Marraskuun 2009 karhunpennut

sandy ja muut meillä kans nyt menossa, en huoli pulloa kausi.. iha yhtä-äkkiä alko ja toivotaan että loppuu pian..

suurtapaaminen tuossa jo fb:hen laitoinki että en vielä oo varma pääsenkö mutta jos pääsen nii onko täältä savon tai pohjois-karjalan seudulta muita, vois kimppa-kyytiä järjestää edes loppumatkaks, eli mikkelistä huudellaan :)

Kitinä päivä ollu tänään :/ ei pahasti mutta vaan sylissä on hyvä.. nytki toinen nukkuu pää kaulaa vasten iha reporankana, sänkyyn kun laskee niin huuto alkaa, voi toista, suloinen on :heart:

mm ja venla 7vko
 
Huh, monella näyttää olevan "ei pullolle" kausi menossa! Täällä olis suunnitelmissa nukkua ensi yönä hyvin niin että mies hoitaa syötöt ja la olis tarkotus mennä kampaajalle. Saa nähdä kuinka meidän käy.. :eek:

amky- Meillä on täysimetys ja välit vaihtelee paljon tunnista neljään tuntiin. Nyt on ollut tosin parin viikon ajan päivisin niin että saa imettää väh. kahden tunnin välein ja yöllä herätään syömään noin kolmen tunnin välein. Tyttö viihtyy rinnalla kerrallaan noin 5-10 minuuttia. Jos vauva on tyytyväinen eikä itkeskele niin varmasti kaikki on hyvin! =)

PlanBaby- Pulauttelua on jatkuvasti. Olen kyllä huomannut saman että saattaa entisestään lisääntyä jos maha ei ole toiminut pitkään aikaan. Lääkäri mainitsi myös asiasta ja sanoi että jos suoli on täynnä niin painaa mahalaukkua ja pulautukset tulee helpommin.

Suurtapaamiseen en harmi kyllä taida päästä, ajankohta ei oikein sovi :( Harmi kun aika paljon käyn Treellä kun olen sieltä kotoisin ja sukulaiset asuvat siellä.

Ainii, menkat ei ole täällä vielä alkaneet..

Minä innostuin niin äiti vauva jumpasta että jumppailin tänään kotona itsekseni ja Vilma köllötteli oikein tyytyväisenä lattialla ja hymyili seuraten minun minun heilumistani =) Tänään kokeilen että nukutan Vilmaa kaksi kolmen tunnin pätkää kuistilla. Aikaisemmin on nukkunut päivittäin ulkona tai kuistilla kolme-neljä tuntia ja loppuillan pilkkinyt ja ollut väsy mutta ei ole saanut kunnolla unen päästä kiinni.. Katsotaan kuin käy, nyt on nukkumassa toista kolmen tunnin pätkää..

Santtu ja Vilma 2 kk+
 
Nyt tulee omanapaista tekstiä, pahoittelut etukäteen.

Neuvolakuulumisia (suluissa syntymämitat):
ikä 3 kk
paino 5810 g (2980g)
pituus 62 cm (49cm)
pipo 39,2 cm (32 cm)
rotateqin toinen annos saatiin. Ei ole samanlaista kitinää tullut kuin ekalla kerralla, pientä oli kyllä, sellasta vähän erilaista kuin yleensä. Saatiin myös se yhdistelmärokotepiikki ja sen anto oli kyllä aika tuskasta. Pieni kulta huusi kurkku suorana. Ei ollut kiva katsella. Rauhoittui kyllä syliin ja rinnalle heti. Toiv. ei nouse kuume. Poika on tänään nukkunut tosi paljon ja äsken taas nukahti, joten pahoin pelkään, että tänään tulee eka unipätkä alkamaan vasta puolenyön jälkeen. Onneksi on paljon nauhoituksia digiboxissa! :D
 
Täällä ollaan,aina kun jaksaa. :|
Hyvin voidaan...paitsi mamma.
Masennusta pukkaa ja onneks oon saanu jo apua.
En ymmärrä.
Poika on terve ja kasvaa Nannin voimalla.
Miinus pisteet siitä.
Poika sai itsenäisyyspäivän alla kasteessa nimen Rasmus Matti Joonatan.

Hyvää viikonloppua kaikille. :heart:
 
marihoi79 paljon jaksamista sulle sinne :hug: hyvä, että olet jo hakenut apua masennukseen =) itsekin vaikea-asteisen masennuksen läpikäyneenä tiedän mitä se voi olla :'( onneksi sun poika voi hyvin, on ainakin jotain mistä iloitakin, kun jaksaa =)

täällä on ollu kyllä niin väsyneenä tää mamma tänään, vaikka yölläkin tuli nukuttua. Mä oon hei vieläkin pyjama päällä :ashamed: :D turhaan sitä nyt enää vaihtamaan päivävaatteita :whistle:

ois tosi kiva osallistua tampereen suurtapaamiseen mut täältä helsingistäkin jokusen tunnin ajaa sinne nii ei taida onnistua.. hyvä että uskallan ajaa pakolliset ajot täällä, mulla jääny kammo ajamiseen kun muutama vuosi sitten ajoin rajun kolarin josta ihme ja kumma selvisin..

Täällä menee pojan kanssa yöt tosi hyvin, nukkuu sen 10-12tuntia yhellä heräämisellä =) mut päivät,voih, toi ei suostu olemaan ku max 5min sitterissä ja sit syliiiiin :/ jää kaikki kotityöt tekemättä ja alkaa ahistaa ku on niin sotkuista. enkä voi miestä patistaa siivoamaan ku se tekee jo pitkiä päiviä töissä,käy kaupassa ja laittaa ruoat meidän suurperheelle jne. Olen yrittänyt pitää puuhamatolla, musiikkia soimassa ja vaikka mitä mutta EI. ei suostu edes keittiössä istumaan sitterissä sen aikaa et tyhjentäisin tiskikoneen. voi kumpa se jo kävelis ite :LOL: mut pääasia et yöt alkanu menee hyvin nii jaksaa äippä päivät touhuta sit =)

joo nyt mua kaivataan :wave:

 
se piti vielä kommentoida, että poika oli sitten tosi kiukkunen illalla, ei suostunut edes rinnalla olemaan, missä muuten viihtyy. nukahti onneksi jo varttia vaille puolenyön. tänään ollut hieman aiempia aamupäiviä kiukkuisempi, mutta ei pahasti. vaikea sanoa, johtuiko rotasta vai siitä yhdistelmärokotteesta. paree pysyä kaikki taudit noilla rokotteilla sitten kanssa poissa, kun noin ikäviä ovat pienelle pojalle!
 
mamacitalle kiitos vinkeistä ja muille tsempeistä. Imetysdieetin perusteella pahiksia muitakin kuin maito, ainakin se naudanliha ja luullakseni monta muutakin ainakin tällä hetkellä. Meillä Almiron auttoi selvästi 4 päivää, sitten ilm. herkistyi sillekin. Nyt aloitettu Neocate-kuuri, ja toivon että voisin jatkossa vielä palata imetykseen pienen tauon jälkeen. Allergologille on aika ensi viikolla. Asutaan Turun seudulla joten Tuomela ei oikein mahdollinen.

Nyt pitäisi saada vinkkiä miten paljon pitää päivässä saada pumpattua kun imetys kokonaan tauolla, ettei maidontulo ehdy. Kellään kokemusta?

Marihoille :hug:
 
Tänää oli jälkitarkastus jossa kaikki oli hyvin.Mutta se on kyllä ärsyttävää kun siellä on aina niitä mies opiskelijoita isoine karvasine kourineen sörkkimässä tota alakertaa.Se ketä mutkin tänää tutki niin sattu aikalailla kun tuntu että hän yrittäs koko kättä sinne työntää.

Tänää Juliuskin on kääntyny ekan kerran masulta selälleen.
 
Hellou!! :heart: :wave:

Nyt se sitten tapahtui ja Oliver nukkui ensimmäisen yön heräämättä 22.30-7.00!!! :eek: Pitkäänhän poika onkin jo nukkunut pitkiä unipätkiä 5-7h ensimmäisen pätkänsä! Päivät sitten meneekin niin ja näin, ehkä yhdet pidemmät unet nukkuu...illat sitten pelkillä silmäyksillä.

Täysimetyksellä mennään täälläkin ja oon sitten miettinyt että mitenhän tuo maidon riittävyys kun yöllä ei enää juuri syödä?! Mutta kai se sitten riittää?! :attn: Meillä vaan neuvolassa aina painotetaan että yöimetys pitää maidontuloa yllä ja meillä se on nyt hyvin vähäistä! :/
Päivisin sitten syödäänkin 1h välein mitä hereillä ollaan ja olen myös pumppaillut iltaisin rinnoista sen mitä vielä irtoaa pojan nukahdettua...joskus myös aamulla!
Samalla saan pakkaseen maitoa kun olen kovasti ajatellut lähteä jumpalle edes kerran-kaksi viikossa =)

Masullaan olosta...eipä meilläkään poika siitä oikein välitä, hetki menee mutta pian jo alkaa kitinä! Selällään viihtyy hyvin ja jumppailee pitkiäkin aikoja jumppamatolla =) Kovasti vääntää itseään myös kyljelleen eli kääntymisyritystäkin on!

Menkat mulla alkoi pojan ollessa 2kk vaikka imetän!! Mulla oli ollut sitä ennen varmaan 2vkoa tiputtelua ja sitten kun aloitin minipillerit ehkäisyksi niin alkoi kunnon vuoto ja sitä sitten tulikin ja kunnolla! Melkeinpä enemmän kuin jälkivuotoa! :eek:
Nyt ei olekaan seuraavia näkynyt (kopkop ) vaikka alkoi jo uusi pillerilaattakin!

Suurtapaamiseen ollaan tulossa :wave: Myöhempi ajankohta sopii ja olisi kyllä hienoa jos saatais iso osanotto!! :heart:
Kannattanee tulla kimppakyydeillä jos mahdollista! Eikös pääkaupunkiseudultakin ole useampi?! :attn:

Ensviikolla olis meilläkin 3kk neuvola! :eek: Luulen että Oliver painaa jo reippaasti yli 6kg! Pullukka poika on! :whistle: :heart:
Olen aina luullut että korvikkeella vois tulla pullosempia lapsia (niinkuin meillä kaksoset oli pulleita ja pullolla ) mutta Oliver menee nyt kyllä kaksikon ohi painossaan...vielä kun on lyhyen sorttinen niin makkaraa ja kaksoisleukaa kyllä löytyy! :whistle:
Mutta on niitä paksuja poskia sitten niin kiva pusutella! :heart:

Mä sitä rotaa kans kauhulla oon miettinyt kun meilläkin nuita musuhuutoja nyt ollut! Toisella kovasti ilmavaivoja! Eikä lisähuudot kyllä yhtään houkuttaisi!
Josko nyt vielä tämän kerran katson ja jätän sitten viimeisen väliin jos huonolta näyttää!
Kaksoset meillä ei ole rota-rokotetta saaneetkaan koska silloin se ei ollut vielä rokotusohjelmassa ilmaisena, eikä meillä ole ollut 3.5-vuoden aikana yhtään masutautia (kopkop ).
Rokotetutkimukseen ei lähdetty! Vesirokko-rokotetta ei myöskään oteta...eikös semmonenkin nykyään ole?!

Jahas...aamupalalle kaksikon kanssa! Oliver nukkuu edelleen sen klo. 7 tissuttelun jälkeen!
:eek:
Hassua, silloin kun ei nuku niin ajattelee että nukkuis jo, ja kun nukkuu niin miettii mikäs nyt on vikana! :$ :LOL:

Marihoille ja muillekkin jotka haleja tarvitsee, iiiiso :hug: :heart:
 
täällä edelleenkin nukuttu huonosti,viimeyönä vasta 2.30 "nukkumaan", ja siit eteenpäin kitinää ja rutinaa, tutin laittoa aamuun asti... sitten 9 ylös pirteenä...

meillä tänään lastenkutsut, joten ei oikein päikkäreillekään pääse vauvan kanssa...

mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

kuiskaten ja Lenni 8 vkoa
 
Oi ihanaa, meilläkin tuli uniennätys...tosin kauheen tappelut, itkun ja rutinan jälkeen..Netta kävi unille 23.00 ja heräs vasta tasan 6.00...! Siis 7h! Siitä sit vain nopeesti syötiin ja jatkettiin unia kymmeneen! Kyllä on tää äippä saanu kerrankin nukkua kunnolla!
 
onnittelut täältäkin pitkien unien nukkujille..täälä kans edelleen herätään kahden tunnin välein,välillä (harvoin) kolme tuntia eka pätkä,mutta useasti herää tunninkin välein :ashamed: ehkä meilläkin joskus..edes se neljä tuntia..!!
jaksuja marihoille :hug:
 
Meilläkin nukuttu ennätyksiä. Tai vauvana nukkui paremmin, mutta nyt pitkästä aikaa kolme yötä peräkkäin niin, että ensimmäinen pätkä on yli 5 tuntia ja unille on käyty puolen yön aikaan ilman suurempia huutoja. Ihanaa.

Tulikin mieleen tuota Kuiskaten kirjoitusta lukiessa, kun tutultu kuulosti, että kannattaa muidenkin huonosti nukkuvien vauvoilta tarkistaa suu ettei ole sitä sammasta. Eihän se todennäköistä ole, mutta silti. Iinalla sammas oireili siis tissipulmilla ja kun ei illalla halunnut tissille, oli seurauksena huutoa. Ei tosin pitäisi vielä kehuskella, ensi yö voi hyvinkin olla taas hankala. Varmaan meillä tissilakon kanssa tehdään töitä vielä jatkossakin. Hyvä konsti on imetystuen sivuilta lukemani vinkki vaihtaa aina rintaa jos ei kelpaa. Meillä siis nyt saattaa ruokailu alkaa niin, että ensin tarjoan jompaa kumpaa joka ei kelpaa kuin pari imua ja sitten vaihdan toiseen, jossa sama homma ja sitten palataan ensimmäiseen ja se alkaakin maistua. Joskus ei tarvitse vaihtaa ja joskus taas useammankin kerran. Illaksi olen pumpannut iltapullon, jonka annan "unimaitona". Voi olla, että se käytäntö jää elämään vielä näiden tissilakkopulmien jälkeenkin.

Yksi vaikuttava tekijä nyt yhtäkkiä parantuneisiin öihin voi olla myös unipussissa, jota aloin käyttämään juuri tuon kolme yötä sitten. Sitäkin siis suosittelen.

Suurtapaaminen kiinnostaisi jyväskyläläistäkin (muita ei täältä taida olla??), mutta ollaan lomareissulla tuona ajankohtana.

Emmama + Iina 3kk
 
Täälläkin uni maittaa pojalle hyvin. Viime yönä nukuttiin 9.45-04.45 ja si 6.45 ja klo 8 ylös. Nyt on ollu jo pitkään että Kassu rupee nukkuu 9-10 väliin illalla ja eka syöttö on 5-7 h jälkeen. Ihanaa ku saa nukkua niin pitkään. Tosin mä itse aina herään monta kertaa ja katson kelloa, että eikö vieläkään ole herääny :LOL: eli mulla on vauvan unirytmi.

ärsyttää noi pakkaset ku ei pääse vaunuilee ja sit itse vaan löhöää sisällä ja syö :p
 
Täällä nukuttiin viimeyönä 61/2 tunnin unet putkeen.... eli 01 nukkumaan ja eka herätys vasta 7.30, kyllä oli LUXUSTA =) ,nyt taas jaksaakin ihan erilailla päivän touhut, kun on heti levänneempi olo...

LIDLIN vaipat hyväksitodettu, hinta-laatusuhde on kohdillaan, aion jatkossakin käyttää niitä, kunhan saan liberot ja pirkka-halppikset kulutettua pois...

Kuiskaten ja Lenni 8vkoa 1 pvä
 
Kuiskaten, piti pariin kertaan lukaista tuo unimäärä, kun aluksi tulkitsin sen 61 tunniksi... :LOL:

Onnea kaikille uniennätyksen tehneiden karhunpentujen emoille! Olen itse jo hetken pitkistä unista saanut nauttia ja kyllä se vaan on ihanaa, kun saa edes yhden pitkän tovin itsekin yöllä nukuttua.

Jaksu :hug: vähemmän nukkuvien karhunpentujen emoille!

Schnappy, mulla on välillä sama juttu eli heräilen katsomaan, että vieläkö vauva nukkuu. Tosin viime öinä olen ollut aiheestakin tarkkailemassa pikkuista, sillä tyttö on parina päivänä puklannut reilusti maitoa yskittyään ensin hetken aikaa. Yöt ovat siis menneet itseltäni pikkuisen vähemmillä unilla, kun olen ollut huolissani tytön voinnista. Tyttö on kyllä nukkunut yönsä hyvin ja ilman pulautuksia.

Jaaha kohta alkaa tammikuun viimeinen viikko. Miten tuo aika kuluukin noin sukkelaan? Mukavia sunnuntain jatkoja!

Esikko ja Vieno 2 kk 3 vk
 
Tervehdys!

Meillä viimeinkin päikkärit nousivat parilla tunnilla ja ollaan iloisempia poikia :D Nyt ollaan myös nukutettu päikkäreillä omaan sänkyynsä ja sielläpä nukkuu oikein hyvin :) Kai meidän sängyssä on jokin vikana :B Hassusti kävi tuossa viime yönä kun olin illalla laittanut omaan sänkyynsä ekaksi yöksi, olin kuulemma nostanut yöllä meidän väliin ^^'' Ja en muista ollenkaan koko juttua! Aamulla sitten heräsin ja ihmettelin kun poika oli vieressä onnellisena tissiä vinkumassa :D

Huomenna mummu tulee vaahtimaan kun menen helikobakteeri testeihin :/ On ollut tappo-närästykset ja koetetaan jotain karsia pois, mahdollisista tekiöistä. Mutta vahvasti veikkailen että olisi jonkin sortin vilja-allergia, olen ollut koko viikon viljattomalla kuurilla. On se paha närästys kun ei pysty Onnia hoitaa silloin kun iskee :'(

Mikä se FB:n ryhmä on? ó.Ò

Neiko ja Onni-Kasper 2 reilu ½ kk
 
helou! Ristiäiset vihdoin pidetty ja poika sai nimekseen Otto August Juhani ei taida olla kaimoja vielä täällä meidän pojalla?! August on mun vaarin ja vaarin isän toinen nimi ja Juhani on miehen toinen nimi Ja poika vaan oli niin Oton näköinen ;) Otto oli ihanan rauhallinen koko päivän ja hurmasi kaikki vieraat :heart:

hannanmamma ja Otto 2kk 5pv :heart:
 
Heippa

Täällä ollaan nukuttu viime yönä kanssa paremmin kuin pitkään aikaan. Herätys oli vain kaksi kertaa neljän tunnin välein!! Vaikuttaa kyllä heti vireystilaan ja mielialaan kun saa nukuttua kunnolla!! =)
Viimeksi kirjoittelin tänne päikkäreistä ja yritin josko Vilma olisi nukkunut kahdet kolmen tunnin päikkärit päivässä, mutta neiti oli äidin kanssa eri mieltä asiasta ja heräsi melkein samantien :LOL: Eli täällä mennään yksillä kunnon päikkäreillä ja illalla sitten pilkkimistä.. No eiköhän sitä rytmiä sitten itsekseen tule =)

Pitäis kokeilla myös Lidlin vaippoja, ovat varmaan edullisempiakin kun liberot?

Hauskaa viikkoa kaikille!! =)

Santtu ja Vilma 2 kk +
 

Yhteistyössä