Marraskuun 2009 karhunpennut elokuussa

taaperotx5 Varsinainen luikero tuo Julius :heart:

Luikeroisesta puheenollen. Meillä nyt ihan viikon sisällä alkanut poika nousemaan tukea vasten ja eipä sitten meinaa lattialla viihtyäkkään. Jotain vasten täytyy koko ajan koittaa nousta, ja seuraukset on usein myös sen mukaiset :/ . Huutoa ja kitinää kuuluu jatkuvasti. Jos ei muksahtelusta niin sitten siitä, että ollaan jossain jumissa. Osa täällä olevista onkin varmaan facebookista nähnyt pikku seikkailijan kuvia kommelluksineen :D

Annsku! Meillä kieltosana saa aikaan huulen väpätyksen ja toistuessaan krokotiilin kyyneleet. Ymmärtää kyllä sanan, mutta tottele ei varmastikkaan. Useimmiten unohtaa "tuhman teon", kun kiinnitän huomion johonkin toiseen asiaan, leluun tms.

Täällä tosiaan alkoi nyt viimeinen viikko kotosalla. Sitten työt jo kutsuu. Toisaalta aivan ihana mennä töihin, mut miten kummassa mun aika riittää mihinkään... olemiseen?! Isäntä siis jää kotiin eli siivoilut ja muut kotiaskareet kyllä hoituu isännän osalta hienosti (on aina tehnyt osansa ellei enemmänkin), mutta muuten. Mulla onneksi päivätyö, viikonloput vapaat. Liikun kuitenkin 3 kertaa viikossa. Isäntä 2. Vanhin poika ilmeisesti kerran. Nuorimmaiset nyt ei vielä mitään. Tiukille menee silti viikolla toisten näkeminen. Mä käyn salilla maanantaisin ja perjantaisin, ja jumpassa keskiviikkoisin. Isäntä harrastaa maanantaisin ja keskiviikkoisin ja poika tiistaisin. Sit pitäis vielä kauppareissu ehtiä tehdä jossain välissä ja saunavuorokin olis torstai-iltaisin =O. Viikonloppu onkin sit pyhitetty yhdessäololle. Kaipa tuo aikataulutus ihan hyvin menee, mut ei siinä arkisin työn ja harrastuksen jälkeen luppoaikaa jää. Missä vaiheessa mä ehdin edes lukea :headwall: . Mä oon varsinainen viihdekirjallisuuden lukutoukka :p

Mutta, mutta. Mikäs tässä muuten ollessa. Pääasia, että mä oon taas löytänyt liikunnan riemun ja huomannut kohentuneen kunnon myötä jaksavani paljon paremmin! Liikunnasta en siis pihistä!

Mukavaa viikon alkua kaikille :hug:
 
Heipat kaikille mammoille ja karhunpentusille! :wave:

Karkea ruoka menee täälläkin alas ihan hienosti. Mä teen myös itse kaikki sapuskat ja nyt olen siirtynyt kokonaan siihen, että kun teen meille sapuskaa, otan siitä ennen maustamista pojille esim. soossia sivuun ja sitä sitten vedetään potun kanssa ihan vaan haarukalla muussaten. Ja menee itseasiassa paremmin kaupaksi kuin soseutettuna. Tosin syöminen kestää sitten jonniin verran kauemmin, kun herrat pureksii ja pureksii ja pureksii sapuskaansa... =)

Ei-sana on meilläkin tullut tutuksi. Varsinkin toinen poika on kunnostautunut tekemään kaikki mahdolliset kielletyt asiat moneen kertaan päivän aikana. Kielto selvästi ymmärretään ja poika kääntyy katsomaan kieltäjää ja väläyttää siinä samalla hurmaavan hymyn. :D Sen jälkeen yleisimmin palataan sen kielletyn asian pariin. Yleensä huomio täytyy houkutella pois jollain sallitulla mielenkiintoisella asialla tai sitten kylmästi hakea poika pois pahanteosta. Mutta kaikki sähkölaitteet, takan tuhkaluukku ja koirankupit vetää tuota jätkää puoleensa magneettien lailla. :whistle: Toinen poika onkin sitten kuin enkeli, ei paljoa tarvitse kieltää. Mutta ovatpa nuo muutenkin kuin yö ja päivä.

EDTA:n kuvia olen kyllä kauhunsekaisella ilolla katsellut naamakirjasta. Melkoista menoa on jo teilläkin. ;)

Meillä mennään edelleen vasta ryömimällä eteenpäin ja rauhallisemman veljeksen ryömiminenkin on vielä melko hidasta, sillä hän vetää itseään ainoastaan käsillä eteenpäin. Jumpparilta saatiin ohjeita jäntevyyden kehittämiseen, koska kyseinen poika on muutenkin aavistuksen "löysä". Mutta eipä hänellä tunnu niin kiirettä mihinkään olevankaan. Ainakaan jos vertaa tuohon veljeensä, joka onkin sitten todellinen adhd-tapaus.


Piti kysellä potta-kokemuksia. :attn: Eli lähinnä, onko sillä potan mallilla hirmuisesti merkitystä tässä alkuvaiheessa? Katselin eilen, että Orthexin peruspotan saa muutamalla eurolla, mutta sitten ne istuin malliset maksaa kymppitolkulla. Meillä olisi tarkoitus alkaa istuttaa poikia potalle aina heräämisen ja sapuskan jälkeen heti, kun istuminen tuosta vähän alkaa paremmin luonnistua. Lähinnä nyt siis ihan totuttamismielessä.



Valkolilja & jätkänpätkät 11,5 kk (korjattua ikää kohta 9 kk)
 
Juliuksen 8.5kk mitat on 9310g ja 78cm :heart: tosi hyvin siis kasvaa,mutta oli taas pakko saada jostai neuvolalääkärin valittaa niin hän rupes taas Juliuksen itkusta sanomaan että ei itke normaalisti ja sen takia pitäs kuulemma mennä lisätutkimuksiin |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Mites muilla pikkuset reagoi ei-sanaan? Meillä aina jos kiellän ei-sanalla tekemästä jotain, pääsee tytöltä ihan hirvee röhönauru, ja tekeminen jatkuu entistä innokkaampana!? Ei siis puhettakaan, että tottelisi!
Meillä ihan sama kanssa, että kun tarpeeksi tiukkaan sävyyn sanoo ei niin saattaa pikkujätkä hiukan hidastaa vauhtia ja mahdollisesti jopa kääntyä katsomaan, että mitäs siellä huutelet tai sit rupeaa nauramaan päin naamaa! Eli aika samaa mitä näyttäis olevan Valkoliljalla :) Mutta että jotain joskus totteliskin niin ei tosiaan mitään toivoa. Ehkä vielä joskus....

Mitäs muuta, aikaa on kun olen kirjoitellut. Uusia mittoja en vieläkään voi antaa, kun olen jo yrittänyt heinäkuun lopulta saakka saada aikaa 8kk lääkäriin mutta ei-oota tyrkkäävät vaan. Taas ootellaan loppuviikkoon josko sieltä joku aika tulis. No mutta toisaalta en näekään että meillä olis mitään suurta tarvetta lääkärikäynnille. Muutama viikko sitten pukkas kovan kuumeen yhdeksi päiväksi, mutta sit se meni pois yhtä nopeasti kuin oli tullutkin. Ei siis mihinkään lääkäriin suksittu ees, suppoa vaan ja maitoa ja lepoa niin terveeksi näytti tulevan. Saattoi johtua hyvin nista hampaista, joita hän on nyt sitten ihan kaluston verran ruvennut pukkaamaan. Alaetuhampaat tuli jo muutama kuukausi sitten, mutta nyt sitten vajaa kk sitten ilmaantui yläetu- ja yläkulmahampaat ja tuosta kuolasta päätellen taitaa olla lisääkin tulossa. Tuntuu että tunkee koko nyrkin suuhunsa tuonne poskien puolelle, että olisko sieltä muka jo poskihampaita...? Jää nähtäväksi.

Muuten meillä riittää menoa ja melskettä. Kauheeta vauhtia edelleen konttaillaan ja kuljetaan sohvanreunaa pitkin. Käytiin viime viikolla hankkimassa sellanen Brion taaperokärry, jonka kanssa hän tykkää mennä avustettuna tosin vielä eteen päin. Ja päristään. Se ei tunnu loppuvan kuin yöksi :D

Yöt menee hienosti putkeen samalla tyylein kuin Firesunilla, että illalla ilman tuttia nukkumaan klo 19 ja saattaa herätä kuuden paikkeilla vähän änisemään, sit löytää tutin omasta sängystään, laittaa sen suuhun ja nukkuu vielä noin 07:n. Päikkäreitä kahdet klo 10.30 ja 15. Molemmilla kerroilla reilun tunnin pätkät. Mut että kyllä on helppoa ihan siitä nukkumaan menosta lähtien! Ei enää oikein ees muista millasta oli ne ekat kuukaudet kun tunnin välein piti herätä maidottelemaan!

Meillä muuten aloitettiin viime viikolla nyt "oikeat" maitotuotteet eli luomu viiliä ja luomu luonnonjugurttia on ukkeli nyt saanut. Ja tykkää aivan mahdottomasti kun sekottaa mukaan vähän mansikka tai ruusunmarjapyrettä. Parina ekana päivänä annoin varoiksi Relaa mutta kun massu tuntui kestävän vallan hyvin niin en enää. En tiedä mitä mieltä neukassa asiasta oltais mutta näin meillä! Maito on kuitenkin vielä korviketta.

Valkoliljalta on pitänyt kysyä kun en alusta saakka ollut tässä listassa mukana, että mitä nuo korjatut iät meinaa..?

Santeriina ja Nuutti muutaman päivän vajaa 9kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja EDTA:
taaperotx5

Täällä tosiaan alkoi nyt viimeinen viikko kotosalla. Sitten työt jo kutsuu. Toisaalta aivan ihana mennä töihin, mut miten kummassa mun aika riittää mihinkään... olemiseen?! Isäntä siis jää kotiin eli siivoilut ja muut kotiaskareet kyllä hoituu isännän osalta hienosti (on aina tehnyt osansa ellei enemmänkin), mutta muuten. Mulla onneksi päivätyö, viikonloput vapaat. Liikun kuitenkin 3 kertaa viikossa. Isäntä 2. Vanhin poika ilmeisesti kerran. Nuorimmaiset nyt ei vielä mitään. Tiukille menee silti viikolla toisten näkeminen. Mä käyn salilla maanantaisin ja perjantaisin, ja jumpassa keskiviikkoisin. Isäntä harrastaa maanantaisin ja keskiviikkoisin ja poika tiistaisin. Sit pitäis vielä kauppareissu ehtiä tehdä jossain välissä ja saunavuorokin olis torstai-iltaisin =O. Viikonloppu onkin sit pyhitetty yhdessäololle. Kaipa tuo aikataulutus ihan hyvin menee, mut ei siinä arkisin työn ja harrastuksen jälkeen luppoaikaa jää. Missä vaiheessa mä ehdin edes lukea :headwall: . Mä oon varsinainen viihdekirjallisuuden lukutoukka :p

Mutta, mutta. Mikäs tässä muuten ollessa. Pääasia, että mä oon taas löytänyt liikunnan riemun ja huomannut kohentuneen kunnon myötä jaksavani paljon paremmin! Liikunnasta en siis pihistä!

Mukavaa viikon alkua kaikille :hug:
Samaa mäkin mietin ku työt aloitin että miten sitä ehtii tehdä kaikkee, itse käyn 5 kertaa viikossa treenaa ja mies kolmesti. Viikonloppuina käydään vuoronperään ja arkena eri päivinä. Se on vaan järjestelykysymys.. itsellänikin onneks päivätyö ja n. 30 h viiikossa duunia.
 
Schnappy79 Eli mun treenaamiset on siis vielä aika pienet :eek: . Mut kaipa se sovitettua saadaan. Ja niin kauan ja toki vain siten, että hyvältä tuntuu!

Valkolilja kyselit pottailusta. Mä vannoin jo kuuuuuuukausia sitten, et alotetaan het ku Oliver pystyssä pysyy. Noh, ei olla vielä keretty :whistle: . Meillä kuitenkin ollut kautta aikojen sellainen Orthexin (?) halpispotta. Ja on ollut oikein hyvä. Joskus on tehnyt mieli ostaa joku hienompi/hauskempi, mut hinta kamala. En todellakaan oo viitsinyt. Ihan hyvin on toiminut ja ei ole esim. sellaista korkeaa selkänojaa tarvinnut. Mä tarkoituksella opetan, että vessassa käydään istumassa hetki. Ei oleskella kuin nojatuolissa :D . Ja nää pienemmät mahtunut mukavammin pienempiin tiloihin (mm. hoitopäydän tai hyllyn alle). Mut makunsa kullakin. Onhan niitä aika sööttejä ankan tai autonmallisiakin myynnissä :p

taaperot Eihän sitä kaikkea voi muistaa :) . Joko te saitte tietää millasia lisätutkimuksia on tiedossa? Voi harmi, ettei kaikki tunnu olevan kunnossa. Toisaalta, hyvä että tutkitaan. Vaikkakin sitten turhaan.

Meillä muuten tänään keksittiin, että portaat on mukava haaste... :eek: Onneks on portit ylä- ja alakerrassa valmiina!
 
Pikaseen moikkaan, meillä sairasteltiin vauvarokko, parin päivän korkealla kuumeella selvittiin ja sen jälkeen ihottumaläiskiä kaulalla, käsissä, jaloissa, selässä... yöt on olleet tosi levottomia |O hampaita ei vieläkään, josko niitäkin sitten samalla tulossa?

Taaperot miten neuvolassa perusteltiin se "väärin itkeminen"? :eek: kuulostaa kummalta, että itkunkin pitää mennä tietyn kaavan mukaan? Eihän neuvolassa välttämättä lapsi edes itke, meillä ainakaan viimekerralla, kun ei edes rokotettu, istuskeli vaan rauhallisesti sylissä, kun lääkäri tutki.

 
Santeriina, korjattu ikä on käytössä keskosilla ja tarkoittaa vauvan lasketun ajan perusteella laskettua ikää. Eli koska meidän pojat on syntyneet pieninä keskosina, heillä on kaksi ikää: kalenteri-ikä lasketaan syntymäajasta ja korjattu ikä (eli kehitysikä ) lasketusta ajasta. Kaikki kehitys tapahtuu tuon jälkimmäisen mukaan ainakin muutaman vuoden, joten sen takia pojat kehittyvät suurinpiirtein samaan tahtiin muiden marraskuun karhunpentusten kanssa. =) Olihan varmasti tarpeeksi sekavasti selitetty?! :D

EDTA, kiitos! Marssin siis ostamaan ne orthexin potat, hintaa oli citymarketissa huimat 3,60 ?/tsipale. Pakko kai niitäkin on kaksin kappalein hommata, koska epäilemättä noilla tulee hätä aina samaan aikaan (ainakin jos ei käytössä ole kuin yksi potta). Eipä sitä vähää huvita tuhlata niihin lepotuoli-malleihin.
 
EDTA en tiedä vielä miten sitä tutkivat..aattelin huomen soitella ja kysellä tarkemmin asiasta.

Kuiskaten mä itekkään en oikeen ymmärrä että miten vo iväärin itkeä,johtuuko se sit siitä kun on erinlainen ääni..en oikeen tajuu ja kysyin sitä neukkulekurilta mut ei sanonu kuin että vaan että hänestä pojalla on outo itkemistyyli vaikka ei ees pahemmin itkeny..kerran vaan alahuuli väpätti kun rupes vierastaa tätiä.
 
vielä kysyisin eillä tuo Julius naksuttelee vai mikähän se oikee nimitys nyt onkaan..se on vaan niin veikeän kuuloista kun toien naksuttaa ja kuolaa vaan valuu ja samalla tömistellään jaloilla lattiaa ja hakataan käsillä pöytää tai jotain muuta mis nyt sattuu sillä hetkellä seisomaan,välillä tulee oikee kunnon naurahdus ja sama jatkuu taas :LOL:
 
Moikka! :wave:

On ollut netti poikki monta päivää viime viikkoisen ukkosmyrskyn takia, en päässyt aikaisemmin ilmoittelemaan uusia mittoja :)

Elikkäs 8 kk mitat painoa 7030g ja pituutta 69,5 cm. Hoikka tyttö siis. Alimmalla käyrällä paino menee, mutta niinpä on ollut isosiskonsakin aina todella siro ja hoikka!

Kamala huuto alkoi heti kun lääkäri kutsui sisään ja jatkui loppuun asti :eek: "Hieman" tyttö siis vierastaa. En kyllä muista että esikoisella olisi vierastaminen ollut näin voimakasta koskaan!

Firesun, meillä liikkumisen ja hampaittenkin suhteen aivan sama homma! Yhtään hammasta ei vielä ole. Ja edelleenkään ei liikuta suuntaan eikä toiseen. Istulleen tykkää leikkiä, mahallaan menee hermot tosi äkkiä. Aina ollut mahallaan oleminen yhtä kitinää! Napansa ympäri kyllä pyörii, mutta heti raivostuu jos näkee kiinnostavan lelun johon ei ylety. Ei puhettakaan että kärsivällisesti yrittäisi päästä eteenpäin, vaan alkaa heti kamala raivari :/
Fysioterapeutilla on pari kertaa käyty, ei mitään vikaa tytössä kuulemma ole. Jostain syystä vaan liikkuminen ei vielä niin innosta, vaikka kaikki valmiudet siihen olisi.

Onneksi nyt on vähän viileämpi päivä, alan olla jo aivan täynnä näitä helteitä, ukkosia ja sähkökatkoja |O

 
Merkkailen luetuksi et pysyy kärryillä.. =) täällä kaikki ok, jenna konttaa, nousee tukea vasten seisomaan ja muutaman kerran on pysynyt muutaman sekunnin pystyssä ilman tukea. hampaita pukkaa.. yöllä heräillään edelleen 1-5x yössä. heräileekö muilla vauvat miten useasti yöllä? me ollaan varmaan ainuita :whistle:
Nunneliini&Jenna kohta 9kk :heart:
 
Pitkästä aikaa :wave:

Lomareissulla oltiin liki 4 viikkoa. Asuntoautolla köröteltiin, ensin Suomessa, sitten Ruotsissa ja Norjassa. En huomannut mieheltä kysyä paljonko kilometrejä tuli, mutta yli 5000 varmaankin.
Hyvin meni, poitsukin jaksoi mainiosti matkustaa eikä hermot pettäneet vissiin kertaakaan.

8kk neuvolassa oltiin, mitat oli 73.5cm ja oiskoan ollut 8.250g paino. Hoikka ja pitkä sanottiin. Annettiin ohjeeksi laittaa öljyä ruokaan ja uusi mittaus kuukauden päästä.

Rokotuksia tuli 2, sikapiikki ja sitten se roketetutkimuksen rokote.

Pinsettiote onnistui hyvin. Huomattu on jo aikaa, että kaikki lattialta katoaa suuhun... :whistle:

Konttaa ja nousee seisomaan.

Jokeltelua tulee paljon, ja äiti on sanonut jo useasti.

Hampaita 4 ja pahuksen teräviä.. ;)

Imetys jatkuu vielä, ei huoli pulloa eikä tuttia.

Taaperot, muakin kiinnostaa tuo "väärin itkeminen". Soittelitko neuvolaan asiasta. Onko kyse siis itkun sävystä eli onko itku lääkärin mielestä esim. liian kimeää vai mistä on kyse?

Joku käy mua välillä puremassa, nälkä vissiin :kieh:

-Fiona ja poitsu 8kk ja 1 viikko-
 
Heipä hei tooooooooosi pitkästä aikaa! :D

Ajattelin vähän päivittää meidän tilannettamme tänne :) Ei ole paljon ehtinyt kesällä kirjoitella kun on ollut niin ihanat rantailmat :heart:

Emilia on kovasti kehittynyt. Oppi 8kk-päivänään ryömimään, siitä 4 päivän päästä konttaamaan ja siitä 4 päivän päästä nousemaan tukea vasten seisomaan :LOL: Kova kiirus on tytöllä isoveljen perään :)
Nyt ikää on 8kk 3viikkoa ja neiti tassuttelee tukea vasten ja kiipeilee!!! Onko tätä ilmiötä muilla? Emilia kiipeää veljensä nojatuolille, rappusiin ja yrittää sohvallekin, mutta ei oikein vielä niin notkea ole :LOL:

Ääntelyä on runsaasti ja yleisin on äittä :D Yöt ovat aika katkonaisia, mutta uskon että johtuu hampaiden tulosta.

8kk neuvolaa meillä ei ole ollut, koska lääkärit olivat lomalla huhtikuun. Mutta tässä kuussa pitäisi mennä, kunhan tämä mamma saa aikaiseksi tilattua ajan :whistle:

Onnea kovasti plussanneille! :flower:

Kuullaan taas :)

söpis ja Emppen 8kk 3vkoa
 
Nunneliini meilläkin heräillään öisin vielä monta kertaa. Tuttia täytyy käydä laittamassa tytön suuhun useaan otteeseen. Osaa laittaa kyllä tutin itsekkin suuhun, mutta ei ilmeisesti unisena ymmärrä sitä etsiä joten sitten ruvetaan itkemään :kieh: Tyttö syö vielä kerran yössä klo.4-6 välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Pitkästä aikaa :wave:

Lomareissulla oltiin liki 4 viikkoa. Asuntoautolla köröteltiin, ensin Suomessa, sitten Ruotsissa ja Norjassa. En huomannut mieheltä kysyä paljonko kilometrejä tuli, mutta yli 5000 varmaankin.
Hyvin meni, poitsukin jaksoi mainiosti matkustaa eikä hermot pettäneet vissiin kertaakaan.

8kk neuvolassa oltiin, mitat oli 73.5cm ja oiskoan ollut 8.250g paino. Hoikka ja pitkä sanottiin. Annettiin ohjeeksi laittaa öljyä ruokaan ja uusi mittaus kuukauden päästä.

Rokotuksia tuli 2, sikapiikki ja sitten se roketetutkimuksen rokote.

Pinsettiote onnistui hyvin. Huomattu on jo aikaa, että kaikki lattialta katoaa suuhun... :whistle:

Konttaa ja nousee seisomaan.

Jokeltelua tulee paljon, ja äiti on sanonut jo useasti.

Hampaita 4 ja pahuksen teräviä.. ;)

Imetys jatkuu vielä, ei huoli pulloa eikä tuttia.

Taaperot, muakin kiinnostaa tuo "väärin itkeminen". Soittelitko neuvolaan asiasta. Onko kyse siis itkun sävystä eli onko itku lääkärin mielestä esim. liian kimeää vai mistä on kyse?

Joku käy mua välillä puremassa, nälkä vissiin :kieh:

-Fiona ja poitsu 8kk ja 1 viikko-

lääkärin mielestä Juliuksen itku on jotenkin erikoisen kuulosta,tarkemmin hänkään ei osannut sitä perustella,mutta joo tänään kun sinne soitin ja tiedustelin asiasta ja selitin hälle että se nyt vaan on Juliuksen itku ettei tartte mihkää tutkimuksiin lähteä niin hän suostui lopulta sitten siihen että lähetettä ei sinne laitetakkaan :)
 
Jospas mäkin korkkaisin elokuun pinon.

Ryömimään meillä opittiin parisen viikkoa sitten ja meneekin jo kovaa vauhtia. Sängyllä saa olla tosi tarkkana, koska neiti menee reunoja kohden vauhdilla. Kovan kikatuskohtauksen saa kun vetää reisistä takasin.

Ensimmäinen hammas puhkesi pari päivää sitten, josta johtuen ruoka maistuu huonommin ja yöt ovat vähän levottomia. Olettekko surutta antaneet noihin hampaantuloitkuihin särkylääkettä? Itse annoin nestemäistä panadolia pahimpiin itkuihin etenkin yöllä. Hampaiden harjausta ollaan harjoiteltu jo kuukausi ja se sujunut hyvin. Hammasta tehdessä ei suostunut avaamaan suuta harjalle mutta nyt taas pesut onnistuu. Hammashoitajalle meillä onkin aika ensi viikolla.

Karkeammat soseet menee ihan hyvin alas. Muutaman kerran saattaa kakoa mutta hyvin silti syö. Oletteko antaneet tuoreraasteita vauvoille? Itse yritin mutta ne ei uppoa olenkaan. Suu pysyy kiinni ensimmäisen lusikallisen jälkeen. Nyt ollaan vähän pidetty taukoa raasteiden antamisessa.

Meillä jutellaan kovastikin ja kovaan ääneen (taitaa olla tulossa isäänsä :LOL: ) Äiti kyllä sanoo mutta ei taida sillä vielä tarkoittaa mitään.

Ei-sana meillä ymmärretään ja sitä kyllä totellaankin. Toisinaan aiheuttaa itkunkin, jos on oikein mielenkiintoista tutkittavaa.

Potalla meillä on käyty 3kk iästä lähtien. Pottana meillä on tuo Orthexin potta. Nyt istuu siinä hyvin jo ilman tukeakin. Potalla käydään ennen ja jälkeen unien ja vaipan vaihdon yhteydessä.

Yöheräilyt meillä jäi kun neiti lopetti yösyönnit 6 kk iässä ja heti perään oppi itse laittamaan tutin suuhun. Meillä noita tutteja onkin sängyssä 11 joten niistä yleensä joku osuu käteen kun tuttia tarvitaan. Hampaan puhjetessa muutaman kerran herättiin itkemään, mutta nyt nukkuu taas paremmin.

Nyt kun helteet on hellittäneet niin ulkoiletteko vauvojen kanssa paljon? Mitä te ulkona touhuatte? Siis vaunulenkkien lisäks. Annatteko tutkia maassa ryömien ja kontaten? Me ollaan käyty puistossa keinumassa ja ollaan köllötelty viltin päällä nurmikolla. Nurmikollakin on saanut olla, mutta ilmeisesti tuo ruoho tuntuu hassulta vatsan alla kun ei siinä kovinkaan touhuile. Antakaahan vinkkiä ulkoiluun!

Tulihan taas romaani! Pitäisköhän kirjoitella useammin niin ei tarvi kerralla kirjoittaa niin kauheasti. :D
 
ulkoilusta oon kyllä antanu kuivalla kelillä konttailla ihan maassa kun ei se vaunuissa istuminen onnistu kovin kauaa jos vaunut ei liiku, neiti kyllästyy. ja isompi tyttö ei jaksa kokoajan olla vain kävelyllä ja haluaa leikkipuistoon. tarkkana vaan saa olla ettei kivet tms. mene suuhun. kunhan tulee syksy niin pistän kurikset ja kurahanskat niin hyvä on sit möyriä menemään. ellei opi kävelemään sitä ennen :whistle:

minkälaiset ensikengät ajattelitte ostaa? pitäis varmaan jotkut syyskengät nyt hommata ja talveksi sitten vielä erikseen, onko suositella jotain hyviä mitkä on tukevat mutta ei mitkään älyttömän kalliit??? kesä ollaan menty sukilla tai avojaloin...
 
Heippa taas...vähän meinaa jäädä nykyään tämä kirjoittelu..:(
'
Täällä nukutaan täysi yö ilman herätyksiä...

Pottailusta : Meillä sellaiinen halpa korkeaselkäinen potta ja treenattu on jo muutama kuukausi...aina illalla tosin vaan ennen pesuille menoa. Lähes joka kerta sinne kylläpisut tulee..:)

Onnea plussille!!! Täällä odotetaan myös, että testiin plussa ilmestyisi, menkat ainakin jo myöhässä..;)

Milliz + Taavi 9kk++
 

Yhteistyössä