Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Moikka pitkästä aikaa. 5 kk tuli eilen täyteen ja tänään käytiin neuvolassa, uudet mitat 69 cm, 7350 g ja 44,4 py. Meille annettiin ohjeet lisätä soseiden määrää ja aloittaa jo lihan, kanan, kalan tai munan maistelu. Tänään otettiinki jo eka kerran yksi jääkuutio lohta. Lihamääräksi ohjeistettiin yks ruokalusikka per päivä ja ateriakooksi yksi desi per ateria. Tätä ennen olin antanut hedelmäsosetta max puol purkkia kerta ja itsetehtyä kasvissosetta reilut 3 ruokalusikallista. Kaupasta en osta kasvissoseita ku ne on niin pahoja ja lihasoseetkin teen itse.

Vaategallupista. Meillä menossa vaatteissa jo 68 ja 74 cm. Pitkä poikahan toi onkin.. ai niin ja meillä käännyttiin pääsiäisenä selältä mahalleen. Mahasta puheen ollen omanapaisuutta tämä teksti taas tällä kertaa :ashamed: ...
 
firesun tervetuloa joukkoon B)

paljon kommentoitavaa mut vaan hetki aikaa kirjottaa..... :whistle:

maitoallergisille jaksamista! tosi rankkaa jos allergiaa pukkaa ja raivostuttavaa jos on lastaan tietämättä huudattanu jo monta kk vain siksi että neuvolassa ei tiedetä mistään mitään :( harmittaa noi neuvolat ku ei sieltä monestikkaan saa vastauksia kysymyksiinsä..

syöttötuolista kysyisin joko siinä sais alkaa lasta pitämään? ei kai sais paljoa istuttaa vielä mut toi sitterissä syöminen on hieman hankalaa... soseita maisteltu muutamasti viikossa, hyvin menee melkein koko purkki hedelmäsosetta, kasvikset on yäk mut eiköhän neki ala uppoo ku saa niitä lihaversioita alkaa syöttään..

vaatekoko 68-74 merkistä riippuen, en kyl osta ees 74enää ku ei kauaa mee..

no jo se huutaa, palaan paremmalla ajalla

tupuna ja edo ens vkolla 5kk :heart:
 
tupuna22 meillä käytössä chicco merkkinen syöttötuoli ,jota suosittelen myös muille. meillä se on ollut käytöss jo siitä lähtien,kun vauva oli 3kk. Syöttötuoli on siis sellainen,johon voi laittaa jo piene vauvan,kun tuolin saa ns kaukaloasentoon ja siitä sitä sitten saa nostella ylöspäin
=)
 
Saya, kannattaa lukea imetystukilistan sivuja. Maidon ei pitäisi yht'äkkiä vaan loppua. Mä olen joutunut viime aikoina syöttämään poikaa pääsääntöisesti taas vaan makuuasennossa hiljaisuudessa, kun on liian kiinnostunut kaikesta muusta. Protestoiko teidän vauva myös yöllä hämärässä syötettäessä? Toivottavasti pian helpottaa ja vauva alkaa taas kiinnostua syömisestä.
 
Tervetuloa firesun!

5kk tuli 5 päivä täyteen. Neuvolassa myös käytiin pari päivää sitten.
mere, tuoreet mitat olivat 8900g ja 72 cm :whistle:

vaatekoista meillä on pääasiassa käytössä 74 cm. Hiukan kyllä vaihtelee valmistajasta riippuen.

soseita Roope syö jo 3-4 krt/ päivä. Aamulla ja illalla puuroa hedelmäsoseella. Päivällä kasvis tai lihasosettakin välillä. Ja joskus myös hedelmäsosetta. Imetän vielä, mutta ruokailun yhteydessä ollaan alettu opetteleen vähän juomista myös nokkiksesta. Siitä saattaa muutama kymmenen milliä mennä kerrallaan. Tämä opettelu sen takia, kun tissittely on nykyään päivisin usein aika venkoilua ja sähläämistä. ja välillä tuntuu, et saako riittävästi nestettä, kun ei malta tissillä olla..
Nukkumaan mennessä ja yöllä kyllä onnistuu hyvin.


kääntyilty on reilu kuukauden päivät. Nyt menee jo sujuvasti selältä masulleen, sekä toisin päin. Välillä oikeen kieritäänkin. nyt on välillä kova yritys päästä eteenpäin. Välillä saattaa vähän päästäkkin jo. Myös pyllyä yritetään välillä nostella vähän konttaus asent
 
Firesunille tervetulotoivotukset!

Meidän tyttö on muutaman kerran vahingossa päässyt masulta selälleen. Tänään mentiin sitten ihan tietoisesti muutaman kerran masulta selälleen. Voi, että kun oli hauskaa katsottavaa, kun pikkuinen oli ihmeissään saavutuksestaan. :heart:

Esikko ja Vieno 5 kk+
 
Tässä 5 kk neuvola mittoja:
Paino: 6920g,
Pituus: 65,4cm
Py: 42,6cm


Terkka sanoi että saisi alkaa antamaan jo 5 ateriaa päivässä kun paino on hieman laskusuunnassa. Pikkuhiljaa katsotaan, tuntuu että tällä hetkellä Vilma ei jaksa kuin korkeintaan sen 4 ateriaa.

Viime yö oli rikkonaisin pitkään aikaan. Tyttö heräili itkeskelemään kahden aikaan yöllä ja nukahti vasta puoli viiden aikaan. Ihan oli raukka väsynyt mutta aina kun oli nukahtamaisillaan niin havahtui itkemään. En tiedä oliko masuvaivaa vai mitä.

Tupuna- Meillä ainakin 5 kk neuvolassa terkkari sanoi, että tyttö istuu vielä hieman alaselkä kaarella ja suositteli että syöttötuoli harjoitusten kanssa odotettaisiin vielä hetki. Sylissä saa taas istuttaa siinä asennossa mihin lapsi itse hakeutuu.

Jahas, vaunuista kuuluu kutsuhuuto =)
 
Syöttötuolia pitäisi täälläkin alkaa ostamaan. Edellinen ehdittiin tuossa jo aikaisemmin myydä :/ . Mä haluaisin kovasti mustan tai tummanruskean Tripp Trappin, mut hinta riipii niin pahasti. Kun ei se pelkkä tuoli vaan ne pehmusteet, vauvasetti.... Huhhuh! Luultavimmin päädytään tämmöiseen tummanruskeaan
. Tuo on aika kivan kokoinen. Eli suhteellisen pieni ja näppärä. Niinkin pinnallinen olen, että tuolin pitää olla myös suht tyylikäs ja sopia olkkarin sisustukseen... meillä siis iso ruokapöytä olohuoneessa. Keittiönpöydän ääressä ei tuu niin syötyä. Tai no, sekin vaihtelee :)

Tää mamma muuten lähtee tänään baila, baila! Piti mennä vähän isommaltikin, mut mennäänkin kaverin luokse juoruilemaan ja drinkkeilemään. Ehkä sieltä sit nokka kohti jotain!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Olen kyllä käynyt lukemassa, mutta en ole sitten kerennyt kommentoimaan mitään.

Meillä edelleen rauhallinen tyttö täällä. Kuitenkin jos sattuu suuttumaan niin sitten ei meinaa millään rauhoittua. :D Mutta harvemmin mistään suuttuu tai muutenkaan itkeskelee. Yöt menee edelleen hyvin, niinkuin on aina mennytkin. 1-2 syötöllä mennään. Kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen imetän edelleen :)

saya Musta tuntui useaan kertaan että maito meinaa loppua. Tyttö hermoili rinnalla ja tuntui että ei edes ala herumaan tarpeeksi nopeasti, yhdessä vaiheessa saattoi kestää 5min ennenkuin maitoa lähti kunnolla herumaan. Meillä tähän auttoi että syötin kävellen ja silloin rauhoittui syömään. Yhdessä vaiheessa syötin melkein aina kävellen, mutta nyt siitä on päästy ja suostuu imemään rauhassa myös kun istun ja jaksaa odottaa että alkaa herumaan kunnolla. Ihmettelin syytä tuohon kun heruminen kestää ja etsin tietoa josko jollain olisi samaa ongelmaa? Luin imetystukilistan sivuja ja maitolaituri keskustelupalstaa ja tajusin että tämä sama ongelma uusiutuu minun kohdalla aina tietyssä vaiheessa kiertoa, loppukierrossa. ja kun menkat alkaa maitoa tulee taas normaaliin tapaan, vähän yllin kyllinkin. :) Tähän herumisen hidastumiseen missä meidän tapauksessa neidillä paloi päreet auttaa mulla lisä kalkki minkä löysin vinkkinä tuolta maitolaiturin palstalta. otan lisä kalkkia 1000-1500mg/vrk kierron puolesta välistä alkaen ja selkeästi helpottaa. Tätä kutsutaan siis ns. "kuivaksi kaudeksi" ja huomaan että olen muutenkin jotenkin ihan superkuiva joka paikaa myöten :kieh: Huulirasvaakin saa laittaa kymmenen kertaa päivässä ja janottaa kokoajan. Mulla siis maidon loppumisen tunne johtuu kierrosta, kun menkat jo alkoi aikaa sitten. Ennen ensimmäisiä menkkoja oli pahin maidonloppumisen tunne ja se kesti paljon pidempään kuin nyt sitten kerran kuussa tuleva kausi, kun menkat on tulleet säännöllisesti. Helpottaa myös mieltä nyt kun tiedän mistä johtuu. :)

Oli ihan helpottavaa lukea että täällä ei ihan kaikki käänny vielä. Meillä neiti punkas alle parikuisena kokoajan itseään kyljelleen ja kääntyikin 7vkon iässä sängyllä masulleen. Nyt vaan ei kertakaikkiaan kiinnosta, pistää ihan hanttiin kun koitan kääntää ja avittaa hommassa. Nauraa vaan päin naamaa :whistle: Meillä on kaikki muut kääntyneet jo 3kk-4kk iässä joten pisti hiukan huolettaa vaikka tiedän että on ihan normaalin rajoissa jos ei vielä käänny. Ehkä hän on sitten sellainen tarkkailija vauva enemmän. Muut on olleet tempperamenttisempia ja kiireisempiä liikkumisen suhteen. Tämä neiti on silmä kovana vaan katsomassa mitä ympärillä tapahtuu ja puuhaa lelujen kimpussa.

vaatekoko on meillä 62-68cm. Just alettiin siirtyä 68cm. Ja just siirryttiin vasta midikoon vaippoihinkin :D

soseita menee 2-3 purkkia päivässä. Kasvista ja hedelmä/marjasoseita. Tämä neitonen on ihan intona makeisiin soseisiin ja oikeen huokailee nautinnosta kun niitä saa :D

Rs-virus vieraili meillä myös helmikuussa. Vauva rohisi ja yski ja oli räkäinen, mutta kaikista kipein oli meidän 2,5v. Hänellä oli viikon yli 39 kuume yskät ja räkikset päälle.
Kannattaa olla tarkkana tuon taudin suhteen näin pienellä. Tila voi mennä todella nopeasti huonoksi.

Chira ja Unna pian 5kk
 
EDTA: Kivan näköinen tuo syöttötuoli!! Tuollaisen minäkin voisin kelpuuttaa:) Minä myös haluan, että sopii sisustukseen, ruokapöytä on olohuoneessa, joten olisi se nyt kiva, että on vähän samaa tyyliä...minäkin siis ehkä hieman turhamainen ;D Mutta välliäkö tuon...

Meillä olisi heinäkuussa häät tiedossa ja kävin tänään sovittelemassa erilaisia juhlamekkoja...Kyllä on hankala homma kun ei oikein viitsisi vielä ostaa kun ei tiedä onko silloin samoissa mitoissa kun nyt...hyvin saattaa paino vielä tippua kun imettää.. Ja toisaalta ei voi jättää viimetinkaan kun silloin ei tahdo juhlamekkoja niin hyvin löytyä kun kaikki ovat ostaneet valmistujaisiin ym.... :/ Hankalaa taas olevinaan tämäkin juttu :D

Milliz + Taavi 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chira:
Ennen ensimmäisiä menkkoja oli pahin maidonloppumisen tunne ja se kesti paljon pidempään kuin nyt sitten kerran kuussa tuleva kausi, kun menkat on tulleet säännöllisesti. Helpottaa myös mieltä nyt kun tiedän mistä johtuu. :)

Chira ja Unna pian 5kk
Siis WAU ja kiitos tästä infosta :flower: ihmettelin kun jonkin aikaa kesti aivan älyttömän kauan heruminen ja vauva hermostui jo todella usein ja oli työn ja tuskan takana saada imetettyä kun käänsi pään pois huutaakseen,imi taas kerran-pari, huusi taas jne. Meinasi toivo mennä. Mutta nyt tuntuu että asia on korjaantunut ja muutama päivä sitten alkoivat ekat menkat. Että olisko sitten johtunut juuri tästä mainitsemastasi syystä :D B)
 
Hei,

Minäkin nyt rohkaistun Firesunin esimerkistä ja kysyn, että voisinko myös siirtyä tänne marraskuisiin? Tyttöni on syntynyt ensimmäisenä joulukuisista kolme ja puoli viikkoa etuajassa 15.11. Luen aina tämän teidän palstan ensiksi, kun täällä menee kaikki niin samassa vaiheessa.

Meillä on myös allerginen tyttö ja allergia-asioiden kanssa painitaan kovasti ja itkuisuutta on ollut enemmän tai vähemmän koko ajan. Täällä on myös muita allergisten äitejä. :hug: kaikille teille! Ei tämä ole helppoa, mutta päivä kerrallaan.

indolle tervetuloa Suomeen. Meidän perhe on asunut nyt kevään jenkeissä ja palataan suomeen ensi viikolla. Yksinhuoltajan arki edessä viiden viikon ajan, kun mies tulee vasta perästä. Jännittää kovasti miten kaikki menee! Odotan kuitenkin sitä, että pääsen asioimaan omalla kielelläni allergialääkärin kanssa!

Meillä siis täytetään 5kk ensi viikolla. Mitat ovat nyt 5790g ja 65cm. Pikkuinen tyttö on ollut koko elämänsä ajan, mutta kasvaa omalla käyrällään. Kehitytään kuitenkin hyvää vauhtia. 2.5kk kääntyi mahalta selälleen ja nyt pari viikkoa kääntynyt myös mahalleen. Muutaman sentin on päässyt ryömien eteenpäin. Jalat on löydetty pari viikkoa sitten ja ne on koko ajan suussa!

Tässä meidän Peppi


Leppis ja Peppi 4kk 3vko

 
Tervetuloa leppäkerttu3! Onpa aivan ihana kuva! Onko nuo nykyiset mitat siis 4 kk mittoja vai ihan pari pv sitten otettuja? Mietin vaan, että laitanko etusivulle neljän vai viiden kuukauden mitoiksi. Entä mitkä olivat syntymähetken strategiset mitat?

Täällä ollaan myös kohtuullisen turhamaisia ton syöttötuoliasian kanssa. Stokken sivuilla oli ihan taloudellisesti turmiollista kokeilla sitä suunnitteluohjelmaa, jossa sai vaihdella tuolin, pehmusteen ja vauvatuen värejä ja kuoseja yhdellä klikkauksella :D Kovasti haluaisin tummanruskean tuolin, valkoisen vauvatuen ja tummanruskeapilkullisen pehmusteen, jos sen saisi vielä vahakankaana. En ole selvittänyt. Että hintaa tulee. PItäisi varmaan pian päättää, kun tilaus kestänee jonkin aikaa, jos ei kaupasta saa suoraan. Tosin poika ei osaa vielä istua, joten ei siinä mielessä kiirettä. Ikää tosin jo 5,5 kk.
 
Mamacita: Kyllä mä luulen että sullakin juuri tuosta syystä tullut hermoilua vauvalle. Kokeileppa ihan huvikses tota lisäkalkkia purkista tässä kierrossa? Se auttaa ainakin mulla, ei nyt ehkä ihan samaksi muuta herumisen alkamista, mutta paljon nopeammin kuin ilman lisä kalkkia.
Mä kolusin noita palstoja hullunlailla läpi ja etsin syytä tuohon, kun en voinut uskoa että maito voi loppua vaan tuosta noin :ashamed: Ja nyt tosiaan kun tiedän sen syyn ja tiedän että se toistuu mun kohdalla joka kuussa, niin en stressaa siitä. Kyllä toi maidonheruminen on myös korvien välissäkin, sen olen huomannut :p Ilman tota tietoa olisin varmaan antanut jo periksi koko hommassa.
 
Iso kiitos kaikille vastauksista :flower: Nyt on onneks Ellakin alkanut jo taas paremmin imemään, alko olee jo hermot riekaleina ton imemislakon takia :whistle: Mulla ei oo vielä kertaakaan ollu menkkoja raskauden jälkeen, mutta voishan se jotenkin tohon kiertoon liittyy, kun mulla muut oireet ollu nyt mitä yleensä menkoista.. (iho ja hiukset rasvottuu helpommin). Nyt viettään tyttöjen vkloppua Ellan kanssa kun pojat on reissussa, sekä iso että pienempi :heart:

Saya ja Ella :heart:
 
SonjaR, on kyllä kunnon jötikkä teidän poika! :)

Ostettiin sitten Stokken tummanruskea Tripp trapp tänään valkoisella vauvaosalla ja ruskeapilkullisella pehmusteella. Ei sellaisia vahakankaisia päällysteitä ollutkaan olemassa, mitä lie unta olen nähnyt :eek: Ja samalla tarttui matkaan sitten myös matkarattaat. Poikaa niissä kuskattiin kaupungilla tänään kauniin kevätpäivän kunniaksi. Hyvin maittoi unet.
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Kirjoittelu taas jäänyt, lukemassa olen kyllä käynyt joka päivä, välillä jopa useamman kerran päivässä :D

Täällä käyty torstaina 5kk neuvolassa. mere Painoa 6400g ja pituus 63,2cm. Piikit sai molempiin reisiin ja rota-rokotteen suun kautta. Piikit kyllä saivat neidin itkemään oikein kunnon kipu itkua, inhottavan kuulosta :/

Soseiden syönti aloitettiin tällä viikolla. Bataatilla aloitin, ensi viikolla maistellaan sitten porkkanaa. Syö n. ruokalusikallisen, enemmänkin menisi mutta aloitellaan rauhallisesti. Neiti syö oikein innokkaasti, vaikka suupielet välillä alaspäin onkin syödessä :D Hienosti avaa suutaan kun lusikka lähenee, nielee ruuan eikä sylje pois. Ilmavaivoja ollut ehkä hieman enemmän nyt, kakka kuitenkin tullut onneksi normaalisti.

Vaatekokona täällä 62cm, jotkut 56cm vaatteistakin menee vielä. Riippuu vähän valmistajasta.

Kääntyilystä Pinjahan kääntyi n.kk sitten ensimmäisen kerran selältä mahalleen. Nyt kääntyily on jäänyt totaalisesti, osaisi kyllä kääntyä mutta ilmeisesti ei huvita. Viihtyy hyvin selällään, mahallaan ei oikein tykkää olla.

Nennii ja Pinja
 
Ja jos vielä vähän kuulumisia laittaisin, kun on hetki aikaa. Meilläkin aloitettu kiinteät ja menee jo peruna, porkkana, aprikoosi, maissi, mango, mustikka, persikka ja banaani. Aika nopeasti otettu uus maku mukaan eikä oo mitään oireita tullut tytölle. Ainoastaan pierut on alkaneet haisemaan ihan järkyttävälle:) Neuvolassa sanottiin että kaks soseateriaa päivässä olis hyvä.
Mitäs vaippoja teillä muilla käytetään? Täällä käytetään pamperssia. Erehdyin ostamaan liberoa ja ihmettelin yks päivä et miten tyttö on kokoajan niin kiukkunen( kun ei yleensä kiukuttele) niin pylly oli ihan märkä. Vaihdoin takaisin sitten pamperssiin ja elämä hymyili taas:). Eetulla ollut yövaippana liberoa ja on joka yö tullut meidän viereen ja ollut tosi levoton kunnes vaihdoin vaipat pamperssiin, niin on poika nukkutunut lähes joka yö omassa sängyssä. Emmi tykkää jostain syystä vääntää kakat aina silloin kun ollaan menossa autolla johonkin ja ne kakat tulee aina vaipasta läpi niin että on ulkopukua myöten kakassa. On sit tullut testattua eräänkin kaupan vessanlattiat, kun ei oo ollut hoitopöytää. :headwall: Nyt sit jos lähdemme jonnekkin pidemmälle niin vuoraan puvun sisältä harsolla ettei tarvii toista ulkoilupukua kantaa mukana.
Monetkos unet teillä nukutaan vielä? Meillä aamulla vajaan tunnin unet(jaksaa olla n.tunnin yöunien jälkeen hereillä), sitten pidemmät 2-3 unet sisällä ja sitten vielä n.tunnin unet ulkona tai tirsat autossa. Yöunille mennään n. 20-21 ja nukkuu 12h n.kolmella syötöllä.
Nyt täytyy mennä laittamaan aamu-unille tyttönen:)

Aurinkoista päivää kaikille!

T: Peggy+Emmi n.4kk
 
Aurikoista päivää kaikille B)

Vaipoista- Meillä käytetään taas liberoa, koska pitävät mielestäni paremmin kuivana kuin pampersit, näin on erilaisia kokemuksia :)

Meillä nukutaan kahdet tai kolmet unet. Herätys on yleensä aamulla 7 aikoihin ja ysin aikoihin päiväunille (2-3 h), sitten pari tuntia hereillä ja noin yhden- kahden välillä uudestaan nukkumaan (noin 2h). Välillä illalla tyttö ottaa vielä sisällä pienet noin 45min unet ja välillä jättää ne väliin ja sitten onkin hieman kitinä ilta.. Yöunille mennään kahdeksan aikaan eli noin 11 h nukkuu yössä.

Tyttö on viime viikon aikana oppinut oikein kunnolla osoittamaan mieltä jos ei tykkää jostain tai on tylsää, kamala kiljuminen ja kirkuminen alkaa helposti ja loppuu vasta kun saa viihdytystä tms. Toisaalta taas tyttö on oppinut uuden naurutavan ja naureskelee nyt melkein joka asialle kun ennen joutui ilveilemään ja tekemään vaikka mitä että sai yhden naurun.

Oletteko muut huomanneet että lvauvat pelästyvät herkemmin? MInä olen huomannut että tyttö saattaa pelästyä aikaisempaa enemmän vieraita kovia ääniä tai vierasta paikkaa, parahtaa itkuun tai saattaa jähmettyä.

T: Santtu ja Vilma 5kk+
 
Täällä taas pitkästä aikaa!!
:)
Hurjaa vauhtia aika juoksee....pentuset täyttää jo puoli vuotta.... :heart:

Rasmuksen 5kk mittoja...
Pituus 70,6 cm ja paino 9,8 kg :D Mamman murunen.
Lakki oli 44.

Olis kyllä tosi mahtavaa jos pääsis osallistumaan siihen tapaamiseen Linnanmäellä.
Saa nähdä josko sitä pääsis reissuhun silloinkin..
Kesäkuun alussa on pari viikkoa yhtä autolla ajoa....koiranäyttelyitä..pitkästä aikaa.
:saint: :D
Olipas mukava nähdä Mammojen profiilia Naamassa. :)
Hyvää uutta viikkoa kaikille.
:flower:
 
Vaipoista Päivisin pamperssia ja öisin liberoa.

Unista Aamupäivällänukutaan sisällä n.tunti ja iltapäivällä ulkona 2-3h. Yöunet n.11-12h.

Nyt kun ilmat ovat lämmenneet niin mitä puette vauvoillenne päälle kun menevät vaunuihin nukkumaan? Itse laitan bodyn,housut,tumput,villasukat,kypärämyssyn ja välikausihaalarin. Makuupussiin en ole enään Pinjaa laittanut. Meillä on itkuhälyttimessä lämpömittari ja näillä ilmoilla vaunuissa on ollut 18-20astetta :eek:
 
Heippa pitkästä aikaa, ikinä ei oikeen saa aikaseks kirjotella kun FB vie kaiken vapaa-ajan :headwall:

Tänään oli tuo 5kk neuvola, ja krhm.. painoa oli 9,225kg pituutta 65cm ja pipo 45,3cm painon puolella mennään plussakäyrällä ja pituudessa miinuksella.. Rota 3 sekä toisen piikkirokotteen sai, ja ei meiän poika edes itkenyt :D Äiti taas ehkä enemmän kauhuissaan.

Vaipoista, meillä käytetään Liberoa ja sit on kiva kun äippä voi keräillä niitä koodeja :D Lidl:in vaipat on myöskin todettu hyviksi, lidl vaan on sen verran kaukana että harvemmin tulee sitten siellä käytyä.

Onko muita, joilla on minipillerit käytössä? Siis minnuu alkaa niin nyppimään koko pillerit, viime kuussa oli viikko ilman menkkoja, edelliset loppu viikko sitten.. juu taas alko! |O |O |O

Sitten on mielessä pyörinyt tuo, kun lopetan imetyksen (osittais) niin miten se "vieroitus" oikeen sit tapahtuu, kun Niko ei syö tuttia ja nyt on melkeen joka yö nukkunut vieressä tissi tutin korvikkeena. Viime yönä nukku 21-03 omassa sängyssä, jonka jälkeen otin taas viereen. Pullon kun yöllä antaa, niin itku alkaa 30min sisällä syötöstä jos ei saa tissiä eli ts. tässätapauksessa ajatellen tuttia.
 

Yhteistyössä