Marraskuiset 2024

Okei, jossain puhuttiin muistaakseni viikosta, niin olen täällä tulisilla hiilillä odottanut vastauksia 😂
Just noiden tulisten hiilien takia mä kieltäydyin kaikista kromosomitesteistä. Meinasin skipata koko nt-ultran, mut tuplat sai muuttamaan mielen 🙈 Musta on tullu tässä kohta 15 vuoden aikana vahingossa vähän anarkisti ja mietin aina, minkä vois skipata 😅
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
Apua, kuulostaa kyllä hurjalta! Onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Tää kaiken stressaaminen on kyllä raskasta 😅 koskahan sitä uskaltaisi luottaa, että kaikki voisi mennä hyvin
 
Joo se on se vastaus, eli hyvä homma 😊 Mullakin luki vain lisätiedoissa toi "matala riski", soitin ja kysyin, eikö niitä tarkempia vastauksia merkata sinne niin ei kuulemma 🤷🏻‍♀️ vastaus joko matala tai korkea riski
Hyvä tietää! Jotenkin luulin, että niiden trisomia kohtiin tulisi lukemaan jotain. Huomenna olisi joka tapauksessa neuvola, että pääsee vielä tarkemmin kysymään.
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
Huh, voin vaan kuvitella sen paniikin! Ihanaa, että olikin asiat ihan kunnossa 🙏
 
Apua, kuulostaa kyllä hurjalta! Onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Tää kaiken stressaaminen on kyllä raskasta 😅 koskahan sitä uskaltaisi luottaa, että kaikki voisi mennä hyvin
Mä ikuisena optimistina (no tällä kertaa se on vaatimut vähän töitä, mutta tietosella päätöksellä koitan asennoitua niin, et nautitaan tästä niin kauan ku hyvin menee) ostin Saara Jämeksen hypnosynnytysvalmennuksen sillä ajatuksella, että vaikka tuplien kanssa on aika 50/50 mahikset joutua sektioon, niin se vois tukee myös raskausajan rentoutumista ja stressinpurkua ja sehän on tunnetusti hyväksi jälkikasvulle 😁 Muutenkin kyllä viimeks synnyttäessä jotenkin se äänimaisema vaikeutti rentoutumista ihan selkeesti, ni päätin, et jos joskus vielä otan uusiks, ni sit on rentoutuminen kunnolla lihasmuistissa.
 
Mä ikuisena optimistina (no tällä kertaa se on vaatimut vähän töitä, mutta tietosella päätöksellä koitan asennoitua niin, et nautitaan tästä niin kauan ku hyvin menee) ostin Saara Jämeksen hypnosynnytysvalmennuksen sillä ajatuksella, että vaikka tuplien kanssa on aika 50/50 mahikset joutua sektioon, niin se vois tukee myös raskausajan rentoutumista ja stressinpurkua ja sehän on tunnetusti hyväksi jälkikasvulle Muutenkin kyllä viimeks synnyttäessä jotenkin se äänimaisema vaikeutti rentoutumista ihan selkeesti, ni päätin, et jos joskus vielä otan uusiks, ni sit on rentoutuminen kunnolla lihasmuistissa.
Mä kävin esikoista odottaessa raskausjoogassa, joka keskittyi tosi paljon just siihen synnytykseen valmistautumiseen ja ihan itse synnytykseenkin. Ja koin kyllä, että niistä oli hyötyä itselle, vaikka lopulta lapsi syntyi alkuperäisen ajatuksen vastaisesti suunnitellulla sektiolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Täti-ihminen

Yhteistyössä