Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!



mnica / 29.10. (rv 39+4) / tyttö 48cm 3600g

Scala, 30.10. rv 38+4 / poika, 48cm, 3172g

kiukuttelija 4.11. (39+6) tyttö 50,5cm 3440g

odottelen / 5.11. (rv 39+5) / poika 3.4kg, 50cm

Tunafish-78 / 6.11.2012 (rv 38+1) / poika 51cm 3995g

Inari-11/8.11 (rv.38+6)/tyttö 3200g, 49cm, py 35,5cm

Natuzani / 8.11 / 40+1 / tyttö / 53cm / 4080g

uskoa täynnä/9.11( 38+3)/poika/3060g ja 51cm/py 32cm

nami78, 12.11. (rv 40+2) tyttö 4800g, 51 cm py 37 cm

hannama/13.11(39+2)/poika/3870g ja 51cm

kumisaapas/poika 13.11. 3750g 50cm rv39+3 py 35cm

Vilmiina2012/tyttö 13.11. (41+0) / 4490 g / 52 cm

fourth gift / 15.11. (rv 38+1) / poika 52cm 3960g py 34,5cm

Nynaeve /16.11. (38+5) poika, 2800 g 48,5 cm

HilmaVilma 17.11. (40+3) poika 3584g 50cm

Tirppana83 / 17.11 (39+0) / tyttö 49cm 3600g

Micmacci /poika 18.11, 4310g, 51,5cm

Iita_82/ 18.11.2012 / rv 39+5 / poika 2942g 48cm

Olive` /tyttö 18.11. 42+3, 3380g 50cm ja pipo 36 cm

hevosenkenkä/ 20.11. (rv 42+0)/ tyttö 3450, 51cm

Niipa-85 / 22.11. (rv 39+4) / tyttö 49cm 3880g

Lily_ 23.11 (rv 40+4) poika 47cm 3396g

iia84 /24.11 (rv 41+2)/ poika 51cm 3720g

Millimama / 24.11. (rv 40+5) / tyttö 50cm 3828g

juuri 25.11 (rv 40+4) poika 51cm 3905g

mai83 / 25.11. (rv 40+2) / poika 50cm 3910g py 34,5

Rebecca84 /poika 29.11.12 (rv 40+5) 3700g ja 51 cm

Aapaliini 2.12. (rv 41+2) tyttö 3620g 50,5cm ja py 36cm

Melanie/tyttö 2.12. (rv 40+4) 3890g, 50cm, py 34,5

mamma2012 / 7.12. (rv 41+2) / tyttö / 3275g, 50cm



Linkki viimeiseen odotusajan ketjuun:

Marraskuun masuasukit <3 marraskuussa
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Ajattelin perustaa nyt sitten tämän vauva-ketjun. Meinasin jo eilen, mutta ylläri ylläri tyttönen ei oikein antanut sellaista aikaa.. :)

Sopisiko, että ketkä tänne nyt alkavat kirjoittelemaan, niin kopsaisin tuolta edellisestä pinosta tuon syntymäpäivän tiedot? Vai oisko ollu parempi ottaa koko rimpsu kerralla?
En sitte ihan joka päivä pääse varmasti päivittämään, että ajan kanssa.

Ok, mutta ei nyt sen kummempia kuulumisia ehdi. Tyttö tuossa vaunuissa ääntelee sen verran, että saattaa kohta heräillä...
 
Minä mielelläni alan kirjottelemaan tänne kuulumisia, tiedä sitten kuinka usein tulee kirjoteltua mutta lukemassa ainakin teidän muiden kuulumisia kävisin mielelläni. :)

Meijän tiedot oli Lily_ 23.11 (rv 40+4) poika 47cm 3396g

Meillä ollut sitten huonompi aamu.. eikä se yökään vissiin ollut kovin hyvä, mies onneksi huolehti yösyötöistä niin sain tällä kertaa nukkua, vaikka oishan sitä aamulla vielä väsyttänyt vaikka kuinka..
Aamusta asti poika itkenyt, vatsaansa ilmeisesti. Cuplaton tippoja on saanut, en kyllä tiedä onko noista mitään apua ollut. Niin avuttomaksi sitä ittensä tuntee kun toinen vaan huutaa eikä meinaa rauhoittua millään, aikaisemmin aina rauhoittunut kuitenkin suht nopeasti, mutta tänä aamuna ei meinannut mikään auttaa.
Nyt viimeinkin poika rauhoittunut tonne miehen viereen nukkumaan.

Imetys taitaa olla mun kohdalla tässä. Tissillä poika saa raivarit. Pumpattuna maitoa tulee toisesta rinnasta ihan suht koht hyvin, mutta toisesta taas puolet vähemmän. Eli rintamaito ei puoliksikaan riitä. :( Jotenkin tuntuu että ois helpompi lyödä hanskat tiskiin.

Lily_ ja poika 9pv
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
mä tulen mukaan :wave: kiitos vaan kovasti jaksamisesta kun teit uuden nipun mnica :)

kiirus on täälläkin, ja väsymys alkaa nostaa päätään toden teolla. hormonitaso lienee laskee, kauas jäi yön hikoilut, ja päivisin kuumat olot: on nimittäin ihan niin vilu kuin ennenkin :D

talvi tulla tupsahti, tänään liikaa pakkasta ulkoiluihin... mutta rennosti on otettu :) hellurei ja jatketaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama ja mnica
Meidän tiedot juuri 25.11 (rv 40+4) poika 51cm 3905g

Tulin kyselemään neuvoja jälkivuodon suhteen. Synnytyksestä on nyt viikko aikaa ja jälkivuoto on ollut kohtuullista ja muuttumassa nyt rusahtavaksi niin kuin kuuluukin. Mutta tuon jälkivuodon ohella tulee sellaista veristä rihmaa/limaa.. mitenköhän sitä parhaiten kuvailisi.. pöntöllä istuessa sellainen verinen 'spaghetti' roikkuu haaruksista ja saattaa olla sellaiset parikymmentä senttiäkin pitkä. Ja tämä rihma ei tosiaankaan katkea eli ei taida pelkkää verta olla. Kipuja ei ole, eikä tuo vuoto mitenkään erityisen pahalta haisekaan. Esikoisesta en tällaista muista. Mitä ihmettä tämä nyt on, onko ihan normaalia?

Niin ja suuri kiitos uudesta pinosta, toivottavasti muutkin löytävät tiensä tänne. Mikä muuten oli se facebook-ryhmä? Voisi nyt ehkä liittyä siihen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mnica
Kiva, että tänne jo tiensä löytäneitä :)

Meillä sitten valvottiin juuri 3 ja puoli tuntia, kun tyttö itki mahaansa. Makuultaan alko aina huuto ja kuuluhan sieltä porinaa massusta. Välillä sai aina vähän syötyä ja sitte hytkyteltiin kunnon röyhtäysten kera. Aika rankkaa, kun toista ei rupea väsyttään ja itteä sitte väsyttäis, mutta pitää vaan hytkytellä pystyasennossa, kun muu ei auta. Kiva, että tyttö sitte rauhaantuu ja syö viimein ilman häiriötä nukahtaen lopulta, kun mies lähtee töihin. Ite oli pakko tulla syömään jotain ja aattelin päivittää tänne nämä.
Toissa yönä alkuyöstä oli kanssa samanlainen mahakipu, mutta ei kestäny noin kauan.

juuri en osaa sanoa tuosta jälkivuodosta kyllä mitään. Ehkä kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä ellei meinaa lakata? Itellä oli tosi epäsäännöllistä jälkivuotoa. Välillä näytti, että se lakkaa ja sitte tuliki taas verisempää vuotoa ja enemmän, sitte taas vähemmän ja rusehtavaa. Nyt näyttäis viimein, että on loppuakseen, eikä sitä veristä oo tullukaan enää vähään aikaan.

nyt nuq |O
 
Voisin liittyä mukaan mäkin, vaikka en tiedä miten usein tulee kirjoiteltua mutta välillä ainakin varmasti. Kiitos mnicalle pinon perustamisesta :)

Tiedot: Millimama / 24.11. (rv 40+5) / tyttö 50cm 3828g

Meillä on arki lähtenyt hyvin käyntiin, tai no ehkä ei vielä voi puhua arjesta koska sinne oikeeseen kotiin päästään vasta ensi lauantaina, mutta kuitenkin. Tyttö on kiltti eikä turhia itkeskele, mutta osaa kyllä vaatia esim. maitoa silloin kun tarve on. Voimakastahtoinen ja hauska tyyppi :) Nyt vaan on menossa vaihe kun roikkuisi tississä kiinni koko ajan eikä kuitenkaan syö läheskään aina, huvituttina tuntuu sitä tissiä pitävän. Oikea tutti ei kelpaa (tunnustan siis; kokeiltu on vaikka joka paikassa sanotaan ettei vielä "saisi"). Paino oli noussut melko maltillisesti mutta kuitenkin riittävästi kun th kävi torstaina kotikäynnillä. Vielä on syntymäpainoon jonkun verran matkaa, tiistaina neuvolassa uusi punnitus.

Tyttönen on nyt rekisteröity Suomen kansalaiseksi ja nimikin virallinen, passia mennään hakemaan tiistaina. Passikuvat otettiin sitten kotona ja niistä muokattiin kuvausliikkeessä kriteerien mukainen, ei onnistunut kuvan ottaminen itse liikkeessä koska neiti ei ollut turhan yhteistyöhaluinen :)
Tuleva lento jännittää jo vähän, mutta hyvin se varmaan menee. Tyttö vaikuttaa viihtyvän hyvin seä Manducassa että kantoliinassa, joten se helpottanee kentällä toimimista :)

juuri, FB-ryhmään pääsee tosiaan mukaan laittamalla yksityisviestiä mulla, lisään sitten FB:ssa kaveriksi (voi poistaa heti kun ryhmään liitytty), jonka jälkeen ryhmään :)

Millimama & Rymy-Iita 9 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Voisin myös tänne puolelle liittyä. Eli tiedot: Tirppana83 / 17.11 (39+0) / tyttö 49cm 3600g

Täällä on imetys alkanut aavistuksen paremmin sujumaan. Nyt tyttö huolii myös oikeaa rintaa, toisin kuin alussa. Maitoa ei kuitenkaan vielä tarpeeksi tule, jotta pelkällä tissillä pärjäisi. Eilen tosin yhden syöttövälin jo pärjäsi pelkällä imetyksellä ja tuli kyllä hyvä fiilis tuosta. Pitäisi vaan jotenkin maidon määrää saada lisättyä, vinkkejä otetaan vastaan. Kotikaljasta olen kuullut, mutta en vaan tykkää siitä, kuten en myöskään (ykkös)oluesta. Ja ei mahakaan sitä kestä. Juoda olen koittanut enemmän.

Muuten arki menee ihan ok, tyttö on edelleen varsin helppo tapaus. Viime yö tosin oli taas vähän hankalampi ja oli sen pari tuntia kiukkuinen. Sitten kuitenkin nukkui 4 tuntia yhteen putkeen ja syönnin jälkeen sitten taas pari tuntia.

Alkuun nuo meidän kissat oli ihan ihmeissään kun tytön kanssa kotiin tultiin. Kuva olisi pitänyt saada, kun molemmat tuijottaa silmät suurina, kun tyttö ekan kerran ääntä päästi. Minuakin haistelivat pitkän aikaa, toki kun vauvan hajut oli minussakin. Yöllä raukat ei nukkuneet vissiin yhtään, kun tyttökin huuti aika paljon silloin. Nyt nuo kissat on jo tottuneet uuteen asukkiin, eivät ole juurikaan kiinnostuneita vauvasta. Ja jos vauva alkaa huutamaan, siirtyvät kyllä kauemmas :D

Jälkivuoto jatkuu edelleen ja on vielä ihan veristä. Määrältään samaa luokkaa kuin kuukautisten aikana, aika samana pysynyt nyt viikon verran.

Saitteko muuten muut jotain papereita sairaalasta? Siis synnytyskertomusta tms. Ihmetyttää vaan jotenkin kun itse en mitään saanut, ja neuvolakorttiinkaan ei ole mitään tietoja sairaalasta kirjoitettu. Vaikka siinä on osiot synnytykseen ja vauvaan liittyen. Olisi vaan kiva tietää vähän tuosta synnytyksen kestosta ym. Kun ei itse muista mitään tarkempia aikoja.

Neuvolakäynnillä viimeksi siis tytöllä paino oli noussut lähtölukemiin, seuraava aika varattiin ensi viikolle. Tuo edellinen aika piti olla jo aamusta, mutta edellisenä päivänä neuvolatäti soitti ja siirsi aikaa myöhemmäksi. Syykin sitten selvisi, eli tuo neuvolan hoitajan surma.. Se kun tapahtui tässä samassa kaupungissa ja ilmeisesti oli sitten joku kriisipalaveri heillä heti aamusta. Hiljaiseksi tuo veti, kun tosiaan just pari päivää aiemmin oli itsellä ollut tuo kotikäynti. Ja oli tuo omakin terkka aika hiljaisen oloinen. Meillä oli kotikäynnillä kaksi noita hoitajia, toinen tosin oli harjoittelija joka oli neuvolassakin jo kun odotusaikana kävin.

Tirppana ja tyttö 2vko
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Hui kauheaa, nyt vasta sain tietää tuosta terveydenhoitajan taposta. Tosi kamalaa! :( Vielä ku ajattelee, että mitä on jäädä kuuden viikon ikäisen vauvan kanssa tuommoseen tilanteeseen..

Tirppanalle piti sanoa tuosta, että kyllä pitäisi saada synnytyskertomus mukaan ja me saatiin vielä lääkärintarkastuksesta epikriisi pyytämättä. Multa yksi toinen äiti kysyi, että oonko jo saanu sen synnytyskertomuksen, niin osasin sitten ite kysyäki sitä ja vielä kun niidenhän pitäisi käydä se synnytys siinä samalla läpi, jos äidillä on jäänyt jotain mietityttämään.

Ja taas tyttö heräs! ->
 
Tirppana täällä ei synnytyskertomusta saa yleensä mukaan, mutta nyt ite sitä pyysin niin antoivat sitten. Ja esikoisen aikaset paperit sain kun lähetin kirjallisen (lomakkeet löysin sairaalan nettisivuilta) pyynnön sairaalaan (n.puoli vuotta synnytyksen jälkeen), laittoivat sitten postissa tulemaan.
 
ja se vielä piti sanoa, että neuvolakorttiin olivat kyllä merkinneet tietoja ylös. Sekin on kun nuo työvuorot vaihtuu niin kenen vastuulle jää synnytyskertomuksen läpi käyminen ym. Ite pitäis pitää kaikesta huoli ;)
 
HilmaVilma 17.11. (40+3) poika 3584 g ja 50 cm

juuri: Mulla tuli samanlaista vielä muutama päivä sitten, nyt ei enää. En ole mistään kysynyt mutta esikoisen jälkeen tuli samanlaista ja oletin sen vaan olevan ok. Mulla tulee samanlaista joskus menkkojenkin aikaan.. Jälkivuoto on nyt suruudeltaan luokkaa normaalit menkat, jotka mulla on aika runsaat. Alkuun ei todellakaan tohon jälkivuotoon mitkään kuukautissiteet riittäneet vaan Tenoja oon käyttänyt. Sairaalassa jälkivuodon määrästä puhuttiin ja todettiin sen olevan normaalia. Vielä tulee mulla ainakin ihan kirkasta "verta", ei ole vielä ruskeaksi hailakaksi muuttunut. Yhtään en muista, kauanko viimeksi kesti mutta useamman viikon muistaakseni.

Imetys: Musta tuntuu että joka imetysongelmaan aina kehotetaan syöttämään tiheämmin eli jos maitomäärää haluaa nostaa, pitää syöttää vaan enemmän ja enemmän ja useammin. Pesiminen auttaa myös. Ja lepo ja rentoutuminen ja riittävä ruokailu.

Tutti otettiin meillä viime neuvolan jälkeen käyttöön koska painonnousu oli niin hyvässä vauhdissa eli vajaa 3 vkon iässä. Suositushan neuvolan puolelta oli että sinne 3-4 viikon ikään oltaisiin ilman tuttia. Tutti kelpaa aika hyvin joten ehkä pullokin jossain vaiheessa sitten kun sen aika on.

Yöunet on täällä tosi vähissä. Nyt vielä jaksaa mutta saas nähdä kun kotiapu (mummi) lähtee, kuinka kauan jaksan.. Arkeen paluu on siis vielä tällä viikolla edessä.

Synnytyskertomuksen ja muut paperit sain sairaalasta kotiin postitse koska kotiuduttiiin ennen kuin paperit oli valmiit. Vein sitten paperit neuvolaan, jossa ottivat niistä omat kopionsa. Meillä ei muuten ole neuvolan th käynyt kotikäynnillä, syytä en tiedä.. Liekö säästöä tms. vai se että kyseessä ei ole esikoinen.

HilmaVilma ja Väiski 3 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mnica
Meille annettiin Kättäriltä synnytyskertomus mukaan ihan pyytämättä, ja th otti sitten paprut kotikäynnillä mukaansa ottaakseen niistä kopiot. Neuvolakorttiin ei ollut mullekaan kukaan merkannut mitään. Näköjään tässäkin käytännöt vaihtelee sairaaloittain...

Jälkivuoto on nyt viikko ja kaksi päivää synnytyksestä melko niukkaa, ihan tavallisella "päiväsiteellä" pärjään. Ihan kirkkaanpunaista on vielä. Muuten paikat alkaa tuntua jo melko hyviltä, tosin mulle ei tullutkaan tikkejä yhtään, muutama pieni nirhauma oli vaan. Täytyy sanoa, että olen kyllä yllättynyt siitä miten nopeasti olen toipunut, jotenkin kuvittelin että menisi paljon pidempään.

Meillä ainoa päänvaivaa aiheuttava juttu on vauvan vatsa-/ilmavaivat, huutaa välillä ihan selvästi sitä kipua :( Täysimetyksellä siis mennään ja oletan, että ongelmia aiheuttaa joku mitä syön. En kuitenkaan keksi mitä se voisi olla, en juo kahvia, suklaan olen jättänyt pois samoin kuin muita juttuja joiden sanotaan voivan aiheuttaa vaivoja. Kokeilin antaa korviketta ihan huvikseni, ja sen jälkeen ei vaikuttanut tulevan mitään vatsavaivoja. Tuntuu pahalta, että se oma maito jonka pitäisi olla sitä parasta ravintoa, aiheuttaa toiselle kovia kipuja. Onko jollain kokemusta mitä voisi olla paras apu, Cuplaton vai se toinen (oliko Disflatyl tms.), ja onko niitä vielä muitakin vaihtoehtoja?
 
Viimeksi muokattu:
neuvolakortin takaisin saaminen menee meillä päin niin, että se jää sairaalaan ensin, ja siellä ne täyttää siihen jotain jos on tarvis, lähettäävät neuvolaan ja sit se kulkeutuu mulle.

kotikäynnit on käynyt heti kun kotiuduttiin niin sillä viikolla. ja sitten seuraavalla viikolla, kun vauvan painoa piti tarkistella. nyt tulee kolmas kotikäynti lastenneuvolan puolelta, sinne kun siirryttiin sitten jatkon käyntejä käymään. mutta kiva että tulee tuokin kotiin niin ei tartte raahautua sinne :) tuttu hoitaja tuo, aivan ihana, joten oikein odotettu vieras on :)

nykypäivän surmatyöt kertoo kyllä ihmisten pääkopassa olevan PAHASTI jotain vikaa!!!

korvike sitä menee semmonen 80-100ml/kerta. tankkaa yötä vasten. nukkuu neljän tunnin pätkiä sikeästi, kun kerran on maha täynnä :)

jaaha, meidän ovella on joku , heipsan :)
 
Kiitos Mnica perustamastasi ketjusta!

Meillä tyttö tuntuu nukkuvan ja nukkuvan koko ajan. Kun herää hänellä on joko nälkä tai vaipassa tavaraa. Harvoin itkee turhaan. Aikalailla pulauttelee syömisen jälkeen vaikka yritetään syömisen jälkeen toimia rauhallisesti. Otin nyt kaupasta toisen merkkistä korviketta, kun meinasin jo syy olisi siinä. No voi olla että tällä lapselle vaan on taipumusta pulautteluun. Esikoinen ei pulautellut juuri lainkaan, mutta hänellä kyllä sitten vatsa vaivasikin.

Sairaalapaperit Meillä paperit käytiin läpi sairaalassa kätilön kanssa, jonka jälkeen he pitivät ne itsellään. Tossa ekassa neuvolassa kun oltiin niin th oli itseltään koneelta tulostanut ne paprut ja käytiin niitä hiukan vielä läpi, kysyi haluanko ne itselleni, koska hän ei niitä tarvitse- löytyvät kuulemma koneelta samat tiedot. Jos en olisi niitä neuvolasta saanut niin olis jäänyt saamatta. Kannattaa kyllä ne pyytää kun itelläkin on kaikki kellonajat hukassa niin oli kiva siitä katella miten hommat on edennyt.
 
Jälkivuoto mulla on loppunu (lähes) kokonaan jo.. neljä päivää synnytyksen jälkeen se oli jo ihan olematonta, välillä kuitenkin muutama tippa lirahtanu, mutta nyt parina päivänä ei oo tullu enää mitään.

Neuvolakortti täälläkin jää ensin sairaalaan, josta lähettävät neuvolaan ja sitten jälkitarkastuksen yhteydessä sen saa takasi.

Millimama meillä oli esikoisella koliikkia ja kokeiltiin kaikkia nuita tippoja.. Kaikista paras apu meillä oli ihan maitohappobakteerit! Cuplatonista ei ollu mitään iloa, päinvastoin. Eikä vissiin niistä muistakaan tipoista oo paljoa apua ollu, kerta niitä ei kovin pitkään käytetty..

Meillä olisi nyt lauantaina ristiäiset, mies aiko joku päivä leipoa kakut sun muut sinne ja muutenki järjestelyt ihan hyvällä mallilla :)
Ylihuomenna olisi neuvola, tuun sitte kertoo paremmin kuulumisia.


kiukuttelija ja tyttö huomenna 1kk
 
Iltoja,

Kiitos uudesta pinosta Mnica :flower:

Miekin ilmoittaudun mukkaan ja voisin varmaan sinne naamakirjan puolellekin tulla, mutta juuri nyt en ennätä, kun kaikki aika menee siivotessa ja leipoessa viikonlopun ristiäisiä varten.

Tiedot Inari-11/8.11 (rv.38+6)/tyttö 3200g, 49cm, py 35,5cm

Inari ja rinsessa 3vko

Ps. Tietääkö kukkaan onko gluteeniton täytekakku ihan saman makuinen kuin normi täykkäri? Ja jos jollain on hyviä makea/suolaisia gluteeniton ohjeita, niin mulle saapi kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
synnytyskertomus sen sain mukaan kotiuttamisen yhteydessä pidetyn juttu-tuokion jälkeen.
oli jännä lukea sitä, mulla on edellinenkin tallessa vielä :) kahdesta aiemmasta ei olekaan muistikuvaa onko saanut edes...

voi että mä olen sitten väsynyt |O

pari päivää mennyt niin että ite en ole päässyt päiväunille... no sen tietää että se kasaantuu jossain vaiheessa... ja kyllä riepoo toden teolla nyt.
vauva syö ja nukkuu vain, mutta tuo taapero on keksinyt kiljua nyt joka yö... viime yönäkin kahdesti.
ressukan elämä taisi vauvan myötä mennä totaalisen sekaisin....
mutta kun vauva nytkin yöllä söi puoli 1, taapero heräsi itkemään puoli 2, sekä kolmelta... ja kun siitä pääsee taas uneen, niin vauvan olikin jo nälkä puoli 5.... mies nousi kyllä taaperoa rauhoittamaan, mutta ne omatkin unet katkesi kuin seinään.
pitäisi itekin mennä varmaan heti nukkumaan illalla, kun pienet on nukahtaneet. mutta en sitten eilenkään malttanut, kun sitten sai edes hetken olla miehen kanssa.

Aivan liian vähillä unilla mennään... päätä särkee jo samantien kun on noussut ylös. vauvan piti vielä tuon puoli 5 syötön jälkeen kakata, ja aikansa sitten killittelikin hereillä sen jälkeen, tottakai... no kun sit kello lähestyy kuutta, eipä mun enää niin uni tule, alkaa vaan itteä kiukuttaa kun puoli 7 soi miehelle herätys.... hohooooooijjjaaaa....

kroppa on vähän kuin stressi-tilassa koko ajan, univajeesta johtuen. päänahka kutisee, on ihan verillä, ruoka ei maistu ja päällimäinen ajatus on vain et koskas seuraavaks pääsis nukkumaan :)
mieli on silti ihan hyvä, ei mikään masennus-fiilis kuitenkaan. pidemmällä tähtäimellä se voi sen kyllä pukata päällekin, mutta onneksi on se hoitosuhde vielä voimassa omalle psykologille, jotta avun saaminen on vain soittopyynnön jättämisen päässä :)
vaikka latistaahan tämä kun on niin kamalan väsynyt, auton rattiin ei mitään asiaa, ja jotenkin tuntuu että saa keskittyä kotiaskareisiinkin huolella, etten vaan unohda mitään...

omia oloja on hyvä kuulostella, itekin oon masennuksen aikoinaan läpi käynyt, paniikkihäiriönkin selättänyt. noita kahta en elämääni enää tahdo, ja siitä syystä herkästi on itelläkin tuntosarvet pystyssä näihin kahteen.

ennemmin niinpäin että jos havaitaan jotain ulkopuolisen avun tarvetta, niin otan sen vastaan ja pääsen eteenpäin, kuin niin, että kieltäisin väkisin oireet ja ongelmat kasaantuisi. toipuminen viivästyisi.

kyllä tämä tästä, jokainen aamu avaa uuden päivän, ja on jälleen uusi mahdollisuus päiväunille ;)
 
hyvä hyvä mnica :)

ja mä ehtisin käymään jo suihkussa, meikkaamaan, siivoomaan keittiön sekä tein tuhdin aamiaisen. Nyt on valmiina aloittamaan päivän työt, eli pikkuisten kanssa touhut kunhan heräävät :)
väsymyksestä huolimatta, mukavaa päivää kaikille mammoille! ja toivotaan että pikaisesti pääsee ne vimpatkin marraskuiset meidän joukkoon jutustelemaan :)
 
millimama laitoin sulle yv:tä.

synnytyskertomuksen sain mukaan synnäriltä. Aika suppea se kyllä oli, mutta eihän me ehditykään olla kuin tunnin verran sairaalassa kun vaavi oli jo ulkona. Naureskelin sille kertomukselle, kun siinä oli ensin jotain ponnistamisesta yms. Seuraava kohta olikin jo sitten jälkeisten syntyminen. Kyllä se vauvakin mun mielestä jossain vaiheessa ulos putkahti, mutta kätilö taisi unohtaa kirjata sen. :-D sain myös sellaisen paperin, mihin oli taulukkoon merkitty kellonaikoja ja avautumisen suuruutta yms. Mulla ei kyllä siinäkään tainnut olla kuin yksi merkintä.

Höh, huomasin viime toissa yönä, että olen tainnut pakata vauvan yöksi aivan liian lämpimästi. Päällä on ollut vaippa, yökkäri ja sitten vielä vauvan ympärille kääritty fleecehuopa. No toissa yönä sitten ihmettelin, että onko vauva pulauttanut noin paljon kun niska ja huopa oli ihan märät. Mutta se olikin hikeä!! Viime yönä jätin huovan pois ja peittona oli kulma mun peitosta kun vauva nukkuu vieressä. Ja uni maittoi paljon paremmin! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä