Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Firesun ja Annsku NIINPÄ! Ihan kauheen vaikeeta! Me käytiin eilen kävelyllä niin, että pojalla oli verkkarihousut ja pitkähihainen body sekä kypärämyssy, vaunuissa oli se päällinen eka kiinni, mut otin pois kun tuntui, että sisälämpötila oli lähellä kolmeakymppiä ja SILTI oli ihan hikinen. Tänään on ollu vielä haasteellisempaa toi pukeminen, kun sisälläkin on niin turkasen kuuma. En tajua, miksi ihmiset hehkuttaa, että kesävauva olis kiva! Musta olis vielä vaikeempi päättää mitä pukea vastasyntyneelle tällasilla keleillä. Pitääkö hattua pitää, vaikka vauva olisi varjossa? En haluisi tohon hikiseen päähän vielä työntää jotain kiristävää lakkia...

Poika on muutenkin ollut kiukkuinen ja en tiedä johtuuko kuumasta, flussasta vai siitä, että oksensi viimeyönä. Nyt tuo rassu nukahti sohvalle. Taitaa olla vaan väsy, mutta ei saa nukuttua :(

Koetetaan nyt kuitenkin nauttia näistä keleistä :D B)
PlanBaBy ja poika viikkoa vaille 6 kk
 
On kyllä älyttömän vaikea miettiä tuota pukemista :kieh: Tänään mittari näyttää täällä +26. Vauva nukkuu tällä hetkellä vaunuissa ja päällä on kesämekko ja sukkahousut. Ensin oli ohut hattu päässä mutta otin sen pois kun pää oli aivan märkä. Vaunujen päällä on harso kiinni pyykkipojilla koko matkalta, sitä vaunun omaa päällistä ei ole ollenkaan. Vaunuissa on tällä hetkellä lämpötilana +30 :|
 
Täälläkin pohdittu tuota vaatetusta... Vaikka lämpötila on korkea, on kuitenkin vielä kevät eli voi olla hyvinkin petollista pukea liian vähän. Näin ainakin omasta mielestäni. Mutta eiköhän se vauva itse ole hyvä mittari. Jos on hikinen, niin kai sitä vaatetta vaan on liikaa.

Ekat liha-annokset on nyt syötetty tytölle. Ja nokkiksen käyttöä harjoiteltiin siinä sivussa. Hyvin näytti maistuvan. :)

Esikko ja Vieno 6 kk+
 
nennii pojalla on tutti vielä ja pakollinen pehmolelupupu jota ilman ei nuku :D mut tutti vaan nukahtaessa, ei sillä aamulla ole sitä koskaan enää suussa, se on viskonu sen jalkopäätyyn..

pukeminen ulos: nyt ku ollu pari tosi kuumaa päivää, olen pitäny sisällä pelkässä bodyssa koska meil on tosi kuuma kämppä, aurinko paistaa koko päivän sisään, ulos olen laittanu lisäksi pitkät, ohuet housut, ja sukat. (eilen otin ulkona pojalta sukatkin pois, ihan hikiset pikkuvarpaat) ja ohut pipo joka nyt vaihtuu hellehattuun. en oo viittiny pitää pelkässä bodyssa tms vaikka varmaan voisikin.. huomena lähetään etelään, oon hankkinu matkarattaisiin aurinkovarjon, toivottavasti se suojais pikkasta tarpeeks, olis niin kauheeta jos pääsis palamaan. ja kyllä mä varmaan tota 50 aurinkorasvaa laitan vaikkei näin pienille pitäs laittaa, mut palaahan se iho vaatteen läpikin auringossa.. ja eihän me koko aikaa voida varjossa olla, väkisinki pitää kävellä auringossa välillä..

tännekki ens viikoks luvattu hyvät kelit, nauttikaahan auringosta ja iloisista vauveleista B)
 
Hei rakkaat marrasmammat :heart: =)
Täällä oltu nettikatkossa ja puhelimella välillä äkkiä käyty kaikkien kuulumiset lukemassa mut kirjottaminen ei oikein onnistunut :'( Mutta nyt siis taas täällä, jes!! :)

Kyllä voi aika sitten mennä nopeesti, mihin puol vuotta elämästä vaan katoaa??? Just vielä odotteli et saisi sen oman käärön syliin :saint:



Imetyksestä täällä imetetään vielä varmaan seuraavat 2v :LOL: neiti on oikeesti kyllä niin riippuvainen ja pullohan ei koskaan ole kelvannut.. Omat hermot ei vaan vielä oo ollu tarpeeks vahvat et olis voinu alkaa vierottamaan.. Vaikka pakko nyt sanoa et oon jo niin väsynyt tohon imettämiseen, masentaa :ashamed:
Varsinkin nyt kun ensimmäinen hammas on tullut niin ei syömisestäkään meinaa välillä mitään tulla, sekä se kiinnostava iso maailmakin vierellä. Eli kotona rauhassa ja maaten :kieh:
Kiinteitä syödään vielä vähän epäsäännöllisesti ja määrät vaihtelee. Mutta pääasiassa siis aamulla puuroa, lounaaksi kasvista/lihaa, välipalalla hedelmää, päivälliseksi kasvista/lihaa ja illalla puuroa.. Tissiä sit 100 kertaa kaikkien välissä ja hyvinä öinä 1-2krt.

Yöt siis menee yleensä hyvin, nyt taitaa puskea lisää hampaita ja ainakin viime yö oli tosi levoton. Mutta aika tyytyväisenä saa tääkin äiti nukkua, kun ei vaan valvois myöhään :saint: Tosin että n. klo 23 menee neiti vasta yöunille ja herää siinä 9-9.30.

Pukeminen on täälläkin päänvaivana..varsinkin tänään kun iski kunnnon helteet. Päätin sitten laittaa rattaisiin ihan päivävaatteissa ja äp-makuupussissa. Pussi oli enemmänkin pienentäjänä/pehmusteena. Mutta vähän kuitenkin siinä ympärillä ja alaosa kiinni. Huivi oli päässä, pitäis ostaa joku hellehattu kun meil on vaan niitä "kauluripipoja"..
Sisällä ollaan ihan lyhythihainen body päällä..
Mutta ollaa missä vaan ja miten vaan niin tuntuu et toisella on aina hiki!! :headwall: :LOL:

Nyt pakko lähteä itekkin nukkumaan, palaan jatkamaan huomenna :wave:
 
pukemisesta täällä oli eilen +20 varjossa eli auringossa sitäkin enemmän, joten järkeilin että jos on sama lämpötila mitä sisällä niin sisävaatteissa mentiin ulos, sellainen kesämyssy oli päässä. eikä mitään peittoja/makuupusseja yms. vaunuissa. huonosti nukuttiin siltikin päiväunet kun oli niin kuuma! ihan hikinen niska oli.. meillä ollaan vieläpä flunssassa, hirveä yskä välillä ja nenä vuotaa reppanalla :/

planbaby mä otin hatun pois kun nukkui varjossa vaunuissa kun oli pää ihan märkä..

kiva kuulla ninni89 sustakin! :wave: täällä kans tyttö aika tissiriippuvainen, ei oikein syö kuin pikkuhuikkia pullosta/nokkiksesta, minäkin rupean olemaan aika kypsä tähän imetykseen. mut pikkuhiljaa kun lopettaa niin paras tulee =)

TUPUNA minkälaisen unikoulun pidit? kunhan miehellä alkaa kohta loma niin aion itsekin pitää, meillä hereillään edelleen 1-2h välein yöllä...

taidanpa mitata lämmön jennalta kun yskii niin ja tuntuu lämpöiseltä :/

Jenna tänään 6kk :heart:
 
merks, huh hellettä, ulkona näin aamupäivällä 23 astetta ja sisällä sitten liki 30 astetta, kyllä tarkenee!

Pukemisesta, meillä ei juuri ollenkaan kesäisiä vaatteita, kaikki bodytkin pitkähihaisia, joten vaateostoksille pitäisi suunnata.

 
Pukeminen. Täällä on taas tänään 27 astetta lämmintä, pihalla siis :eek:
Karseen kuuma. Meillä pojulla on ulkona päällä vaan lyhythihainen body ja kevyt lakki. Vaunuissa nukkui tänään ilman peittoja tai vaunun päällistä. Ja silti oli selvästi kuumissaan.

Mä en osaa nauttia tälläisistä ilmoista, mulle kun max on 20, että mä viihdyn. Nyt on alkanut koivun siitepöly ja olo on todella tukala :headwall: Aivastuttaa ja silmiä kutittaa ja ennen kaikkea ihoa kutittaa ihan sikana |O Helteellä iho hikoaa ja siihen tarttuu siitepöly, niin kutina on kauhea. Ihottumaa joka paikassa.
Lapsilla on osalla myös oireita, pahiten tuolla 4v pojalla.
Kivaa tää kevät :headwall:
Mä oon kyllä henkeen ja vereen syksy ihminen :D
 
nunneliini mä pidin unikoulun niin, että siirsin pinniksen pojan omaan huoneeseen ja sinne jätin illalla et oppi nukahtamaan ilman äitin silittelyjä. pari kertaa huhuili ja kävin uudestaan peittelemässä, nukahti hyvin. on aiemminki nukahtanu aika hyvin, ongelma olikin se yöllä heräily. poika heräili yöllä ja kitinä ja huhuilu oli niin vähäistä etten edes noussut häntä paijailemaan, huhuili sen pari min ja nukahti itsekseen ku huomas ettei palvelu pelaa öisin. tietty jos ois alkanu hirveesti itkemään ois pitäny mennä rauhottelemaan, mut hän vaan vähä huhuili huomiota ja tuttia. aamun asti nukkuu nyt, ei menny ku pari yötä nii oppi, ekana yönä heräs 4krt, tokana 2krt, sit kerran parina yönä ja nyt ei ollenkaan =)

ja olo on itellä aivan erilainen ku saa nukkua yössä sen 8-9h putkeen, muistikin pelaa paljon paremmin :D
 
yöunista vielä.. meillä poika varmaan senki takia heräili öisin itkemään ku mies kuorsaa kovaa. nyt ku poika nukkuu omassa huoneessa ei häiriinny äänistä ja nukkuu paremmin. ja on se itellekki kiva ettei tarvi hiippailla makkarissa ja kuiskutella ja voi jotain muutakin tehä sillon ku jaksaa :D
 
Aurinkoista huomenta! B)

IHANA sää! :) Meillä on aloiteltu maistelemaan kiinteitä, porkkanaperunaa oon tarjonnu ja se tulee lähes kaikki kyllä ulos samantien.. :D Korvike ei edelleenkään kelpaa ja tänään meinaan kokeilla toista merkkiä...

Kuulumiset luettu ja nyt aamupalalle ja ulos!

Saya ja Ella n.6kk :heart:
 
Meillä Juliuksella on tämmösillä ilmoilla päällä body,housut ja sukat ja ehkä joku ohkanen pitkähihanen eikä hällä tuu ees hiki :D

mut ny täytyy taas mennä..palailen viimeistää huomenna uusien mittojen kera :wave:
 
Kiitti tupuna infosta! =) poikahan on ollu helppo unikoulutettava sitten! on varmasti ihanaa kun saa nukkua! meillä nukkuu jo omassa huoneessa, mut silti heräillään. ja uskon että meillä huudetaan ja kovaa sitten kun unikoulun aloitan, ainakin jos yhtään siskoonsa tulee... :whistle:

just tultiin grillaamasta, jatkuis vaan pitkään nää kelit! vaikka sais kyllä yöllä vähän vettä ripsiä niin ois vähän raikkaampaa.

Nunneliini & Jenna 6kk
 
makuupussiin, hui :_D helsingissä on nyt ollut tuota +25asteen paikkeilta lämpötila ja tytöllä on ollut kuumimmilla säillä päällään hihaton mekko + vaippa. Ei muuta ja varjossa pidetty rattaissa =)

Käytiin pari päivää sitten päivystyksessä illalla 21 jälkeen (kuumin aika oli siis jo ohi ajat sitten) ja ensimmäinen mitä lääkäri sanoi oli kauhistelut siitä miten PALJON olin pukenut vauvalle. Että olinko edes katsonut kuinka kuuma ulkona on. Ja mitäs typyllä sitten oli päällä kun noin lekuria kauhistutti? Legginssit ja ohut pitkähihainen tunika. Ei edes sukkia. Otin sitten leggarit pois samantien.

Eli rohkeasti vaan vauvaa voi pitää kesävaatteissa jos on hikinen. Tärkeintä on välttää auringonpaistetta ettei vauva pala,eli jos varjosta löytyy paikkaa niin hihatonta ja pistäisin vaipan kanssa. Jos ei auringolta pääse pakoon niin sitten tosi ohutta vaatetta mutta kädet ja jalat täytyy olla peitettyinä.

Babybantzitkin on muuten olleet käytössä jo, ensin aiheutti pientä itkua mutta aika nopeasti tottui pitämään niitä :D
 
Suositelkaas naiset meille joitain rattaita. Meidän neiti kun ei viihdy vaunuissa ollenkaan, kun sieltä ei nää kunnolla. Meinaankin myydä meidän vaunut kokonaan pois ja ostaa jotkut näppärämmät tilalle mutta kun en tiedä mitkä olis hyvät. Renkaat sais olla isommat kun matkarattaissa ja sais olla korkeammat kun matkikset.
Meillä ei muutenkaan tunnu tuo neiti viihtyvän muualla kun sylissä tai rintarepussa kasvot menosuuntaan päin. Ei varmaan opi koskaan ryömimäänkään, kun ei viihdy lattialla ollenkaan.
Onkos kellään teillä imetysaikana kierukkaa? Mä tilasin nyt ajan kierukan(Mirena) laittoon ja meinaan lopettaa minipillereiden syönnin. Tuntuu et ne on vienyt halut kokonaan ja oon kuiva kun sahara. Ja mulla vaan paino nousee vaikka imetän ja syön mielestäni ihan normaalisti ja liikunkin.
Ai niin ja Emmillä oli eka korvatulehduskin :headwall: Toivottavasti jää tähän yhteen.

Aurinkoista päivää kaikille! :flower:

T: Peggy+Emmi 5,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Onkos kellään teillä imetysaikana kierukkaa? Mä tilasin nyt ajan kierukan(Mirena) laittoon ja meinaan lopettaa minipillereiden syönnin. Tuntuu et ne on vienyt halut kokonaan ja oon kuiva kun sahara. Ja mulla vaan paino nousee vaikka imetän ja syön mielestäni ihan normaalisti ja liikunkin.
Ai niin ja Emmillä oli eka korvatulehduskin :headwall: Toivottavasti jää tähän yhteen.

Aurinkoista päivää kaikille! :flower:

T: Peggy+Emmi 5,5kk
Mulle pistettiin hormonikierukka kuun alussa :) Luulin ettei imettävä sitä saa mutta olin väärässä. Oltiin terkan kanssa juuri astelemassa siihen lääkärin huoneeseen kun hän kysyi että miksi muuten otan kuparikierukan. Sanoin että imetän ja hän pysäytti mut siihen,juteltiin pikaisesti ja ehti käydä vaihtamassa sen ennen laittoa. Tuli vähän kiire kysellä hormonikierukasta siinä vaatteita riisuessa :LOL:

Olen erittäin tyytyväinen,minipillerit olivat huonoja kun en aina muistanut niitä ottaa :whistle:
 
Mä ihmettelen et miks ei jo jälkitarkastuksessa ehdotettu hormoonikierukkaa. Mulla jäi kysymättä kun soitin, että millonkas minipillereiden syönti sit pitäis lopettaa. Tietoa kellään?

Noita Brion racea oon kans miettinyt...lähinnä sitä, että saako hyvin niissä nukuttua. Ajatteli tilata hobby hallista ne. Ei tainut kuulua rattia niihin. Meneekös ne helposti kasaan?
Kiitos muuten vastauksista:)

Tässä meidän Emmi nauttii kesästä


 
Huh hellettä!! B)

Tässä Oliverin tuoreet 6kk-mitat (tosin ikää jo 6.5kk ) 9180g/69.2cm! Pulska poika on! :heart:

Meillä ollaan nukuttu vaunuissa aamup. bodylla,ohuilla housuilla ja sukilla. Iltap. lyhythihaisella bodylla ja sortseilla. Hyvin on tarjennut,jos ei jopa kuuma! Sisällä pelkällä bodylla tai vaipalla ja kovin on nihkeä kaveri. Meillä on kämppä kun sauna :kieh:
 
Kauheasti herää kysymyksiä kun tuo kesä tuli "yllättäen"...miten teillä muilla kun ollaan ulkona niin onko aurinkolasit pikkuisella koko ajan vai miten? Kun tuntuu että meidän typyllä käy heti silmiin kun mennään ulos...vai onko vaan tottumaton? Mä niin tahtoisin ulkoilla ja olla ulkona tytön kanssa kun nyt kelit sallii mutta on jotenkin ihan hysteerinen ton auringon kanssa kun luulen että pieni palaa heti tai jotain...auttakaa nyt mäess =)

Kiitos edellisistä vaatetus vinkeistä =)

Muuten meillä asustaa oikein tyytyväinen typykkä, joka ihan oma aloitteisesti jätti yösyönnit pois neljä yötä sitten...heräsin puoli kuuden aikaan aamulla ja katoin että ohhoh, ei oo syöny vielä..nyt sitten nukutaan yöt läpeensä 10-12h =) Ja äiti tykkää.

Niin ja meillä tänään Vilma 6kk :heart: Äitin rakas

 

Yhteistyössä