Marraskuun 2009 karhunpennut

Moro! Enpä ole minäkään pitkään aikaan "ehtiny" kirjoittaa. Oltiin 9 vrkautta sukuloimassa mummoloissa ja pidettiin samalla ristiäiset ja vietettiin joulua niin ei ehditty koneelle. Meillä oli kanssa Oliver yhtenä nimivaihtoehtona, mutta päädyttiin alkuperäiseen eli siihen, mitä mietittiin jo ennen vauvan odotusta eli meidän pojasta tuli Kasper Juho Eemeli Etunimi rimmaa paremmin sukunimeen ku se on miehelläni K:lla alkava ja itselläni kaksosainen.
Pikkukakkosesta oli myös puhetta, mekin ollaan jo asiasta keskusteltu ja mulla on jälleen vauvakuume, mutta en kuitenkaan halua ihan vielä uudestaan odotuskannalle vaan haluan kroppani palautuvan täydellisesti kuntoon. Ollaan keskusteltu että ensi vuosi annetaan mennä Kasperin kanssa kolmistaan ja sitte vois ruveta yrittää pikkukakkosta eli ikäeroa tulis vähintään se vajaa kaks ja jos yhtä kauan joutuu yrittää niin voi mennä paljon pidemmäksi ikäero.
Raskauskiloja löytyy täältäkin vielä reilut 7, mutta en stressaa ku 20 tuli niin olen jo nyt tyytyväinen itseeni ja farkut mahtuu taas jalkaan. Arki sujunu Kasperin kanssa loistavasti, nukkuu yöt hyvin, eka pätkä 4-6 h ja sitte 2-3 ja taas 2-3 ja sit noustaan ylös. Ei pahemmin masuvaivoja eikä mitään muutakaan. Poika nauraa paljon jo ääneen ja hymyilee äitille alvariinsa eli taitaa olla ihan tyytyväinen. Täysimetyksellä mennnään ja yritän ainaki sinne 6 kk asti.
Onnellista uutta vuotta 2010 kaikille toivottavat Schnappy ja Kasper 8 vkoa
 
Ihana nimi schnappy teidän pojalla :heart:

Voihan rähmä...mulla tais alkaa nyt menkat!! :kieh: :headwall: Tiputellu jo useamman päivän ja nyt vuotaa sitten jo enemmästi!!! :/
Täysimetyksestä huolimatta siis alkoivat!!
Onko kellään mulla vielä alkanut tai tietääkö kukaan voiko menkoista olla nyt sitten jotain haittaa imetyksen jatkumiselle?!
Eikös niiden nyt pitäis pysyä poissa kuitenkin imetyksellä?!!?

Eilinen oli aika narinapäivä Oliverin kanssa ja lopulta illalla tuli kunnon vetiset kakat! Epäilen johtuvan siitä rota-rokotteesta! :/

Kuinka paljon imettäjät syötte ja juotte päivässä? :attn: Ja löytyyköhän täältä toista jolla suklaanhimo ei lopu koskaan? :x :kieh: Ei ihme etten laihdu kun en saa pidettyä edes yhtä päivää näppejäni erossa herkuista!! :headwall:
 
Oikein ihania nimiä teidän pikkuisilla! Ajattelin tässä väsätä tuota etusivun listaa uusiksi ja laittaa sinne pikkuisten nimet sekä mahdollisesti neuvolamittoja, kunhan kerkiän... :whistle:

Jennyli täällä yksi valtava suklaan kuluttaja! :wave: Ei ole vaikea arvata mikä tämän mamman uuden vuoden lupaus on... :ashamed:

Nyt ei tähän väliin muuta kuin:

OIKEIN ONNELLISTA JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA VUOSIKYMMENTÄ 2010!!!




thor ja Ida 2kk :D
 
Täällä myös suklaan suurkuluttaja. Pino tyhjiä konvehtipapereita nytkin tuossa vieressä :p

Mä yritän juoda tosi paljon. Mulla on aina puolen litran vesipullo lähettyvillä. Syöminen on valitettavasti usein varsin epäterveellistä. Syönkin vitamiinipillereitä, että edes jotain asiallista tulisi päivän aikana pistettyä suusta alas. Ja kun täysimetyksellä täälläkin mennään, niin olisi tosiaan hyvä tohon ruokavalion terveellisyyteen kuulemma kiinnittää huomiota, mutta eipä sitä aina oikein saa aikaiseksi niin tehtyä. Mahalöllykkä pieneni synnytyksen jälkeen aika nopeasti mutta on nyt kasvanut :headwall: :headwall: :headwall:

Hyvää uutta vuotta kaikille!!
 
Voikohan tuo rota-rokote tosiaan aiheuttaa jotain sivuvaikutuksia!? Neuvolan mukaan ei, mutta meillä oli extra vaikea ilta/yö, ja eilen saatiin rotaa...Vaavi alotti puol yhdeksän mais itkemään ja sitä kesti jonnekkin yhteen asti yöllä...välissä ei juurikaan taukoa...Koko loppuyö meni muutenkin tosi levottomasti...tutti laitettu suuhun varmaan tuhat kertaa yms...Nyt nukkunut koko aamun...

Mutta tosiaan, hyvää uutta vuotta kaikille :) Tää mamma aikoo ainakin ottaa muutaman siiderin! Viimeksi moista nauttinut melkein vuosi sitten! :)
Onko muuten joku joka on ennen raskautta tupakoinut, niin alottanut uudelleen!? Tai harkinnut "alottavansa"? Mä tiedän jo etukäteen, että jos siiderin juon, niin siitä alkaa aivan järjetön tupakanhimo, enkä tiedä miten pystyn vastustamaan kiusausta, varsinkin jos muut menee tupakalle!

Mä voisin muuten myös mussuttaa suklaata vaikka kokoajan...ja sen kyllä näkee vartalostakin. Raskausaina tuli mulle 20kg, joista 10 oli lähteny kun päästiin sairaalasta kotiin. Nyt on tainnu tulla ainakin 3 jo takasin... :'( Täytyy varmaan ryhdistäytyä...

Ansku ja pikkunen 7vko 2pv
 
Heippa taas kaikille!

Syöminen- Mä olen yrittänyt juoda 2 litraa /pvä, käytössä kanssa vesipullo niin pysyy vähän kartalla. Syöminen onkin sitten haasteellisempaa, pitäisi muistaa syödä useammin. Yleensä syön aamupalan, yhden kunnon aterian ja iltapalan. Tällä hetkellä kun olen maidottomalla dietillä tuntuu et syöminen on vielä vaikeampaa. Vitamiineja syön myös.

Raskauskiloja on täällä jäljellä 5 kg, mun puolesta saa jäädäkin. Mut tuon löysän pussin mahalla haluisin kiinteyttää :LOL:

Vilma nukkuu vaunuissa ulkona tai kuistilla 4 h päiväunet mutta illalla ei sitten suostu nukkumaan kuin sylissä. Vaikka nukahtaa sikeään uneen niin herää samantien kun siirrän omaan sänkyyn. Onko kenelläkään vinkkiä miten saisi nukutettua?? Saisi sitten itsekin illalla puuhailtua paremmin..

Imetyksessä on myös hieman ongelmaa kun aikaisemmin tisseistä suihkusi maitoa ja Vilma pulautteli kovasti mutta nyt kun sain hoidettua suihkutissit pois niin Vilma on kadottanut imuotteen ja minulla on rinnat kipeänä. Hän ei myöskään halua/jaksa imeä kuin vain sen aikaa kun tisseistä heruu maito kunnolla, eli syö vain vähän kerrallaan ja yölläkin haluaa syödä tunnin-kahden välein. Aikaisemmin nukkui jo kolmen-neljän tunnin pätkiä yöllä. Onneksi minulla on kätilö tuttava joka on luvannut tulla käymään ja katsomaan josko imuotteen saisi harjoiteltua paremmaksi.

Neiti on kyllä niin ihana :heart: :heart: :heart: Luoneteeltaan rauhallinen ja perustyytyväinen. Viime viikonlopusta lähtien juttelu on alkanut lisääntymään ja naurua odotellaan innolla, josko se kohta tulisi =) Kuinka paljon muiden vauvelit viihtyvät lattialla? Vilma viihtyy lyhyitä aikoja kerrallaan (15 min). Päätä on alkanut kannattelemaan nyt jo aika hienosti.

OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!! =)

T: Santtu ja Vilma 7vko 6 pvä
 
Ansku, kyllä voi!! Me saatiin maanantaina rokote ja eilen poika tosi rutunen ja illalla alkoi ripuli :/ Nyt tulee ihan törkeen hajusia pieruja ja kourii :(
Poika hirmu vaisu eikä oikeen rinnalla kunnolla...mietin onko lämpöö nostamassa!
 
santtu- oletko kokeillut nukuttaa esim äitiyspakkauksen makuupussissa? Ja sitten siirtöisit sen siinä pois sylistä. Ainakin lämpö pysyisi niin. Täällä tuo toiminut toisinaan kun tyttö nukkuisi vain sylissä.

Suklaata himoitaan täälläkin kovasti... Sitä tosiaan voisi syödä loputtomiin...
Itsellänikin ruokavalio menee vähän miten menee, vaikka siihen ehkä pitäisi vähän enemmän huomiota kiinnittää :ashamed:

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille mammoille ja heidän perheille!!
 
Hirmusesti tullut taas tekstiä ja stooria, ei kerkee edes kaikkia lueskella jotta jää vähän "omaa aikaa" kun poitsu ainakin toistaseks vielä nukkuu.
Joulu tuli sukuloitua ja unirytmiinkin sillä reissulla päästiin, eikä enää kukuta pitkin öitä ;D Taas oon siirtynyt tuohon sänkytissittelyyn, menee paljon helpommin ja itekkin voin siinä sitten nukua samalla, enää ei pelota että kierähdän poitsun päälle :)
Meillä oli 27.12 ristiäiset miun vanhempien luona Helsingissä, jossa poitsu sai nimekseen; Niko Matias :) Muuten meni tosi hyvin koko tilaisuus, ainut ettei anoppi päässytkään paikalle kun oli niin kipeä :/
Tänään olis 15.00 neuvola ja meillä sitten se rota-rokote kans. Toivottavasti ei sit tuu yli-itkuisuutta, kun ollaan siitä vasta päästy :)

Kamala muuten se sello-juttu, niin ne vaan suomessa(kin) ammuskelee |O

Hyvät uudet vuodet kaikille! Palaillaan astialle ens vuonna ;D
 
Minäkin himoitsen suklaata tosi paljon! Raskausaikana karkinsyönti väheni todella paljon, mutta nyt tuntuu, että syön senkin ajan edestä.. eilen oli hyvä päivä, kun käytännössä oltiin melkein koko valveillaolo shoppailemassa, niin en ehtinyt ajattelemaan suklaata, ainoot herkut päivälle oli yks Arnoldsin donitsi ja iso pyörremyrsky SpiceIcesta.. Oli kyllä kivaa shopata ja tänikäisen pienen kanssa vielä kovin helppoa, kun se lähinnä nukkui, kun sai turvakaukalossaan hengata ja kokoajan liikuttiin - vaikka toki se välillä myös killitteli, mutta ihan nätisti hiljaa.

Raskauskiloja mulla ei onneks jäänyt jäljelle ollenkaan, ne jäi kaikki synnärille. Mä järkytyin todenteolla sieltä päästyä, kun näin jalkani, kun ne on nyt ihan rimpulat - kaikki töissä ja harrastuksissa saadut lihakset oli kaikonneet. Tai sitten ne oli kaikonnu viimostaan siinä vaiheessa, kun jouduin vielä synnärin päälle makaan viikon kuumeessa rintatulehduksessani. Vatsaa täytyis yrittää treenata, kun siinä on vielä tollanen löysä nahka, mutta kyllä niitä lihaksia sieltä alta silti vielä hieman löytyy. Mä vain olen tolkuttoman huono treenaamaan mitään lihaskuntoa, kun se homma on aina hoitunut työssä ja ratsastaessa. Toisaalta, jos nyt ees vähän auttais tää pari kertaa viikossa tapahtuva ratsastaminen.

Syömisestä ja juomisesta. En usko, että harrastan syömistä yhtään sen enempää, kuin ilman muksuakaan harrastaisin ja ruoka on samanlaista kuin ennenkin - perusravitsevaa kotiruokaa ja vähän vihanneksia. Plus se suklaa. Juomisesta taas, hmm, juon vajaan litran teetä päivässä ja sen lisäksi ruuan kanssa lasillisen maitoa, maitoa tulee hörpättyä myös pari siemausta yleensä yösyöttöjen päälle.

Viimeyö oli kamala - ei sen takia, että neiti olis valvonu yhtään normaalia enempää (se nyt ei pahemmin öisin muutenkaan valvo, kun tuntuu, että syödessäkin se on vielä puoliunessa), vaan sen takia, että ensin mä näin painajaista, että tuo tukehtui tutteihin, joita sillä oli siinä unessa suu täynnä ja kun yritin saada miestä hereille auttamaan, ei multa tullut yhtään ääntä ja tökkimisen jälkeen se vain pällisteli, että mitä mä viiton lattialla Pinden vieressä. Sitten kun siitä havahduin, rohisi neiti hieman, kun on ollut välillä vähän räkää nenussa ja sitten kun rohina lakkas, erehty mieskin pelästyyn, et hengittääkö se enää ja meikäläinen lamaantui täysin paikoilleen ja rupesin vain vollottamaan kykenemättä tarkistamaan pikkuneidin tilaa. Sitten mies pahoittelikin sanojaan ja reaktiotaan, kun oli käynyt katsomassa, että ihan hyvinhän tuo hengitteli. Kun sitten taas vihdoin nukahdin, näin eri painajaista, joka päättyi siihen, että Pinja tippui mun sylistä päälleen lattialle ja lähdin hulluna huutaen ja parkuen sen kanssa juoksemaan väkijoukkoon ja etsimään lääkäriä. Kun aamulla sitten heräsin, mulla oli sellanen fiilis, kun olisin oikeasti pientä satuttanut ja teki vain mieli heijata sitä sylissä - lopulta päädyin sitten sen kanssa vielä torkkumaan pariksi tunniksi mein sänkyyn.

Ai niin, sitä mun on pitänyt kysellä, että kuinka moni teistä käyttää kestovaippoja? Joko täysin tai osittain? Entä onko jotain kantoliinoja/-reppuja käytössä? Meillä kestovaippoja käytettiin alkuun päivisin, yöt ja vierailut mummolassa meni kertiksillä, mut nyt on siirrytty siihen, että täyskestoillaan, tosin mummolaan hoitoon viedessä (eli kun mä meen ratsastaan ja mies metsälle samaan aikaan) pakataan mukaan myös kertiksiä, niin voivat siellä itse päättää, mitä tuolle laittavat päälle, jos kestot tuntuvat hankalilta. Pääasiassa itse laittelen harsoilla, mies käyttää imsen sisävaippoja ja harsoja tasapuolisesti vaippoja vaihtaessaan. Kantojutuista olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, joskin tuo eilen ostettu sitteri on vähän helpottanut jo nyt kotitöiden tekemistä myös silloin, kun neiti killittää hereillä. (plus että tuhmana istuin koneelle ja kiikuttelin sitteriä toivoen, että neiti nukahtaisi, ja niinhän se lopulta nukahti tuohon)

Tädiltä tuli ennen puoltapäivää viesti tuosta Sellon ammuskelusta. Täytyy todeta, et serkku on kyl ihme selviytyjä, kun se oli sillon 2001 WTC-turman päivänä käynyt ko. rakennuksissa ja tänään sen oli ollut tarkotus avokkinsa kanssa viedä heidän ½-vuotias neiti hoitoon mein tädille ja lähteä Selloon shoppaamaan - mut sit se oli joutunutkin lähteen töihin. Noi ampumajutut on kyl ikäviä, tällä kertaa itselle tuli jopa tippa linssiin, johtunee hormoneista.. ja ketuttaa, kun noiden kautta ihmiset rupee aina syytteleen metsästäjiä ja vaatimaan ihme rajoituksia, jotka oikeasti vaikuttaisivat vain lähinnä rehellisen suomalaisen metsämiehen harrastamista.

T. Kerppa & Pinja 6vk 2vrk
 
Heippa taas pitkästä aikaa :)

Syöminen Täälläkin melko epäsäännöllisesti tulee syötyä ja juotua. Tuntuu ettei aina ehdi syömään kun nälkä olisi. Ja tietysti näin joulun alla on tullut tuota suklaatakin syötyä ihan tarpeeksi :)

Raskauskiloja Ei ole jäljellä kuin 1-2kg, joten tyytyväinen olen. Vanhat vaatteet menneet päälle jo pitkään.

Annsku
:wave: Minä poltin ennen raskautta. Raskaus ajan olin polttamatta. Nyt vauvan syntymän jälkeen olen sortunut muutaman tupakan polttamaan. Joinakin iltoina olen yhden polttanut vauvan nukahdettua yöunille. Jos vauva on sattunut heräämään pian sen jälkeen kun olen polttanut niin olen antanut pakkasesta maitoa. Tupakoinnin jälkeenhän suositellaan 2½ h taukoa imetyksessä. Luulen että tänäänkin tulee sorruttua tuohon paheeseen :ashamed:

Tyttö ollut nyt muutaman päivän kovin itkuinen ja pissa haisee todella pistävältä. Pissanäytteen vein eilen labraan mutta tulokset saa vasta pyhien jälkeen. Toivottavasti ei olisi pissatulehdusta :(

Nyt syöttelemään vauvaa...

Hyvää uutta-vuotta kaikille!

Nennii ja tyttönen 7vko5vrk
 
moikka moi. tyttö sylissä tässä kirjoittelen, pahoittelen jo etukäteen kirjvirheistä :D

syöminen ja juominen oon yrittäny säännöllisesti syödä jotain, vettä oon tankannu paljon. suklaata en voi syödä kun tytölle tulee siitä ilmavaivat. ihan hyvä vaan, raskauskiloja jäi varmaan se 10kg karistettavaksi. tammikuussa alan käymään 1krt/vko salilla, jospa lähtisi nuo läskit hiivattiin |O

tupakoinnista poltin ennen raskautta ja nyt oon polttanu välillä, pitää vaan sitä taukoa sitten ettei heti imetä. ajattelin kyllä heittää koko touhun nyt pois (uudenvuodenlupaus) ;) imetystukilistan sivuilta luin että jos polttaa alle 10 päivässä niin imtyksen edut on isommat kuin tupakoinnin haitat :eek: ja musta toi 10 on ihan mieletön määrä, sehän tarkoittaa et ois melkein joka tunti tupakalla... et parempi kun ei polta ollenkaan.

rintareppu ollu testauksessa nyt pari kertaa, tyttö jopa nukahti siihen. =) aletaan käyttää sitä enempi sitten kun päätä ei tarvitse enää kannstella.

jaahans, vauva nukahti syliin, koitanpas siirtää omaan sänkyyn jatkamaan unia :wave:
 
Jennyli, Mulla alko ton esikon jälkeen n. 2kk synnytyksen jälkeen menkat. Ei se imetys kaikilla niitä poissa pidä... Mutta ainakaan mulla ei ollu vaikutusta imetykseen:) Mutta myöskin ne minipillerit voi aiheuttaa Välillä vuotoja.

Mutta nyt en kerkee enempää...

Joten hyvää uutta vuotta kaikille!
 
kuulumiset luettu, täällä valvottuja öitä takana useampia, meillä tuntuu rytmi olevan kääntyneen ihan päälaelleen, myöhäisillasta nukkuu jokusen tunnin ja sitten heräilee pirteänä, sitten valvotaan 02, ja viimeaikoina jopa 3.30, kunnes pääsee nukkumaan, siitä 4 tunnin pätkä, ja loppuaika torkkumista... aika vähille siis omat unet jää.

suklaata ei tule syötyä sen enempää kuin muutenkaan,muutenkin syöminen aika heikossa,kun ei nälätä, juotua kyllä tulee, kaakaota tulee juotua paljon.

meillä myös sylikissa, joka protestoi heti, kun sylistä siirtää sänkyyn. sitterissä viihtyy jokusen hetken, lattialla en ole vielä pitänyt.

Hyvää uutta vuotta :heart:

Kuiskaten ja pikkumies 1kk3pvä
 
Suklaata täälläkin syödään! Sitä tuli joululahjaksi mieletön määrä, joten ei voi olla syömättä. :p

Yritän syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä aamu- ja iltapalan lisäksi, mutta viime päivinä ollaan nukuttu niin myöhään, että on jäänyt lounas syömättä. Juoda pitäisi paljon enemmän kuin mitä nyt tulee juotua, tän hetkisestä määrästä ei ole kyllä hajuakaan.

Tyttö sai myös maanantaina rota-rokotteen ja seuraavana yönä puklasi maitoa paljon pihalle. Olisiko johtunut tuosta rokotteesta tai sitten oli saanut masuvaiva -tartunnan sunnuntain kyläreissulla. Rokotteen tai sitten suklaan syöntini piikkiin pistän pikkuiset masuvaivat, joita tytöllä näyttää taas tällä viikolla olevan. Googlettamalla löysin tietoa rota-rokotteen haittavaikutuksista: ärtyneisyyttä, ruokahaluttomuutta, ilmavaivoja ja löysiä ulosteita tai ripulia voi ilmaantua.

Oikein ihanaa Uutta Vuotta 2010 karhunpennuille perheineen!

Esikko ja Vieno
 
Piti vielä tuohon menkka-asiaan kommentoida, että mullahan jälkitarkastuksen lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että mulla oli jo ekat menkat viikko jälkivuodon päättymisen jälkeen. Imetän joka syötöllä, mutta sen lisäksi annetaan myös korviketta. Nyt tässä sitten odotellaan taas seuraavia menkkoja, olisi saanut kyllä pysyä pidempään poissa... :(
 
Rota-rokotteeseen tulin kommentoimaan, että meilläkin B:llä haisi kakka ihan kamalalle jokusen päivän rokotteen jälkeen, myös tehosteen. Mulla on kai jossain tuolla tallessa sen rokotteen seloste, jonka sain terveydenhoitajalta, mutten jaksa sitä tähän hätään kaivaa. Terkkari taisi myös varoitella masuvaivoista.

Tupakasta olen onnistunut pysyttelemään erossa poikien synnyttyä, vaikka joskus (varsinkin poikien sairaalassaoloaikana) onkin ihan kamalasti mieli tehnyt. Tunnen itseni sen verran hyvin, että jos yhden poltan, se ei siihen jää. Siispä yritän pysytellä kokonaan ilman, kun olen näinkin kauan pärjännyt.

Meillä pojat täällä vaan naureskelee. Tai yleisimmin tilanne on se, että kun toinen itkee, toinen alkaa nauraa. Että sellaista veljesrakkautta täällä on ilmassa. :D Molemmat on myös alkaneet juttelemaan kovasti ja kovasti seuraillaan katseella. Tämän myötä on myös ylimääräinen huuto loppunut.

Tämäkin mamma aikoo illalla ottaa pari lonkeroa ja puoliltaöin korkataan isännän kanssa pullo kuohuvaa ja ammutaan parit raketit. (Siis mikäli pojat on tyytyväisenä nukkumassa silloin...)


Ihania vuoden viimeisiä hetkiä ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle!
 
Yritän minäkin nyt ryhdistäytyä tän kiejoittelun suhteen, ei vaan oikein meinaa saada aikaseksi kun tyttö melki kokajan sylissä ja silln kun hetki omaa aikaa ei viitsisi sitä koneella istuskella.

Niin sitä tuli sitten Joulut vietettyä, kierrettiin perinteiseen tapaa paikasta toiseen, no eipä tarvinutnkotin joulua laittaa tai ruokia ostaa. Ja voi un nautin kaikista herkuista, kun taas vihdoin pystyy syömään nrmaalisti eikä tarvi pelätä koska tulee ylös :) Aatto oltiin porukoilla, joulupäivänä anopilla ja tapanina apella ja sit sunnuntaina olikin jo vuorossa kummitytön synttäri kemut. Pikkuinen sai muutaman lahjuksen, itse ei ostettu mitään ja olin kieltänyt muitakaan ostelemasta. Kun ei tuo kuitenkaan niistä vielä mitään perusta. Vaatteita tuli jonkin verran ja rahaa hieman myös.

Syömisestä ja juomisesta syöminen jää välillä melk heikolle, tuntuu vaa et ei oo aikaa laitella ruokaa,kun toi yks kokoajan sylissä. Juoda oo kyl yrittäny, mut tuskin sitäkääntarpeeksi. Maitoo tulee jonkin verran mut Nannia syödään lisäksi. Masu vaivaa on jonkin verran, toisena päivänä enemmän toisena vähemmän.

Kiloista mullahan ei tullut yhtään ylimääräistä kiloa odotusaikana vaan paino oli matalammillaan -20kg synnytyksen jälkeen oli -18 kg ja nyt on pudonnut vielä 5kg lissää, toivottavasti pysyvätkin poissa :) Täytyy kyllä myöntää että on tullut mässäiltyä PALJON, mutta johan siitä edellisestä mässäilystä vierähtikin kuukausi jos toinen :p

Ihania nimiä ootte kaikki antaneet, meillä edelleen lopullinen päätös nimen suhteen tekemättä, no onhan tässä vielä reilu viikko aikaa arpoa. Kaksi vaihtoehtoa siis olemassa, mut jotenkin vaan niin kovin vaikea päättää :whistle:

Kyllä on tämänkin äipän sydän sulaa vahaa kun tytön hymyjä katselee, kovasti myös juttua tulee :heart: :heart:

Kyselin tossa jo aikasemmin repuista/liinoista.. edelleen olisin kiinnostunut kokemuksia kuulemaan, millainen olisi hyvä ym. Helpottasi ehkä vähän päivittäisiä rutiineja, jos tytön siinä saisi viihtymään, kun ei tosiaan suostu muualla nukkumaan päivisin. Yöt onneksi nukkuu omassa sängyssä, välillä posottaa 6-7h yhtäkyytiä ja välillä taas herään kolmen tunnin välein syömään. Parvekkeella ukuttamista on kovasti harjoiteltu, mut ei malta siellä paljon tuntia kauempaa nukkua ja muutenkin päivisin nukkuu vin pikku tirsoja. Ja niitäkin harvoin.

Nyt kuitenkin kutsu taas käy joten täytyy rientää..



Hyvää ja rauhallista vuoden vaihdetta kaikille marrasmamoille vauveleineen ja kaikea hyvää tulevalle vuodelle 2010!!
 
Huh,just tultiin tuolta ruuhkan keskeltä kaupasta!!

Minäkin ostin pari sidukkaa ja meinaan kyllä niiden kera vähän rentoutua :p
Tupakasta oli kyselyä...minä poltin ennen raskautta! Välillähän tuo mielessä käy mutta hyvin olen pystynyt olla ilman vaikka mies polttaa kun mikäkin!
Sortuminen voi tapahtua siinä vaiheessa kun lähden viihteelle...jolloin toivoisin että pahe jäisi vain sellaiseksi viihdeiloksi!

Noista syömisistä...mä syön aina kun nälkä vaivaa :whistle: Yksi lämmin ruoka ja aamu-iltapalat ja napostelua siinä välissä ;) Jos ei oo aamulla nälkä en syö...syön sitten kun on! Mutta nälkä kyllä vaivaa useammin kuin normaalisti ja oon imetyksen takia sitten yrittänykki syödä! Juotavaa menee ihan älyttömiä, neljäkin litraa päivässä :whistle:
Mielestäni syön ihan terveellisesti mutta tuo yltiöpäinen suklaan syöminen tekee vissiin sitten sen että kilot on ja pysyy! :kieh:
Niin se on jälleen kerran tehtävä karkkipäivälupaus...joka menee aina mönkään! :whistle:

Oliver on ollut tänään hirmu vaisu,ruokahaluton ja rupsut haisee tosi pahalle! :/ Näin meillä siis Rota-rokotteen jälkeen... :/
 
täytyykin heti tuulettaa, ett meil nukuttiin äsken 3 tunnin päikkärit kumpikin syvää unta, puin pojan vanuhaalariin ennen imetystä, ja siihen kun nukahti, nostin pinnikseen, ja jatkoi tyytyväisenä unia haalarin lämmössä :heart: kaipaa näemmä sen haalarin nukkuakseen... sama, kun ollaan ulos lähdös, ja puen pienen ulkoilua varten, nukahtaa jo pukemisvaiheessa :D

kyllä taas jaksaa valvoakin, kun sai vähän univajetta paikattua :saint:
 
Milli82, kyselit liinoista. Meillä Hug a Bub päivittäisessä käytössä sekä itkuisuuteen että syliriippuvuuteen. Toimii miehelläkin jolla ei ole tissiä aseenaan. Nytkin mennään rallia ympäri kämppää neiti huggiksessa... Mut onpa ees jollain konstilla hiljaa. Ei siis ainakaan vielä oo mun maidoton dieetti auttanut.
 
kerppa meillä kestoillaan pääasiassa. öisin käytän kertsejä, kun kestot ei yöllä oikeen meidän paljon pissaavalla pojalla toimi...Nyt käytetään sisävaippa+kuori yhdistelmää. Siirryn käyttään sit taskuvaippoja, kun ei ole enää pelkkää maito kakkaa.... Tai niin ainakin edellisen kohdalla tein.

tupakkaa en oo säännöllisesti polttanu yli 5 vuoteen. lopetin kun aloin odottaan esikoista. sen jälkeen se pahe on jääny juopottelu iltoihin. ja hyvin on pysynytkin vaan semmosena..Ei muulloin edes tee mieli.
 
hyvää uutta vuotta 2010 :flower: ajatelkaa, meidän pikkuset syntyi viime vuonna :D

täällä ei nukuta vaan itkut jatkuu, tosin joinakin päivinä menee ihan hyvin ilman kitinää mut aina iltaisin huudetaan raivokasta huutoa monta tuntia, välillä koko yö :'( eikä selvää syytä ole.. nyt saattaa poika olla allerginen tolle almiron peptille, ihottumat palas nimittäin naamaan ja itkuisuus lisääntynyt. miten muut joilla ei ole sopinut almiron pepti, mitä oireita se on teidän lapsille tehnyt? mä rupeen suorastaan jo masentumaan ku ei tiedetä mikä poikaa vaivaa tai mille se on allerginen ja kun ei ite saa nukuttua nii ihan oikeesti alan olla aika loppu. ja miehestä ei hirveesti ole apua, edes nyt kun sillä on lomaa nii ei viitti valvoa vauvan kans edes yhtä yötä et mä saisin nukuttua, vituttaa ihan ku nytki tossa krapulassa nukkuu ku jollakulla väsyttäis ihan oikeesti!! :| #¤%&=!!!!!!!!!!!!

huomenna ois mun kaverin vauvan ristiäiset ja musta tulee kummitäti, ja minä matti myöhänen käyn ostamassa sille ristiäislahjanki vasta huomenna aamulla, noloa ku ei oo aiemmin muka kerenny :ashamed: toivottavasti sais kaiverruksen lahjaan heti...

kivaaa meillä oli täällä jonki aika sit melkonen riita miehen kanssa ku vaan mainitsin hälle et olen tosi väsynyt ja ei jaksais viikon päästä ristiäisiäkään pitää mutta pakkohan se on, nii rupes mua haukkumaan kaikin tavoin ja "itehän sä halusit ton lapsen, luulitko sä että sen hoitaminen on helppoa" jne. ja tosi rumia juttuja sanoi mulle nii mäki sitte aikuisena sanoin etten halua hänen penskojaan mun pojan ristiäisiin ku eivät osaa käyttäytyä kuitenkaan. voivoi kun osais pitää turpansa kiinni itekki joskus... :ashamed:
harmittaa vaan niin ton pikkusen puolesta, ku sillon ku ruvettiin yrittämään lasta nii mies oli niin innoissaan jne ja nyt antaa jatkuvasti ymmärtää et hän ei olisi halunnut tätä lasta ja sen huomaa, mies viettää kyllä aikaa isompien lastensa kanssa ja puhuu heistä niin ihaillen aina, mut tätä pikkusta vauvaa ei halua oikein sylissäkään pitää ellei ole pakko, siltä ainakin tuntuu....! ja suunnittelee meille kaikenmaailman reissuja jo ensi kesään asti mihin ei vaan tarvi vauvaa ottaa mukaan, nytki haluais että lähetään hiihtolomalla lappiin ja jätetään vauva mun mutsille ku muuten ei voida tehä siellä mitään ku kovat pakkaset, haloo jättäisinkö mä mun pari kuisen vauvan viikoksi hoitoon kellekkään???!!!! voi niitä aivojakin käyttää! 1 päivä tai yö on eri asia ja siitäkin mä saan huonon omantunnon aikaseksi vaikka mun äitillä onki enempi kokemusta lastenhoidosta ku mulla ja tiedän pojan olevan hyvässä hoidossa niin silti omatunto soimaa yhdenkin päivän jälkeen..

ja tupakanpoltosta, mähän olen polttanut monia vuosia ennen raskautta ja raskauden jälkeen poltin vasta yhtenä iltana ku oltiin juhlimassa miehen kans eli että en imettänyt ja nyt sit jouluaattona ku alotettiin toi soijamaito enkä saa imettää nyt näiden kokeilujen ajan ollenkaan niin on tullut poltettua :ashamed: kumpa ei jäis nyt tavaks kun ei edes maistu yhtä hyvälle kun ennen :x

nyt toi poika nukkuu niin mitä mä teen: istun koneella vaikka pitäs itekki yrittää nukkua, mut miten se onki niin vaikeeta päivällä/illalla :eek:

sori, tuli nyt oikein ruikutus valitus viesti mut tiedän että täällä palstalla ymmärretään mua paremmin ku meillä kotona.. jospa nyt menisin tonne sohvalle vajoomaan itsesääliini, moiks!

tupuna ja puhis 6viikkoa ja 4päivää
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tupuna21:
hyvää uutta vuotta 2010 :flower: ajatelkaa, meidän pikkuset syntyi viime vuonna :D

nyt saattaa poika olla allerginen tolle almiron peptille, ihottumat palas nimittäin naamaan ja itkuisuus lisääntynyt. miten muut joilla ei ole sopinut almiron pepti, mitä oireita se on teidän lapsille tehnyt? mä rupeen suorastaan jo masentumaan ku ei tiedetä mikä poikaa vaivaa tai mille se on allerginen ja kun ei ite saa nukuttua nii ihan oikeesti alan olla aika loppu. ja miehestä ei hirveesti ole apua, edes nyt kun sillä on lomaa nii ei viitti valvoa vauvan kans edes yhtä yötä et mä saisin nukuttua, vituttaa ihan ku nytki tossa krapulassa nukkuu ku jollakulla väsyttäis ihan oikeesti!! :| #¤%&=!!!!!!!!!!!!
Almiron peptihän on maitopohjainen joten jos on maitoproteiinille allerginen niin ei sekään silloin käy :/ se on kyllä hellempää kuin tavallinen nan tai tutteli mutta maitopohjainen yhtäkaikki eli samat oireet voivat tulla siitäkin. Kuulostaa kyllä kovasti maitoallergialta jos ihottumatkin palasivat. Kannattaa sitä neocatea sitten kokeilla ja tosiaan allergialääkärin kautta maitoaltistukseen jotta saatte diagnoosin.

Voimia parisuhteen kestämiseen, kuulostaa todella rankalta :(

Mamacita- ja prinsessa huomenna 2kk!
 

Yhteistyössä