Marraskuiset 2022❄️

Itsekin onnistuin koronan välttämään kaksi vuotta ja nyt oli viime viikolla. Liittyisikö jotenkin heikentyneeseen vastustuskykyyn? Oireet olivat melko lievät, ei ollut tarvetta lääkitykselle. Kaksi kertaa olin lääkäriin chatin kautta yhteydessä. 👍 Osui tauti viikkojen 7-8 taitteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: esva
@valkoinenpökkelö mulla on tämmöset normi räkätaudin oireet. Nokka vuotaa, välillä yskiny, viluttaa ja kolottaa. Lämpöä 36,8 (mulla normi lämpö 35,5). Ei siis vielä mitenkään kovat oireet ja toivottavasti nämä vähäisetkin katoais nopsaan. Mulla itselläni on kolme rokotetta alla, jospa niistä olis tässä apua. Pelottaa toki lasten puolesta, kumpa ne säästyis!
 
Harmi, että niin monelle on nyt tullut koronaa.. Toivottavasti menee lievänä ohi!
Minullakin alkoi nyt aamupahoinvointi, kun tähän mennessä oireiden vähyys on mietityttänyt. Kyllä siellä taitaa oikeasti joku asustella, joka saa hormonit liikkeelle.
 
@NiiskuNeiti2020 Toistaiseksi vielä tällain piilossa Ehkä nt-ultran jälkeen uskaltaa paljastua Mutta voin toki laittaa yv:llä tiedon, niin ei tarvitse miettiä

Ps. Marraskuisten suljettu ja piilossa oleva ryhmä on perustettu. Linkkiä ei voi laittaa, kun sinne pystyy lisäämään vain kaverina olevat. Täällä voi ilmoittaa halukkuuden päästä mukaan, niin laitan yv:tä ja kyselen fb tietoja, lisään kaveriksi ja sen myötä ryhmään. Poistan kavereista lisäyksen jälkeen
Hei! Mää olisin innokas tulemaan Facebook-ryhmään. Onko se siis salainen, että ei pitäisi tutuille näkyä?
 
Tuttuvierailija
Tänne on rantautunut huonovointisuus. On päiviä, kun ei ole mitään oloja ja sit on näitä päiviä, kun oot pää pöntössä koko ajan ja etova olo ei helpota edes oksentamalla. Jospa huomenna ois taas suht iisi päivä. Tämä kyllä enteilee vahvasti tyttö vauvaa 😂 On kyllä ollut alusta asti vahva tyttö olo, et jännä nähdä osuuko oikeaan 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Marrasbaby
Alkuraskauden ultra varattu n.2 viikon päähän, silloin kaiketi viikot 7+.

Aika oireetonta edelleen, rinnat on kipeät ja vatsaa on turvottanut iltaisin, ruokahalu selkeästi kasvanut. Jännä että sitä melkein odottaa jotain pahoinvointia, kai se sitten kertoisi että hommat etenee. Esikoisen raskaudessa se alkoi jossain näillä main, nyt lienee viikot 4+6.
Mieli sanoo että ei vielä pitäisi innostua liikaa, mutta toisaalta haluan vaan luottaa että kaikki menee hyvin.
Odottavan aika on pitkä. 🥰
 
Alkuraskauden ultra varattu n.2 viikon päähän, silloin kaiketi viikot 7+.

Aika oireetonta edelleen, rinnat on kipeät ja vatsaa on turvottanut iltaisin, ruokahalu selkeästi kasvanut. Jännä että sitä melkein odottaa jotain pahoinvointia, kai se sitten kertoisi että hommat etenee. Esikoisen raskaudessa se alkoi jossain näillä main, nyt lienee viikot 4+6.
Mieli sanoo että ei vielä pitäisi innostua liikaa, mutta toisaalta haluan vaan luottaa että kaikki menee hyvin.
Odottavan aika on pitkä.
Oi, ihana kun pääset varhaisultraan!😍 Mää en oo aiemmista lapsista käyny. Katsoin nyt niin viikon päästä olis vapaa aika ja tällöin ois mulla 7+1. Vaan ehkä mää maltan odottaa sinne nt-ultraan asti. Ehkä.🙈
 
vierailija(*Pikkumyy*)
Ensimmäinen neuvola varattu, pääsiäisen jälkeen, silloin rv8+3.

Jännittää ja pelottaa.. Tammikuussa 2vrk ennen ekaa neuvolakäyntiä alkoi pieni vuoto, joka oli siis kkm.

Täälä ei enää neuvolassa tehdä varhaisultraa, vaikka olisi keskenmenoja. Syynä se, että vaikka vu.ssa olisi kaikki hyvin, niin kahden päivän päästä ei enää välttämättä olekaan.. Tästä olenkin lukenut, että on vu.ssa ollut kaikki hyvin, mutta sitten np.ultrassa ei enää ollutkaan. Ymmärrän kyllä tämän kannan ja ehkä itsekin mielummin vain luotan np ultraan saakka kaiken olevan hyvin, jollei tule vuotoja ja isoja kipuja.
Tai sitten en kestä odottaa ja varaan kuitenkin yksityiselle ajan 😅 Katsotaan..

Joka tapauksessa, piinaavia on nämä ensimmäiset viikot, varsinkin kun on menetys takana ja se koko ajan jäytää takaraivossa.
 
Viikko sitten kävin neuvolassa ultrassa ja silloin sai mittojen mukaan reilu 6+viikkoa arvioksi (huono laite). Tänään varasin ekan neuvola käynnin 11.4 jolloin sitten mahdollisesti olis 10 viikkoa jo täynnä. Tammikuussa ehdin käydä ensimmäisellä käynnillä ja siitä n.2viikkoa tuli keskenmeno niin nyt varattiin hieman myöhemmäksi jotta sydänäänet saataisiin kuuluviin samalla. Nyt huomaan kyllä eroja oireissa keskenmenneeseen, mutta en silti ole kovin luottavaisin mielin vielä tästäkään, ehkä sitten kun 12 viikkoa on täysi voi huokaista, toki kun ei ihan varmuutta vielä koska ne viikot täyttyy ennen NT-ultraa..
 
Minä soitin heti plussauspäivänä neuvolaan, kun kaupungin sivuilla oli ohje ottaa heti yhteyttä. Silloin taisi olla 5+2. Ollaankin jo ylihuomenna menossa ekalle käynnille, silloin 7+1.
Nopeasti sait ajan! Mä soitin myös neuvolaan heti plussapäivänä ohjeiden mukaan. Meillä neuvola perjantaina 8+6. Mitään ohjeita en ekalle käynnille saanut, joten kyselenkin täällä viisaammilta että otetaanko tuolloin pissanäyte? Vaiko vasta sitten verikokeen yhteydessä labrassa?
 
Nopeasti sait ajan! Mä soitin myös neuvolaan heti plussapäivänä ohjeiden mukaan. Meillä neuvola perjantaina 8+6. Mitään ohjeita en ekalle käynnille saanut, joten kyselenkin täällä viisaammilta että otetaanko tuolloin pissanäyte? Vaiko vasta sitten verikokeen yhteydessä labrassa?
Meillä ainakin joka kerralla otetaan pissänäyte, jopa ekalla kerralla.

Täällä lievää pahoinvointia välillä ja iltaisin palelee kovasti. Päivisin ihan järkky väsy.

9.4. varasin vu-ajan sillon olis 7+5 ja ekan neuvolan sain sitte 11.4.
 
Nopeasti sait ajan! Mä soitin myös neuvolaan heti plussapäivänä ohjeiden mukaan. Meillä neuvola perjantaina 8+6. Mitään ohjeita en ekalle käynnille saanut, joten kyselenkin täällä viisaammilta että otetaanko tuolloin pissanäyte? Vaiko vasta sitten verikokeen yhteydessä labrassa?
Joo! Ymmärsin että tavallisesti aika olisi annettu 8 viikosta eteenpäin. Nyt oman neuvolan hoitajan kalenteri tuntui olevan jo täynnä, joten meni nyt näin.

Mulle kans nämä tulevat näytteet yms. on ihan mysteerejä. Ei annettu mitään muita ohjeita kuin täyttää esitietolomake. Kaikkeen kuitenkin valmistaudun ja onneksi ei ole mitään piikkikamoa tai vastaavaa :D
 
Meillekään ei kummempia ohjeita ekalle käynnille annettu. Lomakkeiden täyttö netissä ja asioiden läpi käyntiä sitten ekalla kerralla.

Mulla sydän riutuu rinnasta, kun mun isä nukkui pois ja että se ei riitä niin eilen illalla tuli verta paperiin ja oli pieni hyytymä mukana. Aamulla tuli sitten ruskeaa hyytymää..
 
Meillekään ei kummempia ohjeita ekalle käynnille annettu. Lomakkeiden täyttö netissä ja asioiden läpi käyntiä sitten ekalla kerralla.

Mulla sydän riutuu rinnasta, kun mun isä nukkui pois ja että se ei riitä niin eilen illalla tuli verta paperiin ja oli pieni hyytymä mukana. Aamulla tuli sitten ruskeaa hyytymää..
Voi ei, osanotot❤😓 Toivottavasti mahassa olisi kaikki kunnossa, mitkä sun viikot on?
 

Yhteistyössä