*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Täällä taas naksuu tuo maha lähes kokoajan ja supistaa niin että ei tuu vsrmaa nukuttuu kunnolla yöllä..

Huomenna pitäs kuulemaa mennä kattelee talvivaatteita muksuille ja itelle mut ei kyl millää jaksais mut pakko kai se on kun ei mies kummiskaa osais mulle valita mieluisia saatikka tolle pojalle kun se jäis munkaa sitte kotio.

Talvirenkaatki pitäs hakee joku päivä miehen isän tyköö mut sanoin miehelle että sä et sinne lähe kun mä en yksin jää muksujen kaa koko päiväksi kun sillo tietty synnytys alkaa tai jotai muuta kun sinnekki on matkaa lähemmäs 150 kilsaa..no onneksi hänen isä suostuu ne meille tänne tuomaan ja samalla hän tuo muksuille synttäri/joululahjat
 
Moikkis marraskuiset :)

Vihdoinkin ehdin tänne kirjoittelemaan, viikon loppupuoli vierähtikin niin nopsaan. Siirryin siis alkuviikosta lokakuisten ketjusta tänne joukkoonne.

Tulikin sitten torstaille ylimääräinen lääkärireissu kun alakerrasta tuli niukkaa vuotoa (verta). Lääkäri totesi että on limakalvot niin kuivat ja siellä on varmaan hiivatulehduskin, että siinä syy. Paikat olivat edelleen kiinni ja kiinteät, eikä vauvalla siis onneksi hätää. Alapää vain on kuin Sahara :LOL:

Huomenaamulla neuvola, olen varannut jostain syystä kaikkein ihanimmat maanantai-aamujen ajat aina la:han asti :p Tänään olen ollut syömättä sokeria, koska mulla oli viimeksi pissakokeessa sokerit neljällä plussalla syötyäni sinä viikonloppuna paljon makeaa (ja aamupalaksi muroja). En halua taas järkyttää neuvolantätiä ja itseäni...No, sokerit testattiin sitten verestä ja ei ollut vikaa niissä. Munuaiset vaan päästää sokeria läpi.

Mutta nyt muutakin kuin omia tunnelmia :)

Pikkuruinen
: Onnea matkaan :hug:

CrystalBlue - onnea kihlojen johdosta :flower:

Miina5: Tilanteestanne pitäisi kyllä mielestäni myös puhua esim. neuvolassa, osaisivat varmaan auttaa eteenpäin...:hug:

Indo: Hyvä että pääset pian lääkäriin niin selvinnee syy kutinaankin.

Hoitopöydästä: Meillä tulee käyttöön "pesukonevaihtoehto", eli muovinen alusta siihen päälle. Mattokaupasta saatiin kätevää liukuestettä alustan alle, ettei lähde siitä liikkumaan.

Pinnasängyn reunapehmusteita ei olla pesty, ainakaan vielä...

Sairaalakassi sen sijaan on pakattu, myös mies alkoi pakkaamaan omaansa nyt viikonloppuna. Syötävää ollaan laitettu erilliseen paperikassiin ja siihen nimi päälle. Siellä on nyt Coca cola zeroa, vesipullo, pähkinöitä, suklaata, pillimehuja ja vielä tulee mukaan Valion herkuttelujugurttia (sitä Vanilla-merkkistä isossa purkissa) ja miehelle lihapiirakoita :D Eihän sitä oikeasti tiedä, että voiko siinä synnyttäessään edes ajatella syömistä, mutta yleensä olen niin nälkäinen että vaikea kuvitella muuta...onpahan ainakin jotain hyvää saatavilla, eikä pelkkiä sairaalan mehukeittoja - ajatus jo lohduttaa.

Ainahan se on mielessä - ruoka :) Joten iltapalalle...

Palaamisiin!

Apollo+Töppönen rv 37+1
 
Ja tuosta syömisestä synnytyksessä sen verran vielä, että NKL:n tutustumiskierroksella kätilö sanoi, että synnytyksen aikana saa syödä helposti sulavia juttuja. Jotkut hedelmät ovat kuulemma myös hyviä siihen, esim. banaani.
 
pikkuruiselle onnea matkaan sektioon :heart: pikku hiljaa alkaa tähän meidänkin pinoon tulla lisää vauvoja, ihanaa!!

Crystalblue Onnea kihlautumisen johdosta!! :flower: :flower:

Itse en ole kerennyt koko viikonloppuna koneelle kun ollaan vietetty esikoisen 5v synttäreitä, tosin viikkoa ennen juhlittiin ihan siltäkin syystä et kerettäis juhlia. Sitä kun ei tiedä milloin vauva päättää syntyä ja tänään kun taas poksutaan 37+0 niin otettiin varman päälle. Ja saipahan neiti olla nyt sen huomionkeskipisteenä eikä vauva jos oltais myöhemmin juhlittu ja oliskin kerenny syntymään. mneillä onkin sitte tulevaisuudessa monet synttärit ihan lähekkäin kun itse täytän vuosia puolestaan kahden viikon päästä.

Itse toivoisin et vauva pysyisi mahassa viel n. 1.5-2 viikkoa koska sitten mies jää kotiin (pitää viikon lomapäiviä ja sitte alkaa pakkoloma). Olisipa mies sitte valmiina kotona kun vauhdikkaasti (puolessa tunnissa) pitää sinne sairaalaan lähteä neuvolan ohjeiden mukaan, ambulanssilla tosin. Mies tulee perässä jos vain keretään lapsenvahti saada.

Säde ja poitsu 37+0, eipä olis enää montaa viikkoa vaikka yli menisikin. Kaikki on kyllä peräti jo valmiina vauvan tuloon =)
 
Poks! Rv 33+0 =)

Viikonlopun kuulumiset luettu. Mulla ei mitään erikoista olotilassa, suonenvetoja vaan ollu paljon ja vähän selkäkipua mut supistuksia ei ollenkaan torstain jälkee. Torstaina ois neuvola.

Vielä ois jonku verran hankittavaa vauvalle ja vaatteet ja kestovaipat pitäis pestä. Mut taidan laittaa kaiken valmiiksi sit ku mies tulee takas kotiin asumaan työharjottelusta, enää vähän yli viikko yksinoloa... Mulla energia loppunu täysin, enkä millään jaksais siivota tai hoitaa eläimiä! Mut kai se on pakko vielä vähä aikaa sinnitellä...

Hoitopöydästä: Me hankittiin Ikeasta sellanen seinään kiinnitettävä joka vedetään alas, eli ei vie tilaa muuta kun käytössä. Vaikuttaa tosi kätevältä, siinä on paljo taskujakin. Vauvan vaatteiden säilytykseen täytyy vielä hankkia lipasto, tällä hetkellä kaikki on vielä äitiyspakkauksessa ja olkkarin kaapissa!

Magda 33+0
 
Onko niin, että vain ensimmäisessä raskaudessa on se toinen lääkärikäynti...onko se nyt aina n. viikoilla 34-36....? Mulla oli nimittäin viime viikolla se, ja aloin tänään ihmettelemään, että eipä se siellä mitään vauvan kokoa katsonut tai ultrannut. Oikeestaan se lääkäri oli muutenkin vähän outo, koko homma kesti n. 10 minuuttia. Tais olla vähä kiireessä.
Kun sit taas ekalla käynnillä sain kokoarvion ja muutenkin yksityiskohtaisen tutkimuksen.
Lääkäri kyllä sanoi että vauva on raivotarjonnassa, mutta ei muuta. Enkä sit muistanu edes kysyä mitään. Mul on jotenki ihan laho pää nykyään, unohdan kaiken ja mitä oon huomannu täältä, en oo ainoo:D
Me ollaan miehen kans sovittu että pidetään nyt vähä etäisyyttä ja yritetään lopettaa tää jatkuva riitely. Ja olen sanonut että EN hyväksy MINKÄÄNLAISTA uhkaavaa käytöstä. Olen kysellyt apua neuvolasta mutta toistaiseksi ollaan itse yritetty selvittää ongelmia ...
Huomenna alkaa 37. viikko. Jännää!!!!
 
miina5, mulla oli lääkäri tällä viikolla eikä siellä myöskään puhuttu mitään koosta eikä ultrattu. Luulen, että ultrat on ihan bonusta vaan jossain paikoissa, ei mitenkään yleinen käytäntö. Ja kokoarviot käsittääkseni heittää niin paljon, että ne on varmaan aika turhia. Jos vauva vaikuttaisi aivan liian isolta tai aivan liian pieneltä, niin sitten luulen, että lääkäri jotain sanoisi.
 
:wave:

Tänään verikokeisiin katsomaan onko vasta-aineita,mut eipä kait ole

Miina: jaksamista miehen kanssa,oon kyllä samaa mieltä että jos vähänkin rupee näyttämään tilanne uhkaavalta,niin lähdet heti. Turha jäädä kokeilemaan onneaan! toivotaan kuitenkin ettei mitään tilanteita synny enään ja riidat ois unohdettu kokonaan nyt vähäksi aikaa :hug:

Mulla torstaina neuvolalääkäri ja silloin viikkoja 37+0 ja meillä onneksi ultrataan,kiva nähdä pieni vielä viimisen kerran mahassa :heart:

pinniksen suojuksia en ole pessyt ainakaan vielä,pitäiskhän ne pestä vai?!

mua alkaa kyllä jännittämään,ei oo enään kauaa ja aika kuluu niin nopeesti että ihan ahdistaa :/

niina ja vauva 36+4 :heart:
 
CB:lle paljon onnea! :heart:

pikkuruisella alkaakin olla jo jännät paikat, kuulumisia odotellessa. :hug: :)

Mä ajattelin tuoda tännekin näytille kuvan pojista. Eilen oli tähän asti poikien elon suurin tähtihetki, kun mennessämme sairaalaan pojat köllöttelivät samassa pedissä. Molemmat on siis ulkona keskoskaapeista! Sitä voi olla vaikea uskoa, mutta se tuo vauvan satakertaisesti lähemmäs, kun ei ole enää pleksiä välissä.


Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! Mä lähden uskaliaana kesärenkailla sairaalaan, saa nähdä jäänkö sitten iltapäivällä sinne... :whistle:


Valkolilja ja jätkänpätkät 46 vrk
 
Voi valkolilja mua alkoi ihan itkettää tuo kuva, ihana! :heart:
Miten aikaisin ja pieninä pojat syntyi ja nyt ovat jo nuin 'isoja' ja terhakoita että päärjäävät jo ilman kaappiakin ja saavat taas olla lähekkäin :heart:
Voi, on tää lääketiede kyllä NIIN huippua täällä!!
onko sairaala-aika ollut sun mielestä raskasta? Jaksuja lähettelen :hug: :heart:

Pikkuruiselle tsemppiä ja onnea tähän päivään :heart: Kuulumisisa odotellessa, sitten kun jaksat.

CB Täältä myös onnittelut :flower:

(.) Hei, mä en oo tainnutkaan olla känkkäränkkä viikonloppuna =) Mulla tosiaan heittää ja viiraa tuolla päänupissa välillä tosi pahasti ja kiukkuhormonia on ollu veressä vaikka muille jakaa :ashamed: Fyysisesti ei oo mitään ongelmaa, tuntuu jopa että supisteluja on vähemmän mitä keskiraskaudessa! Tosin nyt supistuksiin, niihin mitä on, on liittynyt myös menkkakipua että jotain vois tapahtua tuolla kohdunsuullakin!
Eli mun loppuajan ongelmat liittyy ihan henkiseen puoleen ja mun tunteiden sekamelskaan ja kiukkuun jota on saanu osakseen valitettavasti nuo viattomat kaksoset ja se on aiheuttanu meille kaikille paljon mielipahaa :ashamed:
Viimeviikolla keskustelin asiasta neuvolassa ja miehelle kun alkoi jo niin ahdistaa.
Mutta viikonloppu meni kyllä seesteisemmissä merkeissä (kopkop )...olisinko sitten nukkunut paremmin vai johtuiko siitä että mies oli tässä kuitenki apuna!

Ja lauantainahan pääsin viettämään omaa-aikaa Tamperelaisten tapaamisessa =) Kiitos, mukavaa oli ja vatsa täynnä hyvästä ruuasta iltaan asti :p
Juuh, ja vaihtuihan ne vauvan kotiintulovaatteetkin H&M:llä käytyäni ;)
Otetaanhan uusiksi pian, vaikka ensiviikolla, arkipäivänä?! Voitais käydä testaamassa se vohvelikahvila ;) :p Olisiko kiinnostuneita?! :attn:

Niina mä lähden kans just labraan vasta-aine kokeisiin :wave: :D

Joten nyt on mentävä valmistautumaan....

Jennyli&nappula 35+6
 
Taaperot: Itse tiedät parhaiten :) Aloin vain miettimään, että muistinko jotain väärin...
Onnea kihlauksesta Crystalblue :heart: :flower:
Ihana kuva pojista Valkoilija!
Miina: Toivottavasti tilanne helpottuu, mutta lähde, jos siltä näyttää :hug: Meillä ei muuten ultrata kuin se niskaturvotus ja rakenneultrat. Paino-/synnytystapa-arvio tehdään vain, jos on erillinen syy epäillä, että vauva on iso tai äidillä on ahdas lantio tms.
Tsemppiä Pikkuruiselle, vaikka taidat ollakin jo pitkälti sairaalan suunnilla :flower:
Hyvä Apollo, että ei ollut kuitenkaan sen vakavampaa!
Myös täällä viiraa Jennyli :LOL: :headwall: Ei kyllä oikeesti naurata enää, kun se tietty mieliala iskee. Suurinosa meidän parisuhdekriisistäkin taitaa johtua näistä mun oikuista. Tuskastun mm. todella helposti, kun tekemättömät asiat kasaantuu ja vaikka jotain tapahtuisikin, niin saatan alkaa stressaamaan jo seuraavaa asiaa :headwall: Seuraavalla neuvolakäynnillä pitäisi palauttaa mieliala-kysely, saas nähdä tuleeko sitä sitten käytyä läpi :/
 
Valkolilja Aivan ihana kuva pojista :heart: Ihanat vauvat sinulla, mahtavaa kuinka hyvin teillä on mennyt! :hug:

(.) Poks rv35, eilen alko illalla alakertaa vihlomaan, en tiedä onko nyt liitoskipua vai mitä.. Yöllä sain pätkissä nukuttua nelisen tuntia, ei todellakaan minun tapaista, ihan virkeä olin 4-7 ja sit ennen kasia nousin herättää tytön kouluun, eikä edes väsyttänyt ja se on mulle todella epänormaalia.. Kroppa kai valmistautuu vauva-valvomiseen.. :D

Veljen tyttöystävän kanssa pitäis ikeassa lähteä käymään kun meidän perheellä on kaikki kolme syvää lautasta, eilen hajos yks taas, niin ku ei edes oman perheen joka syömämiehelle enää lautasta niin mentävä hakemaan..

Astianpesukonetta haikailen kovasti, mittausten perusteela vaan normikone jää muutamasta millistä/sentistä kii ettei mahtuis tuohon paikalleen, mutta kahtotaan...

NN rv35
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =)

CrystalBlue :heart: ONNEA!!! :heart:

Pikkuruinen Joko se nyt on aika! Hui miten ihanaa ja onnea koitokseen :heart:

Valkolilja Aivan yltiösuloinen kuva pojista :heart:


Akupainannasta/-hieronnasta
Taaperot kopsasikin jo pitkän tekstin tänne, mutta tässä vielä linkki sivuille, jossa kuvat painantapisteistä. Selkeyttää enemmän ehkäpä kuin pelkkä teksti:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Pinnasuojaa en ainakaan itse aijo pestä ollenkaan. Eipähän ainakaan menetä muotoaan :). Vaikka hinnan puolesta olis paree sitä olla tekemättä! Järkky hinta musta, 49 ?! Halvemmallakin ois saattanut jotain saada, mut mä halusin just tän :ashamed: ....ja itse en jaksa/osaa ruveta ompelemaan. Tosin mun kangashaluilla ( :LOL: ) hinta ois tuskin yhtään halvempi...

Just kun jonnin aikaa sit kerroin yövalvomisista niin ne on nyt loppuneet :p . Heräilen lähes joka yö 3 kertaa pissalle ja tosi usein kyljenkäännöksiin, mutta saan aina unen kiinni nopeasti! Ihanaa!

Supistelee nykyään enemmän ja herkemmin. Ihan levossakin noita suppareita tulee ja usein tulee noin puolen tunnin välein. On voimakkaampia ja inhottavamman tuntuisia, mutta eivät silti lähelläkään oikeita synnytyssuppareita kuitenkaan. Sattuvat siis ihan eri paikkaan ja eri tavalla. Nyt on alkanut sattumaan tuohon eteen. Suunnilleen siihen kohtaan missä mulla pikkuhousun raja menee. Siis navasta alaspäin... hankala selittää paikkaa, mut aika kovaa kipua siinä on. Olisko sit niin, että vauva alkaa painaa päätänsä syvemmälle lantioon?

Toinen mikä tuntuu inhalle on eteenpäin kumartuminen. Esim eilen annoin kerrossängyn alapedissä nukkuvalle pojulle hyvänyön suukon (olin siis kumartuneena jalat suorina hitusen alaviistoon) niin kovaa painetta tuntui peräsuolessa!?! Ei siis tuntunut hädältä, mutta kova paine. MUILLA VASTAAVAA PAINEEN TUNNETTA?

EDTA 35+6
 
Valkolilja, aivan ihana kuva pojista, tuli ihan tippa linssiin täällä! :heart:


EDTA, mulla kanssa tuota paineentunnetta, se on ihan normaalia tässä vaiheessa kun vauva alkaa olla jo niin alhaalla että painaa tuonne alaspäin :)
 
Mukavaa alkuviikkoa kaikille masuille!

Ollaanpa täällä oltu aktiivisia sitten eilen päivästä, jolloin viimeksi tänne kurkistelin!

CrystalBlue paljon onnea kihloista.


Pikkuruinen onkin varmaan jo vauvaansa hakemassa, virtuaali tsempitykset sinne joka tapauksessa. :heart:

Valkoliljan pojuja jo ihastelinkin naamakirjan puolella, niin hellyyttävän näköisiä ovat. Ja varmaan tosiaan tuntuu ihan erilaiselta, kun ovat laatikosta pois.

apollo80 mulla on kanssa ollut nyt pari päivää aivan sahara-olo, mikä on tietysti ihan päinvastainen, kun tämä aiempi kuumankostea sademetsä-olo... :p Outoa...

Poksujille taas tasapuolisesti onnittelut! :flower: Tuo maaginen 37 vko alkaa olla jo alkupäässä täyttynyt. Hmm, lokakuulaisten pinossa kovasti hehkutettiin täysiaikaisuutta viikolla 37+0, mutta eikös se ollut vasta viikolla 38+0?


Jos synnytys tapahtuu ennen 37+0 tilannetta puhutaan ennenaikaisesta synnytyksestä. 37+0 - 42+0 viikoilla syntynyt lapsi on täysiaikainen. - Aydin Tekay

Oli pakko itse vastata tuohon pohdintaani ja vähän googlettaa, eli ilmeisesti täysiaikaisuuden raja on joskus ammoisina aikoina ollut tuo 38+0, mutta nykyisin se on viikkoa aiemmin, se kuuluisa +/- 2 viikkoa, on se että suurin osa lapsista syntyy tällä aikavälillä. Eli vähän myöhässä - JEE mun vauva on täysiaikainen!


Jennylille piti vielä sanoa, että hyvä kun viikkonloppu meni mukavemmin. Varmasti tosi inhottavaa, kun huomaa itse skitsoavansa, mutta ei vaan kerta kaikkiaan voi sille mitään. :hug:

Mulla on myös tullut kiukkua ja ahdistusta enemmän nyt tässä loppuvaiheessa. Syynä on lähinnä se, että tuskastun ihan kokonaan tähän kotona oloon ja päivittäisiin rutiineihin. Musta ei olisi IKIPÄIVÄNÄ kotiäidiksi ja nostan isosti hattua, jotka siihen pystyvät. Niin iki-ihana kun tuo poika on, en vaan saa tarpeeksi virikkeitä itselleni selväjärkisyyden ylläpitämiseksi ilman haasteellista työtä ja vaihtuvia ihmiskontakteja... :ashamed:

Jep jep, mutta eipä ihmeempiä tähän vuodatukseen, hyviä vointeja! :wave:

thor ja rinsessa 37+3
 
Huomenet!

olipas taas paljon kuulumisia, Onnea poksujille ja CB:lle kihlauksesta :heart:

Täällä yllätti yöllinen kohtaus, maha täysin sekaisin, tuli siis molemmista päistä yhtaikaa ja rajusti :$ onneksi se meni sillä ohi, ei jatkunut enää yöllä, vaikka varuksi otinkin vadin viereen.
en muistanutkaan, miten kamalaa raju oksentaminen voi olla... nyt muistui mieleen elävästi.

Närästely pitää huolen siitä, ettei tule pahemmin herkuteltua karkeilla, suklaalla ym. ehkä se on mun kannalta sitten hyväksi, ei pääse ylimääräisiä kilojakaan kertymään tässä loppuodotuksessa... jos jotain positiivista tästä hakee. :saint:

Täällä monella sairaalakassit valmiina syömisineen kaikkineen, itse en ole koskaan syömistä mukaan kaivannut, synnytyksessä ei ole syömistä voinut ajatellakaan, ja sairaalan jääkaappi on mulle riittänyt syömiseen :p

Jennyli ehdotti viikkotreffejä, kannatetaan... sovitaanko paremmin fb:n puolella päivästä ja kellonajasta?

Kuiskaten 34+2
 
Kiittää kaikkia :D :wave:
Onnesta soikeena ollaan B)

Tsempitykset myöskin täältä pikkuruiselle
Ja valkolilja aivan ihana kuva pikkuisista :heart:
Pinnasuojan olen pessyt tavallaan , koska tein siis itse ja kankaat pestynä sen tein :D
Nyt täälläkin vauvalle kamat pakattuna, itselle nappaan mukaan sitten kassiin lähtöhetkellä mitä tuntuu tarvitsevan.

thorilta lainatakseni - JEE mun vauva on täysiaikainen! täällä siis myöskin.. siksi sitä vähän uskalsi koittaa akupainantaakin :D ja l.a aikoihin veikattu vajaa 4kg tytteliä, että lienee jo 3kg ylittänytkin jo nyt =)
Ja ei se taida edes auttaa toi painanta mitään jollei sitten paikat ole muutenkin jo tarpeeks kypsät.

Mulla vasta seuraava neuvola ens viikon perjantaina - eli viikko ennen l.a:ta jos sinne asti päästään.

Vaivoja nyt on nuo sisäreiden suonenvedot tms. supistuksia välillä enemmän ,välillä vähemmän... vihlasutkin alkanut tuntumaan terävimmiltä ja vielä enemmän Sielä :whistle: Että ehkäpä se sieltä kohta sitten tuleepi :D :heart:
Hih, ihanaa kun saa suunnitella jo häitäkin kohta.. hiihhhhhiiiiii :heart: :LOL: :D

CB- rv 37+2
 
Onnea crystalblue kihlautumisesta :flower:

Pikkuruiselle tsemppiä, Taitaa ollakkin jo nyytti kainalossa :heart:

Ihana kuva valkoliljan pojista. Ihanaa, että teillä on kaikki noin hyvin!

Ultrassa tänään käyty. Nyt lapsivettä oli normaalisti! eikä kontolleja enää tarvita. Kaikin puolis oli asiat kunnossa. Vaavin paino-arvio oli nyt n. 3,2kg :heart: Jännä aatella, että noin iso kaveri siellä jo on! Toisaalta poksuu täälläkin keskiviikkona tuo maaginen täysiaikaisuuden raja, joten aika valmis pakettihan siellä jo pitääkin olla =)

Tampereen tapaamisesta kiitokset osallistujille, mukavaa oli! Ja masu täynnä :D
Otetaan vaan uusiksi. Mulle ainakin näillänäkymin sopis tuo ens ke. aamupäivä!

Nyt hetkeks sohvalle löhöön, kun neitikin on vielä päikkäreillä.

Sonja ja poju 36+5
 
Eli nyt suunnitteilla viikkotreffit vohvelikahvilan ja shoppailun merkeissä ke 21.10 klo. 10 (?!) :wave: :attn:
Fb:n puolelle tai tänne voipi ilmoittautua =) Toivottavasti saatais mukaan niitäkin jotka eivät vielä lauantaina päässeet! ;)
Mukavaa porukkaa joten jänskättää ei ainakaan tarvitse ;) :D

Onnea kaikille täysiaikaisuuden saavuttaneille :flower: :heart: Minäkin olen luullut että rv 38+0 olisi tämä taysiaikaisuuden raja, muuttunut näköjään sitten ;)

Tosta sairaalakassista senverran että minäkään en viimeksi eväitä mukaani pakannut. Muutaman pillimehun muistaakseni otin kyllä mukaan. Mutta siis mä en edes saanut syödä kaksosten synnytyksessä :whistle:
Hyvä kun vettä sain silloin luvalla hörppiä :eek: Eli liekkö sitten syynä mahdollinen sektion pelko tmv. En tiedä?!?!
Mutta täytyy sanoo että ei siinä kyllä syöminen mieleen muutenkaan tullut :whistle: ja synnytyksen jälkeen olin NIIN horkassa, uupunut ja huonovointinen veren menetyksen takia että en pystynyt syömään niitä saliin tuotuja, sairaalan tarjoamia eväitäkään :/ Isännälle kyllä maittoi ;)
Mutta voishan tuota banaania ja jotain kevyttä mukaan ehkä ottaa...
Namuja sain sitten yllin kyllin kun siirryttiin synnyttäneiden osastolle. Mutta sielä oli niin säännölliset ruoka-ajat että namit ei juuri maistuneet...mä siis näköjään syön sitä namia nälkääni näin normaalisti :whistle: :/ :saint: :x

Sonjalla hyviä kuulumisia, hieno juttu! :heart: Hassulta kyllä tuntuu miten iso ja valmis vaavi tuolla masussa jo pötköttää. Justhan sitä tosiaan vasta plussattiin ;)
 

Yhteistyössä