Marraskuun 2009 karhunpennut

Onnittelut kakille uni ennätyksen tehneille!

Hannanmammalleonnittelut onnistuneista ristiäisistä ja Otolle hienosta nimestä :heart:

Neiko laita thorlle yv:tä niin se kutsuu sut FB:n ryhmään!

Milli ja Wilma
 
hei taas mammat!

nyt pääsi vihdoin taas kirjoittelemaan, lucas nukkuu ulkona vaunuissa ja oon saanu koko huushollin siivottua :D on sellainen sylirotta tuo poika kun on hereillä että hommat jää kyllä silloin tekemättä :)

heräsi tuossa kysymys että onko täällä muita jotka jo aloittanut vellien annon? meillä pojan ruoan tarve kasvoi hurjasti viime viikolla, ja jotenki sitten vain tuntu luonnolliselta ruveta antamaan velliä maidon kanssa, näin aluksi yöksi toki vain. oottako te jotka vellillä meette, niin mitenkä lisänneet vellin määrää? meillä laitetaan yöksi joku 1/3 tai vähä enemmän velliä suhteessa maitoon ja 6h unen jälkeen saa yösyötöllä sitten saman verran velliä maitoon sekoitettuna. ja sillä mennään taas 3-4 tuntia vielä. on meinaan äitikin pirteä kun saa nukkua joka yö hyvin :) toki lucalla on ollut syntymästä asti hyvä rytmi, eikä koskaan ole heränny yöllä alle 4h välein. (taitaa olla vain hyvää tuuria.. :D)

mutta suosittelen lämpimästi jämäköitä iltarutiineja, joista muksu tietää että nyt on yö tulossa! meillä on alusta asti ollut tietyt iltarutiinit ja nyt vielä vellit yöksi annettu niin ei ole koskaan ollut ongelmia että olisi päivällä nukuttu liikaa ja yöt sitten kukuttu. :)

ja luca on ruvennut hirveästi naureskelemaan ja hekottelemaan, joten meteliä piisaa päivisin :D muutenkin virkeä poika ja ottaa kontaktia ja vaatii seurustelua pitkin päivää :)

mutta nyt kuulostaa siltä että poika tahtoo sisälle, mukavasti parin tunnen päiväunet tähän väliin :)

haleja ja voimia lyhyillä yöunilla pärjääville, kyllä se siitä alkaa helpottaa kun vauvat kasvaa
:heart:

avokki ja Lucas 2kk
 
Täällä nukkuminen sen kuin paranee :D Tyttö nukkui n. 11-05, heräsi nopeesti syömään ja sit taas nopeesti klo 7 ja herättiin vasta 8.30. Ja nyt tyttö nukkumassa päikkäreitä ekaa kertaa omassa sängyssä! On jo kohta 2 tuntia nukkunu... Vihdoin saa vähän kotitöitä tehtyä ku ei tartte sylissä pitää.

Kestoilijat: Ajattelin kohtaa alkaa huutaa huuto.netistä seuraavan koon vaippoja, ainakin noi imse vimses sisävaipat alkaa olla pieniä. Mikähän ratkaisu ois hyvä seuraavaks? Joku ehdotti taskuvaippoja, niihin sit vaan jotain imuja ja kuivaliina päälle vai? Auttakaa!

Jippii, tänään pääsen pitkästä aikaa latinos-tanssiin! Muutenkin oon yrittäny treenata vähintään 5 kertaa viikossa, näin ne mahalöllöt lähtee :D
 
Velleistä Meillä mennään täysimetyksellä ja yöt nukutaan väh 5 h pätkä alkuun, joten en usko että vielä tarvii velliä antaa. Täysimetyksessähän suositus on vasta 5-6 kk iässä ruveta antaa muuta evästä ja näin aion mennä jos maitoa riittää ja imetysvälit ei mene liian tiheeks. Se on niin helppoa vaan laittaa tissi suuhun, ei tarvii pestää pulloja eikä lämmitellä mitään. Onko muita täysimettäjiä, miten ja milloin te olette ajatelleet noi lisäruuat ja korvikkeet yhdistää imetykseen.

Ihanaa ku pääs viikkoon eka kerran vaunulenkille ja poika nukkui 3 h päikkärit pitkästä aikaa. Reipasta viikkoa kaikille!


 
Schnappy79 täällä mennään täysimetyksellä.. vielä ainakin.. :) meinasin et jos vaan riittää niin sinne puolen vuoden ikään asti.. ehkä vois maistiaisia soseista antaa siin 4kk jälkeen.. :) jotenki näin ajattelin.. mut saas nyt nähdä..

kutsu kävi...
 
schnappy79, täällä kans täysimetys meneillään ja jos vaan jatko menee yhtä mukavasti kuin tähän mennessä, niin tarkoitus olisi jatkaa sinne 6 kk asti tai sitten niin kuin teddybear, mekin saatetaan alkaa antaa maistiaisia eri mauista jo hieman aiemmin. Neuvolatäti sanoi 3 kk neuvolassa, että voisi olla ihan hyvä antaa maistella jotain jo ennen 6 kk. Mutta siis en välttämättä ota mitenkään päivittäiseksi hommaksi ennen 6 kk noita muita ruokia ellei sitten painonkehitys vaadi aloittamaan aiemmin. Olen ajatellut mennä aika pitkälle oman terveydenhoitajan suositusten mukaan, hän kun vaikuttaa musta oikein pätevältä tyypiltä, jolla itseäni huomattavasti enemmän näkemystä asiasta :D
 
heippa! kone ei oo päästänyt kirjautumaan pitkään aikaan, lukemassa vaan tullu käytyä...

schnappy täällä mennään täysimetyksellä, soseita aletaan maistelee 4kk iässä niinkuin tein esikoisenkin kanssa. Vellejä meillä ei oo ikinä syöty (siis esikoisenkaan kanssa) vaan siirrytty suoraan puuroihin silloin 5kk iässä. (olikohan se silloin)

Täälläkään ei huolita tuttipulloa ahkeran yrityksenkään jälkeen. On kokeiltu vaikka minkä merkkistä pulloa, eikä mikään kelpaa, eli ei ole homma pullosta kiinni. Ja pullosta haluaisin vauvan siis syövän että pääsisin itse välillä jonnekin, ensi viikolla aloitan salilla/jumpassa käynnin mutta haaveeksi jää jos tyttö ei pulloa huoli. Syö siis n. 2h välein päivällä eli kauas ei mamma ehdi kun pitää jo kotiin päin hiihtää :LOL:

Äsken kokeilin pulloa, lämmitin hanan alla tuttiosan lämpöiseksi niin alkoi syömään hanakasti mutta vähän aikaa syötyään alkoi hirviä huuto niinkuin aina. :headwall: no, jospa tuo mies pärjäis vauvan kanssa sen aikaa kun salilla käypi. ja jospa tämä ois vaan joku ohimenevä vaihe. =)

ja pitkistä yöunista täällä haaveillaan vaan, nukkuu eka pätkän max 3h :whistle: ja nyt on tullut joku ihme känkkis ettei haluta yhtään nukahtaa omaan sänkyyn, viimekin iltana/yönä kitisi 2h enneku nukahti mun viereen (nukahdin imettäessä)... :ashamed: nostan siis aina sängystä pois syllin/tissille jos itku yltyy koska mies ei saa siinä melussa nukuttua ja pakko saada ukkelin nukuttua kun menee aamuyöllä 4 aikaan töihin.

noh tulipa taas sekavaa sepustusta ja omanapaista sellaista, alkaa vähäiset yöunet vaikuttaa pikkuhiljaa :D

Nunneliini & Jenna 2kk 2vkoa :heart:
 
Vellit olen ajatellut varmaan jättää kokonaan välistä. Täysimetyksellä mennään ja sit alan suoraan syöttään soseita. Noilla muillakin muksuilla on niin tehty.. mut mä oon kyllä alottanu ne soseet jo siinä 3-4 kuisena, kun ruokahalut on kasvanu huimasti. mutta siinä soseitten ohella on saanu vaan rintamaitoa ja varmaan suunnilleen 6kk--> oon alkanu antaan nokkiksesta ruokailun yhteydessä myös korviketta..

onnittelut kaikille, ketkä on saanu nukkua hyvät yö unet! meillä Roope käy nukkuun yleensä 20.00. ekä syönti on 2-5 välillä ja sit nukutaan vielä johkin 7-8. yöt on ollu jo pitkään hyvin nukuttuja.

pullolakkoilusta, mistähän johtuu kun nyt tosi monella on sitä, kuin myös täällä..kuuluuko se jotenkin tähän ikävaiheeseen!?! toivon myös, että olis ohimenevää..

magda mä taisin aikaisemmin suositella niitä taskuvaippoja. meillä on ollu oikeestaan M koon taskut parhaita. Ne on tolla keskimmäisellä ollut käytössä 3kk--> . nyt samat vaipat on Roopella käytössä ja mahtuu myös vielä tolle 1,10kk tytölle. Taskuvaipassa on se uloin kerros kosteuden pitävää pul- kangasta ja sisäpintana on usein joku matariaali, mikä pitää ihon kuivan tuntuisena. erillisiä kuivaliinoja en ole käyttänyt. Sitten takana on aukko, eli se tasku, mihin laitetaan sitten ne imut. Esim. harsopötkö, imuja froteesta, flanellista ym. mitä nyt keksiikään:)
 
Pullolakkoilua ei ole meillä havaittavissa. Tyttö kun on koko ikänsä saanut syötöillä sekä rintaa että pulloa, niin kai hän siihen pulloon on vaan tottunut. Jännä juttu on kyllä se, että päivisin tyttö suorastaan vaatii rintojen tyhjennyksen jälkeen lisää maitoa (eli pulloa), mutta yöllä tai aamuyöstä riittää pelkkä rintamaito. Alkuun annettiin kuitenkin myös yöllä sitä pulloa, mutta jossakin vaiheessa aloin jättämään sitä pois ja nyt sitä ei sitten tarvita. Ei kyllä tekis mielikään lähteä keskellä yötä pulloa lämmittämään, joten hyvä näin.

Harjoitus tekee mestarin eli pullottelureenejä kehiin! Kokeilkaa alkuun sitä, että eka imetätte ja sen jälkeen tarjoatte pullosta lisämaitoa. Jospa tällä tavoin tulisi pullo tutuksi.

Esikko ja Vieno 2 kk 3 vk 1 pv
 
Täälläkään ei huolita pulloa eikä tuttia edelleenkään.

Meillä menee yöt edelleen hyvin.Nukkumaan mennää noin klo 00.00 ja herätään tossa klo 9-10 aikaa aamulla.Yöllä syödään kerran noin tossa 5 aikaan.

Poika on ruvennut nykyään nukkumaan niin että jalat on mun masun päällä ja tissi suussa vaikka ei ois ees nälkä.
 
RotaTeg rokotteesta: onko mulla tullut mitään oireita noin viikon kuluttua antamisesta?? Nla:ssa sanottiin et tulee eniten "läpi" viikon kuluttua. Ja nyt meillä tullu perinteisen yhden kakan sijasta, 4-5 satsia kuraa eilen ja tänään ja viime ma saatiin rokote. Koko kakkaamis-session ajan tulee myös suoraa huutoa. Nyt olen kuumeisesti pohtinu johtuuko siitä vai jostain muusta?? :eek:
 
Kiva kuulla PB kuulumisia =)

Marihoille :hug:

Iltakitinöistä en tiedä, meillä on meinaan kunnon raivarit vikalla pullolla! Luulen, että typy on jo liian väsy, niin pitää sitten kävellä ja syöttää siinä liikkeessä.

Menkat on tullut jo kahdesti, mutta tätähän se on. Ihanuus kesti taas sen raskausajan vaan...

Milli: Luulisin, että rokotteesta johtuu. Kyllä näyttää aika moneen vaikuttaneen :( Muistelen, että meidän tytöllä kakkaa tuli myös useemmin siinä kohtaa ja se haisi aivan järkylle :x

Pienempiä pakkasia ootellaan täälläkin!
Mimona ja tyttö 2,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Velleistä Meillä mennään täysimetyksellä ja yöt nukutaan väh 5 h pätkä alkuun, joten en usko että vielä tarvii velliä antaa. Täysimetyksessähän suositus on vasta 5-6 kk iässä ruveta antaa muuta evästä ja näin aion mennä jos maitoa riittää ja imetysvälit ei mene liian tiheeks. Se on niin helppoa vaan laittaa tissi suuhun, ei tarvii pestää pulloja eikä lämmitellä mitään. Onko muita täysimettäjiä, miten ja milloin te olette ajatelleet noi lisäruuat ja korvikkeet yhdistää imetykseen.

Ihanaa ku pääs viikkoon eka kerran vaunulenkille ja poika nukkui 3 h päikkärit pitkästä aikaa. Reipasta viikkoa kaikille!
Minäkin täysimetän ja tyttö nukkuu yönsä tosi hyvin. Eka unipätkä on sen 5-6h ja siitä seuraavakin pari-kolme tuntia. Viime yönä kävi nukkumaan 22 ja luulen että söi noin klo. 03 ja toisen kerran klo 6-7 välillä joskus.

Soseita on tarkoitus alkaa maistelemaan hissukseen siinä 6kk iässä, tänään juuri mietin että huh,jo kk päästä saisi aloittaa! Tyttö tuntuu niin pieneltä vielä että on ihan hassua :LOL: Mitään kiirettä en aio pitää,koska on niin helppoa vaan imettää. Toki saatetaan huvin vuoksi antaa maistiaista joskus 4kk jälkeen,koska se on niin hupaisan näköistä x) mutta säännöllisessä maistelu/syöttömielessä vasta puolen vuoden iässä. Korvikkeita olisi tarkoitus olla antamatta ollenkaan, siirrytään sitten imetyksestä vuosikkaana suoraan siihen maitoon mitä tulee juomaan (meillä käytetään kauramaitoa).
 
Huomenet... se yksi yö hyvine unineen oli tosiaankin poikkeustapaus, nyt on taas palattu entiseen, viimeyön saldoksi jäi vajaa 4 tuntia unta, eli 1.30-5.30, siitä 2 tuntia valveilla ja 7.30 nukahti uudestaan, ja täällä kun on ollut esillä pullonhylkiminen, meillä tuntus olevan päinvastoin, eli illalla ei suostunutkaan tissuttelemaan enää, vaan nukahti pulloon, ja aamuyöstä herätessä taas rimpuilua tissillä, eikä muu kelvannut kuin pullomaito... sitten vasta "lisämaitona" huoli tissistä, johon nukahti.

Päivällä ollaan kyllä menty pelkällä tissuttelulla, ja sitä saakin antaa usein...

Ihania HYMYJÄ on alkanut tulla ja ne pelastaa päivän, vaikka olisi kuinka väsynyt valvottuihin öihin. :heart:

Kuiskaten ja Lenni 8 vkoa3 pvä
 
mamacita:

Me annettiin eilen puolukkaa ekan kerran, kun pojalla on sammasta. Kyllä oli ilme niin mahtava! Nirpisti nenäänsä ja mutristi huuliaan pieni poika niin ihanan näköisesti. Otti kyllä vielä toisen pienen lusikallisen lientä ihan hyvin. Varmaan tällä tyylillä tosiaan sitten niitä makuja aletaan totutella neljän kuukauden iässä eli silloin tällöin ja pieninä annoksina.

milli:

Meillä on nyt viime torstaista lähtien ollut kiukkua ihan eri tavalla kuin ennen ja oletan sen johtuvan rotan kakkosannoksesta ja/tai yhdistelmärokotteesta. Ärsyttää mokomat rokotteet niin paljon, vaikka periaatteessa pidänkin niitä hyvänä juttuna. Käytännössä vaan sotkevat arkea, tosin varmasti paljon vähemmän kuin ne itse taudit, joita vastaan rokotetaan, joten parempi näin. Edelleen vaan harmittaa pienen raukan puolesta, kun joutuu kärsimään ja itsenikin puolesta, kun joutuu kanniskelemaan iltaisin ja päivisinkin.

Manducan käyttäjät:

Onko ok pitää jo jalkoja manducan ulkopuolella omia kylkiäni vasten? Oli ainoa asento, mihin pojan enää sain, kun on jo 62 cm. Vauvatuen laitoin vielä.

 
mere79: Meil on ollu vauvan jalat manducan ulkopuolella koko ajan, ainakin ohjeissa luki niin ja myös youtubesta katoin videon miten vastasyntynyt siihen laitetaan... Nyt mä oon siirtyny käyttämään kantoliinaa, musta paljon mukavampi selälle. Mies käyttää mielummin manducaa.

Huomenna neuvola ja kyllä jännittää ku tyttö saa sen rota-rokotuksen, toivottavasti ei tuu ihan hirveet oireet siitä.
 
Täällä myös koitetaan mennä imetyksellä. Meillä kun on ollut vähän ja ei niin vähänkään aina epävakaata tämä parisuhde nyt 4kk.tta, niin aina kun jotain tulee (lue mies yllättää epämiellyttävällä tavalla) tuntuu että mulla maito meinaa loppua :/ Välillä koen todella stressaavaksi koko imetyksen ja kerran olenkin jo kaupasta pyytänyt 2 lavaa tuttelia, mutta silti imetän vieläkin. :whistle: Meillä tutteli nimittäin laittaa vauvan masun niin kovalle ettei kakka kulje ja sitten valvotaan öisin 2-3.00 asti ähisten ja puhisten odotellaan kakkaa päivätolkulla. Ei siis huuda, mutta vauvan olo on sietämätön silti :| Olen sitten kitannut ykköstä ja mammateetä ja on auttanut maitomäärään mielestäni.
sammasta on ollut meidän vauvalla ja paraikaa menee oraaliliuoskuuri siihen ja kummasti alkaa helpottaa. Oireina vauvalla oli paksu valkoinen peite kielessä ja työnsi kieltä ulos epänormaalilla tavalla jatkuvasti hereillä ollessaan. Raivosi rinnalla :( Nyt kun kuuri alkaa helpottaa, niin imuote on parantunut myös kummasti, vaikka luulin että se on ollut aina hyvä. :) Ilmeisesti mun toisessa rinnassa olikin sitten myös sammas ilman ulkoisia oireita. Ja ilmeisesti se on ollut siinä jo edelliseltä vauvalta?! :eek: Kun oli niitä rinnan sisäisiä kipuja raskausaikana sekä nyt imetettäessä ja imetyksen jälkeen. Vihloi ihan kauheasti syötön aikana, pumpatessa pumpulla sekä syöttöväleillä. Nyt kun hoidan vauvan suuta, niin olen hoitanut myös omat rintani ja kivut on kadonneet. Lääkäri kyllä ei ollut mun kanssa samaa mieltä asiasta ja passitti ultraan tarkistamaan ettei ole mitään muuta ja ihan hyvähän se silti on tarkistaa. Luinpahan vaan että jopa hamassa menneisyydessä yli kk:n kestävä antibioottikuuri voi tehdä rintaan sammasta, joten kun olen aikanaan syönyt kasvoihin yli kk:n kuurin niin siinäpä voi myös olla syy?
Henkilökohtaisesti mulle ei ole pakkomielle että vauva pitää imettää mahdollisimman pitkään. On meillä ollut noita tuttelivauvojakin tyytyväisiä sellaisia, mutta kun selkeästi minun maidolla tämä vauva voi kaikista parhaiten, niin siksi otan paineet ja koen että tämän on onnistuttava mahdollisimman pitkään :ashamed: Vauva nauttii paljon enemmän imetyksestä kuin pullosta. Saan hymyn ennen syöntiä ja syönnin jälkeen, pulloruokinta tuntuu toimitukselta jonka jälkeen tyttö on ihan ähkyn oloinen vaikka joisi vaan 60-100ml ja tuijottaa vaan toiseen suuntaan koko syönnin ajan :|
Vellejä en aloita näin pienellä, koska ei ole tarvetta. Syötövälit meillä on 3-4 tuntia ja yöllä jopa 6tuntia, joten mun maidolla pärjää hyvin. Ja meillä kun on maitoallergiaan taipuvaisia lapsia sekä muihin ruoka allergioihin oli tuo nelonen, niin varovaisesti tämän vitosen kohdalla mennään myös soseissa. Aloitetaan ne sitten yli 3kk-4kk:n iässä jos on tarvetta.

Tänään on 2kk neuvola jua saadaan uudet mitat :)

Chira Ja Unna 2kk1vko
 
väsyttää.... yöt ruvennu menee ihan pipariksi, heräillään vähän väliä tissille. en edes muista monestiko heräsi kun olin niin sekaisin väsymyksestä. :| olisiko viime viikon torstaina saadulla rota rokotteella vaikutusta???

kuiskaten jaksamishali sullekin ja muille väsyneille... :hug: hymyt ne tosiaan pelastaa päivän.. ja kahvi :D
 
Jennyli kyseli sammaksesta. Anteeksi, kun vasta nyt pääsen vastaamaan. Kädet välillä töitä täynnä :) Joku muu olikin aiheesta jo kirjoittanut. Usein sammas on vain valkoista peitettä, jonka erottaminen "maitokielestä" ei olekaan ihan helppoa. Varmaan voisi kuitenkin todeta ainakin niin, että jos pumpulitikulla pyyhkäisemällä kielestä valkoisuus lähtee niin kyse ei ole sammaksesta. Meillä kielessä oli lopulta jo tummia pisteitä ja se näyttikin siltä, että jotain vikaa on. Hoidellut olen puolukalla ja vishyllä ja helpottavan tuntuu. Minä teen niin, että pumpulitikun kastan puolukkaan tai vishyyn ja sillä sitten sivelen kieltä ja vähän suuta muutenkin. Meilläkin ensimmäinen oire oli tissitemppuilu ja myöhemmin tissistä lähes kieltäytyminen. Toki tässä iässä tissilakkoilua on muutenkin, mutta kannattaa tuo sammaskin huomioida. Meillä muuttui sammaksen hoidon jälkeen yöt täysin. Nyt nukutaan.

Ollaan myös palattu täysi-imetykseen :) Taidan vielä tänään varamaidon varuiksi pumpata, mutta näyttäisi siltä, että tissityspulmat on voiton puolella. Meillä todennäköisesti ensimmäinen "kiinteä"kokeilu on velli. Näin on ollut kahdella ensimmäiselläkin ja koen sen käteväksi. 4kk jälkeen pikkuhiljaa aloitellaan tilanteen mukaan. Varsinaisesti sitten 6kk kohdalla aloitetaan kunnolla. Imetys on niin kätevää, etten halua pitää kiirettä.

Tyttö on tänään tasan 3kk :heart: :heart: Torstaina neuvola ja piikki kankkuun, auts. Hyvin niistä on ainakin isompien kanssa selvitty.

Emmama + vauva 3kk

p.s. kirjoitin muuten viimeksi, että tyttö nukkui vauvana paremmin :LOL: :LOL: Vauvahan hän on edelleen...
 
Meillä on nyt toista päivää poika ollut tosi kärttyinen ja jäystää nyrkkiään ihan "raivon vallassa", yhtäkkisiä itkukohtauksia aivan punaisena ja rauhatonta unta yöllä ja päivällä. Ikää 2kk + 3vkoa. Kellään samanlaisia havaintoja? Tietysti päivät voi olla erilaisia mutta tää on niin poikkeavaa meidän muuten niin tyytyväisen ja rauhallisen vauvan arjesta että yötkin menneet vähän hulinaksi . Hyvä että hymyn sai aikaan eilen... Rotarokotteestakin on jo kolme viikkoa, en jaksaisi uskoa että se enää tekisi vaivoja kun ei mitään ole ollut?

Tänään aamu alkoi ihan lupaavasti mutta kitinäksi kääntyi kunnes sain kärryttelyllä nukkumaan. Meidän pitäisi lähteä vauvajumppaan mutta en tiedä haluanko jos menee sielläkin riehumiseksi. Tuntuu että "oma aika" menee ihan varpaillaan laskemassa milloin sitten seuraaville päiväunille että yö sujuisi :| Tuntuu hankalalta koska meillä on muuten mennyt aika mukavasti. Turhasta en halua valittaa mutta huolestuttaa hiukan...

Imetyksestä ei meinaa tulla meillä enää sitäkään vähää (olen saanut aamuisin vähän syötettyä ja yhden syötön maidot pumpattua per päivä), maito on niin hiipunut ja monessa kohtaa olisi niin paljon helpompaa imettää kuin pullotella!! Onko mitään vinkkejä millä "tehostaa tuotantoa"? Äititeetä olen juonut ja pitänyt lämpimänä mutta kaikki muu vinkki on tervetullutta myös!

Polde ja poika 2kk+3vkoa
 
Kiitos kaikille tissittelijöille kommenteista. Täällä on ollu niin paljo puhetta lisäravinnoista että mulla meinas mennä jo "puurot ja vellit" :LOL: sekaisin. Kiva kuulla että muitakin on jotka vain rinnalla pärjäävät.
 
Nopeaa kommentointia vain ennenkuin vieraat tulevat =)

Polde- Täällä on ihan samanlaista ollut eilisestä lähtien. Toki meillä itketään mahaa ja refluksiakin. Vilma kanssa jäytää nyrkkejään, välillä molempia yhtäaikaa ja yhtäkkiä hermostuu ja alkaa huutamaan. Tuntuu muutenkin että kaikki kiinnostus on käsissä kun koko ajan syö niitä tai katselee. Minä olen ajatellut että johtuu vain tästä kehitysvaiheesta, kohtahan oppivat tarttumaan esineisiin yms. Toki voi olla hampaiden tuloa, pitääkin tarkistaa kun tyttö herää unilta?

Imetyksestä- Kannattaa vain tarjota mahdollisimman usein rintaa vaikka tuntuisikin että sieltä ei mitään tule ja varsinkin yöllä imettää niin maidontulon pitäisi itsestään lisääntyä (kysynnän ja tarjonnan laki). JOku puhui aiemmin oluesta että vilkastuttaisi maidon tuloa? Ihan kai ykkösolutta voisi juoda tietysti hyvissä ajoin ennen imetystä, toimiikohan alkoholiton?

Santtu ja Vilma 2 kk 3vko
 
Kotikalja on kanssa hyvä maidonnostattaja kuulemma. Maistuu paremmalle kuin ykkösolut mun mielestä ainakin.

magda, kiitos manduca-kommentista! Mun ohjeissa lukee, että vauvalla pitää se sammakkoasento olla siellä sisällä, mutta sitten niissä 6kg+ piirustuksissa on musta jalat ulkona, vaikka piirustus onkin vähän epäselvä. Hyvä vinkki toi youtube, täytyy kurkata!
 
Heissuli vei, meillä menikin ohi tuo pullottomuus aik anopeasti ja päästiin miehen kanssa käymään syömässä kun sylikummi oli lapsenvahtina :)

yöt täällä menny nyt 1,5vko toooosi hyvin, tai siis aikaisempaan nähden kun 2 yötä nukuttiin ja 2 huudettiin ja 2 nukuttiin jne.. nyt käy nukkumaan n klo 22 ja noustaan 10 aikaan ylös, syö n 3 krt välissä... pitkiä pätkiä ei kyllä ole siis 5h tai 4h unia mutta mukavaa kuitenkin jo se kun ei itkeskele :)

jaa nyt kutsu käy joten palaan myöhemmin :)
 

Yhteistyössä