Marraskuun 2009 karhunpennut huhti- ja toukokuussa

Heippa taas pitkästä aikaa1 tänään ainakin meillä viileämpi ilma jo nyt vaan 17 lämmintä. Meillä poika oli ainakin vaunuissa housuilla ja luhythihaisella bodylla ja silti oli tosi kuumissaan,välillä annoin olla pelkällä bodylla
. Eiköhän sitä pärjää kun vaan ottaa maalaisjärjen käyttöön, jos vauva hikinen niin liikaa päällä,jos ei niin sopivasti ,hattua en vaunuissa ollessa pitänyt kun oli pää märkänä heti, kun oli sylissä niin sitten hattu päähän,aurinkolaseja meillä ei ole ja varmaan repis ne heti suuhunsa..
 
Äh kun läks aikasin...Meillä ollaan maisteltu jo lihaa,kalaa ja kanaa hyvin maistuu,jugurtti soseet on ihan suurinta herkkua! ja pikkasen jätskiäkin eilen maistoi,istui sylissä ja suu auki seurasi kun äiti laittoi vaan omaan suuhunsa..mä oon varmaan oikea neuvolan tätien kauhu..no parempi etten siellä kaikkea kerro :D Edelleen käännytään "vaan2mahalleen,siinä jaksaa hetken olla ja sit alkaa ähinä ja kitinä :p

hannanmamma ja otto 2pv vaille 6kk :heart: :heart:
 
Meillä opittiin tänään liikkumaan paikasta toiseen...nimittäin kierimällä. Sit kauhee huuto kun jää jumiin johonkin huonekaluun tai kun seinä tulee vastaan:)
Emmi repii aurinkolasit heti pois päästä eli ihan turha laittaa niitä. Yritetään vaan olla niin ettei aurinko paista suoraan silmiin. Viihtyy nyt ulkona viltillä hyvin ja tänään jopa rattaissakin. Päiväunet meillä otetaan sisällä. Kuinka paljon muilla vielä nukutaan? Meillä kolmet unet yleensä. Ja ne menee näin: aamulla n.9-10 aikaan menee noin 30-45min. klo 12-13 ja nukkuu 45min-2h ja sit vielä viiden pintaan 30min. ja on tarkka kun kello noiden aamu ja iltapäiväunien kanssa. Yöunille klo.20 pintaan ja siitä nukutaan aamu klo:8 asti kahdella tai kolmella syötöllä. En oo kyl ihan varma noista yösyömisistä,kun aamuyöstä jää viereen nukkumaan :ashamed:
Syödäänkin jo kaikenlaista ruokaa mitä lähinnä purkeista löytyy. oon tosi laiska tekemään itse. Lihat ja kanat ajattelin keitellä pakkaseen itse jääpalarasioihin kunhan tonne kauppoihin tulis jotain tavaraa. Nyt ollaan syöty ihan purkkiruokaa. Mistään ei oo mitään tullu enkä oo edes tuoteselosteita enää lueskellut. Puuroina käytän jauheita pääsääntöisesti, mutta keittelen myös hiutaleista välillä, jos muu perhekkin syö.
Nyt jos lähtis kans pikkuhiljaa nukkumaan et ehtis vähän aikaa nukkua ennen ekaa herätystä. :wave:

 
Vaatetus: Täällä samat vaatteet sisällä ja ulkona. Tänään oli ekan kerran lyhythihainen body. Lisäksi on potkuhousut ollut tai sitten lappuhaalari ja sukat. Vaunujen edessä on harso, minkä vuoksi en pidä hattua ja aurinkolaseja. Kurkistusluukusta näen, että vaunuissa on pääsääntöisesti poika varjossa. Hattua ja aurinkolaseja pidettiin viikonloppuna, kun heräsi vaunuissa eikä jaksanut loputtomiin leikkiä lelulla siellä harson takana. =)
 
vaatetuksesta piti kommentoida että meidän poika on ainakin varsinainen kuumakalle ja näillä ilmoilla olen pukenut hänelle vain sellasen hellepuvun, jossa lyhyet hihat ja shortsimittaset lahkeet ja yhtään enempää ei vois olla päällä tai olis ihan tuskissaan. Ja kyllähän sitä itsekin näillä keleillä vähiin pukeutuu joten eiköhän sille vauvalle kesävaatteet riitä :)

palailen paremmalla ajalla, aurinkoista päivää kaikille B)
 
Just kun eilen kirjoittelin meidän nukkumisista, niin menikin sit viime yö ihan ketuilleen...ilmeisesti kuumuus ja uuden asian oppiminen vaikutti yöuniin. Oikeestaan tyttö nukkui sit vieressä, kun sängyn pinnat kolisi niin etten saanut nukuttua. Nyt olis suunnitelmmissa laittaa tyttö veljensä kanssa samaan huoneeseen matkasängyssä kokeilemaan nukkumista.
 
kuiskaten huutonetistä bongasin kun siel on yks myyjä kuka tekee noita ite ja myy niitä sitte sitä kautta..mä voisin laittaa linkkiä siihen jos löydän sen..

tässä linkki sen myyjän kohteisiin..

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=&seller=patse3&bidder=&location=&odir=A&cat=%25&start=0&num=50
 
Heips pitkästä aikaa mammat! Kirjoittelu tällä puolen jäänyt huimasti vähemmälle, mutta josko pika kuulumiset kun ukkokin kuorsaa tuossa vieressä :D
Vaatetuksesta; Meillä nyt hellekeleillä puettu lh-bodyyn, pitkiin terällisiin (ohuet) housuihin tai ihan shortseihin ja hyvin on pärjännyt, meillä tuo ukko sen verran kuumakalle.. Yötkin on nyt nukkunut vaipalla ja aamulla on ihan hiestä märkä lakana.

hannanmamma03 Täällä kans maisteltiin ihan pikkuriikkisen vaniljajätskiä ja Niko oikeen kielellä oikee oppisesti lipaskin :D Jugurttia on iskä antanut (minä helisemässä selän takana) ja soseita syödään lähes laidasta laitaan, neuvolassa tosin en oo maininnu muuta kun ne "perinteiset" Vellit alotettiin sillon vähän ennen 4kk, niin neuvolassa 5kk suosittelivat vasta vellejä "joo, kai me voitas ne vellit sit alottaa"

Käytiin 6kk neuvolassa viime viikolla ja mittoja oli kertynyt ihan mukavasti =) painoa oli edellisestä kerrasta tullut vaan 600g lisää, kun yleensä hypännyt yli kilolla! mutta siis 9,8kg meidän herra painaa (ihmekös selkään koskee äitillä) ja pituutta 68,2cm, pipo tais olla 45,9cm. ja neuvolassa JOKA KERTA jaksavat "muistuttaa"; Nikon ikäiset pojat ovat normaalisti vähän pidempiä so what??!!!?

Ruokaa menee normaalisti 5krt/pvä (aamulla 7-8, aamupäivällä 11-12, päivällä n. 15, illalla n.18 ja sitten iltamölö/velli 20-21) tosin nyt helteillä (tai uskoisin että helteistä johtunee) ollut tosi outoa kun esim. aamuisin normaalisti Niko syö 120ml velliä ja siihen 50ml maitoa, niin saattaakin upota vaan 60ml yhteensä ruokaa!

Meillä osataan kääntyä puolin ja toisin, ja myös kierimällä mennään täällä eteenpäin :LOL: Yks aamu laittelin pyykkejä toisessa huoneessa ja Nikon jätin olohuoneeseen puuhamatolle niin takasin tullessa kaveri olikin jo olkkarin matolla melkein sohvalla asti :D (n. 1m matka) siinä sitten kattelin hiljaa nurkan takana ukon touhua niin sillai kuin kala kuivalla maalla nytkytteli itteensä eteenpäin :D
Syöttötuolissa istuskellaan ja ai mikä mukavampaa kuin repiä pöytäliinaa pöydältä alas, mut siis tiskauskin ja pikku siivoilu sujuu paljon helpommin kun toinen istuu syöttötuolissa ja seuraa herkeemättä mitä äiti touhuu.. Keinumassakin käytiin viime viikolla ekan kerran ja nyt sit joka päivä keinutaan hippasen aikaa, aluksi meni aikalailla röhnöttelyks mutta kyllä se siitä, tosin nyt Niko on hiffannu et "ai tätäpä on kiva vähän imeskellä", siis sitä vauvakeinun etutankoa :DDD

Siinäpä kaikki tältä erää =) *lähtee pyykkäämään* Miksköhän en saa laitettua muuten YV:tä (mittoja), väittää vaan etten ole kirjautunut sisään...
 
Pikkuihra, en kyllä ymmärrä, miten niin Niko olisi tavallista lyhyempi?? Oli kasvanut tosi paljon kuukaudessa näemmä ja ihan perusmittainen poika. Mun mielestä neuvolan tehtävä olisi kyllä olla kannustava eikä aiheuttaa pahaa mieltä.

Täällä poika nousee koko ajan seisomaan Stokken tuolissa, kun koitetaan syöttää. Sylissä kanssa haluaa nousta seisomaan koko ajan, mutta muuten ei kyllä ole mitään yritystä itse nousta seisomaan mitään tukea käyttäen. KOnttausasennossa edelleen heilutaan vimmatusti, mutta liikkeelle ei lähdetä. Neliömetrin alueella suurinpiirtein saa itseään liikuteltua kääntyilemällä ja sähläämällä =) Itse ei osaa istua eikä ryömiä myöskään.

Yöt menneet parilla syötöllä viime aikoina, mikä ollut mukava juttu. Tosin haluaa yhden pätkän nukkua mun sängyssä ja valtaa yleensä suurimman osan, joten mulla sitten paikat jumissa aamulla =)
 
Rattaista: Meillä on käytössä Joggereiden lisänä Jovi Io:n matkarattaat.
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=26
Olen kovin tyytyväinen. Niissä on hyvän kokoinen tavaratilakin.
6kk mitat ovat meidän neidillä: 8365kg, 68cm sekä päänymp. 44. Samalla saatiin eka vitosrokote. Aloitettiin vasta 6 kk iästä...annoin ensin oman immuniteetin vähän kehittyä. Ade sai kyllä rotarokotteet ajallaan. MPR:n aloitan hänellä ilmeisesti vasta 6-vuoden iässä. Eli tullaan vähän jäljessä näissä rokotteissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Pikkuihra, en kyllä ymmärrä, miten niin Niko olisi tavallista lyhyempi?? Oli kasvanut tosi paljon kuukaudessa näemmä ja ihan perusmittainen poika. Mun mielestä neuvolan tehtävä olisi kyllä olla kannustava eikä aiheuttaa pahaa mieltä.
No niinpä =) Mut meiän neuvolatäti on muutenkin jotenki niin ärsyttävä, ja ne helv. käyrät! Mutta niko onkin mies eikä marjanpoimija, kuten anoppi tapaa sanoa :D
 
Me lennettiin pikkuisen kanssa ruotsiin serkkuni rippijuhlille ja olen kyllä ylpeä miten hienosti meni lento, nousussa vähän huuti tyttö mutta rauhoittui aika pian ja laskun aikana vaan naureskeli. Vaikka olikin lyhyt lento 1h20min niin ihmettelen kuinka hyvin jaksoi sylissä heilua tyttönen, vaikka kyseessä oli iltalento ja toinen jo ihan väsynyt ja nälissään (kun ei suostunut syömään). Huomenna paluu, saas nähä meneekö yhtä hyvin.

Muuten meille ei mitään ihmeitä, tyttönen kasvaa kohisten edelleen ja ihan hirvittävä yritys olis päästä eteenpäin, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu vielä =) mutta eiköhän sekin päivä sieltä vielä tule...

Syöminen on meillä toistaiseksi ihan unelmaa, suu aukeaa kuin linnunpoikasella ja senkun lapioi tavaraa suuhun sen minkä ehtii...toinen juttu onkin sitten maidon kanssa. Ei meinaa mennä sitten millään, vaikka yritän vähentää soseita ja yritän antaa ennen ruokaa, tai ruuan jälkeen tai siinä välissä...max 400ml saan menemään vuorokaudessa ja neukan mukaan pitäisi vähintään se 500ml mennä...arrrgg..

Aurinkoista päivää kaikille

Firesun ja Vilma 6kk
 
Miten tämä aika menee niin nopeasti! Äsken mulla oli pieni vauva, joka söi tissiä ja nyt mulla on puolivuotias pojanpötkylä joka vetää täysiä purkkeja Pilttiä ja puuroa! Oon jotekin ihan hämmentynyt, että nyt pitää syöttää noita soseita ihan urakalla. Vielä pari viikkoa sitten maisteltiin ihan koemielessä niitä. Pojan paino ei 6 kk neuvollassa ollu noussut kuin 175 grammaa (nyt siis 8575), joten neuvolassa sanottiin, että anna pojan syödä sitä sosetta vaan niin paljon kun sitä uppoo, ja sitä menee! Ja rahaakin menee kohta jos en ala niitä itse valmistaa! Pituutta oli tullu lisää puoltoista senttiä eli 67,5 on nyt pitkä.

Neuvolassa katsottiin myös istumisasentoa ja se oli kyllä vielä aika hakusessa meidän pojalla. Ei olla poikaa paljoa istuettu, joten lähti heti kaatumaan sivulle eikä edes ottanut käsillä vastaan. Niinpä tuo syöttötuolissa röhnöttäminen näyttää aika hankalalta. Mun mielestä toi Stokke on myös jotenkin hankala tuoli. Saatiin se miehen veljen perheeltä ilmaiseksi, mutta ilman sitä vauvasettiä. En vaan tykkää siitä yhtään :( mut ei oo varaa ostaa kyllä uuttakaan.

PlanBaBy ja poika 6kk
 
pitkästä aikaa

en vaan ole ehtiny kirjoitteleen, hurjaa vauhtia menny aika tyllerö on jo puolen vuoden ja osaa jo vaikka mitä.

Eilen nousi ihan kunnolla ite istumaan pystyyn asti niin että molemmat kädet on pois lattiasta ja pysyy siitnä jos ei innostu, sillon saattaa kipata taaksepäin. tyttö oppi ryömiin viikko sitte ja konttaus asentoa on harjoitellu jo ainaki kuukauden, ei mene enää varmasti kauaa kun hoksaa siirrellä jalkoja. soseita syödään n. 3 kertaa päivässä ehkä max yks purkillinen yhteensä. hampaita ei ole tullu vielä.

5kk neuvolassa oli painoa 8015g ja pituutta 66cm pikkunen tyttö kun esikoinen oli 5kk iässä 9560g ja 71 cm, tämä kakkonen tuntuu niin pieneltä.

meillä ollaan oltu noilla helteillä ihan alastikki varjossa ulkona tykkäs ihan kauheesti, ei tietenkään enää voi mutta muuten ihana kun ollaan melkein koko päivä aina ulkona. ihanaa kesää.

en oo kärryillä mistä nyt on puhuttu joten ihan omaa napaa tällä kertaa vaan.

Etna ja tyllerö 6kk+
 
On kyllä ihanaa kun on kesä ja saa olla ulkona!! Ihan erilailla päivät kuluu kun saa touhuilla muuallakin kun neljän seinän sisällä..

Planbaby- Meillä ei ollut myöskään tullut painoa ollenkaan lisää 6 kk neuvolassa joten käskivät antaa soseita niin paljon kun tyttö syö ja tyttö syö PALJON! Joka ruokailulla menee purkillinen eli viisi purkkia päivässä. Nyt vloppuna otin oikein kunnon urakan ja tein pakastimeen ison määrän soseita.

Meillä ei vielä liikuta lainkaan eteenpäin eikä olla lähelläkään että tyttö nousis konttausasentoon tms. Tytöllä on niin lyhty pinna et ei kestä yhtään harjoitella :D Ja eipä sitä tietty vielä mihinkään kiire olekaan.

-Santtu-
 
heipsansaa ja terveisiä Turkista B)

hyvin meni reissu, lämmintä oli, harmi vaan et sairastuin jo eka päivänä keuhkoputkentulehdukseen nii yli puolet lomasta hotellissa :/

lennot meni hyvin, ja muutenki reissu sujui hyvin. lähdin vauvan kanssa ja palasin ison pojan kanssa, Edolle puhkes molemmat etu alahampaat reissussa, nousee seisomaan tukea vasten (pari kertaa) menee istumaan konttausasennosta ja yrittää kovasti kontata. kauheaa mitä viikossa voi tapahtua, huomenna varmaan kävelee ja ylihuomenna juoksee :LOL:

huomenna neuvola, palaan mittojen kera, nyt on kiirus :wave:

tupuna ja edo 6kk 1vko :heart:
 
tupuna, hurja tahti oppimisella teillä!! Wow!

PlanBaby, meillä poika ei osaa istua oikein missään mitenkään tukevasti - paitsi siinä Stokken tuolissa. Meillä on vauvasetti ja pehmusteet, mitkä ovat ainakin meidän pojalla a ja o sen istumisen kannalta.
 
tupuna teillä tosiaan kova vauhti pojalla :LOL:
Harmi että sairastuit juuri matkalla, menitte vielä juuri kun täällä oli helleviikko!! Mutta hyvä jos pääsit lomasta itsekkkin vähän nauttimaan :hug:

Täällä myös ryömitty nyt viikon verran, vauhti vaan kasvaa päivä päivältä!! :eek: :)

Tänään onkin kulta jo 6kk!! :heart: Apua, mihin tää aika oikein menee? :eek: Mutta on kyllä ihana nähdä kuinka toinen kehittyy.

Palaan huomenna neuvola kuulumisten kanssa, nyt onkin loppuviikko aika hässäkkää.. Muutetaan viikonloppuna pääkaupunki seudulla eikä tyttö oo oikein antelias antamaan aikaa pakkaamiselle :ashamed: :headwall:
 
kuulumiset luettu!

Täällä menty takapakkia hyvinnukutuissa öissä, nyt on sitten heräilty useamman kerran, ja tissiteltykin, mikä tietysti väsyttää.

Kiinteissä edetty pikkuhiljaa, kasvissoseita, hedelmäsoseita ja Muksu puuroista kaura ja päärynä, joista kaura menee paremmin, mutta taitaa aiheuttaa masuvaivoja.

Liikkuminen tapahtuu kierimällä, ja uusia ääntelyitä tulee päivittäin.

 
Huolittekohan minut vielä mukaan keskusteluihinne? LA oli 31.11, mutta neitokainen syntyi 10 joulukuuta. Olen alusta asti lukenut keskusteluitanne, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä tänne kaksplussalle. Olisi mukava jutella ja vaihtaa kokemuksia muiden saman ikäisten vauvojen äitien kanssa.
 

Yhteistyössä