Marraskuun 2009 karhunpennut

nyt vihdoin meinaan saada aikaseksi kirjoittaakkin tälle puolelle,joka päivä luen kyllä montakin kertaa mutta aikaa jotenkin ei vain kirjoittamiseen ole :ashamed:
kiitos thor tämän vauvapuolen avaamisesta ja kuvat mitä olit laittanut niin ai että kun oli ihania ja niin rakkautta täynnä :heart:
onnea anilja pojasta :flower: :heart:
raskauskiloja tuli 12 ja jäljellä on 4..ja puntari näyttää siihen sitten jämähtäneen :(
haluaisin kiloja enemmänkin pois,esikoisenkin jäljeltä jääneitä vielä löytyy :eek:
ristiäiset meillä pidetään parin viikon päästä eli 13.12 :heart:
pojun puntarilla käynti oli eilen kun ikää oli 19vrk paino oli 3210g(s3032) ja pituus 50,5cm(48cm)hyvin on kasvanut vaikka hieman meinasi alkukankeutta neuvolan mielestä olla.kaksi viimeistä yötä on ollut aika huonoja,tunnin välein vauva on herännyt pierräpaukuttelemaan ja syömään :whistle: välillä annetaan lisämaitoa mutta pääasiassa mennään rinnalla.tänään alotettiin d vitamiini.relat ja cuplaton meilläkin käytössä.
jaksuja kaikille varsinkin väsyneille äideille :hug:
poju huomenna 3vkoa :heart:
 
hihiih eka "hiljanen hetki" ties miten pitkään aikaan :D poika nukkuu sitterissä ilman ähinää ja mahakipuja =) ihanaa! mä alotin tänään tolla deetipat, relatippoja annan päivittäin ja eilen hain cuplatonit. miten nopsaan ootte huomannu cuplatonien tehon? varmaan siihen muutama päivä menee? masuvaivat on täällä nimittäin kovat :( itellä helpotti ku jätin eilen suklaan ja kaakaon pois eikä jässikkäkään niin paljoa musta huutanu ku aiemmin mut huusi silti :|

vanhan kansan vinkki masuvaivoihin keitä 1dl vettä ja lisää joukkoon 1-2rkl sokeria, anna jäähtyä, vauvan huutaessa mahaansa anna 2ml sokerilitkua nii jopa hiljenee.. viime yönä koitin totaki ku konstit loppu ja kyllä se hiukan auttoikin =)

päksy ilman mahavaivoja poika nukkuisi omassa sängyssään kun hänet sinne väsyneenä nostaa ja silittelee ja pusuttelee ja antaa tutin=nukahtaa. yhden yön nukkui kokonaan omassa sängyssä paitsi imetyksen ajan (2krt yössä) nostin viereeni ja siitä taas takas omaan sänkyyn silitellen ja pusutellen ja tuttia tarjoamalla. aamulla 6 jälkeen alkaa puhina kuulumaan ja puhisee niin kauan kunnes nostetaan viereen nukkumaan ja siinä nukkuu monta tuntiakin paitsi nyt kun mahaa vääntää :/

voi helkutti miten väsynyt olenkaan X_x !!! huuuuutoa huudon perään pikkusella myös yöllä joten tää mamma ei paljoa nuku |O poika nukkuu vaunuissa ulkona joten joku päivä saa isukki lähteä vaunuilemaan ja mä yritän koisia. siis vauva nukkuu niin kauan kun vaunut liikkuu ja sit herää ku pysähtyy vauhti..

on niin läski olokin että yök! vielä on n12-13kg jäljellä ja sen huomaa :ashamed: en mahu mihinkään housuihinikaan ja inhottaa collareissa vaan pyöriä ku ei muihin mahu. niihinki just ja just. ja röllykkä maha roikkuu visusti paikallaan, sitä peilistä ihailen päivittäin.. :whistle:

poika on kyllä vieny äipän ja isin sydämen, tää ois niin ihanaa kaikin puolin ilman vaavin masuvaivoja, tekee niin pahaa kattoa itkua kun mitään ei voi tehä auttaakseen :'(

osa 56cm vaatteitsa on jo liian pieniä, 62cm käytetään täällä. unipussi on ihana keksintö, yöllä sujuu vaipan vaihto vauvan huomaamatta siinä =) ku ei tarvi jalkoja tunkea lahkeisiin, siihen mei poju herää jos sattuu nukkumaan sillon.

kakka-asiaa onko jotenki epänormaalia kun vauvalla on usein vihreetä kakkaa ja joskus limaistakin?! :eek: lähinnä se limaisuus mietityttää mut kuulin et väri voi vaihdella kovastikkin... :whistle:

thor ihania kuvia todellakin, tekis mieli itekki käydä studiossa muttei raaski :ashamed:

seksistä tekispä mieli ja väliliha haavakin on parantunu vaikka tikit siellä vielä on, mut kyllähän toi pieni palleroinen pitää huolta siitä että hän pysyy iltatähtenä ainaki toistaseksi, koska eihän tässä ehdi harrastelemaan eikä edes jaksaisi... ehkä sit joskus

nyt kattomaan puhinaukkoa

tupuna ja puhis (uus lempinimi :D ) 2vkoa 1pvä :heart:
 
raskauskiloja mulle tais tulla n.12 ja niistä jäi laitokselle 10kg, loput varmaan lähtee kunhan nää kamalat synnytyksen jälkeiset turvotukset hellittää.

ristiäiset meillä on vasta tammikuun lopussa, silloin pidetään samalla esikon 2v juhlat, ei viitsi kaksia juhlia alkaa järjestää pienessä ajassa :D

yöllä oli pojalta irronnut napatynkä, hyvin siis tehos tuo terkan käsittely :)
 
tupuna21 vihreä kakka kertoo usein ilmavaivoista ja tuo limaisuus kuulostaa minusta siltä että suolisto ei tosiaan kestä jotain mitä sinne menee. Eli siis tietysti kun äidinmaitoa juo niin se meinaa että sinun ruokavaliossasi on jotain mikä aiheuttaa vauvan mahavaivat. Meillä esikolla oli mm. maitoprot.allergia johon reagoi vahvasti vaikka oli täysimetyksellä. Sitten kun minä jätin maitoprot. pois niin johan helpotti vauvalla =)

yleisimpiä mahavaivojen aiheuttajia on maitoproteiini,kahvi,hiilihapolliset juomat,paprika,sipuli,ruis ja kaali ainakin.. Noista alottaisin niin että tylysti kaikki pois, huomaat kyllä eron vauvassa muutaman päivän päästä jos jokin noista mahaan käy. Eli vaikka tuntuisi "rankalta" ajatukselta että noin paljon pitäisi jättää pois ruokavaliosta niin eihän sitä tarvi kuin muutama päivä olla ilman kun tosiaan eron jo huomaa.

Aika pieni hinta jos vauvan olo helpottuu ja itkut vähenee =) Kokeile ihmeessä ja kerro auttoiko!

-Mamacita- ja typy 4vk 1pv
 
Josko nyt vihdoista ja viimein saisi kirjoiteltua tänne itsekkin. Muiden jutut käynyt kyllä joka päivä lukemassa mutta aikaa ei ole ollut itse kirjoitella.

Raskauskiloista Itselleni tuli n.10kg ja muutama olisi vielä jäljellä. Ylättävän hyvin palautunut entisiin mittoihin, en olisi uskonut sen käyvän näin helposti :LOL:

Ristiäisistä Todennäköisesti pidetään vasta tammikuun puolivälissä kun joulut on vietetty.

Vauvan kanssa kyllä päivät menee älyttömän nopeasti vaikka mitään ihmeellistä ei teekkään. Tällä hetkellä tuntuu että vauva asuisi rinnalla. Aamulla aloittaa n. klo 10 aikaan syömään ja syö iltapäivään asti pieniä taukoja lukuun ottamatta. Sitten nukkuu pari tuntia ja illan jatkaa taas syömistä. Nukahtaa n.klo 21 aikoihin. Välillä tuntuu rankalta/turhauttavalta kun vauva ei ole tyytyväinen kuin rinnalla, itse ei tietenkään tällöin pysty muuta tekemään kuin istumaan/makaamaan sohvalla ja syöttämään. Nyt vauva ruvennut öisinkin heräilemään tunnin-kahden välein syömään. Onneksi sentään syöttöjen välit nukkuu.

Mahavaivoja tuntuu olevan välillä. Tai oletan että kun vauva vääntää ja kääntää kovasti sylissä niin silloin sattuu mahaan. Idoformia annan päivittäin.

Vaippojen koosta ollut myös puhetta. Täällä käytetään edelleenkin 1 koon vaippoja :) Vaatekokonakin käy vielä 50 cm vallan mainiosti vaikka vauva onkin kasvanut jo paljon :)

Onkos täällä muilla käytössä rintakumit imettäessä? Minulle antoi hoitaja jo synnärillä kumit kun muutoin ei imettäminen onnistunut. Nyt alkaa jo rasittamaan rintakumien jatkuva peseminen ja keittäminen. Vauvakin hermostuu kun on kova nälkä eikä heti saa maitoa kun täytyy ensin asentaa kumit paikoilleen :kieh: Rintakumeista eroon pääseminen ei näytä olevan helppoa. Olen yrittänyt päivittäin imettää ilman kumeja mutta vauva ei vaan saa otetta, poikkeuksena tämä päivä. Tänään nimittäin jo kaksi syöttöä onnistunut ilman kumeja, jee :LOL: Nyt vaan täytyy sitkeästi yrittää eroon kumeista, helpottuisi imettäminen huomattavasti.

Thor Kauniita kuvia oli :heart:

Nennii ja tyttönen 3vko ja 3pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nennii:
Onkos täällä muilla käytössä rintakumit imettäessä? Minulle antoi hoitaja jo synnärillä kumit kun muutoin ei imettäminen onnistunut. Nyt alkaa jo rasittamaan rintakumien jatkuva peseminen ja keittäminen. Vauvakin hermostuu kun on kova nälkä eikä heti saa maitoa kun täytyy ensin asentaa kumit paikoilleen :kieh: Rintakumeista eroon pääseminen ei näytä olevan helppoa. Olen yrittänyt päivittäin imettää ilman kumeja mutta vauva ei vaan saa otetta, poikkeuksena tämä päivä. Tänään nimittäin jo kaksi syöttöä onnistunut ilman kumeja, jee :LOL: Nyt vaan täytyy sitkeästi yrittää eroon kumeista, helpottuisi imettäminen huomattavasti.

mulla on rintakumi käytössä kun itellä on rinnanpäät vieläkin niin rikki että imettäminen sattuu tosi paljon, toivon että pian noista pääsis eroon. esikoiselta käytin kanssa ekat viikot kumia ja sen jälkeen päästiin niistä ihan hyvin eroon kun ahkerasti vaan tarjosin rintaa ilman kumia. kyllä se siitä varmasti lähtee teilläkin sujumaan :)
 
Täällä yöt kans aika vaikeita.. Viime yönä vauva onneks nukkui 3h pätkän 00-03 mut sit valvoikin aamu 7 asti väännellen ja käännellen sekä rintaa syöden..
Ei onneksi kuitenkaan itke mut heti jos laskee takas nukkumaan tai ottaa rinnan pois niin ininä alkaa.
Ostin tänään niitä Disflatyl tippoja, jos ne vähän helpottaisi vaikkei ongelma nyt paha olekkaan. Hinta tosiaan oli täälläkin 19.90e eli halpaa ei ole..
TUPUNA tuota sokerilientä annetaan tarvittaessa synnärilläkin eritarkoituksiin. Mut kannattaa olla varovainen, pikkuinen voi äkkiä tottua makeaan.
Kannattaa myös kokeilla "pierujumppaa". Eli vauva makaa selällään ja painaa vauvan jalkoja vatsaan edes takas. Hieman hankala selittää.. :( mut vähän niinkun pumppais ilmaa pois, ei tietenkään kovin kovaa saa painaa.

Ensimmäisessä neuvolassa oltiin tänään ja kaikki oli hyvin ja painoakin tullut mukavasti lisää. Ja näin arvelinkin kun tyttö on sellainen syöjä että huh huh :D
Ite unohdin vaa'alla samalla sielä käydä eli jääneet kilot on edelleen mysteeri.

Kuinka kauan yleensä menee että maha alkaa vetää itseensä kasaan? On kyllä niin löysä pussi vaan edessä :D
 
Lyy
Thor Kiitoksia uudesta pinosta, päivittäisitkö minutkin mukaan... Kävin kyllä jo kertoilemassa vauvauutiset aiemmin, mutta taisivat sitten mennä ohi... Olen ollut mukana alusta lähtien, mutta työkiireiden vuoksi lähinnä taustaillut ja lueskellut kuulumisia...

Poikamme syntyi 19.11. klo 21.16 paino 4580g, pituus 52cm ja pipo 37cm...

Lyy ja kohta 2 vko sekä 1,5-v pojat
 
Vauva sylissä kirjoitan, kun hän ei nyt oikein suostu nukkumaan muualla:D
Meillä on yöt kanssa ollu melko hankalia. Vauva on hereillä ja haluais seurustella, ja jos sitten valot pidetään poissa, alkaa huuto. En sit tiedä johtuuko se myös ilmavaivoista. Päivällä vauva ei kyllä pahemmin itke...vaan nukkuu. Tai sitten tuijottelee vähän aikaa ja nukahtaa uudelleen.

Meillä vauva saa sekä korviketta että äidinmaitoa. Öisin olen antanut enemmän korviketta, koska olen yksinkertaisesti niin väsynyt ja pelkään, että nukahdan vauvan päälle, jos imetän monta tuntia keskellä yötä. Joka syötön jälkeen lähes vauva jää vielä nälkäiseksi, ja pitää antaa lisäruokaa.

Ongelmana oli sammas kielessä, mutta terkkarin ohjeiden mukaan annoin vauvalle sitruunamehua ensin tops -puikolla, mutta kun se ei tuottanut tulosta, suoraan lusikalla suuhun:D Jouduin myös raaputtamaan sammasta äitiyspakkauksesta tulleella hammasharjalla. Nyt se on melkein kokonaan kadonnut:)

Raskauskiloista sen verran, että ne on kadonneet, tai ainakin kaikki entiset vaatteet menee päälle. En kyllä ole käynyt vaa`alla.

Parisuhteesta, mies on ihan yhtä epäluotettava kuin jo kauan tätä ennen, mutta vaihtaa onneks hyvin vaippoja ja silloin tällöin valvoo vauvan kanssa :D En jaksa enää niin paljoa välittää sen jatkuvista toilailuista, kun vauva on paljon tärkeämpi. Eiköhän me pystytä olemaan yhdessä ainakin toistaiseksi ...

Niin ja nimiäiset on ens vk -loppuna! Kivaa!

 
huomenta! :wave:

ja wuhuuu thank good cuplatoneisa !!! meillä ne on jo alotettu, 1,5 vrk vasta annettu ja eilen jo oli paljon parempi päivällä sen jälkeen ku olin tänne valittanut :D luulisin ainakin niiden auttaneen. jonkin verran kitinää vieläkin mut pierut paukku eilen täällä jo komiasti :LOL: vauva nukkui päivällä 4,5h putkeen ja sit vähä inahteli mahaansa muttei kauaa ja nukkui iltaan asti. illalla valvottiin ehkä 1,5h hieman kitisten välillä ja sit yöunille klo 00.30 ja herättiin vasta 03.30 syömään ja seuraavan kerran vasta 07.00. ihanaa, mäki olen ku eri ihminen ku sain nukuttua!!! =) ja nyt syötön jälkeen herra nukkuu taas :)

lääkäriin itellä pitäs mennä ku kurkkukipu aivan karmee, ilmeisesti nielurisatulehdus :| mies lupas tulla töistä kotiin siks aikaa vaavin kanssa olemaan. toivottavaasti saan ajan terkkarista..

ja minäkin vanhenen tänään, hui 22 mut onpahan jotain saavutettukin jo tässä elämässä :D

jos sitä vaikka söis aamupalaa nyt kun vielä voi.

hyvää päivänjatkoa mammat ja vauvat :wave:

tupuna ja puhis 2vkoa2pvää :heart:
 
tupunalle hyvää synttäripäivää ja pikaista paranemista! :flower: Ihanaa, että löysitte apua masuvaivoihin.

Meillä A-poitsun mahavaivoihin päinvastoin auttoi cuplattoman lopettaminen ja/tai siirtyminen Jekovitteihin. Viime yönä meilläkään ei huudettu, tai ruokaa oli kyllä kertaalleen huudettu, mutta mä en ollut edes siihen herännyt ja mies oli hoitanut syötöt... :ashamed:

Pierujumpasta sen verran, että meillä ollaan jouduttu tuota harrastamaan ummetuksen vuoksi. Toimii hienosti myös ilman vapauttajana. Seuraavat tavat on siis hyväksi havaittu:
- Vaipanvaihdon yhteydessä käännä vaavi hetkeksi ilman vaippaa vatsalleen jumppaamaan, sama toimii esim. pitämällä vauvaa polven päällä "keikkumassa" masullaan. Tätä tai seuraavaa kohtaa ei sitten kannata tehdä heti syötön jälkeen... ;)
- Painele/hiero sormilla vatsaa kevyesti molemmin puolin, jotta suolen mutkat saa liikettä.
- Työnnä jalkoja takareisistä vatsan päälle ja taas suoraksi. Ja Ninni, meitä on ainakin opetettu painamaan niin lujasti, että ollaan jo äidin sietokyvyn rajamailla. Painaessa näkyy hyvin, koska peräsuoli lähtee pullottamaan. Silloin sieltä usein pääsee samalla paukkukin. :whistle: Muistakaa myös roiskesuoja! :LOL:

Ja siis tätä ollaan harjoiteltu poikien ummetuksen yhteydessä ihan sairaalassa hoitohenkilökunnan opastamana. :D
 
Merkkailen itseäni tänne puolelle. Koneelle on tosi hankala tulla, koska joudun vauvan kanssa ulkokautta kiertämään tänne....joten en kovin usein viitsi raahauta vaikka haluaisinkin. Kiitos Thorille tästä sivuston ylläpidosta.
Meillä on kanssa ilmavaivoja...ihan uutta mulle, kun aikaisemmilla ei paljon tuo vaivannut. Adelein on kova pulauttelemaan ja valitettavasti juuri aamuyöt pysytään aika paljon hereillä vatsavaivojen vuoksi....
 
tupunalle synttärionnittelut!


meillä esikoiselle jouduttiin usein tuota pierujumppaa tekemään kun oli niin kovasti masuvaivaa ja hyvin tuntui silloin toimivan. tälläkin vauvalla tuntuu välillä vähän masussa kiertävän mutta vielä ei mitenkään niin häiritsevästi että tarvis lääkkeitä tms. kokeilla. päivällä nukkuu neljän tunnin pätkissä ja yöllä kuuden tunnin. kovin helpolta vauvalta tuntuu tämäkin niinkuin oli isoveljensäkin aikanaan :)
 
jospas nyt ehtis muutaman lauseen kirjoittaakin..
Meillä on ollut sellaista kiukkua, että onkohan tuo poika yhtään ollut valveilla tyytyväisenä??? Disflatylit ja Rela-tipat on jo käytössä, mutta menin eilen syömään sipulia, paprikaa, kahvia ja suklaata, joten taitaa se olla mamin vika, että poika äkäinen kuin ampiainen :ashamed: Tosin tänään oli ihan mahtavaa, kun päätin, että nyt mennään ekaa kertaa ihmisten ilmoille kävi miten kävi... Halusin harjoitella tuota turvakaukaloon pakkaamista, vaunujen kokoamista ym. ja käytiin ostoskeskuksessa syömässä. Olin ihan hämmästynyt kun poika ei inahtanutkaan vaikka väänsin sitä kaukaloon paksussa kuumassa inhottavassa haalarissa ja sitten riisuin ostoskeskuksessa ja siirtelin vaunuun. Ei herännyt koko 5 tunnin reissun aikana kun pari kertaa unissaan kitisemään, mutta lopetti heti kun auto/vaunut lähti liikenteeseen ;) Taitaa poika tykätä vauhdista! Nyt meillä on sitten vaunut olohuoneen koristeena, jos hän päättää ensi yönkin kitistä, niin vaunuhin vaan ja liikettä :) Täytyy kehitellä joku spede pasanen keksintö, millä vaunut saa liikkumaan non-stoppina :LOL:

Mitäs piti kommentoida...
Ainakin Thorilla oli aivan ihanat kuvat! Me harkittiin aikanaan tuota valokuvaajaa hääkuvaajaksi, mutta oli tosi kallis silloin. Tuo studiokuvaus ei kyllä kuulostanut ihan sika kalliilta, kun saa vielä kuvat cd:lle!

joku kyseli, että mitä rintapumpun osia ei sais keitellä. Meille osui rintapumpun käyttöohjeet vain ruotsiksi ja espanjaksi joten näistä tulkittiin, ettei kovia osia sais keittää, mutta voi tietty olla että ei ymmärretty oikein :)

Meillä nukutaan pääasiassa omassa sängyssä, mutta viime kitinäöinä olen ottanut viereen. En tosin pysty nukkumaan sitten itse, kun pelkään kääntyväni vauvan päälle. Mä en kyllä ymmärrä miten jotkut onnistuu yössä vaan syöttää ja jatkaa unia. Mulla se syöttö on aina sellainen ruljanssi.. käytän siis rintakumeja ja aina ensin etsiskelen niitä jostain peittojen seasta, sitten pakko laittaa valo, että saa sen paikoilleen, sitten syödään, sitten kitistiään, sitten pestään kumi, sitten kitistään... vali vali... tuntuu, vaan et ilman noita kumeja kaikki olis helpompaa. Nytkin vauvalle on tullut ylähuuleen iso vesikello siitä kumista ja lisäks joutuu aina imemään hurjasti ilmaa, rassu :(

PlanBaBy ja poika 12 päivää
 
tupunalle synttärionnittelut :flower:

Pojalla on seuraava neuvola 4.12 jolloin on myös meidän esikon 5v synttärit.

Arki meil menee hyvin ja maitoo tulee vähän liikaakin kun paidat on kokoajan ihan maidossa ja samoin meitin petikin.
 
Meidän tyttö on sitten ihana! Viime öisestä masunvääntökitinöistä huolimatta. :heart:

Neuvolan tätikin on joka kerta kehunut. Painoa oli tytölle tullut 7 päivässä lisää 350 g, joten hyvin ollaan syöty. Neuvolassa keskusteltiinkin, että vähennetään korvikkeen määrää, kun taitaa tyttö saada liikaakin maitoa. Yölliset kitinät taisi nimittäin johtua liiallisesta maidon litkimisestä, josta pikkuiselle taisi tulla masu täyteen. Pulauttelukin on viime päivinä lisääntynyt, joten senkin puolesta voin olettaa tytön saavan aivan liikaa maitoa.

Kaivoin yöllä sitten tutinkin ensimmäistä kertaa käyttöön ja tyttö nukahti tyytyväisenä sen imuttamiseen. Jouduin kyllä aamuyön aikana laittamaan ainakin 10 kertaa tutin takaisin tytön suuhun. Me otetaan nyt tutti kokonaisvaltaisesti käyttöön eli kokeillaan muutamilla syöttökerroilla antaa rinnan jälkeen tuttipullon sijasta pelkkä tutti imutettavaksi. Aion siis kokeilla olisiko maitomäärän vähentämisellä vaikutusta masuvaivoihin.

Esikko ja Möhkis 4 vk 1 pv
 
Ihania kuvia thor =)

Täällä kans vatsa itketyttää kovasti ja huojentava kuulla et muilla samoja ongelmia. En siis sano noin kuin sillä et kivatietää et ei ole ainut :ashamed: . Muistelisin et noilla isoimmilla tytöillä vatsaitkut alkaneet vasta noin kuukauden iässä ja tällä heti kun tultiin sairaalasta kotiin.

Voi kun olisi ihana laittaa vauva vaunuihin ja lähteä kävelylly raittiiseen ulkoilmaan. Täällä kun 11.-14.00 lämpötila +39 astetta ja ei silloin kyllä viitsi vaavia ulos viedä. Pari kertaa on iltapäivästä käyty hieman jaloittelemassa n. 15 minuuttia et sais itse hieman happea. Ei siellä Suomessakaan ilmat ole ilmeisesti kamalan hyvät ulkoiluun. Oulussakin mistä ollaan kotoisin on ilmeisesti jotain +2 astetta ja vettä sataa. Ei siis mikään joulukuun ilma.Täällä ulkomailla kun sitä aina ajattelee et nyt Suomessa on ihana kirpakka pakkanen, lumimaassa ja kaupungilla jouluvalot kimaltaa kauniisti :LOL: .

Eilen sain aikaiseksi leipoa lasten kanssa pipareita ja tulipa hyviä! Sorruin jopa maistelemaan taikinaa ja vauvan iltaiset vatsanpurut voin ihan laittaa omaan piikkiin. Täällä tosiaan päivät rauhoittuneet, mutta illasta masu kitisyttää enemmän. Yöllä onneksi ei massu vielä vaivaa, vaan neiti syö kiltisti 2-3 tunnin välein ja yleensä nukahtaa tissille.

Painosta ei mulla tällä hetkellä ole tietoakaan mut vanhat vaatteet menee hyvin ja massu on jo aika hyvin ''vetäytynyt''. Huomenna on tikkien tarkistuskäynti ja silloin totuus tulee julki. Oma arvaus on et 5 kiloa lähtenyt ja 5 jäljellä.

Nyt täytyy mennä!

Indo ja Matilda 1vko 2 pvä
 
Vihdoinkin hyvin nukuttu yö! Tyttö heräsi vaan 2 kertaa ja nukuttiin sitten 10 asti. Pidettiin tyttöä illalla hereillä että nukkuisi paremmin ja se näköjään toimi.

Thor: Voisitko päivittää mutkin listaan? Eli tyttö syntyi 26.11 rv 39+4, paino 2950 ja pituus 48, pää 34.
 

Yhteistyössä