Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

se riisipuuro on nestle merkkistä,joka on maidoton puuro.Sillä oli hyvä aloittaa,kun meidän vauvalla epäiltiin alussa maitoallergiaa,mutta se luulo osoittautui sitten vääräksi. Ja myöhemmin sitten siirryttiin kaurapuuroon. Itse en ole antanut vellejä ollenkaan sillä niissä on sama energiamäärä mitä korvikemaidossa ja se ei yleensä vaikuta lapsen yöuniin,mutta puuro sen sijaan vaikutti. Puuro on paljon tuhdimpaa ja tosiaan enemmän energiaa.
 
Onpa kiva kuulla, että täällä muilla on ihan samanlaisia ajatuksia kuin itsellä....Vauvakuume täällä jyllää ja tuntuu, että koko ajan ajattelee vain vauvaa ja kuinka haluaisi olla raskaana taas....:) Äitiysvaatteita tulee hipelöityä ja katseltua kateellisena ihmisten vauvamasuja..:) No, toivottavasti tässä kesän aikana jotain positiivista tapahtuu;)

Täällä Taavi kovassa kovassa yskässä..:( Yöt menee heräillessä ja poika täytyy nostaa syliin yskänpuuskan iskiessä, muuten ei helpota..:( Kurkkuun sattuu ilmeisesti kun yskii ja itkuhan siitä pääsee..:( Voi reppana..Toivottavasti muidenkin pikkuiset paranevat pian, tuntuu niiiiiiiiiiiiin kurjalta kun ei voi auttaa toista.. :'(

Milliz + Taavi 5 kk++
 
Nyt on tavarat saatu Turusta Tampereelle vihdoinkin..otti kyllä voimille tää muutto ihan liikaa kun eka sairastuu Janette ja sit Jenna jonka jälkee Jasmin ja Juho sekä mies ja Julius oksennustautiin ja sit viel minä..siinä onki sit ihan kiva hoitaa muuttoa..

Meil Julius tykkää kovasti möyriä varsinki sängyn päällä ja silloin ei pysy lakanatkaa paikoillaan kun Julius pääsee vauhtiin..hän vetää itteään sängyn päästä päähän ja sama toistuu monta kertaa kuola valuen :LOL:

Mut nyt vois painua suihkuun ja nukkumaan..tervetuloa myös uusille!!
 
Tervetuloa uusille!

Olen tässä huomannut, että aika monella on tolla etusivun kasvulistalla vaan ihan viimesimmät mitat. JOs joku haluaa saada siihen kaikkien kuukausien mitat, niin laittakaa joko yksityisviestillä tai palstalle ne puuttuvat tiedot niin, että ne ovat kopioitavissa suoraan leikkaa liimaa tyylillä etusivulle eli laittakaa rivinvaihdotkin jne valmiiksi. Kiitos! Tosi hyvin olen saanut kopioitua tähän asti suoraan, kunhan vaan muistutin =)

Täällä aloitettiin kiinteät tällä viikolla mun autokoulun aloittamisen vuoksi. Muuten olisin jatkanut täysimetystä vielä pari viikkoa mutta ajattelin, että käytäntö ajaa mun pakkomielteisen 6 kk täysimetyksen yli. =) Miehen on siis ollut nyt paljon helpompi olla pojan kanssa yksin muutamana iltana, kun on ollut jotain muuta annettavaa, kun maitoahan poika ei ole suostunut isiltä ottamaan. Maissivelliä meni kyllä myös tiistaina, mikä oli hyvä homma. Muuten olin ajatellut vellit jättää välistä, mutta se on kanssa hyvää maidon korviketta ja jostain syystä sitä poika suostui ottamaan.

Oma aika: On ollut jotenkin tosi ihanaa olla siellä autokoulussa, kun ollaan pojan kanssa ihan symbioosissa eletty kohta puoli vuotta. En ole näin pitkiä aikoja ollut poissa pojan luota. Tätä ennen 2 h oli maksimi ja yhteensä 5,5 kuukauden aikana olen ollut varmaan alle 10 h poissa :eek: Sanoisin, että taisi olla aikakin hieman lähteä tuulettumaan kotoa ja antaa isille omaa aikaa pojan kanssa :) Jotenkaan vaan ei aiemmin ole joko a) tehnyt mieli lähteä pois tai b) uskaltanut, kun on pelännyt pojan vaan huutavan rintaa. Nyt on ollut tosi kiva, kun kiinteitä on maisteltu ja ne on maistunut, niin äitiriippuvuus ei ole niin voimakasta.

Ja nyt aloin toistaa itseäni, joten :wave:
 
Annsku hyvä, että asia selvisi. Kyllä kannattaa luottaa omaan tuntemuksiinsa. Mäkin menin ihan "musta tuntuu" fiiliksellä lääkäriin. Lääkäri oli aavistuksen epäileväinen, kun poitsu oli niin iloinen, vaikka oli ihan räkänen ja yskänen, ettei korvissa ole välttämättä mitään, mutta oli kumminkin. Lääkäri sitten sanoikin, että äiti tiesi :)

Atooppinen iho. Monella näkyy olevan. Meillä on poitsulla mahtavan sileä ja puhdas iho, mutta kommentoin asiaa, koska meillä oli esikoisella ihan karmea iho vauvana ja itselläni on ollut atooppinen iho koko ikäni.

Eli nyt kun puhutaan näin pienistä vauvoista, niin mä suhtautuisin kriittisesti termiin atooppinen iho.
Meille nimittäin esikon aikana sanoi lääkäri, että harvoin alle 1v vauvalla kyse on "vain" atooppisesta ihosta. Eli yleisempää on, että ihottuman aiheuttaa jokin ruoka.

Meidän esikoisella tuli kuukauden ikäisenä ihottumaa taipeisiin ensin. Itkuinen oli koko ajan kovasti. Mulle tuosta taiveihottumasta kommentointiin, että kaikilla vauvoilla on kuiva iho ja atooppista se on. 3kk iässä ihottumaa oli kaikkialla, siis jalat, vatsa, selkä , pää jne. Paikka paikoin iho rikki. Ei meinannut lääkäri vieläkään laittaa tutkimuksiin :headwall: kun on vaan todennäköisesti atooppinen iho.
No, päästiin, kun lopulta suutuin, että jo on kummaa touhua.
Diagnoosi:maitoallergia ja muna-allergia ja epäilys kotimaisille viljoille. Vuoden ikäisenä sopi viljat ja maito alle 2v. Kananmunakin alkoi sopimaan pian maidon jälkeen.

Jos ihottumaa esiintyy varsinkin poskien sivuilla, ranteissa, nilkoissa ja käsivarsilla( ei taipeet niinkään), niin kannattaisi miettiä allergiatestejä ja varsinkin, jos vauva on normaalia itkuisempi, nukkuu levottomasti tai kakka on liian kovaa tai löysää tai oikein vihreää.

Vauvakuumeesta. 6 lapsen kokemuksella sanon, että vauvakuume on mulla ainakin ollut aina pahimmillaan tässä vaiheessa, kun vauva pn pieni, mutta ei enää mikä vastasyntynyt, tuhiseva käärö =) Mulle tulee aina paniikki, että tässäkö tämä nyt taas oli.. :whistle: Mies on just samanlainen onneksi =)
Ikä alkaa jo tulla vastaan, 40v tulee ensi vuonna täyteen.

Paranemisia kaikille pienille :hug: Sama tauti näkyy vaivaavan lähes kaikkia.

 
Fiona71 Kiitos :) Ja tuosta atooppisesta ihosta vielä...Eli siis meille sanottiin neuvolassa vain siihen ihottumaan, että rasvailkaa vain...ei muuta. No menin kuitenkin yksityiselle lääkärille tuon ihon takia, joka kokoajan vain paheni...ja siis tosiaan lääkäri sanoi jo melkein ovelta, että kyllä tuo johtuu jostain ruoka-aineesta...eli tietty maidosta, kun juuri muuta ei ollut saanut. Eli siis totta puhut :)
Nyt ollaan melkeen 2 viikkoa juotu tota Almironia, mutta mitään merkittävää muutosta ei oo kyllä tullut...:( Kortisoni on ainoa joka ihottuman vie pois, mutta ei sitäkään paljoa uskalla käyttää...
Mahdetaankohan joutua kokeilemaan vielä jotain muuta maitoa...
 
Annsku, meillä myös meneillään maitoallergiaepäily molemmilla pojilla. Useamman kuukauden on ollut ihottumaa, joka lähti naamasta ja etusormista (eli alueista, jotka altistui jatkuvasti kuolalle) ja on siitä lähtenyt leviämään. Nyt on ilmestynyt myös taipeisiin ja vaippa-alueelle. Meilläkään ei tehoa mikään muu kuin hydrokortisoni, jota täytyy käyttää joka päivä tai naama on ihan verisellä ruvella. Alan olla aika epätoivoinen, koska eihän tuota kortisonia ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Minkäänlaisia vatsavaivoja meillä ei ole juurikaan ollut ihan alkua lukuunottamatta.

Aloitettiin tällä viikolla soijamaito (kahden viikon päästä siitä altistukseen), mutta ei ole todellakaan auttanut ihottumaan. Päinvastoin, ihottuma vaan leviää ja pahenee. Meille lääkäri sanoi, että jos ei maidon vaihto ole selkeästi auttanut iho-oireisiin viikossa, on maitoaltistukseenkaan ihan turha mennä. Koska ihottuma voi olla ihan atooppistakin.
Itse kärsin kaikenlaisista ihottumista ja tietääkseni minulla on vauvanakin ollut niistä harmia.

Kai tähänkin on niin monta vastausta kuin on lääkäriäkin... Tsemppiä teillekin kutiavan naaman kanssa, ei ole mukavaa. :( :hug:


Valkolilja & jätkänpätkät 7,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Fiona71 Kiitos :) Ja tuosta atooppisesta ihosta vielä...Eli siis meille sanottiin neuvolassa vain siihen ihottumaan, että rasvailkaa vain...ei muuta. No menin kuitenkin yksityiselle lääkärille tuon ihon takia, joka kokoajan vain paheni...ja siis tosiaan lääkäri sanoi jo melkein ovelta, että kyllä tuo johtuu jostain ruoka-aineesta...eli tietty maidosta, kun juuri muuta ei ollut saanut. Eli siis totta puhut :)
Nyt ollaan melkeen 2 viikkoa juotu tota Almironia, mutta mitään merkittävää muutosta ei oo kyllä tullut...:( Kortisoni on ainoa joka ihottuman vie pois, mutta ei sitäkään paljoa uskalla käyttää...
Mahdetaankohan joutua kokeilemaan vielä jotain muuta maitoa...
muistahan että almiron on maitoproteiinipohjaista myöskin :) Esikoinen ei kestänyt sitäkään määrää maitoproteiinia vaan vasta neocate vei oireet pois.
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Meillä on ollut kone rikki, joten en ole päässyt edes lukemaan teidän kuulumisia.
taaperotx5 Suuret onnittelut plussasta! ja tsemppiä muuttoon.
thor Itse havittelen Britax Multi-tech -10 -turvaistuinta...hinta on kanssa kovin muhkea mutta istuin vaikuttaa tosi hyvältä ja pitkäikäiseltä.
Meillä on käytössä Pamperssit ...ja Liberot sillon tällöin.
Meillä on maanantaina 5 kk neuvola..laitan sitten enemmän tietoa , mutta oltiin pituuskontrollissa tuossa n. 4,5 kk kohdalla niin paino oli silloin jo 8005Kg :saint:
Vaatekokona on tällähetkellä 68cm...ehkä jokunen 62 cm myös vielä mukana.

Te joilla on maitoallerginen vaavi, niin mitä maitoa te juotatte lapsillenne?

Ajattelin nimittäin kokeilla itse sitä myös Adeleinille....hänhän on puklannut ihan hirveesti koko elämänsä, mutta hänellä ei ole mitään iho oireita.
4 kk neuvolan jälkeen aloittelelin kiinteät juuri tuon puklaamisen vuoksi...se sekoitti saman tien imetyksen, joten nyt mennään vaan osaimetyksellä.Adelein puklaa edelleen samalla tavalla, joten noilla kiinteiden aloituksella ei ollut oikein mitään merkitystä.

Fiona71 Kiva kuulla, että munuaistutkimuksen tulokset olivat noin hienoja!!! :flower:

Meillä käännyttiin mahalleen vasta eilen (eli 5kk on ikää tullut jo 12.4)
 
EDTA Vauvakuumeesta...Mäkin pidin aikoinani yläikärajana tuota 30. Ja hups nyt olen 42 :LOL:
Olin tosin jo tehnyt surutyön, että en saakkaan sitä kolmatta murua, jota olin aina haaveillut. Mutta elämä yllätti ja olen todellakin äärettömän onnellinen. Ikä ei haittaa ollenkaan...päinvastoin :)
Tuosta taloudellisesta puolesta.....mulle nämä lapset on luoja suonut aina lama-aikana...90-luvulla ja nyt =) ..................aikaisemmista jäin yksinhuoltajaksi kun nuorin oli 1,5 vuotias ja olen myös nyt yksinhuoltaja, joten rahan kanssa on ollut aina tosi tiukkaa.
 
Zera- Me saatiin resepti Althera merkkiseen korvikkeeseen. 450 g purkki maksaa yli 40 euroa, mutta jos vauvalla todetaan maito allergia saa siihen kela korvauksen joka korvaa muistaakseni 70 % hinnasta. Minä imetän edelleenkin, mutta korvike on varalla ja tänään kokeiltiin sitä tytölle ekaa kertaa niin ei suostunut millään juomaan sitä, venkosi vaan pulloa pois ja alkoi itkemään. Minulla oli tarkoitus mennä kaverin polttareihin ens vloppuna ja olla ensimmäistä kertaa pois kotoa yli 2 h mutta taitaa jäädä vain toiveeksi jos maito ei maistu tytölle. En kyllä tosin ihmettele, koska maistoin sitä itsekin ja todella pahaa se olikin :(

Hauskaa vloppua kaikille!

Santtu
 
Meillä maitoallergisella esikoisella oli ekaksi käytössä sellanen kuin peptiditutteli (en tiedä onko tuota enää vai kulkeeko kenties toisella nimellä).
Sitten kun ihottuma vaan jatkui, niin vaihdettiin neocateen. Tuosta tuli pojalle maha tosi kovaksi ja pyysin kuukauden kokeilun jälkeen uudestaan peptidituttelia, koska olin tällä välillä lopettanut imettämisen. Peptiditutteli sitten kävikin.
Meillä poika oli eniten allerginen just mun maidolle :/ vaikka välttelin lähes kaikkia ja hyvä kun söin utse enää mitään.
Mutta meillä oli imetys niin takkuista ja poika huusi aina rinnalla, joten lopettaminen oli helpotus molemmille.
Lääkäri vain totesi, että kyllä vauva tietää, mitä voi syödä ja mitä ei eli sen mielestä vauvan rintaraivarit johtui siitä.

Mä oon vähän sitä mieltä, että tuo atooppisen ihottuman käsite on jokseenkin horjuva. Tuntuu, että monen lääkärin mielestä ihottuma vaan tulee jostain, mutta onhan se kuitenkin yliherkkyyttä jollekin.
Mullakin on ns.atooppinen iho, mutta kyllä ihan selkeästi esim. päärynä ja pähkinät tekee ihottuman. Hiki on pahimmista, joten suosittelen usein kylpyjä vauvoille. Rasvatkin imeytyvät kylvyn jälkeen paremmin.
 
mere79 mulle ainakin parasta siinä, että vauva syö muutakin kuin tissiä, on ollut se, että ei tarvitse olla huolissaan siitä, selviääkö vaaveli isin kanssa, jos käyn vaikka kaupassa tms. Tehtiinpä tuossa kuukausi sitten sellainenkin temppu, että käytiin miehen kanssa Naantalin kylpylässä ihan kaksisteen ja jätettiin tyttö anopille hoitoon - hyvin oli sujunut ja teki meille tosi hyvää! Vaikka on se kumma, miten nopeasti pikkuista tulikaan ikävä...

Sitten. Kävi tänään tosi kumma juttu, ja ajattelin kysyä, onko kellään ollut tässä iässä (4,5kk) vastaavaa. Oltiin appivanhempien synttäreillä tänään ja siellä oli myös tytön elokuussa syntynyt serkku, eli Neaa 3,5kk vanhempi tyttönen. Serkku on siinä iässä, että toiset vauvat kiinnostavat kovasti, eli kun näki meidän pikkuisen, päätti kiljahtaa riemusta oikein kunnolla. Jostain syystä se oli Neasta sitten ihan poskettoman pelottavaa, sai ihan karmean kauhuitkukohtauksen, josta ei ollut laantua millään. Siellä sitten kävelin, laulelin, silittelin, tissittelin, heijasin tyttöä sylissä varmaan ainakin tunnin, ellen pidempään, ennen kuin tyttö pikkuisen alkoi tyyntyä, vaikka epäluuloiseksi vielä jäi. Loppuvisiittiin mennessä oli kyllä jo sitten ihan oma hymyilevä itsensä, istui ruokapöydässä koko porukan kanssa ja naureskelikin taas.

Siis siksi kysyn, kun tyttö ei ole koskaan aikaisemmin saanut moista lohdutonta kauhu-kohtausta - on ollut monessa mukana, kun on ollut niin helppo vauva ottaa mukaan, yleensä vaan killittelee, hymyilee ja naureskelee kaikelle uudelle, tietty jos on väsynyt tai nälkäinen, on itkuinen, mutta tämä oli siis ihan jotain muuta. Ollaan oltu ravintolassakin syömässä ilman ongelmia, tavattu muitakin vauvoja jne.

Olen vieläkin hiukan järkyttynyt siitä, miten pohjattoman lohduton ja ilmeisesti kauhuissaan tyttö oli - niin avuton oli olo, kun tyttöä ei mikään helpottanut, muuta ei voinut, kuin sylissä pitää ja silittää. Onko kellään muulla ollut tässä iässä kokemuksia siitä, että maailma pelottaisi enemmän kuin ennen? Voiko olla joku kehitysvaiheeseen kuuluva herkkyys? Vai voiko yksi kiljaisu kirvoittaa jotain primitiivisellä tasolla pelottavaa, joku ihmiseläinlaumajuttu, tyyliin "kun toi kiljuu noin kovaa, putoaa taivas varmaan niskaan". Vai mitäköhän muuta se voisi olla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja santtu-:
Zera- Me saatiin resepti Althera merkkiseen korvikkeeseen. 450 g purkki maksaa yli 40 euroa, mutta jos vauvalla todetaan maito allergia saa siihen kela korvauksen joka korvaa muistaakseni 70 % hinnasta. Minä imetän edelleenkin, mutta korvike on varalla ja tänään kokeiltiin sitä tytölle ekaa kertaa niin ei suostunut millään juomaan sitä, venkosi vaan pulloa pois ja alkoi itkemään. Minulla oli tarkoitus mennä kaverin polttareihin ens vloppuna ja olla ensimmäistä kertaa pois kotoa yli 2 h mutta taitaa jäädä vain toiveeksi jos maito ei maistu tytölle. En kyllä tosin ihmettele, koska maistoin sitä itsekin ja todella pahaa se olikin :(

Hauskaa vloppua kaikille!

Santtu
esikoisella meni vajaa viikko tottua juomaan neocatea aikoinaan. olin jo täysin lopettanut imetyksen joten oli ihan hirvittävää kun vauva ei vaan suostunut juomaan eikä kiinteitäkään allergioiden takia saanut sekoittaa kun oli uusi maito testattavana. Sitten tottui vaan yks päivä ja alkoi menemään. Eli suosittelisin nyt antamaan makuannoksia joka päivä vaikka muutaman kerran, ihan vaikka teelusikallisesta alkaen. Sitähän sanotaan että joskus vaatii vauvoilta 15kin maistamiskertaa tottua uuteen makuun!
 
Pah mä Oliverin uusimpia mittoja päässyt perjantaina kirjoittamaan...meillä sairastuttiin uudestaan hirmuiseen flunssaan (vain viikon oli lapset terveinä ) ja mehut mennyt sitten siihen |O

Mutta Mere tässä ne nyt tulis ja samalla laitan myös 4kk-mitat jotka myös uupuu listasta :wave:
Eli Oliver...
4kk 7540g/65cm py 43.8
5kk (5.5kk) 8140g/67.2cm py 44.7
:heart:
kasvu tasaista ja kaikki hyvin murusella! Rotasta ei ole tullut ainakaan vielä niitä tyypillisiä masuhuutoja mitä 2 edellisellä kerralla on tullut (kopkop) mutta piikistä nousi eilen yli 39 asteen kuume :( Laski tosin särkylääkkeellä eikä enää iltaa kohden noussut uudestaan!

Mulla on nyt ollut imetyksen kanssa ressiä :ashamed: Alkuunsa pänni Oliverin repinen,mysöminen,'pureminen' ja vängertäminen rinnalla, mikä oikeesti siis sattuu :eek:
Sitten alkoi stressaamaan se että imetys ei onnistunut enää jos ollaan jossain muualla kuin kotona koska ympäristö kiinnostaa liikaa!!
Sitten kun pääsin näistä yli niin nyt on tullut herumisongelmia! :ashamed: Näitä on ollut ennenkin ja olen yhdistänyt ne menkkoihin MUTTA nyt tää on kestänyt ja muutamana iltana ei heru enää ollenkaan :ashamed: Oliver saattaa lähes tunninkin imutella eikä vaan lähde herumaan :eek: Eilen mietin jo pullon hakemista mutta Oliver ehti nukahtaa ensin!
Lisäksi mulla on nännit kipeet ja menkkatuntemuksia ollut jo monta päivää (eilenkin ihan reippaasti) mutta ei vaan ala!! :kieh: Tämä kun on nyt ensimmäinen minipilleritön kierto niin en yhtään edes tiedä tuleeko ne menkat vai ei vai mitä tää on!!
Alunperin mulla oli ajatuksena että olis kiva imetellä tuohon 6kk ikään mutta mieluusti sitä jatkaisin pidempäänkin koska kaikesta huolimatta tämä on ollut niin ihanaa :heart:
 
misiwi Meillä oli tuollainen kohtaus just 3,5kk iässä, kun vierasti mun siskon miestä. Ihan kauheeta kun huus ja huus vaan eikä mikään tuntunut auttavan. Eilen pelästy samanlailla kun veljensä huus jotain kovaa, mutta onneks ei itku kestänyt kovinkaan kauan. On alkanut vierastamaan jonkun verran, mut yleensä menee hetken päästä ohi kun on saanut äidin sylissä tarkkailla rauhassa.
Miten saisin ton tytön nukkumaan vaunuissa enemmän kun puol tuntia? Tuntuu ettei ikinä voida olla ulkona, kun inhoaa vaunuissa olemista ja pitäis päästä Eetunkin takia ulkoilemaan. Sisälläkin pitkien unien aikaan herää 2-3krt jolloin täytyy antaa tuttia tai tissiä. Autossakin nukkuu n.15min. ja loppu matkan huutaa tai vaan kitisee. Lattialla ja sylissä viihtyy hyvin...

T: Peggy + Emmi 4,5kk
 
PeggyBundy nukkuuko lapsesi vielä vaunun "kopassa"? laita tyttö jo istuma-asentoon..tykkää varmasti istua ja katsella maisemia ja nukahtaa sitten,kun alkaa väsyttää.Sitten voitkin laseka selkänojaa jos haluat. Näin meillä on tehty jo kuukauden,poika nyt 5kk.
 
olitko se milliz sinä joka olit pitäny jonkinlaista unikoulua? kerrotko ihan käytännössä miten toteutit sen?

täällä nuo yöt takkuaa, vähän paremmin menee alkuilta kun syötän sosetta ennen nukkumaan menoa mut edelleen herätään 3-5x yössä tai useamminkin.

peggybundy totutat pikkuhiljaa niin kyllä se tottuu vaunuihin. meilläkään ei viihdytty niin sitkeästi vain lykin vaunuissa niin lopulta tottui.
 
Nunneliini: Täällä joo pidettiin jonkintapaista unikoulua. Ensimmäisenä yönä heräsi kolmen tunnin päästä jo (tottunut saamaan tissiä tässä vaiheessa). Tällöin vaan siliteltiin ja kun ei rauhoittunut, niin otin hetkeksi syliin. Vartissa nukahti uudelleen. Parin tunnin päästä heräsi, eli klo. 03 ja tällöin imetin. Sitten jatkoi unia aamuun. Toisena yönä: Heräsi taas jo kolmen tunnin päästä, mutta rauhoittui pelkällä silittelyllä jatkamaan unia. Parin tunnin päästä heräsi ja tällöin taas imetin. Kolmantena yönä: Heräsi taas kolmen tunnin päästä, mutta nukahti hetken kitinän jälkeen itsekseen sänkyyn. Seuraavan kerran heräsi klo. 04 ja tällöin imetin. Tästä seuraavat yöt poika on heräillyt ehkä pari kertaa, mutta jatkaa itsekseen unia hetken kitinän/höpöttelyn jälkeen ja nelkän viiden aikaan aamuyöstä olen syöttänyt. Yllättävän nopeasti poika tottui siihen, ettei joka kitinään enää tulekaan tissia, vaan kannattaa jatkaa unia. Itse tosiaan laiskuuttanikin olen tähän asti aina herättyään tissin työntänyt suuhun, niin on itse saanut nopeammin nukkua :ashamed:

Suosittelen kyllä kokeilemaan, on ollut kyllä mukava kun yöt ovat rauhoittuneet. Toki ne taas ehkä jossain vaiheessa muuttuvat levottomammiksi kun hampaita tulee, mutta toivotaan, että näin menisi nyt hetken..:) JA on se tietysti lapsellekin mukavampi kun nukkuu paremmin.. Toivottavasti tästä oli jotain apua..:)

Milliz + Taavi
 
Alkuperäinen kirjoittaja elli1984:
PeggyBundy nukkuuko lapsesi vielä vaunun "kopassa"? laita tyttö jo istuma-asentoon..tykkää varmasti istua ja katsella maisemia ja nukahtaa sitten,kun alkaa väsyttää.Sitten voitkin laseka selkänojaa jos haluat. Näin meillä on tehty jo kuukauden,poika nyt 5kk.
Ei oo koppaa ollut enää, mut ei vaan viihdy. Vaikka ihan hyvin sieltä näkeekin. Ja tasan puolituntia nukkuu vaikka kuinka oltais liikkeessä.
 
Milliz: Kiitos tosi paljon selkeästi kerrotusta unikoulukokemuksestasi! Mä olen tosiaan antanut aina tissin suuhun joka kitinään. Tai siis viime aikoina olen ensin paijaillut ja hyssytellyt ja se on melkein tehonnut mutta en ole jaksanut tarpeeksi kauan niin tehdä (vain pari minuuttia). Pitääkin ottaa nyt vakavaan harkintaan tuollainen lempeä unikoulu. Onnistuisikohan tuo paijailu ja kantaminen paremmin isältä, kun ei maito tuoksu??
 

Yhteistyössä