Marraskuiset 2024

Onko kenelläkään muulla pahoinvointia? 😅 itse olen tällä hetkellä kotona kolmatta viikkoa oksentamassa ja välillä tuntuu että voimat loppuu. Aamusta iltapäivään menee pää vessanpöntössä ja usein vielä iltaisinkin. Naama täynnä verenpurkaumia oksentamisesta ja eilen katkesi jo silmästä verisuonikin oksentamisen vuoksi. Olo on koko ajan ihan kauhea.
 
Onko kenelläkään muulla pahoinvointia? itse olen tällä hetkellä kotona kolmatta viikkoa oksentamassa ja välillä tuntuu että voimat loppuu. Aamusta iltapäivään menee pää vessanpöntössä ja usein vielä iltaisinkin. Naama täynnä verenpurkaumia oksentamisesta ja eilen katkesi jo silmästä verisuonikin oksentamisen vuoksi. Olo on koko ajan ihan kauhea.
Tuota, ootko puhunu siitä neuvolan kanssa? Mua muistutti terkka, ettei tarvii yrittää sietää kun siihen on apua saatavilla
 
Oon puhunut ja kokeilin pahoinvointilääkkeitä. Ei toiminut mulla, oksensin silti aamusta iltaan.
Voi ei, kuulostaa tosi kurjalta ja raskaalta! Toivottavasti helpottaisi jo pian 🙏🏻

Mä en ole oksentanut kuin muutaman kerran, mutta olo oli kyllä monta viikkoa ihan tosi kamala. Viime viikolla vielä paheni. Nyt on vähän helpottanut, mutta pitää muistaa syödä tosi säännöllisesti ja sellaista ruokaa, mikä ei närästä. Närästys pahentaa vointia ihan tosi merkittävästi. Mulla myös viime raskaudessa alkoi helpottaa tässä 11. viikolla suurin piirtein. Toivotaan, että tämä olo tasoittuisi nytkin.
 
Voi ei, kuulostaa tosi kurjalta ja raskaalta! Toivottavasti helpottaisi jo pian

Mä en ole oksentanut kuin muutaman kerran, mutta olo oli kyllä monta viikkoa ihan tosi kamala. Viime viikolla vielä paheni. Nyt on vähän helpottanut, mutta pitää muistaa syödä tosi säännöllisesti ja sellaista ruokaa, mikä ei närästä. Närästys pahentaa vointia ihan tosi merkittävästi. Mulla myös viime raskaudessa alkoi helpottaa tässä 11. viikolla suurin piirtein. Toivotaan, että tämä olo tasoittuisi nytkin.
Toivotaan, että jossain vaiheessa loppuisi, mutta ei liian aikaisin 😅 viime raskaudessa loppui 9 viikon aikoihin ja kehitys oli loppunut 8+6 🙄 nyt olis 8+1 menossa

Mulle kirjotettiin neuvolasta närästyslääkettä ihan tän oksentamisen takia. Kun mahahapot nousee ylös monta kertaa päivässä. Siihen varmaan vähän auttanu, että iltasin nukkumaan mennessä pystyy helpommin mennä makaamaan, eikä polta niin pahasti.
 
Heipsansaa! Täälä vietelty hiljaiseloa, kun ei oikein mitään kuulumisia, paitsi olen tässä ihmetellyt,että mikä tämä minun jatkuva kylmyys, väsymyys ja kuvotusolo on.. tiedän jokainen raskaus on erillainen, mutta ikuna ei oo tällästä ollut ja tämä on kuitenkin jo 7 raskaus, vai onko aika vaan kullannut muistot.. 😮
Maanantaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti, silloin taitaa olla 9+5
Turvonnutkin olen kuin ilmapallo, kuvittelen jo että maha näkyy, no näkyyhän se, mutta ei varsin raskauden vuoksi, vaan muun turvotuksen 🫣
 
Heipsansaa! Täälä vietelty hiljaiseloa, kun ei oikein mitään kuulumisia, paitsi olen tässä ihmetellyt,että mikä tämä minun jatkuva kylmyys, väsymyys ja kuvotusolo on.. tiedän jokainen raskaus on erillainen, mutta ikuna ei oo tällästä ollut ja tämä on kuitenkin jo 7 raskaus, vai onko aika vaan kullannut muistot..
Maanantaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti, silloin taitaa olla 9+5
Turvonnutkin olen kuin ilmapallo, kuvittelen jo että maha näkyy, no näkyyhän se, mutta ei varsin raskauden vuoksi, vaan muun turvotuksen 🫣
Täällä kans hirveä turvotus. Ja pahoinvoinnin takia mitkään housut ei saisi yhtään kiristää vatsasta, ettei tule paha olo.

Mulla kans eka neuvola tän viikon torstaina. 😊 Toivotaan että pystyn olemaan oksentamatta, kun se on jo kasilta aamulla 😅
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Heipsansaa! Täälä vietelty hiljaiseloa, kun ei oikein mitään kuulumisia, paitsi olen tässä ihmetellyt,että mikä tämä minun jatkuva kylmyys, väsymyys ja kuvotusolo on.. tiedän jokainen raskaus on erillainen, mutta ikuna ei oo tällästä ollut ja tämä on kuitenkin jo 7 raskaus, vai onko aika vaan kullannut muistot..
Maanantaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti, silloin taitaa olla 9+5
Turvonnutkin olen kuin ilmapallo, kuvittelen jo että maha näkyy, no näkyyhän se, mutta ei varsin raskauden vuoksi, vaan muun turvotuksen 🫣
Ihan raskaudelta tuo mun kokemuksen mukaan kuulostaa 😁 Oma oirekuva oli edellisessä alkuraskaudessa ja nyt myös tässä juuri tuo. Palelee, etoo/kuvottaa ja väsyttää. Joka ilta 21 alkavalla numerolla viimeistään sänkyyn. Nyt tosin just tässä miehelle pohdin, että mielestäni viimeksi palelu ei kestänyt näin myöhäisille viikoille.

Turvotusta on myös täällä, mutta ei onneksi ihan yhtä pahaa kuin viimeksi - muistaakseni. Iltaisin varsinkin kuitenkin aivan turha toivo omia farkkuja esim. pitää jalassa. Onneksi kevät tuntuu vihdoin tulevan, niin ehkä sitä voi siirtyä vaan suosiolla mekkokauteen..
 
Ihan raskaudelta tuo mun kokemuksen mukaan kuulostaa Oma oirekuva oli edellisessä alkuraskaudessa ja nyt myös tässä juuri tuo. Palelee, etoo/kuvottaa ja väsyttää. Joka ilta 21 alkavalla numerolla viimeistään sänkyyn. Nyt tosin just tässä miehelle pohdin, että mielestäni viimeksi palelu ei kestänyt näin myöhäisille viikoille.

Turvotusta on myös täällä, mutta ei onneksi ihan yhtä pahaa kuin viimeksi - muistaakseni. Iltaisin varsinkin kuitenkin aivan turha toivo omia farkkuja esim. pitää jalassa. Onneksi kevät tuntuu vihdoin tulevan, niin ehkä sitä voi siirtyä vaan suosiolla mekkokauteen..
Täällä on jo siirrytty mekot ja leggarit tyyliin 🤣 ja tilasin isompii leggareita ettei mahasta kiristä
 
Noista oireista vielä, kyllähän niitä mahtuu jos jonkin moista raskauksiin, varsinkin alkuraskauksiin. Minä taidan vain kuulua niihin onnekkaisiin, kellä ei oireita oikeastaan ole koskaan ollut, pientä turvotusta lukuunottamatta, niin nyt nää oireet (vissiinkin aika lievät kuitenkin) ei jätä rauhaan ja ei kyllä voi unohtaa, että on raskaana, aikaisemmissa raskauksissa sitä ei oikeastaan ole muistanut edes 🫣
Kunhan vaan kaikki on hyvin, ensimmäiseen ultraan on vielä pitkä aika, tosin meillä myös neuvolassa ultra, mutta ultraisikohan vielä vatsan päältä 🙃
Ei kyllä tarvii haaveilla tiukoista vaatteista, onneksi kesä kuitenkin lähellä, niin saa housut nakata kaapin pohjalle 👍
 
Huh, no nyt tämä turvotus vasta alkoikin 😅 Useampana iltana jo ollut niin jäätävä turvotus, että oksat pois. Pääsee ihan kunnolla larppaamaan tilannetta joskus useamman kuukauden päästä 😂 Ja oon vielä koittanut syödä kuitua ja vältellä turvottavia ruoka-aineita… Olo ei kyllä tällä turvotuksella ole kovin hehkeä.

No, näin tämä taisi viimeksikin näillä viikoilla mennä. Joskus näihin aikoihin taisin ostaa ensimmäiset raskausfarkut.
 
Heippa kaikille, täällä tuttujakin nimimerkkejä haaveena vauva 2024-ryhmästä 😊

Eksyin tänne pitkästä aikaa kurkkimaan, kun alkuun täällä oli niin hiljaista, niin oon kirjoitellut tuolla vau-foorumilla. Kiva kun täälläkin keskustelua 🌞

Täällä tänään 7+4, varhaisultra 22.4 ja eka neuvola vasta 6.5. Oireita vaihtelevasti, lähinnä kuvotusta, väsymystä ja palelua. Lisäks öisin heräilyä ja nukahtamisongelmia.
 
Hellurei!

Ollu vähä hiljaiseloa ku ei oikein ole ollu kirjoitettavaa. Nyt pitäis olla 10+0 mut mieltä kalvaa tämä liian hyvä vointi. Enää ei edes ummeta, rinnat ei ole koko ajan kipeät ja pinkeät. Väsyttää vaan ja repäisykipuja alavatsalla sekä liitoskipuja... niitä riittää.

Tulevana maanantaina olis neuvolassa pikakäynti, missä yritetään sydänääniä metsästää.. olen varmaan hermoraunio ennen sitä 😶🌫
 
Hei pitkästä aikaa täältäkin!
Ei ole tullut kirjoiteltua, kun tämmöstä odotteluahan tämä on. Meillä on varhaisultra ja ensimmäinen neuvola käytynä. Toistaiseksi kaikki hyvin ja nyt vain odotellaan seuraavaa ultraa. Neljä viikkoa vielä o_O
 
  • Rakkaus
Reactions: CiiGirl83
Hellurei!

Ollu vähä hiljaiseloa ku ei oikein ole ollu kirjoitettavaa. Nyt pitäis olla 10+0 mut mieltä kalvaa tämä liian hyvä vointi. Enää ei edes ummeta, rinnat ei ole koko ajan kipeät ja pinkeät. Väsyttää vaan ja repäisykipuja alavatsalla sekä liitoskipuja... niitä riittää.

Tulevana maanantaina olis neuvolassa pikakäynti, missä yritetään sydänääniä metsästää.. olen varmaan hermoraunio ennen sitä ‍
Täällä on tänään iskenyt myös huoli liian hyvästä olosta. Eilen oli todella huono päivä ja oksensin 8 kertaa. Huono olo jatkui iltaan ja viimeisen kerran oksensin vielä juuri ennen nukkumaanmenoa. Tänään olen kuitenkin oksentanut vain 1 kerran. Yleensä olen tähän kellonaikaan mennessä oksentanut kuitenkin n. 3-4 kertaa. Viikkoja on nyt 8+4, kun edellisessä raskaudessa kehitys loppui 8+6 jolloin myös parempi olo alkoi. Pelottaa hirveästi, että tässä raskaudessa sama toistuisi. Onneksi tiistaina pääsee ultraan näkemään tilanteen.
 
Hellurei!

Ollu vähä hiljaiseloa ku ei oikein ole ollu kirjoitettavaa. Nyt pitäis olla 10+0 mut mieltä kalvaa tämä liian hyvä vointi. Enää ei edes ummeta, rinnat ei ole koko ajan kipeät ja pinkeät. Väsyttää vaan ja repäisykipuja alavatsalla sekä liitoskipuja... niitä riittää.

Tulevana maanantaina olis neuvolassa pikakäynti, missä yritetään sydänääniä metsästää.. olen varmaan hermoraunio ennen sitä ‍
Toivotaan, että olisi vaan siitä kyse, että keho alkaa tottua raskauteen ja hormoneihin ja siksi olo tasoittuu 🙏🏻 Minulla on myös nyt pahoinvointi tasaantunut (tänään 10+4) ja näin kävi samoja aikoja myös esikoista odottaessa. Samoin muistelen silloin, että rintojen kipu silloin tasaantui kyllä. Tällä kertaa samanlaista rintojen oireilua ei ole edes ollut, olisiko, kun edellisestä imetyksestä jne. on aika vähän aikaa kuitenkin.

Tässä mennään jo hyvää vauhtia kohti keskiraskautta ja silloinhan oireilu voi olla tosi vähäistä ja olematontakin ☺ Ja juu, kyllä sitä itsekin silti miettii, että onkohan ja toivottavasti on kaikki edelleen hyvin.
 

Yhteistyössä