Marraskuun 2009 karhunpennut

Sonja R miehen tulevan vaimon polttarit??? :eek: :D

ninni itseasiassa joo, en oo sitä kirjoitellukkaan eli tässä tulee tiivistettynä :D

eli 2.12 illalla katteltiin rauhassa sohvalla makoillen telkkaria ja ukko pelaili pokeria, kun tuntu et housut kastu sillai iha pikkisen, no mie hyppäsin pystyyn ja juoksin vessaan mut ei sieltäsen enempä tullu, tuumailin vaan et olikohan lapsivettä, mikko oli sit sitä mieltä et pissat ne vaa lirahti :D soitin kuitenki äipälle että voiko sitä tulla iha vähä vaa kerralla lapsivettä siis.. no puhelun jälkee takas vessaan ja sittenpä oliki siteessä jo verensekaista limaa, elikkäs tulppa tuli, puhelu synnärille ja käskivät rauhassa lähteä siirtymään.. isäntä kävi hakemassa tukihenkilön meille ja mie niitä siinä vielä käskin syömään ym, supistukset oli tosi lieviä.. sitten about 03.00 synnärille käyrille, paikat sormelle auki, eiku kipulääkettä kankkuun ja unta kupoliin, aamusta heräsin 7 aikoihin kun supparit alko tuntumaan ja siitä asteittain sitte kovenivatkin, suihkua, kauratyynyä kävelyä, ja lopulta noin klo 12 siirryttiin saliin.. ilokaasusta tuli mun paras kaveri ja sitä uskollisesti kiskoinkin, supparit tosi kovia... joskus neljän aikaan tuli lääkäri laittamaan epiduraalin ja se oliki taivas, ei tuntunu mikään missään, pikkuhiljaa alko ponnistuttamaan ja sain luvan aloitella hissukseen tuntemusten mukaan, ponnistusvaihe kesti 30min ja kun tyttö heijas ees-taas tuossa ihan suulla nii jouduttiin leikkaa eppari ja sittenpä ihanainen pikku prinsessa holahtikin kerralla ulos :D paino siis 3300 ja pituus 50cm.. eppariin 3 tikkiä ja sisälle pystysuuntaisesti 8 tikkiä että hyvin repi tullssaan mutta kaikesta selvittiin... synnytys oli helppo ja illalla jo tuntu et voishan tuon uudellee tehdä, ainut mistä jäi traumat oli tikkaus, koski niin perkeleesti ja ei reagoinu lääkäri eikä kätilö kun itkin huutava vauva rinnalla että tunnen jokaisen neulanpiston ja kovaa tunnenki, pelkäsin että koko nyytti tippuu sylistä kun sattui niin paljo.. mutta muuten jees kokemus :D

romaani tuli tästä nyt sitte..

Kiitos säpsäähtelyyn vastanneille, kaipa sit ihan normaalia :)

 
Heippa kaikille!

Me pääsimme vihdosta viimein tänään tutkimuksiin pulauttelun takia ja saatiin kokeiluun Gaviscon niminen närästys lääke, toivotaan että auttaisi!! Saatiin myös ohjeeksi että tyttöä pitäisi pitää koho asennossa väh. tunti syötön jälkeen. Ihana asia on myös, että kuulimme että saimme paikan vauva uinnista joka alkaa helmikuun alussa kun Vilma täyttää 3 kk ja aloitamme myös vauva äiti jumpan samoihin aikoihin =) Muuta ohjelmaa en sitten haalikaan ettei tule liikaa.

SonjaR- kokeilitko itse syöttää pullosta. Joskus olen kuulllut että vauva tekee pullolakon juuri äidille, mutta esim. isältä suostuu ottamaan pullosta?

Ninni89- Jaksamisia sinne!! :hug: Varmasti on välillä rankkaa kun ei ole kenen kanssa arkea jakaa! Vilma siirtyi pari viikkoa sitten nukkumaan pinnasänkyyn. Sänky on kiinni meidän sängyssä, joten en tiedä huomasiko tyttö edes kunnolla siirtoa. Syötöt teen nykyisin yöllä istualteen ja siirrän sitten tytön. Netissä löytyy ainakin näiltä sivuilta tietoa vauvan kehityksestä: http://www.babyidea.fi/vinkkeja/kehitys.html

Anssku- Meillä tyttö on virkeänä hereillä yleensä max kaksi tuntia kerrallaan, välillä saattaa illat mennä lyhyillä unilla torkkuen. Tyttö seurailee monesti sitteristä puuhailuani tai kulkee mukana kantorepussa. Lattilla pyrin myös pitämään tyttöä päivittäin useamman kerran ja silloin ihmetellään leluja tai jumppaillaan. Paljon on myös sylissä ja jutellaan.

Santtu ja Vilma 2 kk +
 
tupunaa kyselen,onko mulla mennyt vaan ohi vai onko ollut kirjoittelemassa sen jälkeen kun normi korvikkeen uudelleen alottivat,että kuinka siinä kävi kun alku meni ihan hyvin vissiin...??
eemelin 2kk neuvola oli eilen,kaikki hyvin,mitat nyt 4960g (3032g) ja pituus 56cm (48cm) 5.2 on korvakontrolli kun se tuledus oli.
 
loveangel tavalliseen korvikkeeseen ku siirryttiin nii eka pvä mene itkien, toka ja kolmas ilman mitään vaivoja ja poika nukku piiitkät yöunet ja oli päivisin tyytyväinen.. nyt valvottu 2 yötä paitsi viime yö meni taas hyvin ja eilinen päivä meni hienosti mut tänään on taas itkeskellyt.. eli ihan sikinsokin menee, välillä hyvin välillä huonosti välillä hyvinhuonosti :/ ens viikolla pitää viedä lääkärille semmonen päiväkirja missä on jokainen päivän kulku merkattu jouluaatosta lähtien, hän sit katsoo mitä tehdään.. eli en tiedä jatkosta yhtään mitään, turhauttavaa :ashamed: se mikä pitää pään pystyssä on 3kk etappi jolloin monella vissiin helpottaa mahavaivat, sitä odotellessa =)

ninni89 ihan varmasti on rankkaa kun joutuu yksinään hoitamaan kaikki asiat eikä voi edes henkisesti tukeutua toiseen kun sitä tarvitsisi. kyllä sitä jokainen kaipaa rinnalleen sit toista.. onko sulla ketään kaveria tai sisko/äiti lähistöllä kelle uskaltaisit vaavin jättää vaikka ihan hetkeksi hoitoon että saisit huokasta. esim kauppareissu yksinään tekee täällä ihmeitä välillä, ehtii miettiä muutakin kun vauvaa =)

santtu toivottavasti auttaa se lääke =)

en muista muuta kommentoida, pää tyhjä..

tupuna ja Edo 8vkoa 2pvää :heart:
 
tervehdys!
VIHDOIN pääsin tänne, kun saatiin uus kone ja netti toimimaan pitkän tauon jälkeen :) Eli minähän olin yksi pitkälle mennyt sinnittelijä (41+3) Minttu neitimme syntyi 2 vuorokauden urakan jälkeen, voin kirjoittaa kertomusta tänne paremmalla ajalla. Lukaisin muutaman sivun taaksepäin, mutta en vielä kommentoi muitten kirjoituksia suuremmin. Meillä Minttu saattaa olla hereillä max.2h virkeänä, silloin touhutaan lattialla matolla lelujen kans, ei kyllä viihtyis millään pitkään lattialla, sitteristä seurailee telkkaria :D ja mun, koirien jne touhuja melko pitkäänkin, omat nyrkit löytyneet ja niitä tykkäis imeskellä pitkiä aikoja, sylitellään myös tooosi paljon.<3 Muuten, antaako kukaan imetyksen lisäksi esim illalla korviketta?? Mä oon alkanu miettii että pitäiskö mun alkaa illalla vähä antaa korviketta, kun tuntuu välillä että riittääkö iltaisin maito.. :/ hankalaa tietää, että onko iltaisin vaan joku iltahuuto vai maidonpuute..?! nyt on sellainen iltahuuto päällänsä, että mamman pitää mennä!
Hanna ja Minttu Aino Ilona 7viikkoa ja 3 päivää :)
 
"Sonja R miehen tulevan vaimon polttarit??? :eek: :D " Samaa ihmettelin hymyillen :D

Mm: meillä on tyttö nukkunut kapaloituna melkein alusta lähtien juurikin viuhtovien käsien takia. Oli tosi levottomia öitä ennen kuin tuota kokeiltiin ja nyt nukkuu parhaimmillaan 9 tuntia =)
 
Pulloa ollaan molemmat miehen kanssa kokeiltu antaa. Mutta ajattelinkin, että kun en olis ollenkaan kotona, niin kuinka sit huolis.
Kävin ostaan semmosen tommee tippee pullon. nyt illalla sitä kokeilinkin. Jonkun aikaa kestäneen huudon jälkeen alkoikin juomaan ja joi 100ml =)
Ehkä se vielä siitä...
 
Moikka!

En oo taas vähään aikaan kirjotellu. On vähän stressiä ku perjantaina ois tentti ja teen myös töitä samalla, onneksi kotona. Tänään mies koulussa niin piti tehdä töitä koneella ku tyttö oli kantorepussa, mut hyvin onnistu :D Teen siis sivutöitä pari päivää kuussa veljen yritykselle.

Turkulaiset: Mäkin voisin tulla sinne Wiklundiin tapamiseen!

Vaavi on nukkunu pääasissa hyvin, viime viikolla oli muutama yö ku huusi pari tuntii keskellä yötä. Nyt ollaan yritetty pitää enemmän hereillä iltasin ja se on toiminu. Pelkällä tissillä mennään edelleen. Vieläki oikeasta rinnasta suihkuaa maitoa ja tyttö ei tykkää siitä yhtään ja pulauttelee paljo. Siks oon aika paljo pumpannu ja antanu sit tuttipullosta. Meillä aventin hidasvirtauksinen tuttipullo Yhtä hyvin kelpaa tytölle sekä pullo että tissi :)

Perjantaina ois mulla ja miehellä merkkipäivä ja mennään varmaa ulos syömään ja hankitaan ekan kerran lapsenvahti. Onneks ei oo vaikeeta löytää lastenvahteja ku mulla on paljo sukulaisia lähistöllä ;)

Itse alan jo olemaan aika hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen. Oon jo alkanu kotona jumppaamaan. Kohta vois varmaan jos salilla käydä. Mut vatsalihaksia ei varmaan kannata vielä tehä? Hankin kotiin kahvakuulaan jolla treenailen. Jälkivuotoa oli vaan 2 viikkoo :eek: Josta 1 viikko vaan kunnollista. Oletin jo et vuoto jatkuis tauon jälkee, mut ei...

Suklaariippuvuus vaivaa täälläkin, mut ei se mitään nii kauan ku paino laskee :D Välillä syön jopa levyn päivässä!

No, nyt pitää mennä lukemaan tenttiin ku tyttö nukkuu!

Magda + tyttö huomenna 7 vko
 
Wuhuuu! Meillä nukuttiin ekaa kertaa koko yö heräämättä!! Tosin eilen ei kyllä koko päivänä nukkunut puolta tuntia pidempiä pätkiä edes vaunuissa ulkona.... :/ Mä oon kans nyt yrittänyt alotella lenkkeilyä..se vaan täällä maalla on kurjaa että joutuu tota maantietä aina kävelemään,näillä keleillä ei paljon vaunuja metsäteillä työnnellä.. :p

Mulla on semmossia kummia vatsakipuja ollu välillä,alavatsaa repii ja vihloo niinkun munasarjojen kohdalta..onneks ens viikolla on jälitarkastus niin voin siellä sit tosta kysellä..Vähän kun menkat alkais mutta on semmosta silloin tällöin tulevaa toi kipu.. :(
Häntäluukin alkaa vihdoin parantumaan,pystyy yleensä jo nousemaan tuoliltakin ihan normaalisti ilman naaman vääntelyä ;)

Kovasti tekis mieli jo ratsastamaan,ehkä sitten kun saan noi ristiäiset hommattua pois alta niin kerkiäis.. :D
 
Meillä on nyt kaksi peräkkäistä yötä pitkiä unia takana (tyttö nukkui putkeen 00.30-7.00 välisen ajan) ja täytyy myöntää, että nautin näistä pitkistä unista! Tyttö on myös oppinut kääntymään kyljeltä toiselle yön aikana ja nukkuu ainakin osan yöstä selällään. Aiemmin tyttö nukkui koko unipätkänsä sillä kyljellä mille hänet oli laittanut nukkumaan. On kyllä ihanaa huomata joka päivä tytön oppineen jotain uutta! :heart:

Tyttö syö edelleen hyvällä ruokahalulla ensin äidin rinnat tyhjiksi, jonka jälkeen maistuu vielä korvike pullosta. Pikkuinen epäilys kyllä mulla on, että jossakin vaiheessa rintojen imeminen loppuu, kun sieltä pullosta saa maitoa niin paljon helpommin. Sitä korviketta on vaan pakko antaa, kun muuten paino ei nouse tarpeeksi.

Onko teillä muilla vähentynyt kakkaaminen? Meidän tytöllä tulee nykyään pissaa vaippa ihan täyteen ja kakkaa vain n. kerran päivässä, kun aiemmin kakkaa tuli monta kertaa päivässä.

Esikko ja Vieno 2,5 kk
 
Esikko77 Meilläki poika kakkaa nykyään kerran päivään, ku ennen tuli viisikin kertaa päivässä. Oletko muuten muistanu tai ehtiny syödä ja juoda itse tarpeeks, sillä sehän on erittäin tärkeää imettämisen kannalta. Mullaki tuntuu että illalla on reput ihan tyhjät, mutta kuitenkin niistä riittävästi maitoa tulee. Tosin poika haluais aina imeä vaikka kuinka vaikka ei enää ole nälkäkään, jos on väsynyt. Sitten vaihdan tutin suuhun ja siihen on tyytyväinen eli en tarjoo ruokaa enää. Hyvin tuo on riittänyt ku sit nukahtaa kiltisti. Yöllä rinnat ovatkin sitten taas jätti-isot ku nukkumavälit ovat nykyään niin pitkiä.

Magda aloitin bdypumpin 5 viikkoa synnytyksestä ja tein lantionnostoja heti alusta alkaen vatsalihaksiks sekä rutistuksia, nyt teen jo lankkua eli staattista pitoa sekä kaikkea muutakin. Lääkärin puolesta se on jo ok! Eli varovasti voi tehdä vatsoja jo aika pian mutta ei mitään vinoja vatsalihaksia heti kärkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Magda aloitin bdypumpin 5 viikkoa synnytyksestä ja tein lantionnostoja heti alusta alkaen vatsalihaksiks sekä rutistuksia, nyt teen jo lankkua eli staattista pitoa sekä kaikkea muutakin. Lääkärin puolesta se on jo ok! Eli varovasti voi tehdä vatsoja jo aika pian mutta ei mitään vinoja vatsalihaksia heti kärkeen.
Mulle tehtiin kunto-ohjelma (käyn Satsilla) puolisentoista viikkoa sitten ja ohjaaja sanoi,että rutistuksia ei kannata vielä tehdä mutta kuitenkin mulla lankku kuuluu ohjelmaan sekä vinot vatsalihakset. Tietty ainahan nuo harjoittelut ja ohjelmat vaihtelee henkilöstä riippuen =)
 
Pitkästä aikaa tulen kirjoittelemaan... Ei ole oikein jaksanut, vaikka lukemassa kyllä käyn useasti-se jotenkin kuuluu rutiineihin tarkistaa mitä muille kuuluu :)

Tänään oli 2kk neuvola ja mitat siellä 6250g ja 61 cm.

Poika nukkuu edelleen öisinkin niitä parin tunnin pätkiä. Nykyään kyllä unille mennessä tulee yleensä 3 tunnin pätkä eli silloin saan itsekin pikkuisen pidemmän unijakson nukuttua....edellyttäen tietysti, että menen itse silloin myös nukkumaan. Yleensä yöunille käydään siinä 21-22.

Masuvaivaa on täällä edelleen, mutta hieman ehkä vähentymään päin. Mä olen jo luovuttanut sen suhteen, että keksisin mistä ne johtuvat, joten nyt vaan odottelen että ne pikkuhiljaa loppuvat kokonaan. Niitä tuntuu tulevan syön itse sitten mitä tahansa. Täysimetyksellä mennään täällä ja maitoa tulee reilusti pakkaseen asti:) Tutti ei edelleenkään lukuisista yrityksistä huolmatta maistu. Tuttejakin on kertynyt jo jos jonkinlaisia :D

Nyt täytyy syödä jotain ku siihen tarjoutui kerrankin tilaisuus:)
Halit kaikille sen tarpeessa oleville :hug:

Milliz + Taavi reilut 2kk
 
Schnappy, kieltämättä välillä tuo ruoka- ja juomapuoli jää vähemmälle, kun aina muka ei kerkeisi ruokaa syömään. Tavoitteena on kyllä syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä.

Ja selvennyksenä vielä, että meillähän on ollut tuo korvike lisäruokana jo syntymästä asti, kun tyttö syntyi niin pikkuisena. Tytön pitää edelleenkin painon suhteen kuroa ikätovereitaan kiinni, niin pieni on edelleenkin.
 
HANNA me ollaan annettu just ennen yöpuulle käymistä unimaidoks iha korviketta, ukkuu mun mielestä sikeämmin kun saa kunnolla ja nospaan itsesä täyteen, muuten täysimetän kyllä, ja maitoki riittäs mutta typy tahtoo nukahtaa ennen ku tulee täyteen kunnolla eikä jaksa imeä vaikka herättelis niin tuolla kikalla saa pidennettyä ne unet :)

mimona herttinen, 9h??? ooooi, tahtoo kans :) mie kyllä kokeilin sitäki mutta en ehkä oo saanu tarpeeks tiukaa kapaloa kun tunnin päästä jo ähke alkaa ja neitonen on sen löysyttäny jo sillai et mytyäminen käy entisee malliin :)

thelma tervetuloa, meillä on välillä pari kertaa tullu vihreetä kakkaa mutta terkkari sanoi että on normaalia, voi kuulema tulla kaiken väristä :D


Neuvolassa käytiin tänään kun ikää 6vkoa ja paino oli 4570g ja pituus 55cm :) kasvanu jo kovin toinen, muutenkin kaikki mallikkaasti, naama kukkii eli puhdistautuu ja mitähä muuta... jäntevä ja herkkä tyttö kuulema :) :heart: rota rokotteen saa sitten suraavan kerran..

Hui ylihuomenna oliski sitten ristiäiset ja miulla ei oo mitää vaatetta :O kai pitäs lähtee ostoksille, oon kyllä jo pariki mekkoa ostanu mutta ei ne oikei oo sopivia kuitenkaa, toinen liian avonainen ja toinen muute vaa ei hyvä.. samana päivänä sit ukon synttärit ja pitäis hieman viihteelle lähteä, pikkinen mummin ja ukin hellässä huomassa illan :)

Olikohan nyt muuta... ai juu ninnille kovasti haleja ja jaksamisia sinne, ei se miullakkaa kaukana ollu tuo tilanne mutta onnkesi löydettiin toisemme uudelleen nyt vaan kun miettiny että jos olisinki ollu yksin ni en tiedä kuinka olis selvnny.. muistat että turhautumisiakin saa tulla, niistä täytyy vaan puhua, paras äiti olet pienellesi :heart:

nyt touhuamaan

mm ja tirppa 6vko
 
Heipsan kaikille!

Kuulumiset luettu ja kuitattu :)

Meillä arki rullaa mukavasti. Poika on edelleen kiltti ja helppo. Eilen illalla tuli tosin ensimmäinen huutomarton jota kesti 3 tuntia! :eek: Oli aika outoo kun poika on muuten itkeskellyt niin vähän. luulen sen johtuneen siitä etttä hän oli aivan yliväsynyt kun oli illalla niin kauan herellä ja nukku monen tunnin aikana vain ihan pienen pätkän. illalla sitten huusi ja MIKÄÄN ei auttanu. Kun kaikki keinot oli koitettu käärin pojan sitten "pakettiin" omaan peittoonsa ja laitoin sellasena vaunuihin eteiseen ja keikutin vaunuja tovin niin johan poika nukahti! :) Nostin sitten peittoineen omaan sänkyyn ja sinne jäi, syömään heräs ekan kerran vasta viideltä (nukahti yhentoista aikaan).

Kakkaamisesta kuinka usein teijän vauvat kakkaa? Meidän poju kakkas alkuviikoina monesti (3-4 kertaa) päivässä. Nyt jo noin kolmen viikon ajan vauva on kakannu tosi harvakseltaan, ehkä keskimäärin kaks kertaa viikossa. Tosin sit tuleekin aina kunnon satsit :LOL: Ilmavaivoja tuntuu olevan, pierut haisee ihan hirveelle mutta tulee kyllä siis ulos eli ei oo mahaansa itkeskellykkään :whistle:

Tässä vielä meidän pojun mitat 2kk neuvolassa. Suluissa syntymämitat:
4920g (3230g) ja 58cm (!) (48,5 cm) En kyl tiedä että pitääks toi pituus paikkansa, aika paljon poika kasvanu kyl sit pituutta syntymästä...

Ja rintamaidolla mennään edelleen. Korviketta saanu kaks kertaa kun isäntä on hoitanut poikaa kun oon ollu omissa harrastuksissa. Poika osaa pullosta hyvin imee ja tutteli on sopinu hälle hyvin eli sit joskus kun siirrytään korvikkeisiin niin tutteli on meille varmaan hyvä merkki...

Tulipahan mieleen että parin kuukauden päästä tulee VUOSI siitä kun tehtiin plussatestit ja nyt kaikilla on omat kääröt :heart: Haikeeta mutta samalla ihanaa ajatella että tässä on sen plussan tulos :heart:

Ihanaa talvipäivän jatkoa kaikille karhunpentujen äideille :)
 
Heippa kaikille!

Liityn joukkoon tässä vaiheessa, esikoispoika syntyi päivää ennen laskettua aikaa, 4.11. Kätilöopistolla, 4085gr ja 53cm. Odotusajan lopulla kävin lukemassa keskustelujanne mutta vasta nyt saan aikaan kirjoitella itse.

Poika oli nyt 2kk neuvolassa 6140gr ja 59 cm, hyvin on kasvanut ja ruokahalu tuntuu kasvavan vaan viikkojen myötä. Meillä mennään osittaisimetyksellä koska omat varastot ei riitä kuin pariin ruokailuun päivässä. Tästä on kirvonnut on jos jonkinlaisia keskusteluja erityisesti anoppini kanssa, jolle annan kohta porttikiellon :D

Polde & poika 2kk + reilu viikko =)
 
Thelma tervetuloa mukaan!
Meilläkin on ollut ajoittain vihertävää kakkaa, joka johtunee korvikkeesta tai sitten vauvan masussa olleesta ilmasta. Olen nimittäin pannut merkille, että vähään aikaan ei ole tullut vihertävää kakkaa ja viime aikoina tyttö on kovasti piereskellyt eli ilma on ilmeisesti poistunut masusta näiden paukkujen mukana.

Esikko ja Vieno
 
Pikaisesti merkkailen luetuksi. Ja tervetuloa uusille!! =)

Täällä ei ole ainakaan vielä lääke auttanut pulautteluihin mutta ilmeisesti saattaa kestää viikonkin ennenkuin näkee onko sopiva lääke.

Kakkakyselyyn- Meillä tyttö kakkaa vain noin viikon välein, kymmenen päivää ollut pisin väli mikä on kuulemma vielä normaalia.
 

Yhteistyössä