yksityisellä aiemman kohdunulkoisen vuoksi.
Sikiöpussi vastasi viikkoja, mutta edes ruskuaispussin kaikua ei näkynyt, joten lääkäri epäili tuulimunaa.
Onko kellään kokemusta ultrasta rv 5+ ?
Onnea kaikille plussanneille:)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka.
Plussasin 14.3 vahvan plussan.
Kävin tällä viikolla (5+2) varhaisultrassa yksityisellä aiemman kohdunulkoisen vuoksi.
Sikiöpussi vastasi viikkoja, mutta edes ruskuaispussin kaikua ei näkynyt, joten lääkäri epäili tuulimunaa.
Onko kellään kokemusta ultrasta rv 5+ ?
Onnea kaikille plussanneille
Jos nuo viikot on laskettu edellisistä menkoista (eli jos tarkka hedelmöityspäivä ei oo tiedossa) niin aika outoa että lääkäri tollasia diagnooseja jo heitti, kun voi kuitenkin olla että viikkoja/päiviä on tosiasiassa vähemmän eikä mitään vielä kuuluisikaan näkyä? Jos siis oot vasta viikko sitten plussannutkin :) Meet varmaan uudestaan, toivotaan että siellä olis sitten jo jotain näkyvissä :)

Niin ja muoks, mulle on varhaisultrassa sanottu että aikasin on vaikea saada tarkkoja mittoja eli voi hyvin heittää monta päivää, eli ei toi sikiöpussin kokokaan välttämättä ihan absoluuttisesti oo oikein. Toivotaan että huoli on turha :)
 
Plussasin eilen ja la marraskuun lopussa. Osallistuisin mielellään salaiseen facebook-ryhmään, jos sellainen on perustettu ja siihen vielä mahtuu? Minulla on ennestään 2 lasta ja tästä kolmannesta päätettiin alkuvuodesta, vaikka pitkään oltiin sitä mieltä, että ei enempää lapsia. Ihana kuitenkin taas olla täällä foorumilla ja lähtötekijöissä :love: joitain hankintojakin olen jo tehnyt ennen plussaa ;)
 
Jos nuo viikot on laskettu edellisistä menkoista (eli jos tarkka hedelmöityspäivä ei oo tiedossa) niin aika outoa että lääkäri tollasia diagnooseja jo heitti, kun voi kuitenkin olla että viikkoja/päiviä on tosiasiassa vähemmän eikä mitään vielä kuuluisikaan näkyä? Jos siis oot vasta viikko sitten plussannutkin Meet varmaan uudestaan, toivotaan että siellä olis sitten jo jotain näkyvissä
Juuoon menossa uudelleen tarkistamaan:)
Lääkärin sanoista vaan ymmärsin, että ruskuaispussin olisi pitänyt jo näkyä.
Kiitos vastauksesta :)
 

Yhteistyössä