Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Harmittaa ihan vietävästi...ulkona paistaa aurinko ja me ollaan typyn kanssa sisällä, molemmat kipeenä. Itellä ihan hirveä flunssa ja Vilmalla kauhia yskä ja saa nähä onko menny korviinkin. Onneksi isäntä terveenä niin saa hoitaa meitä =)

Vaipoista Meillä käytössä pamppersit ja ei kyllä olla edes muita kokeiltu, nuo on alusta asti ollut tosi hyvä ja neiti viihtyy niin mikäs siinä. Yöllä käytetään sitä baby-dryta ja päivällä tavallisia, on tuo neitokainen yöllä niin kova pissaamaan niin käypi paremmin.

Me aloteltiin viime viikolla puuron maistelu, ihan muutamalla lusikallisella ja tänään sitten söi hyvällä ruokahalulla jo pienen lautasellisen (oisko siinä joku 4 ruokalusikallista), kokeilin ensin riisipuuroa mutta sen neiti sylki vaan ulos koko ajan, mutta mannapuuro uppois paremmin...

Unista meillä on aika vakioksi muodostunut se että neiti herää kasin aikaan ja sitten 10.30-11 mennään päikkäreille ja nukutaan keskimäärin se 3h ja iltapäivästä sitten vaihtelevasti puol tuntia tai tunti siinä 17 aikaan. Yöunille mennää aika tarkalleen 20.30 ja syö kerran tai kaksi yössä.

Mä oon kanssa miettiny tota pukemis juttua, että miten paljon noihin vaunuihin laitettaisiin päälle...nyt kun nukkuu tuolla ulkona niin Vilmalla on body, sukkahousut, fleecehaalari ja tumput ja myssy ja onpi makuupussissa....mietin vain että onko liikaa...on niin vaikea arvioida.

Firesun ja Vilma 4kk3vko
 
pukemisesta plussakeleillä, meillä on ainakin sisävaatteet (body+sukkikset) ja tumput, kypärämyssy, ohut pipo ja keväthaalari. (sellainen ihan ohut, ei mitään vuoria) Ja makuupussissa nukkuu, +7c tällä hetkellä ja just sopiva on meidän kimuli ku käytiin lenkillä ja parvekkeelle lykkäsin vaunut. Niin ja siinä on se jalkapeitto (ohut) päällä. Mut vauvat on niin erilaisia, meidän vauvat ollu aina vähän vilukissoja.

vaipoista käytössä Libero.

nukkuuko kellään vauva mahallaan yöllä? ku mä oon miettiny kun toi kimuli on alkanut yöllä pyörähtää jossain vaiheessa aina mahalleen nukkumaan niin en kait mä nyt voi alkaa öitäni valvomaan ja pyöräyttämään sitä takas selälleen... :whistle: kun jenna ei osaa vielä kunnolla kieräyttää itseään mahalta selälleen takaisin niin ei kait se siihen patjaansa tukehdu unissaan. :/

unista yleensä nukutaan kolmet unet, yhdet lyhyet aamupäivällä pari tuntia heräämisestä, yhdet pitkät kun lähdetään puolenpäivän kieppeillä vaunuilemaan ja kolmannet vielä n klo 16-17 alkaen illalla vaunuillen/autossa/ sisällä nukkuu lyhyemmät torkut.

mut paremmalla ajalla palailla asiaan! :wave:
 
:wave: Hei ystäväiset pitkästä aikaa!

Kiitokset uudesta pinosta mere79!

Olipa kiva lukea kuulumisia taas kun kerkisi rauhassa ja nettikin toimi. On ollut vähän ongelmia... |O

Idan kuulumisia pitkästä aikaa voisin laittaa ihan alkuun.

5kk mitat olivat ihan komiat, painoa 8275g ja pituutta 67,5cm, eli reippaan kokoinen tyttö. :ashamed: :whistle:

Vaatekokona meillä siis 74 lähinnä, jotkut 68 suomalaiset voivat mennä, mutta jopa 80cm bodeja on käytössä.

Ruokailut menevät jo soseiden voimin; aamulla puuroa, lounalla lihaa ja hedelmää, välipalaksi jugurttia, päivälliseksi lihaa/kasvista ja marjaa. Maitoa juodaan sitten siinä välissä ja vedellä huuhdotaan ruokailu. :) Ja ihan kaupan antimilla mennään, mitään en ole itse vääntänyt. :ashamed:

Kehityksestä, meillä käännytään jo sujuvasti mahalta selälleen ja selältä mahalleen, liikutaan oman akselin ympäri, taakse päin ja hieman eteenkin. Jalkoja laitetaan vallan konttausasentoon, mutta vielä ei ihan sentään olla päästy siihen asti. Jutellaan vastavuoroisesti, tartutaan kummallakin kädellä ja vaihdetaan kädestä toiseen, istutaan kohtalaisen tukevasti ja seisotaan tuettuna erittäin topakasti.

Nukkumiset menevät oikein mukavasti, parit päikkärit, yhteensä 2-4 tuntia ja keskeytymättömät 10 tunnin yöunet. :saint: Ihana äidin kulta päästää helpolla.

Vaipoista käytössä Pamperssit.

Ekat hampaat tulivat viime viikolla alas eteen. Pari päivää oli hieman ärtyisyyttä ja pätkittäistä unta, mutta ei mitään mahdotonta.

Sitten ihan sellaisille tiedoksi, joita jo asia kiinnostaa, mainostaisin, että Stocmanin hulluilla päivillä on ensi perjantaina tulossa myyntiin Britaxin Evolva 1-2-3 turvaistuin. Me ostettiin se isoveljelle, joka nyt on 1,5 v ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Hinta olisi tarjouksessa 199, me maksettiin siitä 264 euroa.

Linkit sivuille
http://www.britax.fi/turvaistuimet/evolva-123-plus

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=235

Tykättiin pitkästä käyttöiästä ja keveydestä, on ollut ihan helppo käyttää ja pojan mielestä ilmeisesti mukava istua.

Meinattiin ostaa Idalle nyt jo, eihän tässä kuitenkaan mene kuin vajaa kuukausi, niin painokin on jo tuossa vaadittavassa 9 kilossa. :whistle:

Sitten muutakin asiaa, lämpimästi tervetuloa parille uudelle marraskuiselle! :flower:

Indolle tervetuloa Suomeen! :wave:

Nunneliini meillä ei nukuta mahallaan, mutta nyt kovasti halutaan nukkua kyljellään, kun aiemmin vain selällään. Poika aloitti nukkumaan masullaan 7kk iästä ja kyllähän se minuakin vähän pelotti. Hyvin on silti kaikki mennyt.

Hyviä vointeja kaikille!

Thor ja Ida 5kk 2vko

 
Vaipoista meillä on käytössä Lidlin neloskoko.

Ulkona päällä on body, puolipotkarit, vanu(?)haalari hupulla, kypärämyssy, äitiyspakkauksen bambutumput ja -sukat sekä makuupussi. Ostettiin viikonloppuna matkarattaat ja niissähän ei sitten ole tosiaan jalkojen suojana muuta kuin tuo makuupussi. Hyvin on pärjätty nyt nää muutama päivä.

Puolen tunnin päästä olisi sitten lähtö autokoulun ekalle teoriatunnille :eek: Tunti kestää 1,5h. Mähän olen kasvattanut vauvelista sellasen mammanpojan, jolle kelpaa vain rinta, mutta toivottavasti suostuisi nyt isältä ottamaan nokkamukista tuttelia, kun tää ajokortti olisi pakko saada hankittua. Parin viikon päästä alotetaan kiinteät ja ajateltiin, että niitä sitten isi antaisi mahd. usein, jotta oppisi häneltäkin syömään.
 
Jaahas... 5 kk neuvolassa käyty ja uudet mitat olivat 69 senttiä ja 8990 grammaa eli kasvettu on :D Nyt saatiin ohjeeksi alkaa antaa puuroa...taidan odottaa kuitenkin vielä muutaman päivän ja syöttää tuolta ensin kaikki vellit pois. Rokotteet saatiin myös ja kitinää nyt sitten piisannut tämän päivän ja illan, toivottavasti huomenna jo parempi olo pojalla...:(

Ulkona päällä: Body, puolipotkarit/housut, fleecehaalari, pipo, tumput, villasukat, kauluri. Meillä pehmeä kantokoppa ja tarvittaessa olen vielä pitänyt sitäkin auki. Poika kovin lämminverinen, joten tänäänkin oltiin ilman tumppuja ja villasukkia. Toki haalarissa sen verran pitkät hihat, ettei kädet ihan paljaina viuhdo..

Vaipoista: Täällä mennään Liberon 4 koolla. Täällä tuo libero on toiminut loistavasti!!! Ja tietysti senkin puolesta käytetään kun keräillään koodeja:)

Unista: Täällä heräillään n. puoli kasilta ja ekat puolentunnin torkut otetaan klo. 9-10. ENnen puoltapäivää lähdetään vaunuilemaan, jolloin nukkuu 2h unet. Klo.16 ottaa yleensä puolen tunnin unet ja samoin klo. 18. Toisista iltatorkuista täytyisi varmaankin päästä eroon, mutta poika tuntuu olevan niin väsy, että toistaiseksi ainakin on ne tarvinnut..

Milliz + Taavi 5 kk ja rapiat
 
Leppäkertulle tervetulotoivotukset!

Pukeutuminen tuottaa täälläkin päänvaivaa. Viikonloppuna rohkenin jättää makuupussin pois, kun meillä on vaunuissa tuo kova kantokoppa peittoineen. Tytöllä on päällään normit sisävaatteet sekä kypärämyssy, ohuet tumput, sukat ja kevyt vanuhaalari.

Vaippoina Liberot ja koodeja myös kerätään. :D Ajattelin kyllä kokeilla välillä jotain muitakin merkkejä, mutta olen jämähtänyt tuohon Liberoon.

Päiväunia nukutaan yhteensä n. 2-5 h ja aamupäivisin nukutaan pidemmät pätkät. Yöt onkin jo pitkään menneet 10-12 tunnin unilla ilman herätyksiä. Tyttö aikaisti itse tuossa muutama viikko sitten aikatauluaan ja aamuherätykset vaihtuivat kympistä kasiin. Samalla myös yöunille meno aikaistui. Nykyään mennään nukkumaan noin klo 21, kun aiemmin mentiin puolen yön paikkeilla.

Esikko ja Vieno 5 kk 9 pv
 
äkkiä kirjotan ku vähä kiirus..

mahalleen nukkumisesta: poika nukkunut mahalleen jo reilu 2kk ikäsestä lähtien, muutenpäin ei suostunu nukkumaan, ei tykänny kapalosta eikä edelleenkään tykkää ja heräs aina käsien huiskintaan joten nukutin mahalleen ja nukutan edelleen, hyvin poitsu osaa päätään kääntää pois patjasta.. päikkäreille nukutan viereeni välillä eikä yhtään tykkää selilteen olla, kääntyy het vatsalleen..
 
Ihanasti kasvaneet kaikkien vauvat :) :heart:

mere79 Laitoin sinulle yv:nä Emilian mittoja, ja huomasin että etusivulla olin vielä nuori 24-v. :D Eli iäkseni voi päivittää 25v. :)

Voi miten muistan kommentoida kaikkea mitä piti :D


Oltiin tänään 5kk neuvolassa ja tytön mitat oli 7820g, 65.5cm ja pipo 44.2cm.
Kiinteistä Emilia syö aamulla puuron, sitten yleensä vähän tissitellään ja ennen päikkäreitä juo 200ml pullosta maitoa. Nukkuu noin 2-4h ulkona jonka jälkeen annan tilanteen mukaan joko vähän hedelmää tai sitten vain tissiä. Iltapäivällä syö kasvissosetta n. 1-1½dl ja illalla taas puuro ja ennen nukkumaanmenoa velliä 200ml. Öisin herää 1-2krt

Mahallaan nukuttamisesta Olen nyt viime aikoina laittanut tyttöä masulleen nukkumaan kun on ollut välillä vähän masuvaivainen. Nukkuu paljon levollisemmin :)

Vaatekoko Meillä on käytössä pääasiassa 68cm, mutta joitakin 74cm olen jo ottanut esiin.
Ulkovarustus Laitan tytölle yleensä housut ja pitkähihaisen bodyn, äitiyspakkauksen hanskat ja pipon (ilman kypistä) ja sellanen villa"pussi" minkä mummoni on kutonut, sitten laitan tytön makuupussiin, mutta en enää ole laittanut makuupussia kokonaan kiinni. Emilia on aika kuumaverinen, aina kuumissaan reppana :) :heart:

Tulikohan tässä nyt tarpeeksi tälle kertaa :)

Tervetuloa pinonvaihtajat :D Ja onnittelut raskautuneille :)

söpis ja Emppu 5kk tänään tasan :) :flower:
 
mahalla nukuttamisesta. meillä on nukuttu jo vajaa 2kk ikäisenä mahalla parhaiten uni tulee niin neidillä!

meille tuli se sydämen uä aika. 19.4 olis se sitten toivottavasti parannutaan tästä kuume/räkätaudista, ihme tauti kun yskää, nuhaa ja kuumetta ensin 7päivää ja sitten kaks kuumeetonta päivää ja taas oli pari päivää lämpöä... joskohan nyt alkais parantua!

Minäkin jo kuvittelin olevani raskaana kun ollut viikon verran sellasia oireita, mutta testi näytti negaa ja pakko myöntää vähän pettynyt olin! vaikka kyllä näissä muksuissa piisaa tekemistä (-03, -05, -08, -09) varsinkin ulkoilu on nyt sellaista painajaista kun kaikki kuralätäköt kiinnostaa, kyllä pyykkikone on lujilla näin keväisin.

Ja taisinpa saada viimeisenkin koiranpennun myytyä! kun niistä rahat saan aion ostaa gracon matkarattaat (jotkut travel system) mihin sai tuon kaukalon kiinni. mulla on kyllä jo sellaiset mutta ne on niin kuluneet ja kärsineet että uudet neidille tahdon ja manduca olis kans hakusessa en sitte tiedä kannattaako ostaa uusi vai käytetty...

neiti on vielä täysin tissimaidolla (kahtena päivänä maisteltiin peruna/porkkanaa ennen kun tuo sairastelu alkoi) mutta alan pikkuhiljaa antamaan jotain sapuskaa.

neidin 4kk mitat 6720g 61cm pipo 42,2
kiva seurata kuinka kaikkien muksut kasvavat!

tanjamaa ja pimu
 
Helou pitkästä aikaa!

Meillä poika ollut viikonlopun tosi kipiä,nenä tosi tukkonen ja kamala yskä,eilen käytiin lääkärissä kattomassa korvat ja tulehdushan siellä oli..Onneks lääkkeet näköjään tehoaa ja poika nukkui viime yön jo paljon paremmin ja nenäkin pysyi auki =)

Meillä ulkovaatetuksena body,housut/potkarit,tumput ja villasukat,kypärämyssy ja pipo sekä vanuhaalari,sitten tarpeen mukaan joko makuupussi tai fleeceviltti päälle.

Mua alkaa ahistaa..Poika ei käänny vieläkään :ashamed: selällään kyllä nyt alkanut nostelemaan jalkojaan ja vähän kääntyilemään enemmän kyljelleen mutta ei käänny,ei sitten millään..enää ei käänny edes mahalta selälleenkään,koittaa kyllä jalkoja kipristää mahan alle mutta kun ei käänny :/ Istuu kyllä tosi tukevasti sylissä ja lattialla,kohta varmaan kaivella vanhaa syöttötuolia vintiltä esiin..

Ruokailusta..meillä syödään aamulla puuro,juodaan maitoa päälle,päivällä lihaa ja hedelmä sosetta päälle,välipalana juodaan maitoa ja syödään hedelmäsosetta päälle ja iltapalaksi puuroa ja maitoa..vaihtelee päivästä riippuen tietysti..

hannanmamma ja Ottonen 4kk 3vko
 
Hampaat harjattu eilen ekan kerran :) Äitiyspakkauksen harja toimi oikein mukavasti. Poika ei vastustellut ollenkaan. Tosin vielä oli ihan vaan vesi käytössä, joten katsotaan sitten, mitä ukkeli sanoo tahnasta. Millos teitä muita on neuvottu tahna aloittamaan?

Hannanmamma, meidän poika kääntyi ekan kerran 5 kk päivänä. Kääntyminen käsittääkseni keskimäärin tapahtuu siinä 4-6 kk ikäisenä eli eihän teillä olla ollenkaan myöhässä mistään. Ja vaikka menisi yli tuon 6 kk, niin tuskin sekään vielä mikään ongelma olisi. Ja muutenhan teidän poika vaikuttaa tosi jämäkältä kuvauksesi perusteella, joten älä murehdi. :hug:
 
Hei kaikki taas pitkästä aikaan!

Ihanaa että on tullut uusia! Tervetuloa!

5kk neuvola: 7570g, 68cm ja py 44,5cm. Tällä kertaa ei huudettu (kaksi edellistä kertaa naamapunasena) ! :D Mutta muuten kostettiin pissaamalla ja puklaamalla lattialle :D

Kääntymään vielä jätkä ei ole oppinut, mutta kovat on yritykset! :D Kääntää itsensä kyljelleen ja painaa naamansa kiinni lattiaan ja siitä sitten yrittää kääntyä ja karjaisee kuin keihään heittäjä.
Meillä jo komeasti komeilee hammas oikeaalla puolella! Vasemmalta pilkottaa ihan pikkuiset. Kovasti syödään leluja käsiä ja muiden käsiä. Kuumetta ei ole tullut ja itkua ei hampaan takia edes parkassut.

Oltiin tossa yksi viikko molemmat flunssassa. Ei kivaa ja varsinkin kun me molemmat oltiin.

Syömisen kanssa ollaan siirrytty tissiltä velleille ja kiinteille. Ja sen huomasi, kun painoa oli sitten tullut melkein kilo eli tissi ei enään riittänyt. Mutta nyt on sitten mukavasti päivät rutinoitunut ja tasaantunut, myös uni maistuu paremmin. Olen huojentunut! :D Onni syö 3 päivässä kiinteitä.

Jouduttiin vaihtamaan jo vaunukopasta rattaisiin, kun tilaa kopassa ei ollut kuin minun puolikas nyrkki.
Ulkovaatteista, Olen jo laittanut kevät haalarit, kun poika hikoilee kuin pieni sika :D, Äippä pakkauksen tossut, mummun kutomat tumput ja lisko pipo.
Vaattekokoa käytetään 68-74.

Neiko ja Onni-Kasper 5kk 1vko
 
Hannanmamma- Älä ole huolissaan, kyllä teilläkin ihan varmasti vielä käännytään!! =) Vauvelit kun kehittyy niin eri tahtia. Liikaa tulee itsekin vertailtua muihin samanikäisiin.

Mere- Meillä ei ole vielä hampaita mutta kutsu tuli suuhygienistille. Neuvoja on monia tahnan aloittamisen suhteen, meillä terkkari sanoi että heti kun tulee hampaita niin aamuin illoin harjaus tahnan kanssa.

Mä epäilen että tyttö olisi maidon ja munan lisäksi allerginen kaurallekin. On saanut nyt viikon verran kaurapuuroa ja nieleskelee taas kovasti, naamaan ilmestynyt punaisia näppylöitä ja hieroo silmiään jatkuvasti tuskastuneena :( Toivottavasti olen väärässä!!

Santtu
 
Kiitti vastauksista tuosta mahalleen nukkumisesta! Itsekin tuumailin ihan maalaisjärjellä että jos ite kääntyy mahalleen niin eihän sille mitään voi että osaahan se jo tuon ikäinen päänsä nostaa pois patjasta ja herättää kyllä (niinkuin monesti on tehny) jos ei asento miellytä.

hannanmamma turhaan stressaat jos ei poika vielä käänny, vasta sitten jos on yli 6kk eikä käänny niin vähän katsellaan onko kehitys ok mut ei välttämättä silloinkaan. =) oo ihan huoleti!

ihanaa, aurinko paistaa, kohta pihalle vaunuilee! :)
 
Heipsun! B)

Vaipoista täällä käytetään liberoa, ja käytän niistä jo housuvaippoja (7-11kg) kun tavalliset puristi meijän pulleron mahaa mun mielestä turvakaukalossa :whistle:

Meillä tyttö oppinut myös osoittamaan mieltään...kamala kun siitä lähtee ääntä :D Siis oppinut nyt kanssa huutaan/kiljuun kun tylsistyy :D

Tännekkin ois voinu taas aikasemmin laittaa kun ois tajunnu pk-seudun tapaamisesta, joka siis olis huomenna myyrmannin hesessä klo 13.. :ashamed:

Saya ja Ella viikkoa vaille 5kk :heart:
 
hannanmamma: Taidan arvata miksi sua ahistaa toi kääntymisjuttu, mutta älä turhaan ahdistele siellä :hug: Mua alkoi ainakin henk.koht. yhden erityislapsen äitinä ahdistamaan kun tyttö ei käänny vieläkään (muut terveet on kääntyneet 3-4kk iässä) , mutta uskon silti että tuo kääntyy kyllä kunhan haluaa ja viitsii. Tuo tosiaan pistää ihan hanttiin kun koitan avittaa siihen hommaan ja nauraa mulle :kieh: :D

Eilen huomasinkin yhden uuden taidon, vaihtaa lelua kädestä toiseen ja vie lelun välillä suuhun. Tämä taito pitäisi olla vasta n.8kk ikäisellä :) Että näköjään menee nämä uudet taidot vähän omia polkujaan tämän vauvan kohdalla :)
 
hoh hoijaa tämä tästä vielä puuttui että kaikki muut paitti mä ja Julius on oksennustaudissa muuttohässäkän keskellä..mä oon koko päivän pessy,vaihtanu vaatteita yms ja sama jatkuu taas saas nähä saako ite nukuttuu yöllä olleskaan..
 
Pikasesti laitan juttua, kun pitää mennä suursiivousta jatkamaan, että päästäisin pois täältä väliaikaisesta kämpästä. Oma talo kun on ihan sekaisin ja täynnä tavaraa.

Tänään tuli lopultakin munuaistutkimuksen tulokset. Diagnoosi on se, että oikeasta munuaisesta virtaa ihan vähän hitaammin kuin vasemmasta virtsa ja tämä siis on syynä lievään altaitten laajentumaan. Tälle ei tehdä muuta kuin seurataan ja yleensä kasvun myötä jää pois. Erittäin harvinaista, että mitään (leikkausta siis) pitäisi tehdä.
Estolääkitystä ei jatkossakaan tarvita eli kaikki hyvin nyt =)

Poju on toipunut flunssasta ja kiinteitä on nyt aloiteltu.

Mahalleen on kääntynyt 3½kk ikäisenä. Kaikki tekevät tuonkin ajallaan, että älkää turhia murehtiko te joilla ei vielä käännytä.

Vaipoista oon käyttänyt pampersia ja muumeja. Liberot, tällä niinkuin meidän muillakin lapsilla aikanaan, päästävät pissan jostain sivusta ohi ja joka paikka lainehtii.

-Fiona ja poitsu 4kk 10pvä-
 
Aurinkoista päivää kaikille!!

Pakko on tänne tulla viimein hehkuttamaan, että täällä on alettu yöt nukkua hyvin vain yhdellä syötöllä!!!!! Nyt on muutamana yönä syönyt 4-5 aikaan aamuyöllä. B) Pidettiin tuossa muutamana yönä jonkinlaita unikoulua ja ilmeisesti tämä sitten on sen ansiota. AIkaisemmin heräili siis muutamia kertoja yössä ja usein söi n. kolme kertaa yössä. Unikoulun ensimmäisenä yönä meni nukkumaan klo. 21 ja heräsi ekan kerran itkemään jo puoleltaöin. Tällöin isä nukutti pojan uudestaan. Aikaisemmin siis olen melkein ottanut sitten tissille kun ei oikein ole muulla rauhoittunut. Muutaman kerran heräsi tuon yön aikana ja pari kertaa söikin. Seuraava yö meni hieman pienemmällä itkullajo ja sitä seuraava vielä pienemmällä. :)Toivottavasti tämä jatkuu..:) Tuntuu, että poika nukkuu nyt paljon rauhallisemmin kuin aiemmin, eli on tehnyt sillekin hyvää..

Kannustan muitakin huonounisia tuohon unikouluun! Selvästi meillä ei herätty siihen, että oi nälkä, vaan oli tottunut saamaan tissin aina herättyään... JA väsyneenä oli helpoin työntää vaan tissi suuhun niin sai jatkaa unia... :ashamed:

Milliz + Taavi 5 kk++
 
äkkiseen kyselen vauvojen allergiatesteistä? kun täälä on kirjotettu että allergioita on ja muutenkin jos joku tietää..miten "helpolla" sellaseen pääsee,neuvolan kauttako ja kuinka ne tehdään??
eemeli on nyt kolme päivää ollut ilman rintamaitoa ja nämä kolme päivää on eemelin tähän astisen 5kk iän aikana parhaimmat..eli varmasti joku syömiseni on sen itkuisuuden ja mahakivun tehnyt ja haluaisin heti tietää mikä se on!!
fionalle onnea hyvistä uutisista :hug:
palailen huomenna kun aamulla haetaan ensin tuoreet mitat neuvolasta!!
 

Yhteistyössä