Marraskuun 2009 karhunpennut

thor ; täälläkin neidillä naama "kukkii" :D Hormooninäppyjä on ollut kaikilla, tytöillä paljon enemmän kuin pojilla. Pahimmillaan on ollut 4-6vkon iässä. Itse en ole niihin koskenut/hoitanut millään lailla ja mun käsityksen mukaan niihin ei esim. mitään rasvoja tms saisi laittaakaan vaan antaa ihon puhdistua rauhassa.

Neuvolan kotikäynti meillä oli 5vrk:n iässä (kuulemma siitä syystä että lähdettiin 2vrk:n iässä sairaalasta) ja seuraava neuvola oli hiukan vajaa 1kk iässä jolloin tytöllä oli tullut jo kilo syntymäpainoon lisää ja 4,5cm, kauhea kun nuo kasvaa äkkiä!Seuraavat neuvolat ovat kk:n välein.
 
Onni09 Meidän poitsulla on ihan samanlainen rytmi ku teillä eli yöllä syö kerran pari ja nukahtaa heti ja päivällä syö noin 3 h välein ja on valveilla parin tunnin jaksoissa. Vauva näkyy heräilevän tuolla niin pitää kirjoittaa pikaiseti. MASUVAIVOISTA, imetättekö makuillaan vai istualtaan yöllä, koska se vaikuttaa masuvaivoihin jos vauva on vaaka-asennossa?
 
merkkailen taas luetuksi

miyaki joko poika on flunssasta parantunut? meillä poju alkoi viimeyönä olemaan hirmu tukkonen ja silmät vuotaa :( kuumetta ei ole onneksi.käytitkö poikaa lääkärillä,itse mietin että kuinka kauan uskaltaa seurata kotona?! meillä myös mies ja esikoinen nuhassa.pojalla kuitenkin välillä helpottaa niin ettei nenä mene edes tukkoon ja henki kulkee senkinkautta hyvin ja välillä taas tukottaa..huoh..!
niistä suolaliuostipoista mitä laitetaan tukkoseen nenään,niin voiko niitä tehdä jotenkin itse?vai onko apteekki kamaa? :ashamed: (kysyy tietämätön kahden lapsen mamma kun esikoinen oli vauva ajan niin terve)
 
Heipä hei!

Taaskaan mulla ei oo kummemmin aikaa kirjotella :whistle:

Mutta tulin kertomaan, että meillä oli lauantaina ristiäiset. poika sai nimekseen Roope Valtteri.
Kastetilaisuus meni hyvin, eikä Roope ihmeemmin kitistellyt.

Sonja Ja Roope 1kk 3pv
 
miina, meilläkin valvottiin muutama yö tytön kanssa valveilla, joten tiedän miltä susta tuntuu. :hug: Nyt on onneksi jo toinen peräkkäinen yö mennyt ilman suurempia valvomisia. Tosin viime yönä klo 03:n syötön jälkeen tyttö halusi olla tunnin valveilla, mutta sain kuin sainkin tutin avulla nukahtamaan. Onko teillä koitettu tuttia?

Toinen keino on tosiaan se päivällä valveilla pito. Itse "pakkovalvotin" tyttöä ilta seiskan syötön jälkeen eli juttelin hänelle, hieroin masua ja ä-pakkauksen helistimen otin myös käyttöön, jota heiluttelin tytön silmien edessä. Meillä tämä toimi ainakin toistaiseksi.

Seuraavaksi olisin sitten kokeillut kääriä hänet yöksi kapaloon, jos se olisi rauhoittanut. Tätä meidän ei vielä tarvinnut tehdä, mutta suosittelen kokeilemaan.

Tämän mamman aamupala näyttäisi siirtyvän lounaaksi. Heräsin aamutorkuilta 10.00 ja kun piti syödä aamupalaa, heräsi tyttö vaatimaan ruokaa. Tässä sitä nyt kirjoitellaan yhdellä kädellä tyttö kainalossa ja odotetaan nukahtamista. Kovasti tyttö vaan haluaa nyt seurustella äipän kanssa. :)

Esikko ja Möhkis 5 viikkoa
 
täällä yksi väsynyt mamma lisää... eli meillä alkoi antibioottikuurin aikana univaikeudet, jotka ei ota loppuakseen... siis kyllä Tuukka yöt nukkuu kahdella heräämisellä, mut se nukahtaminen on vaikeaa... eilenki tais mennä lähemmäs puol kahta ennen ku nukahti... masua vääntää... :/
nyt onki sit relat tauolla, ku epäilen et johtuis niistä, ne kun alotettu samaan aikaan ku ab...


huomenna neuvola, tuun sit kertomaan lisää kuulumisia

tt ja Tuukka 6vkoa ja vähän päälle :D
 
Tt, meillä oli samanlainen viime yö. Tosin meillä taisi mennä puoli kolmeen. Itse asiassa nukuin kyllä siitä eteenpäin tosi hyvin, joten väsymys ei juurikaan vaivaa. Mutta se on niin kurjaa, kun näkee kuinka vauvalla tuntuu pahalta. Meillä onneksi parkumiset saa kävelyllä tai muuten kuriin. Eilisessä valvomisessa taisi eniten väsyttää se, etten ollut yhtään varautunut tuollaiseen iltaan, kun ei sellaisia ole ollut. Kokeilin eilen etten antanut cuplatonia eli ilmeisesti sillä kuitenkin jotain tehoa on ollut :) Jatkan antamista tänään. Relaa täytyy miettiä laittaisinko tauolle, kun tuntuu monella olleenkin mahavaivojen syy eikä apu.

Miinalla on hankala tilanne. Jos vauva ei nuku, mutta on tyytyväinen, voisitko ottaa hänet viereen köllimään ja nukkuisit itse ainakin osittain? Tai voisitko vähän pyöräyttää omaa rytmiäsi niin, että kävisit itsekin nukkumaan jo vaikka kahdeksalta, että saisit nukuttua mahdollisimman paljon, vaikka aamuyö menisi pieleen.

Leppikselle tervetuloa marrasketjuun :)

Suolaliuostippoja saa apteekista, hyvin toimivat minusta.

Emmama + vauva ihanainen 6vk 1pv

p.s. piti vielä kysyä, että kuinka pitkiä aikoja olette vauvaa kantaneet liinassa/manducassa? Pidin eilen illalla tunnin ja vauva oli tosi tyytyväinen, mutta loppuilta olikin sitten mitä oli.
 
Emmama mä olen kantanut liinassa välillä koko aamupäivän ja sitten syötön jälkeen taas. Meillä nukutaan siinä parhaiten ja auttaa vatsavaivoihinkin tai ei ainakaan ähellä samalla tavalla liinassa kuin muuten. Toisena syynä myös se, että kun perhepedissä nukutaan öisin niin päivällä ei tahto oikein nukkua sängyssään vaan herää jatkuvasti eli tuo liina toimii myös tähän.

Onko muuten muita perhepetinukkujia? miten toimitte päivällä? jääkö vauva tyytyväisenä omaan sänkyynsä?

Eilen oli vatsavaivojen kanssa helpompi päivä. Olen nyt poistanut maidon, kahvin, teen, kaalin, sipulin, paprikan ja näyttää että apua oli. Nyt mietityttää että pitäisikö relat poistaa myös jos niistä on ollut haittaa monelle...

Leppis ja tyttö 3vrk 2pvää
 
Täällä jätetty nyt toista päivää antamatta kaikki tipat ( rela ja disflatyl) ja vatsavaivat ovat selvästi helpottaneet!!! Kiitos tupunavinkistä:) Poika on paljon rauhallisempi nyt....ainakin toistaiseksi:) Eli itse mietin josko vatsavaivojen aiheuttaja ollut sitten tuo rela.. Omasata ruokavaliosta olen karsinut ruisleivän, kahvin ym. ilmaa aiheuttavat jo pari viikkoa sitten, eli niissä ei ilmeisesti tässä tapauksessa ole aiheuttajaa.

Voimia kaikille väsyneille joihin itsekin lukeudun!!!!!!!:)

Milliz + toukka 4 vkoa :heart:
 
Moikka vaan kaikille! :wave: =)

Jospa minäkin vihdoin ja viimein korkkaisin tämän ketjun..?! :ashamed: Jotenkin tämä vauva-arki on niin vienyt mennessään etten ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua, vaikkakin käyn lukemassa täällä usein. =)

Meillä on kaikki lähtenyt sujumaan niin hienosti, että välillä ihan ihmettelen miten helppoa voi olla tämän vauvan kanssa?! :eek: Onko kaikki nyt varmasti hyvin, kun on niin helppo ja tyytyväinen vauva?! :ashamed: Täysimetyksellä mennään tälläkertaa ja olen todella iloinen että kaikki onnistuu sen suhteen. Ja sillä mennään niin kauan kuin mahdollista =) Pullosta on juonut vain kerran ja pari muuta kertaa kokeiltu, mutta ei kelvannut/osannut juoda. Täytyy kyllä opettaa tuohon pulloonkin, etten jää tissittelijän vangiksi seuraavaksi vuodeksi :D Pakko jossain vaiheessa ens vuonna päästä itsekseenkin jonnekin...ehkä..?
Pientä ilmavaivaa on ollut päivisin joskus, mutta ei onneksi iltaan tai yöhön sijoitu vääntelehtiminen. Ei siis itke oikeastaan koskaan, vain kahtena iltana on itkenyt elämänsä aikana ja nekin niihin aikoihin kun kotiuduttiin sairaalasta. loppui itkut samantien kun sai kakan tehtyä. Uskoisin että suurin syy on tyytyväisyyteen pelkällä mun maidolla ja tyttö ei ole niin ahne kuin muut on olleet, että osaa sitten lumpsauttaa tissin pois suusta kun on saanut tarpeekseen. Ja sipulin kun jätin pois, niin sekin auttoi asiaa. Röyhtäsyt tulevat myös hyvin ja pierut/kakka kulkee, joten eiköhän perushommat ole hyvin tytöllä =)
Muutama yö on nyt mennyt kyllä "hankalammin", ei kuitenkaan itkien tai vääntäen. Haluaisi seurustella yöllä syöttöjen välissä. Katsella tillottaa hämärässä makkarissa minua :heart: Ja ähinä alkaa jos pistän omaan sänkyyn, tutti pysyy 15min ja taas alkaa uudestaan. Toivottavasti ei jää tavaksi.

Suosittelen kyllä kaikille joilla masuongelmia että kokeilevat kapaloa. Meillä jos on vatsaa vääntänyt päivällä, niin silloin on auttanut kääriä vaikka tiukemmin peittoon. Sama auttaa myös jos illalla alkaa olla valvomisen jälkeen liian väsynyt yöunille, eikä meinaa asettua nukkumaan. Eikä kannata myöskään tankata sitä vauvaa liikaa lisäkorvikkeella, vaan rauhoittaa vaikka tutilla.

Meillä tytön saa hereille paremmin kun on hämärämpi valaistus huoneessa. Jos on täysi valaistus, niin silmät pysyy kyllä tiukasti kiinni ja uni maittaa :D Valvoo yleensä pidempään aamusta sekä illasta. Syö myös kolmen tunnin välein ja yöllä pidemmät tauot syötöissä, paitsi nyt muutamana yönä välit on olleet parituntia. Onneksi syötöt ei kestä yleensä kuin 5-10min ja joskus 15-30min, mutta harvemmin. Senkin takia imetys onnistuu hyvin, kun ei tarvi olla sohvan/sängyn vankina kovin kauaa. Meillä nimittäin tuo 2v taapero alkaa koheltamaan saman tien kun näkee että äiti on kädetön/jalaton :kieh: Kauhulla odotan millaiseksi meidän arki menee kun mies palaa töihin. On sen verran paha uhmakin tuolla 2v:lla :eek: Vauvaa kohtaan ei niinkään, mutta muuten täällä pistää tuulemaan aika lailla.

Oikein paljon voimia valvoville masuvaivaisten kanssa! :hug:

Ajatus taas katkesi että mitä piti kommentoida, mutta tällaista kai tämä pään toiminta on vielä jonkun aikaa..? :LOL:

Chira ja pikku Pötkylä pian 3vkoa jo! :eek: :heart:
 
Hei vain :wave:

On ollu niin touhu päällä, ettei tänne oo kerenny:(
Harmi nuo teidän masuvaivat, meillä on ollut myös niitä, mutta ei enää vaivaa.. toivottavasti?..:D
Meidän ''Nöffi'' pitää eniten jostain syystä turvakaukalosta, aina kun siitä ottaa pois alkaa kiukutella ja itkemään, en tiedä mikä sitten siihenki on syy?:D Toinen on vaunukoppa, testattiin tässä viime viikon alussa vasta vaunuja, laitettiin Nöffi sinne ja nukahti heti ja olin taistellut 20min itkun kanssa, joten välillä laitan Nöffin sinne ihan vapaaehtoisesti:D(vaunut siis kodinhoitohuoneessa nyt).
Huomenna on mulla ja mun esikoisella Roopella vanhempainvartti, siellä on luokanvalvoja, kun alotti tänä vuonna ton ylä-asteen, saahan nähä mitä mieltä luokavalvoja on meitin pojasta:D Ja mitä mieltä Nöffin on kun oon ainaski 1h pois;D
Noh mutta nyt keittää ruokaa:D

Aadaliini ja ''Nöffi'' 2vk 4pv
 
vyöhyketerapiassa käyty, meniki koko hieronta vauvan huutaessa, mut loppua kohden rauhoittui. oli siinäkin ehkä syynsä, että nukkui kun mentiin sinne nii eihän se ollu kiva että herätettiin. hieronnan loputtua nukahti heti, nyt jatkaa uniaan vielä parvekkeella, jei =) hyviä hierontaohjeita sain, saas nähä alkavatko auttamaan, perjantaina uus aika kun terapeutti sanoi että monesti toinen kerta on tarpeeseen et ekalla kerralla ei ehdi näyttämään kaikkia hieronta ohjeita jne niin mennäät sit uusiks. toivottavasti alkais nyt auttamaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
miyaki joko poika on flunssasta parantunut? meillä poju alkoi viimeyönä olemaan hirmu tukkonen ja silmät vuotaa :( kuumetta ei ole onneksi.käytitkö poikaa lääkärillä,itse mietin että kuinka kauan uskaltaa seurata kotona?! meillä myös mies ja esikoinen nuhassa.pojalla kuitenkin välillä helpottaa niin ettei nenä mene edes tukkoon ja henki kulkee senkinkautta hyvin ja välillä taas tukottaa..huoh..!
niistä suolaliuostipoista mitä laitetaan tukkoseen nenään,niin voiko niitä tehdä jotenkin itse?vai onko apteekki kamaa? :ashamed: (kysyy tietämätön kahden lapsen mamma kun esikoinen oli vauva ajan niin terve)
kyllä tuolla edelleen nenä vuotaa mutta parempaan päin mennään koko ajan. en ole lääkärissä ollenkaan käyttänyt kun syö hyvin ja virkeä muutenkin eikä kuumetta ole nostanut. netistä lueskelin että niin kauan kuin syö eikä kuumetta ole niin voi kotona seurailla. tuota suolaliuosta voi tehdä ihan niin että keittää vettä ja sinne sekaan ruokasuolaa, ihan samaa tavaraa on tuo apteekista saatava. toivottavasti teilläkin alkaa poika pian paranemaan!

 
Täällä masuvaivoja edelleen :( kakkakin on jossain tiellä tuntemattomalla |O Toissapäivänä tullu viimeks kakka, sekin kuin sinappipurkista suoraan rutistettuna.
Mutta pikaisesti vaan käymässä ja kuittailen luetuksi.!

pikkuihra ja ruttu-ukko 1kk ja 6pvä :)
 
Hei ystäväiset, kädet täynnä työtä ja kirjoittaminen jäänyt taas vähemmälle...

Kävin sitten kuitenkin näyttämässä Idaa lääkärillä tuon naaman kanssa, oli niin hurjan näppyinen, mutta hormooninäppyjähän ne. :ashamed: No, tuli ainakin varmistus ja ensimmäistä kertaa käyttöä kalliille vakuutuksille jotka (onneksi) on tähän asti maksettu turhana.

Täällä voidaan muuten oikein hyvin, tyttö hymyilee aina kun hänelle puhutaan ja alkaa jo jutella!
Lääkärikin kehui huomattavan virkeäksi puolitoistakuukautiseksi. :heart:

Pitäisi varata tuo jälkitarkastus, on ihan päässyt unohtumaan. Meinaan mennä yksityiselle, nuo neuvolalääkärit saavat minun puolestani olla. :x

Onneksi aika kuluu siivillä niin nämä alkuajan kitinät ja masuvaivat helpottavat yhdellä jos toisella vauvalla. Rankkaa aikaahan tämä kieltämättä on, etenkin jos ei saa nukutuksi, joten kaikki sympatia teille valvojille. Toivottavasti ei kellään satu koliikki vauvaa, vaikka sekin onneksi on useimmiten ohi 3 kuukaudessa ja hengissä selvitään... Huomaatteko, täällä ollaan oikein optimistisia tänään?! :LOL:

thor ja Ida
 
neuvola kuulumisia pikaisesti... Tuukka ollu ruoka-aikana kotona 4780g(3110g) ja 58cm(49cm) :D vatsanväänteiden ja pulauttelun vuoksi viikko kokeeksi apteekinmaidolla.. ens viikolla lääkärin tarkastus, sitte mietitään jatkoa...

mulla paino 63kg vielä olis 6kg lähtöpainoon... ja tänään alotettu mielialalääkitys, josko tää tästä

tt ja Tuukka "the giant" 6vko 3pvää
 
No nyt tuli hyvä sauma kirjoitella :D

leppäkerttu me nukutaan vauvan kanssa perhepedissä, mies nukkuu yleensä olohuoneen sohvalla ja mä vauvan kanssa makkarissa. Alkuyön nukkuu omassa pinniksessä ja ekan syötön jälkeen jää meidän sänkyyn koska mä nukahdan lähes aina syötön aikana... :ashamed: pistäisin kyllä omaan sänkyyn takaisin jos pysyisin vaan hereillä mut ei...

Päivällä oon nukuttanut omaan sänkyyn, tekee paljon sitä että nukahtaa pinnikseen (laitan sinne unisena ja silittelen/taputtelen) mutta herää vähän ajan kuluttua kitisemään, sitten kun otan syliin jos ei rauhoitu/alkaa itkemään niin nukahtaa samon tein syliin! Mutta sinnikkäästi oon laittanu takas omaan sänkyyn niin tuolla tuo nyttenkin nukkuu.
Joskus nukkuu sitterissä kun ei millään rauhoitu omaan sänkyyn nukkumaan ja mun pitää tyyliin tehdä ruoka enkä ehdi jatkuvasti hyppäämään makkarissa.

Schnappy mä nukutan makuullaan yöllä ja viime yönäkin tyttö kitisi masuaan ja piereskeli, varmaan sen takia kun en röyhtäyttäny syötön jälkeen koska nukahdan aina. Vinkkejä miten saan itseni pidettyä hereillä?? :D Ja mites se imetysasento vaikuttaa, makuuasento kai aiheuttaa ilmavaivoja enemmän eikös?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille masuvaivaisille ja väsyneille!

Nunneliini & vaapula 3vkoa 3pvää
 
Täällä ollaa nukuttu taas hyvin mutta silti väsyttää..mistä lie johtuu.

Hommia on kädet täynnä täälläkin ja on siksi tää kirjottelu jääny vähän vähemmälle mutta yritän aina joskus koittaa jotain kirjottaa tännekkin.

Tekis kyllä niin mieli lähtee ulos vähän vaunuttelee mutta ei pääse kun mies ei viitti olla ees 1 tuntia muitten muksujen kanssa kun sitte ei sais omia juttuja tehä..no ei mullakaa o mahollista tehä mitään omia juttuja ennen ku muksut on nukkumassa.
 
Nunneliini Näin minä olen kokenut ja "asiantuntijoilta" myös kuullut että makuuasennossa vauvalla enemmän ilmavaivoja, koska maito jää mahaan höllyy eikä laskeudu alas. Mulla vauva kakkaa ja pieree yleensä samalla ku syö,siis jos olen istualteen. Silloin tällöin syötän itsekin vieressäni, mutta sillon vauva jää ähistelemään ähkyä mahaansa ja joudun kuitenkin nousee istuu ja taputtelee pepulle. Hereillä oloon en osaa antaa vinkkejä, itse nousen sängystä ja meen toiseen huoneeseen syöttää ja tarvittaessa vaihtaa vaippaa jotta mies saa nukkua rauhassa. sitten tullaan kapaloituna takas makkariin ja vauva pinnikseen ja äiti jatkaa unia. Mulla on aina ollu hyvät unenlahjat että nukahdan heti samantien vaikka olisin ylhäällä kukkunut puolikin tuntia hereillä ja istualteen. Näin myös viime yönä ku vauva heräs ekaks kolmelta, sit viideltä ja vielä kahdeksalta. Välit nukuin ja vielä vika syötän jälkeen nukuttiin puol kymmeneen.
Vauva on oppinut pinnikseen hyvin kun jo laitoksella pidin poikaa omassa sängyssään, ku ei pitkä ja kookas ihminen mahtunu nukkuu pienen vauvan kanssa pienessä sairaalasängyssä. Mä kun en voi nukkua koko ajan samalla kyljellä vaan käännän kylkeä ja välillä oon mahallaan jne. jos vauva olis vieressäni yöt en pystyis nukkumaan rennosti. Ei ole tarkoitus peloitella eikä todellakaan arvostella muita mutta mä itse jotenki pelkään että vauva tukehtuu tissiini jos nukahdan imetykseen. Vielä ku luin tästä tapauksesta viime viikolla lehdestä.. Mut mä oonkin sellainen säikky että pelkään vauvan puolesta herkästi..
SE kapalointi on meillä ainakin ehdottoman tärkeä, että vauva on koko ajan kapaloituna myös imetysten aikana yöllä, jolloin poika saa olla lämpimässä koko ajan ja ei herää pinnikseen nostettaessa. Tulipas tarinaa tässä tällä kertaa. Huomenna neuvola, kerron sit uusia mittoja

t schnappy ja poitsku 1 kk ja 2 pvää
 
Mä taidankin olla erilainen nuori eli ainoa (?), jolla rela-tipat on tuoneet vauvalle helpotusta. Meidän herra A:n vatsavaivat helpottivat muutama päivä relojen aloittamisen jälkeen (lääkärin määräyksestä aloitettiin) ja vetelee nyt kerrallaan sellaisia 6 - 7 tunnin unia yöllä ja joskus jopa päivällä. :whistle: Eipä pistä mamma moisia pahakseen. :D

pikkuihra, meillä B kakkii nykyään vaan joka toinen/kolmas päivä. Kuulemma kerta viikkoonkin on vielä ihan hyväksyttävä tahti toisille. Jos massu painelemalla pehmeä eikä ihan kaikkea sapuskaa puklaa pihalle, on varmaan ihan normaalia. :)

Täällä olis sitten vellien aloitus ohjelmassa tällä viikolla, jännää. =)


VL & jätkänpätkät 3,5 kk
 
Valkolilja, joko ne teitin pojat on jo noin "isoja", että aloittavat vellien syönnin... :eek: Kylläpäs se aika rientää! Me muut karhunpennut tullaan joka asiassa vähän jälkijunassa.

Meilläkin on edelleen rela-tipat käytössä, kun mun mielestä ne ei aiheuta masuvaivoja. Olen tullut siihen tulokseen, että meidän tytölle masuvääntöjä aiheuttaa ylensyönti ja röyhtäisemättä jäänti. Joskus ei se röyhtäisy vaan tule, vaikka olkapäätä vasten tyttö onkin. Tällöin myös löytyy vaipasta seuraavalla vaihdolla paaaaljon kakkaa.

Nyt on annettava tytölle ruokaa...

Esikko ja Möhkis
 
Väsymystä täälläkin :wave:
Neiti ollut syntymästään lähtien yökukkuja, päivät kyllä nukkunut hyvin..kunnes aloitettiin viikonloppuna d-vitamiinitipat ja yötäpäivää on huutoa ja ähinää, selvästi ottanut masun päälle. Jätin kylmästi tänään pois koko d-vitamiinitipat, en usko että niin viikontarkkaa voi olla niiden kanssa, sillä eihän tuota masuhuutoa voi kestää mitenkään, ihan sydän syrjälläni oon kannellut pientä lähes 24h/vrk ja hieronut masua yms.tuloksetta. Nyt jo ollut aamusta asti parempi kun en antanutkaan tippaa (kuten oon lauantaista asti antanut jo aamukuudelta). Täytyy myöhemmin kokeilla Jekovit-tippoja sitten, antaa rauhassa palautua pikkumassun nyt toista edellisisistä.
Ilmavaivoja sensijaan ei meillä ole ollut, neiti kyllä päästää kakkavaippaan aina samalla kunnon pörinät ja röyhtäisykin tullut helposti ihan kyljelläänkin maatessaan.
Rauhallinen, maailmaa tarkkaileva neiti, mitä nyt tämä muutama päivä on mennyt metsään noiden pirkuleen d-vitskujen takia..

PP+neitipupu 2,5vko
 
paljon voimia kaikille.. :hug:

tervetuloa leppäkerttu :)

Täällä käyty kahteen kertaan verikokeissa pienen kanssa.. Kaikki arvot hyvät, mitattiin siis sokerit, kalium ja natrium arvot.. tän päivänen hoitaja ihmetteli kyl et miks näin pieneltä kalium arvo otetaan.. mut lastenlääkäri oli sitä mieltä et se kans.. :/ mut siis kaikki niitten osalta ok.. seuraamme tilannetta vapinan suhteen.. jospa ihan normaalia..
Muuten menee ihan ok, välillä yöt valvotaan välillä nukutaan.. masuvaivoja taitaa pienellä olla jonkin verran.. Tyttö muuten kiltti ja rauhallinen.. :)

TB ja tyttönen
 

Yhteistyössä