*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Lääkärineuvolassa käyty ja ottaa päähän, joten pakko purkaa vähän tänne.

No, ekaks tämä statistiikka eikä siinä mitään moittimista:

Rv 35+4 (34+0)
Paino -100 g/vk (n.+400 g/vk) Jee, paino pysynyt samoissa jo 2 kk!
RR 131/86 (136/83)
Pissa ok (ok)
Turv + (+)
SF 33 (32.5) Eli entiseen tapaan yläkäyrän tuntumassa.
RT (RT)
Syke 145 (133)
Liikkeet ++ (++)

Mutta. Lääkärin arvio lantiosta: "Ei tää ainakaan mikään tilava ole." Ja vauvasta: "Ei tää ainakaan mikään pieni ole." No miten iso? "Ainaskin yli kolme kg." Laskettuun aikaan jos menee niin lienee sitten yli 4-kiloinen ainakin.

Ainoa positiivinen uutinen tän mun ahtaanpuoleisen lantion ja ison poikasen suhteen oli se, että kohdunsuu vaikuttaa olemaan kypsymään päin: Pehmeä, kaulaa jäljellä 1.5 cm ja auki 1 cm. Pää tuntuu kuulemma kohdunsuun kautta kun änkeää sormen sisälle. Mulla on ollutkin viimeisen viikon aikana vatsakipuja jotka oon tulkinnut supistuksiksi ja lisäksi lantionpohjassa tuntuu painetta ja välillä sellaista vihlovaa, terävää kipua, jonka oon pohtinut ehkä liittyvän kohdunsuun aukeamiseen.

Lääkäri ja th pohtivat sitten, ettei nykyään tilata enää säderasituksen vuoksi lantion rtg-tutkimuksia synnytystavan arvioimiseksi. Magneettia taas ei neuvolasta saa tilata vaan ne tilaa TYKS. Noh, kyselin sitten, että eikös sitten voisi päästä sinne TYKSiin synnytystapa-arvioon ja sanoin, että pelottaa mahdollinen sikiö-lantioepäsuhta. En saanut lähetettä, koska SF-mitta ei ylitä käyrien ylärajaa, mutta sain lohduttelua, että kyllä suurin osa vauvoista mahtuu syntymään ihan normaalitapaan ja että kyllä ne sitten leikkaa jos synnytyksessä huomataan ettei mahdu. Sanoin, ettei se paljoa lohduta että suurin osa mahtuu, ellei mun vauva mahdu. Niin, ja sitten kannattaa kuulemma toivoa, että syntyisi ennen laskettua aikaa.

Mä ajattelin tehdä muutakin kuin toivoa, meen yksityiselle siihen kokoarvioultraan ja vonkaan sitten tarvittaessa sieltä lähetettä TYKSiin. Eikö näitä asioita tosiaan voisi hoitaa hieman edes varmemman päälle kun nykyaikana kuitenkin on pelit ja vehkeet tutkia? Jos näille tiedoille jään niin en taatusti ole hyvillä mielin menossa esikoistani synnyttämään. Tämä on mulle kuitenkin mahdollisesti ainoa lapsi jonka haluaisin ehjänä ulos, ja ainoa on tää persustakin, enkä välittäisi että sieltäkään revittäisiin väkisin ulos mitään sellaista mikä ei sieltä mahdu.

:headwall: :headwall:

Kiukkuinen lantiomitoiltaan raja-arvoinen Lispu ja suurenpuoleinen Neiti Poikanen 35+4 :heart:
 
POKS 34+0! :)

Hurjaa kun monella täällä laskettuaika jo ihan kulmantakana! Kunpa itsekkin kuuluisi kuun alkupäähän :D

Valkolilja: tuli kyllä melkein itku kun poikia katsoi, aivan yli ihania! <3

CrystalBlue: onnea kihlauksen johdosta!

Pikkuruisella onkin jo tilanne päällä tai pikkuinen kainalossa, onnea ja tsemppiä sinne! Kuulumisia odotellen :)

Hoitopöydistä: itse en myöskään hankkinut.. Ajattelin vielä sellainen alusen ehkä hankkia, mutta pöytää en. Eiköhän ne vaihdot onnistu sitten muuallakin :)

Itsellä ei mitään kiukkukohtauksia niinkään ole mutta itku on kyllä herkässä 24/7 ja mielialat muutenkin heittelee vaikka aika alhaalla ovat.. :/

Turkulaisten tapaamiseen en itse viimeksi päässykkään ja kyllä harmitti :( harmi että sielä sitten vain kaksi oli..
 
Tänään 36+5

Vauvan koko arvio oli 2980g, mutta lääkäri veikkasi että on hieman isompi. Mutta ei kuulemma tule mitään jättiläisvauvaa. Sain luvan synnyttää alakautta, hyvä lantio sitä varten.

Nukkuminen on nykyään pätkittäistä, päiväunet pitää ottaa.
 
Täällä taasen otettu pitkät päikkärit ja hyväähän ne tekee, kun siihen on mahdollisuus, aina näin ei ole.

Lispulla ikävä tilanne, jos epävarmaa, mahtuuko vauva syntymään alakautta. :|

Varrin kanssa ollaan näemmä hyvälantioisia, mullakin kun on nelikiloinen putkahtanut ihan vaivatta, joten senkään takia mulle ei ole jäänyt mitään synnytyspelkoja, enkä ole koskaan osannut synnytystä pelätä... nytkin luotan siihen, että hyvin se sujuu.

Tre-tapaamiseen tällätietoa siis 3 osallistujaa :saint:

Kuiskaten 34+2 ( hieman on heikko olo eilisestä pahoinvoinnista... huomasin, että 2 kg oli lähtenyt painostakin)
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Oi että kun osaa taas väsyttää kun koko eilis ilta ja tää päiväkin on vaa supistellu tosi kipeesti.

Just silti päästiin tulee kaupasta kotio ja saatiin hommattua kaikille kunnon talvikamppeet.

Onkos muilla semmosta kamalaa tykytyksen tunnetta tuol alaselässä varsinki just ennen supistusta ja sen jälkeen??Mulla on ja se tuntuu tosi inhottavalle.
 
Valkolilja Ihana kuva pojista :heart:


Lispu Kuullostaapa oudolta, että et saanut Tyksiin lähetettä. Itse sain lähetteen, vaikka olen kaksi jo alateitse synnyttänyt. Kurjaa, että sulle sattui tuollainen lääkäri. Voisit ottaa vielä asian puheeksi neuvolassa ja vaatia synnytystapa-arviokäyntiä.

Neuvolakuulumisia:

Rv 37+1
Painoa tullut koko raskausaikana yhteensä 10,2kg
Turvotus +
RR 131/82
Pissa puhdas
Hb 129 (syön rautatabuja joka toinen vuorokausi)
Sf 34
Lapsiveden määrä; normaali
rt
liikkeet ++

Vatsa roikkuu jo melkein reisillä :D
Lattialta tavaroiden nostelu sekä koirien tassujen pyyhkiminen alkaa olla tuskaisaa.
Huomenna menen vielä neuvolalääkärikäynnille, koska alapää on niin kipuherkkä ja valkovuoto on todella runsasta. Pitää muistaa pyytää reseptille myös Levolakkia....kova vatsa on ollut todella iso ongelma koko raskausajan.

Zera rv 37+1
 
Lispu mulla on kolmas lapsi ja ensimmäinen sektiolla, tuon kakkosen kohdalla tehtiin synnytystapa-arvio ja sen perusteella yli 3kg lapsi ei mahdu. No tyttö oli 3380g, tulihan se sieltä mutta repesin niin pahasti että leikkurissa paikkailivat hyvän tovin.

No puhuin neuvolassa tuosta silloisesta arviosta, laittoi lähetteen arviointiin mutta oli laittanut syyksi vain sen että on nyt eri sairaala kuin edellisellä. Soittivat sitten äitipolilta että eivät näe syytä miksi pitäisi arvioida, kun kerroin tuosta edellisestä kerrasta hoitaja puhelimessa vain sanoi että kyllä se edellinen vauva on paikkoja venyttänyt ja että en ole mikään pieni äiti (siis ylipainoinen) niin mahtuuhan se.. Enpä ole kyllä kuullut että ainakaan ylipaino lantioluita leventäisi..!

No en ONNEKSI suostunut tuohon (yleensä kun en osaa pitää puoliani tällaisissa) vaan sain sitten hetken inttämisen jälkeen ajan arvioon, joskin sillä ehdolla että tilaan epikriisit edellisistä kerroista..

Ei minun mielestäni kuitenkaan mikään vaihtoehto se, että menee normaalisynnytykseen ja täytyykin tehdä pahimmassa tapauksessa hätäsektio tai tulee jotain komplikaatioita vauvan koon vuoksi.. Mieluimmin menisin normaalisynnytykseen mitä sektioon mutta en niin että joutuu pelkäämään mahtuuko vauva vai ei.

36+1
 
Heippa!
Täältä kyselisin, että mahtusikohan tänne teidän joukkoon yksi, jolla olisi l.a 9.11?
Tähän asti on menny raskaus jotenkin siinä sivussa, ni ei ole ehtinyt palstoja paljon lueskelemaan... Tosin syynä voi myös olla 2 aikaisempaa lasta (6 ja 2wee) ja muutto uudelle paikkakunnalle. Muutettiin elokuussa Nokialle ja on menny aika uusien arkirutiinien opetteluun täälläpäin suomea. Ennen asuttiin lahdessa... Mutta nyt olisi kiva lueskella muiden ja kirjoittaa omista loppuraskauden tunnelmista :heart:

Synnyttämään olen ajatellut mennä tayssiin, kun lastenhoitajat asuvat Tampereella, ni ei sitten tarvitsisi ajella Vammala-Tampere väliä turhaan :)

Ja jos täällä on joitain aktiivisia äitejä kaffittelemaan tampereen seudulla, niin mullekin voi hihkaista. Mielellään mukaan voisin lähteä :)

T: Marbella rv 36-37 jotain? en pysy päivissä mukana :D
 
Pikaiset päivitykset alkuun eli CB: Onnea kihloista!, Pikkuruiselle peukkuja, onkos sektio jo ohi, toivottavasti kaikki kunnossa. Ja onnittelut kaikille täysaikaisuusrajan saavuttaneille eli yli 37:sille! Valkoilijalle onnittelut, uuden etapin saavuttamisesta, ihanaa, että pojat pärjäävät jo ilman kaappia!

Thor ihan samaa mäkin mietin, että miten ihmettä sitä pää pysyis selväjärkisenä, jos olis kotona ilman vauvanhoitovelvollisuuksia?? Mulla on nyt lomaa & äitiyslomaa takana noin pari viikkoa ja kaipaan jo haasteita. Tässä kun on liikaa aikaa niin oon shoppaillut lähes kaiken valmiiksi. Tänäänkin kävin Citymarketista ostamassa tarjousvaippoja. Täytyy toivoa, että vauva pysyis vielä masussa, kun vaipat on kokoa + 3kg Oon kyllä melko varma, että menee vielä yliaikaiseksi. Vaikka viime aikoina on alkanut (imeisesti) supistella, ainakin masu tuntuu kovalta ja epämukavalta ja helpottaa vaan kyljellään makuulta. Vaikee kyllä arvioida onko ne suppareita.

Lispu, tuo lääkärineuvola kuulosti kyllä aika raivostuttavalta! Nimenomaan, se on sinä ja sinun lapsi eikä mikään "yleisesti mahtuu kyllä" vastaus paljoa lämmitä mieltä. Musta sun kannattaa maksaa yksärilääkärille niin saat mielenrauhan.

Oon taas vaihteeks vähän huolissani näistä liikkeistä. Masu tuntuu niin hiljaiselta taas tänään ja eileinkin tais olla. Poika taitaa kuitenkin olla oikeinpäin koska viime viikolla hikka tuntui alavatsassa ja päättelin, että siinä oli poitsun pää. Outoa, ettei öisin herää mihinkään elämöintiin masussa?! Muuten en kyllä nuku öisin, kun en vaan saa unta.

PlanBaBy 34 + 1
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Valkoliljalla ihana kuva pienistä pojista :heart:

Tänään oli neuvolakotikäynti, eli neuvolan terveydenhoitaja oli meillä kotona käynnillä. On täällä tullut uudeksi systeemiks että käy kerran ennen vauvan syntymää ja sit syntymän jälkeen. Otti verenpaineet yms muut perusneuvolajutut, kaikki ok. Vauva on asettunu jo aika alas ja sen kyllä huomaa, ihan hirvee paine aina kävellessä.

Supistuksia on tullu ihan kiitettävästi, eilen tuli muutama kipeekin jo. Huomenna olsi sit vika ultra. Ajatella, että sen jälkeen vauvan näkeekin sitten ku se onkin jo sylissä, en malta odottaa :heart:

Kaikki alkaa oleen jo valmista vauvaa varten. Tänään kävin ostamassa yhden ihanan talvihaalarin pikkuselle kun tuntuu että toi äitiyspakkauksen haalari on niin hurjan iso.

Vointeja kaikille, loppu jo häämöttää :)

Ellen ja rontti 35+4
 
crystalblue onnea kihlojen johdosta :flower: :flower: (minäkin kovasti olen sormusta ootellu mut eipä ole näkynyt..hmm..) :)

valkolilja aivan ihana kuva pojistasi ja varmaan mahtava fiilis kun saa olla ilman pleksiä välissä heidän lähellään :heart: :heart:

pikkuruinen sulla taitaa olla jo nyytti halauksessa tai jos ei vielä nii tänään myöhemmin ainakin on. ihanaa :flower: =)

Lispu toihan on suorastaan törkeetä!!!! ei noin voi kohdella tulevaa äitiä jolla varmasti muutenkin tarpeeksi mietityttää ja pelottaa tuleva synnytys, lääkäreiden kuuluisi rohkaista ja lievittää pelkoa eikä lietsoa sitä! yrität nyt vaan vaatia julkiselta puolelta sitä painoarvio ultraa tai muuta, ettei tarvi omasta pussista maksaa kalliita yksityisiä lääkärimaksuja. pysyt tiukkana vaan :hug:

omaan napaan ei kummempaa paitsi nälkää joten syömään mars :p
 
Heipä hei,

Täytyy vetää pohjat näissä hyvissä loppuraskauden seurannoissa. Täällä ei ole viimeistä lääkäriä, neuvolassa käydään kolmen viikon välein rv 30 alkaen (muualla käsittääkseni kahden viikon välein) ja rv 36 alkaen kahden viikon välein. Ja jos kokoarvioon mennään, niin kuin minun kohdalla on ollut puhe, koska vauva vaikuttaa suurelta, tekee koko arvion yleislääkäri, joka esim minulla mittasi rv 28 sf-mitan 4 senttiä pieleen :) Olisi melkein huvittavaa päästä tuohon kokoarvioon. Enemmän luotan neuvolantätini eli kokeneen kätilön käsikopeloon. Ai niin ei myöskään ole niskapoimu- eikä rakenneultraa (tosin ne taitaa tulla nyt lakisääteisiksi). Mutta ihan hyvin on minulla raskaus mennyt, joten ei pidä valittaa.

Vointi on itse asiassa monella tapaa nyt parempi kuin esim kuukausi sitten. Väsymys on vähentynyt ja selkä ei ole enää ollenkaan niin kipeä kuin aiemmin. Myös liitoskivut on lähes hävinnyt. Näin kai se menee: synnytys lähenee ja olo paranee :) Supisteluita on nyt ollut kyllä enemmän, mutta vain sellaista alkulämmittelyä. Sikaflunssakin stressaa jostain syystä nyt vähemmän kuin välillä. Se stressi kyllä aaltoilee. Kyllä tänäänkin ärsytti, kun luin rokotusten viivästyneen, kun olin toivonut, että ainakin synnärin henkilökunta olisi ehditty rokottaa ennen kuin on meidän vuoro ja sitä myöten olisi pienempi tartuntariski. Mutta ei voi mitään.

Vauvalle ostin muuten tänään soittorasialelun, kun ajattelin, jos sitä soittelisi nyt ja vauva sitten myöhemminkin siihen rauhoittuisi (juu, varmaan). Ei ollut ihan toivottu vaikutus, koska vauva aloitti oikein jumpattelun, kun soittista soitin masun vieressä. Ei siis rauhoittavaa vaikutusta :)

Jotain muuta piti kommentoida, mutta enpä muista :whistle:

Emmama 36+6
 
Kaikkien kuulumiset luettu, hiukan oli lukemista ku en ole koneella ollu pariin päivään..

Onnittelut kaikille täysaikaisuusrajan saavuttaneille.. :heart:
Onnea myös muille poksujille.. :)

CB Onnittelut kihloista.. :)

pikkuruiselle tsempitykset..

:hug: kaikille jotka kärsivät kivuista,pahoinvoinnista jne..

ON: Käytiin tänään siellä sydänkäyrä tarkistuksessa.. Kaikki hyvin.. Nyt vaan odotellaan.. :heart:
Ke ois sit seuraava neuvola..

TB 36+0 *POKSPOKS*
 
Olipas lipsu outo lääkärineuvola :whistle:

Tervetuloa marbella! Tule jos pääset, niin silloin ensiviikon keskiviikkona kaffittelemaan tampereelle! Aamupäivästä 10-11 aikaan vohvelikahvilaan.

Lääkärineuvolaoita on täälläpäin normaalisti 3. Mutta nyt mun ei tartte mennä siihen viimeseen. Sillon pari viikkoo sitten ultrassa tarkistivat myös kohdunsuun tilanteen. Joten kuulemma se lääkärikäynti olis aika turha, kun muitakaan vaivoja ei ole. Neuvolat ainakin mulla on ollu rv30-> 2 viikon välein ja n. rv35-> viikon välein...

Mutta nyt kohta saunaan :wave:
 
CB onnittelut kihloista

Kyllä Lispu varmasti saisit synnytystapa-arvion siraalan lääkäriltäkin. Kyllähän niitten on pakko se tehdä jos kovasti vaatii. Ei oo kiva mennä sillä mielellä synnyttämään, etä koskahan vauva tarttuu kiinni. Ja tosiaan lantion leveät ympärysmitat ei kerro mitään synnytyskanavan koosta. Tämän pitäis kyllä lääkärinkin tietää...:eek:

valkoliljalla ihana kuva poijista. kohta meillä kaikilla on jo vaavit valokuvattavana :)

Marbella tervetuloa mukaan

ON: Tänään käyty sairaalassa lääkärissä ja ultrassa. Kaikki oli hyvin jo kokoarvio viikolla 36+0 2700g eli selvästi pienempi vauva ois tulossa kuin aiemmat yli neljän kilon jötkäleet :heart: Hyvä niin. Lapsivettä oli liian vähän ja siitä joudun kontrolliin. Kovasti lääkäri sano, että ei hirveästi kannata huolestua, mutta samaan lauseeseen, että jos liikkeet vähenee niin pitää heti tulla osastolle. Viikon päästä katsotaan uudelleen ja jos vettä on edelleen vähän niin tehdään joku tipparasitus.. :whistle: Mikähän mahtaa olla, en tiiä, mutta lääkäri sanoi että sitä ei tehdä vielä jos ei oo pakko, kun synnytys monesti siitä käynnistyy, että viikon päästä ei enää haittaa vaikka sit jo syntyiskin.

Nyt sitten tavallaan on paha mieli kun tietyllä tavalla toivon, että vauva syntyis jo ens viikolla. :heart: Vaikka enhän mää tietenkään halua että vauvalla mitään hätää ois! Lääkäri kovasti ihmetteli mihin vesi on hävinnyt, kun ei sitä oo kyllä lorahdellut. Kalvot tosin napsuu niin kamalasti, etten ihmettelis jos niissä vaikka ois jo jooku pieni reikä joka vuotaa.

anilja
36+0
 
Synnytystapa-arviossa käyty tänään.. Vauveli on jo 3,2kg, ja lasketun ajan painoarvio on n. 3,9kg.. Vähän kyllä alko jännittää nelikilosen maailmaan vääntäminen - varsinkin kun itse oon niin pieni... Eivät kuitenkaan sektioon suostuneet, vaikka lantio ei kuulemma "hirveän tilava".. Eli vähän sama tilanne kun sulla Lispu. .....ja hyvin samoja ajatuksia kun sulla.. harmittaa etteivät voineet edes kuvata! Mutta sentään sain lasketulle päivälle uuden ajan, jolloin voidaan mahdollisesti käynnistää jos kohdunsuu sen verran kypsä.. Koita vaan vaatia vielä Tyksiin aikaa!

Sonja R, saitko sä syntymäpainoarviota, meillä bebet näköjään samankokoisia..

Ihana kuva valkoilija! aivan liikuttavia pikku-ukkoja..

Sandy 36+4
 
Vähän myöhässä poksun 36+0

Huominen on alkanut jännittää kun pitää sinne mahdolliseen ulkokäännökseen mennä... Katsoo nyt kuinka saan nukuttua ja sitä myös jännitän että heräänkö ajoissa kun saan unenpäästä kiinni... Mä olen ihan kamala jännittämään asioita ja nyt varsinkin kun ei oikein tiedä mitä odottaa. iik. tulen sitten kertomaan miten meni kunhan sieltä kotiin pääsen. Aikaa kuulemma pitää varata 4 tuntia...

Polkkajäde rv 36+1
 
Kiva, että taas on tullut paljon tekstiä ja kuulumisia!

Valkoilija tuo sinun kuva sai kyyneleet poskelle. Ihanaa, että asiat menevät noin hyvin.

Kävin ultrassa vajaa viikko sitten ja siellä käyrien mukaan tästä poitsusta olisi tulossa 3,3-3,4 kiloinen eli sen vuoksi ei synnytys kauhistuta. Kunhan nyt vain pysyy kasvukäyrällään. Muutenkin on turvallisemmalla mielellä, koska nyt on kasassa nuo 34 viikkoa ja lääkäri sanoi keuhkojen olevan nyt paremmin valmiit kohtaamaan maailman! :)

Olo on ok, koska kivut ovat vain hetkellisiä, eli pitkiä jomotuksia ei onneksi ole. Eipä siis tämä raskaana oleminen ole ollut niin kauheaa kun mitä monesti naisten kertomuksista voisi kuvitella ja päätellä. Ehkäpä ei sitten jätetä tähän yhteen... (saa nähdä mitä mies tähän sanoo) :LOL:

Ludde 34+0
 
sandy78, niinpäs onkin saman kokoset vaavit! syntymäpainoksi arvioi la:n kieppeillä n. 3,7 kg. Aika samaa kokoa, kuin aiemmatkin on ollu.

anilja; mähän olin tänään jo kolmatta kertaa lapsivesikontrollissa. 2 aiemmalla kerralla sitä on ollu niukasti, mutta nyt oli ihan normaali määrä. Kuulemma vaihtelee ihan yhdenkin päivän aikana tuo määrä. Saitko jotain lukemia siitä, paljonko vettä on? Mä en niistä niin ymmärrä, mutta mulla on menny näin. Eka 8 cm, toka 7 cm ja nyt 10 cm...Miten lie sitten mittaakaan. Ja noihin lukuihinkin vaikuttaa suuresti se, kuinka paljon vauvalla on vettä vatsassa ja rakossa.

Tsemppiä polkkajäde huomiseen!

Mutta nyt nukkuun...

 
Hei pitkästä aikaa!

Siitä onkin vierähtänyt jo tovi, kun olen viimeksi kirjoitellut ja huomasinkin, että olette karsineet epäaktiivisia pois listalta. Mielelläni vielä tulisin mukaan, jos vaikka äitiyslomalla tulisi kirjoiteltua useammin.

Meille on siis tulossa seitsemäs vauveli, ja viikkoja minulla on nyt 33+3. La 27.11. Tämä raskaus meni pitkään aika epäuskoisissa tunnelmissa, kun nuorimmaisen ja tämän masuvauvan välillä ehti olla kolme keskenmenoa, joista kaksi raskauden puolivälissä. Nyt kuitenkin jo aika hyvällä mielellä uskallan olla tämän raskauden suhteen. Eilen uskaltauduin hakemaan vauvanvaatelaatikon esiin ja pesemään ensimmäisen satsin kaikkein pienimpiä vaatteita. Nuorimmaisen kanssa niitä yhdessä ihasteltiin =)

Äitipolilla olen käynyt koko raskauden ajan, ensin keskenmenojen ja sitten hepatoosin vuoksi. Minulla on kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa maksa-arvot nousseet, ja niin myös tälläkin kertaa. Nyt olen puolitoista viikkoa käyttänyt lääkitystä, ja maksa-arvot ovat kääntyneet laskuun, saa nähdä kuinka hyvin laskevat. Nuorimmaisen kohdalla laskivat ihan normaaleiksi, ja sain ihan normaaliajoissa lähteä kotoa synnyttämään. Se tuntui vallan oudolta, kun neljä ekaa synnytystä on käynnistetty hepatoosin vuoksi ja viides muuten vain päätti syntyä jo 34+6 viikoilla.

Vielä olisi vähän toista viikkoa töitä jäljellä ennen äitiyslomaa. Ihan hyvin olen jaksellut, ehkä katkonaiset yöunet jonkin verran ovat alkaneet väsyttää. Heräilen aika usein vessaan enkä sitten tahdo saada unta uudestaan.

Oikein paljon onnea teille, jotka olette jo saaneet vauvelit syliinne :flower: :heart: Vauvauutisia alkaa varmaan tulla pian lisää, monella on jo paljon viikkoja. Itselläni on la niin loppukuusta, ettei vielä tunnu h-hetki olevan lähellä. Vaikka äkkiähän ne viikot kuluu...

Lopuksi toivottelen kaikille mukavia viimeisiä odotusviikkoja!
 
Heippa vaan! :wave:

Onnea CB:lle kihloista ja ihania kuvia Valkolilja.

Ja käypä Polkkajäde kertomassa miten käännöksessä kävi, mullekin tilattiin esikon aikaan käännösaikaa mutta onneksi oli tyttö kiepsahtanut itsekseen ympäri. Ja mua pelotti se käännös koska olin kuullut että se tekee kipeää...

[/b]Planbaby täällä kans huolissaan masuasukin liikkeistä! :/ Joka paiva oon joutunut laskemaan liikkeita, se pakollinen 10per/h niita on tullut kuitenkin niin en ole naytille lahtenyt. Ja valilla potkii tai siis moyrii tosi paljon mut valissa on sit monen tunnin hiljaisia hetkia.

(mun nappis meni sekaisin, en saa enaa kirjoitettua a enka o pisteita!!)

mut nyt tytto kerhoon ja itse siivoushommiin!

nunneliini 35+1
 
:wave:

valkolilja: iiiiihana kuva :heart: Siellä ne pikkuset vaan kasvaa!!

Polkkajäde: oonea käännökseen,koita mennä vaan positiivisin mielin sinne :hug:

tamperelaiset: pitäiskö meen synnyttää samaan aikaan,ni ois seuraa osastolla :D Olis kiva nähdä kyllä siellä tapaamisessa,en vaan tiedä viittinkö lähtee. Pitäis mennä tytön kanssa myös treelle tayssiin niin sit pitäis tehdä 2 reissuu,mietintään!

marbella:tervetuloa vaan :D

pikkuruisella on siellä jo sitten vauva kainalossa,oon kyllä vähän kade mutta perässä tullaan

nyt aamupalalle

Niina ja vauva 36+5 :heart:
 
nunneliini:
mie oon huomannu et mie en tunne välttis vauvan liikkeitä, mut sit ku kattoo mahaa niin se kyl hyppii ja hytkyy :LOL:

huomenna olis lääkärineuvola ja ens viikolla viimestään rovaniemelle vauvaa odottelemaan... tosin facebookin testi väitti et vauva syntyy tänään klo 12 :LOL:
mut jos tää jatkaa samaa kaavaa ku siarukset niin ens torstaina syntyy (eka syntyny 39+4, toka 38+4 ja ens to olis 37+4)

tt ja kille-katariina rv 36+2
 

Yhteistyössä