Marraskuun 2012 masuasukit <3 *elokuussa*

Lumineidille vielä: Sillä varmistelinkin kun en ollut ihan varma et mikä siinä oli just mulle tarkotettu vastakommentti. :D Mut siis hyvä näin. Se kommentti siitä homojutusta oli alkujaan siis ilmastu vaan toisesta näkökulmasta, mutta kuten jo todettiin, asioilla on aina toinenkin puoli.

Ihanaa että mielipiteitä on just niin monta kun on meitäkin. :) Nyt lohi uuniin -->
 
Nopeasti vastaamaan työn ohessa, niille jotka muistan tämän pika selauksen jälkeen :whistle:
Ensinnäkin millimama kiitos uudesta pinosta:flower:
kastajaiset pidetään meillä, kastettu on muutkin ja kasteetaan tämäkin, kuulutaan molemmat ev. lut. kirkkoon ja seurakunnan kerhoon on lapsilla mahd mennä kun muutkin kuin esikoinen saavat tarpeeksi ikää. Ei kyllä opeteta mitään uskon juttuja kotona mutta hellyttävää on kun esikoinen laulaa ensin munamiestä ja sitten jumalan kämmenellä virttä:LOL: Kukin uskoo mihin lystää, niin minä ainakin ajattelen.
kaverit mulla ei ole kuin yksi ihan ehdoton paras kaveri mutta on kolme sellaista joille nyt voin melkein kaiken puhua, enkä enempää tarvitse kun laatu korvaa määrän:LOL: miehellä on tosi iso kaveripiiri ja paljon sen kavereita on minunkin hyviä ystäviä mutta harvemmin miehen kaverin kanssa tulee lähdettyä shoppailmemaan:LOL:
hiipinen kirjoitit että vauva ei liiku kun mies laittaa käden vatsalle, mulla on kaksi ensimmäistä raskautta ollut sellaisia että kun mieheni tai joku muu laittaa käden vatsalle niin vauva ei liiku vaikka muuten liikkuu, nyt tämä kolmas masu potkii myös isin kättä=)
hannama tiedän tunteen miten ihanaa on kun isosisko odottaa siskon taiveljen syntymää, meillä esikoinen odotti armottomasti kakosta ja samoin tätä tulevaa, haluaa niin kovasti päästä hoitamaan vauvaa. Tulee aina oikein tippa linssiin kun neiti puhelee masulle että sitten kun vauva synnyt niin minä sinua kyllä hoidan ja rakastan:'( toivottasti ei sitten ole sitä mustis aikakautta teilläkään, meillä en usko että esikoisen kanssa on ongelmaa mutta kakkonen on kaikkea muuta kuin kiltti tyttö:headwall:
nukkapallero mulla kans oli esikoinen mahassa hirmu rauhallinen ja niin on nytkin isona tyttönä, kakkonen taas piti sellaista elämää että kylkuut paukkoi ja on sellainen nytkin, aina mustelmilla ja päällään joka paikassa. Nyt taas rauhallinen elo mahassa, toivottavasti saan rauhallisen vauvan kun vielä tuo edellinenkin on niin pieni.

nyt taas hommiin

marizella 25+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hiipinen
HEti aluksi, oon eri ku tässä pinossa kirjotteleva pelkkä nellielli, hassusti sattu melkeen samanlainen nimimerkki :)

taustalta oon seuraillu, ja tunnistin että fourth gift kirjottelit viimeksi maaliskuisten pinossa, oltiin samassa. oot näköjään vaihtanut nimimerkkiä. tunnistin vaan tuosta kun jo sillon moitit ja haukuit ex-miestäsi _usein_. ei millään pahalla mutta huomaa että nämä kirjotukset on julkisia kaikille , ja esim. sut tunnistaa helposti vaikka jotain asioita/nimimerkkiä muuttaisit.

mitä ex-miehesti tykkäis kun avoimesti kerrot hänen asioitaan täällä..

Hauskaa päivää kaikille! :)
 
Hei!

Minut voi poistaa listalta.

Kaikki vauvan ja odotuksen suhteen hyvin, mutta en tunne oloani enää mukavaksi lukiessani tätä pinoa. Kovin ikävältä tuntuu tämän erään kirjoittajan tapa tiedottaa perhe-elämästään, siis siitä entisestä. Hänenkin kirjoitukset ovat vain yksi puoli siitä tarinasta ja on kohtuutonta että se saatetaan kaikkien tietoon, ilman että toisella on mahdollisuus kommentoida omalta osaltaan. Lähes joka kirjoitus sisältää ikävää kommenttia tähän eksään ja toivotaan, että lapsesi eivät missään olosuhteissa tule näkemään tai tietämään mitä heidän isästään kirjoitat.

Toivon todella FG, että voisit purkaa tunteita niiden kovasti mainostamiesi hyvien ja läheisten ystävien kanssa, koska he todennäköisesti tuntevat myös sen toisen osapuolen.

Rauhaisaa loppuraskautta kaikille, ja toivotaan, että jokaiselle oma elävä nyytti suodaan.

Scala ja Eikka rv 25+6
 
Viimeksi muokattu:
kas näin, kaikki viime päivien mielen purkamiset eksään johtuen olen nyt poistanut. pysyn jatkossa siis ainoastaan odotukseen liittyvissä asioissa. enpä tarkottanut ketään karkottaa täältä. johonkin kellonaikaan netti on vain ollut se keino mihin mieltään on purkanut.
 
Hellurei!

Mammanen85 Tervetuloa vaan joukkoon mukaan :wave:

Ristiäiset Molemmat kuulutaan kirkkoon, tosin mies on puhellut eroamisesta jo pidemmän aikaa. Mies on myöskin enemmän sitä mieltä että haluaisi antaa lapsen itse sitten päättää kuuluako kirkkoon vaiko ei. Mä olen enemmän perinteiden kannattaja, haluan kirkkohäät ja pitää ristiäiset, vaikka suoraan sanottuna taivaan asiat ei mua kauheesti kiinnostakaan. Emme lue nyt emmekä tule lukemaan lapsille uskonnollisia juttuja.

Kiitos millimama uudesta pinosta! Mukavaa että sait lentoluvankin.


Sandells ihania häitä teille!

mnica jos pari ei ole naimisissa niin miehen pitää tunnustaa isyytensä lastenvalvojalla. Tämä on mun mielestä kanssa yksi mihin sais tulla jotain muutosta. Kaikki parit eivät välttämättä mene koskaan naimisiin ja saattavat tehdä useampia lapsia, kiva siinä on miehen sitten koko ajan käydä tunnustamassa lapsensa. Esikoisen aikaan muistaakseni meiltä kysyttiinkin kaikkia ihan hölmöjä asioita. Eikö tällaista vois tehdä esim. pyynnöstä.

Scala Hyvää loppuraskautta sinulle, toivottavasti jossain vaiheessa kuulemme sinusta vielä.

ON Mulla on nyt kanssa alkanut vetämään suonta, milloin varpaista ja milloin jalasta. Eilen seisoin auton vierellä sateessa kun suonta veti niin paljon etten voinut liikkua ennenkuin veto loppui. Töissä on mennyt ihan hyvin ja nyt yhtäkkiä sairasloman jälkeen työkaverit ovat alkaneet huomioimaan tekemisiäni. Ovat kyselleet mitä haluaisin tehdä, mikä tuntuisi helpoimmalta. Ovat suihkuttaneet asukkaita puolestani vaikka en ole pyytänytkään apua. Olen suoraan sanottuna kyllästynyt työntekoon ja meidän asukkaisiin, mutta nautin työkavereideni seurasta hirvittävän paljon. Tulen aivan varmasti käymään äitiyslomalla työpaikalla useaan otteeseen vain tapaamassa työkavereitani. Nipistelyä ei ole vatsassa nyt tuntunut, mutta iskias vaivaa edelleen. Töissäollessa se on ihan hyvä, mutta yöllä vessaan noustessa ja aamulla herätessä kipu on voimakasta.

Hermot meni Pohjolassa oli tarjous vauvavakuutukseen, jossa sai vakuutuksen ilman varausmaksua ja näin ollen säästöä tuli 271€. No soittelin vakuutusyhtiöön pari päivää ennen kuun loppua, tekivät varauksen mutta terveysselvitys piti toimittaa myös ennen kuun loppua. Olimme pojan kanssa toisella paikkakunnalla ja olimme palaamassa kotiin vasta eilen. Pankkitunnukset oli kotona eikä mies löytänyt niitä salasananumeroita. Usean puhelun jälkeen näytti siltä että elokuun puolelle menee ja "menetämme" tuon tarjoussumman. En saanut aikaa konttorille tapaamiseen- eikä pelkkä lapun hakeminen käynyt, yksi konttori minne minut ohjattiin oli kiinni, en päässyt tekemään selvitystä netin kautta kun tunnukset puuttuivat, en saanut lomaketta tulostettua itse mistään eikä he voineet sitä minulle faksata tai lähettää s-postin liitteenä, puhelimen kauttakaan sitä ei voinut tehdä. Enkä todella lähtisi ajamaan kotiin hakemaan niitä tunnuksia, jalat muutenkin turvonneet ja kipeät päivän seisomisen vuoksi ja sitten pitäis viel pari tuntia istua ja ajaa autoa. Puhelun lähestyessä loppua pidättelin itkua ja kun vihdoin sain suljettua puhelun paruin naamani tulipunaiseksi. Onneksi mulla on niin ihanat työkamut että ymmärsivät heti ja alkoivat miettiä voisiko vielä olla mahdollisuuksia. No sitten kekattiin että soitan pankkiin ja kysyn että saanko henk. koht hakemalla uudet tunnukset. No sainhan sitten ja illalla täyttelin tyytyväisenä hakemuksen. Kopion neuvolakortista lähetin tänään (tämä sai tulla myöhemmin).
Omaa vikaa kun niin myöhässä sitten liikkeellä, mut ajattelin taistella koska noinkin suuresta summasta kyse. Ja hitto et jouduin soittaa monta puhelua, kun tuntui ettei kukaan tiennyt mistään mitään.

Muutamat vauvan vaatteet ostin eilen kirpparilta kun kävin, nyt mun täytyy laittaa itelleni kirpparikielto, koska aina tuntuu löytyvän jotain ihanaa ja noita vaatteita on jo ennestäänkin niin paljon.

Niipa ja Pekka Perunapää 23+4
 
Scalalle kaikkea hyvää loppuraskauteen. :) Harmi kun palsta on saanut tällasta vähän negatiivista sävyä. Jokainen arvioi itse mitä haluaa jakaa ja mitä ei, mutta toisaalta ymmärrän myös jos joku ei halua ihan kaikkea lukea. Kukin tavallaan.

Vakuutuksista Me haettiin myös vauvavakuutus Fenniasta, vielä ei ole tullut päätöstä. Täyttelin laput ja vein neuvolakortin kopiot. Vähän mietityttää kyllä kun siinä kysyttiin edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä, niin pakkohan siihen oli "tunnustaa" ettei kaikki mennyt niin kuin piti. Jos ne siitä alkaa nyt sitten naputtaa.. Ei se sektio kyllä lapsen terveyteen vaikuttanut mitenkään. Tulipahan mieleen, etten nyt yhtään muista, että oliko se vakuutustarjous 270 vai 370 euroa vuodessa. :O Tuo 370 euroa kuulostaa kyllä enemmän järkeenkäypältä, joten se on varmaan sitten se. Raskausajan maksu tohon päälle on 90 euroa.

Meilläkin tuleva isoveli odottaa vauvaa innoissaan. Ei vaan aina ihan muista, että vauva ei pysy aina vauvana. Selittelee usein, että kun hän on aikuinen niin voi hoitaa vauvaa jne. Sitten kun selitän, että vauvakin kasvaa isoksi pojaksi, niin esikoinen kovasti huolissaan, ettei vauvasta vaan tule isompaa kuin hänestä. :D Ja poika tykkää halailla ja pussailla mahaa kyllä kovasti. Välillä ulkonakin, esim. kaupungilla, pysäyttää mut ja halaa ja pussaa mahaa. Kyllä kerää katseita sivullisilta. Ihan hauskaa.
Oltiin mun vanhempien luona käymässä ja poika kun on nyt ruvennut pissimään pönttöön ilman wc-pöntön kaventajaa, niin mummi siihen sanoi sitten että laitetaan se kaventaja talteen vauvaa varten. Poika sitten ihanasti sanoi että "ei vauva tarvi sitä, mä pidän siitä kiinni" :) :) Voi ihana, että kohta mulla on kaksi tuollaista kullanmurusta:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.

Scala aurinkoista loppuraskautta sinulle, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Itselläni on myös jäänyt tämän palstan lukeminen todella vähälle, kun usein on tuntunut, että täällä puidaan enemmän ihan muita asioita kuin raskausasioita. Itse en koe tarpeelliseksi kilpaa kehua miestäni tai haukkua eksiä. Sananvapaus jokaiselle kuitenkin suotakoon, olen vain sitten jättänyt kommentoimatta/lukematta asiat, jotka eivät niin omaa mielenkiintoani herätä. Paljon on tullut muiden kuisten palstoja luettua, missä on keskitytty raskauteen, mutta vierailen jatkossakin täälläkin - toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän.

Ihanaa elokuuta mammat! Täällä ollaan näitä rankkasateita ja ukonilmoja kaipailtukin <3

*metsätähti* & Nyytti 26+1
 
Nukkapallero Tilanne on siis lyhykäisyydessään tämä: Kesälomalle jäin kesäkuun puolessa välissä. Jo silloin oli töissä lähes joka päivä supistellut, ei kipeästi, mutta kuitenkin. Työkseni olen siis Subwayllä ravintolapäällikkönä, joten päivät ovat vilkkaita ja on paljon nostelua, kanniskelua, hyllyjen purkamista, heilumista, hääräämistä ja koko päivä jalkojen päällä. Istua voi sen aikaa minkä käyttää syömiseen, joskus ei välttämättä sitäkään. Lisäksi kaikki jotka ovat subilla käyneet tietävät minkämoisessa asennossa asiakaspalvelija yleensä subin asiakkaalle kasaa. Etukeno, kurottelua ja paino koko ajan mahalla/alaselällä. Ajattelin että kesäloman aikana saisin lepuutettua supparit pois, mutta myös lomalla niitä tuli lähes joka päivä, samoin kuin paineentunnetta ym. Töihin palasin heinäkuun puolessa välissä ja heti ekalla viikolla oli selvää, että ei tuu mitään. Joka päivä supistaa ja paljon. Tällä kertaa supistukset meni myös jo alaselkään ja sisäreisiin. Kuormanpurku on ihan tuskaa ja laatikoita ei pysty kanniskelemaan. Tuntuu kipuilua mahassa

Neuvolassa terveydenhoitaja ja lääkäri olivat sitä mieltä, että sairaslomalle 2 vkoksi ja jos ei hellitä uudestaan lääkärille, niin tarkistetaan paikat ja mahdollisesti jo kokonaan pois töistä. :( :( :(

Ja mä en kestä. Tykkään mun työstä ihan kauheesti ja en millään haluaisi vielä jäädä pois. Esikoisen raskauden aikana olin töissä ihan loppuun asti ja kuormatkin purin ihan heittämällä vikalle viikolle asti, ennen kuin jäin äippälomalle.

Soitin tänään neuvolaan ja kerroin että supistelut jatkuvat vaikka olen lepäillyt ja ottanut rauhassa. Enää ei tule päivässä niin montaa mitä töissä ollessa, mutta tulee kuitenkin. Ja yhtään mitään ei kärsi tehdä.

Lääkäriaika on nyt siis ens viikon torstaina, ja silloin tarkastetaan että kaikki on muuten kunnossa. Jäpikkä on mahassa tosi aktiivinen ja oikea mölyapina, että siinä mielessä kaiken pitäisi olla ok. :)
 
*metsäntähti* mahdoitko kirjottaa mun näppikseltäni ajatuksesi :) Jokainen kirjottakoot mitä tahtoo ja jokanen määrittelee itse mikä on sopivaa kirjotettavaa omasta elämästä tälläselle julkiselle palstalle. Se mikä mua oikeesti kiinnostaa on raskausaika ja raskauksien eteneminen ja loppua kohti nouseva jännitys, kun ootellaan, että kuka saa vauvansa seuraavaksi. Siinä ohessa on mukava oppia teitä muitakin tavallaan täällä tuntemaan, mutta palstan julkisuus tietysti "estää" sellasen virallisen esittäytymisen..... Ite kirjottaessani koitan pitää mielessä, että se olen minä, joka on tänne palstalle kirjautunut, ei mun mies eikä mun perhe :)

Mutta siis jatkossa edelleen täällä ollaan ja mielenkiinnolla seurataan keskustelua raskauksien etenemisestä ja muista vauvautumiseen liittyvistä asioista :)

Täällä muuten tänään ollut taas sellanen päivä, että väärässä asennossa istuminenkin on aiheuttanut vatsan kovettumista. En tiedä onko ne alkavia supistuksia? Ne ei muutu miksikään...tuntuu sellanen kramppi tossa ylävatsalla ja tekee mieli taivuttaa selkää taaksepäin ja venyttää krampannutta kohtaa, mutta se ei auta. Ja tunne voi levitä alavatsalle, mutta ei onneksi reisiin asti. Kuulostaako tutulta?

Muutenkin seve on rokannut tän päivän aamusta lähtien ja musta on alkanut tuntumaan, että kun makaan kyljelläni niin pojan jalat jää tonne kylkeen ja se koittaa rimpuilla sieltä pois epätoivon vallassa :D toivottavasti tää on ihan mun mielikuvani eikä totuus :LOL:

Positiivista kirjoittelua toivoen
sisunen ja seve 27+0 POKSPOKS :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Scala
Scalalle kaikkea hyvää jatkoon. Jos jaksat/muistat, niin tule ilmoittamaan kun Eikka on syntynyt. Vaikean taustanne takia olet jäänyt hyvin mieleen ja olisi kiva kuulla hyviä uutisia muutaman kuukauden kuluttua. =)

Kivistyksiä ja kolotuksia on täälläkin töissä ollessa. Mulla on 14. päivä äitipoli, niin saavat siellä tarkastaa paikat, kun supistuksia on joka päivä enemmän tai vähemmän. Tänään oli töissä hirmuinen kiire ja olo sen mukainen kotiin tullessa. Esikoinen on onneksi mun vanhemmilla yökylässä ja sain 2 tunnin päiväunet. :heart: Olo oli aika paljon helpompi sen jälkeen. :)

Mahakuvia on tullut. Ihania palloja, kaikilla omanlaisensa. :heart: Mulla maha huomattavasti isompi kuin esikoisesta samoilla viikoilla. Isäni sitä kauhisteli ja epäili mahtaako viikot olla oikein. Näillä hoidoilla saaduilla lapsilla ne kyllä yleensä menee ihan kohdilleen, kun ovulaatiotakin on ultralla kytätty, mutta pappa ei taida olla ihan kärryillä hoitojen kulusta. Pikkuista on kuitenkin ultrattu nyt neljästi, joten isoja heittoja tuskin on. :D

Mullakin on vauvavakuutushakemus vetämässä ja toivottavasti sen myöntävät. Esikoisella oli vakuutukselle käyttöä heti ekoina päivinä, kun oli vastasyntyneiden osastolla antibiooteilla ja sai sitten sairaalaskun niistä päivistä.

Meillä järjestetään pienimuotoiset nimiäiset, kun ei kuuluta kirkkoon. Kummin tapaisia ei ole esikoisella, eikä siis tule tällekään pienelle. Nimi kerrotaan sitten vasta pienen ensimmäisissä juhlissa.

Syömisestä: olen kanssa tuollainen harvoin ja paljon syövä tapaus. Varsinkin yöpaasto on aivan liian pitkä. Viimeksi ainakin alkoi syöminen loppua kohti korjaantumaan, kun mahalaukku oli ahtailla ja annoskoot pieneni väkisin. Tuli sitten syötyä useammin.

Hyviä vointeja kaikille

Kuume ja Prinssi 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Scala
Meillä tuntuu olevan koko marraskuun ihmisnippu sellainen, että keskustelemme aivan laidasta laitaan melkeinpä kaikesta. Toisaalta se on hyvä, ja luulenpa, että vielä ne, jotka osallistuvat FB:n puolellakin keskusteluihin, kokevat tämän sellaisena turvapaikkana missä voi kertoa huolistaan ja murheistaan ja saada vertaistukea. Itse yritän kuitenkin tietoisesti välttää liian yksityiskohtaista avautumista juurikin siksi, että näitä kirjoituksia saattaa lukea kuka vain. Täällä käyttämäni nimimerkkikin on aivan eri kuin missään muualla.Se raja on kuitenkin niin häilyvä, että missä mennään sitten jo toisen yksityisasioiden kertomiseen, jos siis puhe on jostain ulkopuolisesta henkilöstä. Toivottavasti kaikki kuitenkin vielä tuntevat olonsa täällä mukavaksi, eikä enää tule lisää pinosta poistuvia.

Scala harmi, että päätit poistua keskuudestamme. Mutta jos joskus tulee fiilis, että haluat liittyä takaisin porukkaan, niin aina olet tervetullut takaisin. :) Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja hyvää loppuraskautta. Toivottavasti haluat tulla sitten aikanaan ainakin kertomaan lapsen syntymästä. Uskon, että muutkin täällä olisivat mielissään jos vielä kuulisimme sinusta.

Töissä jaksamisesta sen verran, että toistaiseksi olen jaksanut ihan hyvin tehdä töitä. Vaikka myyntityössä olenkin koko päivän jalkojeni päällä, niin onneksi en kuitenkaan joudu vain seisomaan paikallani, kuten esim. kaupan kassalla työskentelevät joutuvat. Koko päivä menee enemmän tai vähemmän kävellessä ja tarvittaessa voin mennä myös toimiston puolelle tekemään kiireettömämpiä juttuja. Voi kylläkin olla, että jossain vaiheessa joudun ottamaan esimiehen kanssa esille sen seikan, että minusta ei enää ole aamun kuormanpurkuun kovin suurta apua, sillä silloin joutuu nostelemaan paljon painaviakin tavaroita, eikä se enää oikein luonnistu.

Mutta oikein aurinkoista ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Acacia 26+2
 
Iltaa naiset!

Tänään on mahassa ollut hiljaista, vain muutama potku on tullut ja välissä tuntuu pientä kuplintaa.. :) mitä oon lueskellu niin tuntuu että muilla mesoilee mahat jo kovasti, en tiedä johtuuko tuosta edessä olevasta istukasta etten tunne kuin isompia potkusessioita ja nuo pienemmät tuntemukset on niin olemattomissa..

Soittelin eilisen sokerirasituksen tuloksia tänään ja kaikki muut arvot oli hyvät paitsi 2h arvo oli tasan raja-arvo, minkä vuoksi kipitän huomenna heti aamusta 8:15 neuvolaan, ilmeisesti saan sitte sen mittauslaitteen kotia :x en kyllä tiedä oikeen miten tätä ruokavaliota vois enää muokata kun en saa syödä mitään.. Makean perso kyllä oon ja ehkä vois enemmän koittaa liikkua josko sillä sitten muka korjaantuis tuo :headwall:
Hitto, ja mie oon skipannu kaikki rd-keskustelut kun en tajua koko hommasta mittään enkä oikeen osaa ottaa todeksi koko asiaa :O oon niin pienikokoinen että vaikea kuvitella että vois olla joku diapetes... hmh. Kaipa siitä huomenna selviää jotain.

Syömisestä mulla varmaan muuten on ihan kondiksessa nuo syömiset, mutta aikataulua ei oo minkäänlaista :ashamed: mieskin on sellainen että syö joskus ja jouluna, oikeita ruoka-aikoja ei meillä tunneta ja sitä oon kauhistellu :p Annoskokoja on pitäny jo pienentää, kun alkoi lautaselle jäämään evästä kun ei vaan mahdu ja noiden suuren kuvitelmien annosten jälkeen närästys on ollu aina omaa luokkaansa, niin oon siirtyny muka syömään vähemmän kerralla..

harakanhattu auuuh kuvittelin sitä subin työntekijöiden ergonomista työskentelyasentoa, ei varmaan sovi kovin monelle raskaanaolevalle muutenkaan vaikka kuinka hyvin menis muuten, saati jos on vielä supistuksia niin voi itku.. Mutta jos ei lomailukaan auttanut niin tuntuis että kannattaa jo alistua kotioloihin niin tympeältä kuin se tuntuukin.. Kyllä ne sitten määräävät sut kotilepoon jos siltä näyttää :)

Hmmmh.. Inhottavaa jos palsta tuntuu toisista ahdistavalta? Tietenkään ei kaikki jaksa kaikkia asioita lukea, tulee itsekin poimittua itseä kiinnostavat jutut teksteistä. Minusta kuitenkaan täällä ei yleisesti nyt ihan niin hirveästi ole poikettu näistä raskausasioista vaikka jutut rönsyileekin ja tulee avautumisia.. No joissain asioissa ehkä.. Raskaus kuitenkin vaikuttaa koko elämään ja kaikilla on erilainen elämä, mitä pahaa vertailuissa silloin on? Minusta se keskustelu miehistäkin lähti ihan siitä että miten miehet on ylipäätään suhtautunu koko raskauden aikana toiseen puoliskoonsa eikä se ainakaan omaan silmään niin kehumiskilpailulta näyttänyt :O itekkin olen muiden kuiden palstoja lueskellut ja aivan kaikenkaltaisia asioita sielläkin puidaan kuin täälläkin. Ainahan nämä julkiset keskustelupalstat on vähän mitä on ;)

Tuntuu että omassa raskaudessa on jokin suvantokausi menossa, kun ei oikein ole niin järjettömiä oloja, vielä kun olen niin onnellisessa (toisaalta onnettomassa) tilanteessa että olen kotona enkä töissä, niin ei rasita eikä kivistä juurikaan.. Eli ei ole niin hirveästi mistä valittaa täällä :D ajatukset risteilee vssn tulevassa ja kovasti odotan raskauden viimeistä kolmannesta alkavaksi, neuvoloissakaan ei mitään kummempaa ole tullut joten siksi ei niin hirveää spekulaatiota raskausmahastakaan osaa täällä höpötellä.. Se nyt vaan kulkee tuossa mukana ja pidän sormia ristissä ettei tulisikaan mitään suurta mahakatastrofia josta sitten riittäisi höpistävää..

Lumineiti ja Uubo-puubo 24+4
 
Scala harmi, että tunnet parhaaksi poistua joukostamme.. :( Itse ainakin jätän lukematta jutut, jotka ei minua kiinnosta ja kaikkea ei aina ehdikään lukea yhtä intensiivisesti, vaikka haluaisi. Minäkin toivon, että kuulisimme vielä sinusta sitten viimeistään, kun pikkuinen putkahtaa maailmaan :)

Masukuvaa voisin päivitellä, kun jaksan ottaa asiaksi... :rolleyes: Mies kyllä lupasi jo, että voisi ottaa kuvan. Oishan se ollut hienoa ottaa vaikka joka viikolta kuva, mutta ei sitten tullut sitä innostusta siitä. Täällä netissä on joku video, missä tais olla, että masukuva otettu jokaisena päivänä samassa paikassa ja asennossa. Mutta kiva nähdä millasia masuja muilla on! Mää oon tämmönen puolikkaan koripallon nielly :D

Syömisestä. Alkuun olin tarkempi ruokailuajoista, koska se huono olo kyllä yllätti heti, jos pitkitti syömisvälejä. Nyt sitten voi ottaa jo rennommin, mutta onhan se sitte ilkeetä, ku just ennen nukkumaanmenoa on kauhee nälkä, kun ois voinu aikasemminkin jotain syödä. Ja kun piti paastota sinne sokerirasitukseen, niin tunnin päästä iltapalasta oli jo kauhee nälkä, tietysti, vaikka söin 3 leipää kaikkine herkkuineen!

Tänään päivällä himotti suklaa ihan sikana. Käytiin kaupassa ja kierrettiin kassoille sitte toista kautta, ettei jaksanu enää karkkihyllylle taapertaa, niin otin kassalta suklaapatukan ja eihän se mitään auttanu! Onneks tuo himo ei kuitenkaan selättäny mun laiskuutta, niin se meni sitte aikanaan ohi.... Fazerin sininen suklaalevy ois menny kyllä heittämällä naamariin :p

Möntti on kyllä aika rauhallinen tapaus. Pitkiäki aikoja päivästä ihan hiljaa ja sitte aina välillä enemmän liikuskelee ja toisinaan tuntuu vaan pari tönäsyä, sitte myös semmosia "raapimisia" tuntuu kun tiesti nyrkkiään aukoo tai jotain :D Vaikuttaako sitte äidin rauhallisuus vai onko se vain sitä, kun temperamentti vissiin muodostuu jo mahassa ollessa? Jossaki oli siitä juttua, että temperamenttiin ei voi oikeastaan mitenkään vaikuttaa, koska se muodostuu aivojen kehityksessä. Jokaisesta meistä tulee mahassa täysin uniikki kappaleensa :heart:

Mutta eipä mulla nyt kummempaa. Mukavaa, kun miehellä ollu toinen lomaviikko nyt ja sai mun autonki korjattua hyvissä ajoin, niin saanu nauttia kahestaan kotona olemisesta, vaikka tuo nyt suurimmaksi osaksi tuossa koneella touhuaa. Ja mikä parasta, että se auto meni katsastuksesta läpi! Ei tarvi siitä enää huolehtia taas vuoteen, kun kumminki pitää jonkulainen kakkosauto olla, kun muutetaan korpeen ja mies 10 tuntia päivästä poissa arkena.
Ja huhua kuultu, että meidän tulevan talon nykyisillä asukkailla olisi mahdollisesti jo muuttopaikka tiedossa! Peukut siis pystyyn, että ne muuttais piakkoin pois ja me päästäis kans pian muuttopuuhiin! Ettei tarvi syyskuun loppuun oottaa :rolleyes:

mnica ja möntti POKS 27+0 POKS
 
Scala Ihanaa loppuraskautta sinulle! Ymmärrän täysin päätöstäsi. Osin samoista syistä halusin luopua listan päivityksestä, kun viime aikoina on tuntunut siltä, että en jaksa lukea näitä juttuja. Mielestäni palstan tarkoituksena on tukea odotukseen ja vauvan syntymään liittyvissä asioissa, koska raskaushan on meitä yhdistävä asia, jonka vuoksi tämä palsta on perustettu. Kuten *metsätähtikin* totesi, niin keskustelu odottamisesta ja vauva-asioista on jäänyt valitettavan taka-alalle. Mielestäni joillain myös tuntuu olevan kova tarve kehua ja päteä joka asiassa. Mutta jokainen päättäkööt itse mitä kirjoittaa ja vapaaehtoisestihan minäkin täällä näitä juttuja luen =)

Vauvavakuutuspäätös tuli tänään postissa ja se asia on kunnossa. Kuulostipa muuten kalliilta tuo Niipa-85 mainitsema varausmaksu 271€, onneksi säästitte sen. Meillä Lähivakuutuksessa varausmaksu oli 100€ ja vakuutusmaksu vuotta kohden 220€-280€ riippuen omavastuuosuudesta. Suuria eroja tuntuu siis olevan vakuutushinnoissa.

Voin nyt kerrankin kehua Kelan palveluita. Sieltä soitti tänään joku todella ystävällinen ja asiallinen työntekijä, joka halusi vain varmistaa pari asiaa mun äitiysrahahakemuksesta, jotta mun ei tarvi lähettää niille lisäselvityksiä. Asia hoitui parissa minuutissa sen sijaan, että olisivat ensin lähettäneet hylkäävän päätöksen ja pyytäneet lisäselvityksiä ja käsitelleet uudelleen mun hakemuksen. Hienoa! Päätös tulee kuulemma ensi viikolla postissa. Tuleekohan siis ensi viikolla myös äitiyspakkaus, kun hakemus on käsitelty? En huomannut kysyä.

Syömisestä raskaana ollessa Minäkään en syö ihan suositusten mukaan. Nyt lomalla en ole jaksanut tehdä kuin yhden lämpimän aterian päivässä ja muuten oon syönyt leipää, puuroa ym. Eikä ole vielä tullut sellaista oloa, että olisi koko ajan nälkä ja pitäisi syödä kahden edestä. Sen sijaan karkkia ja muita herkkuja kuluisi mielin määrin =) Toivottavasti en kärähdä maanantaina sokerirasituksessa.

Tänään alkoi lenkillä sattua vatsaan tosi ikävästi ja kipu veti nivusiin asti. Aiemmin on tullut harjoitussupistuksia, joissa vatsa on vetänyt kovaksi, mutta nyt siihen liittyi myös outo kipu. En tiedä oliko supistus, jotenkaan en vaan ole ajatellut supistusta sen kaltaiseksi kivuksi :D

Nyt meen sohvalle pötköttelee ja odottelee, josko vaavi ilmoittaisi itsestään iltajumpalla :)

Jatketaanhan keskustelua hyvillä mielin :flower:

idylli 26+5

Lisäys: Ja taas närästää :x
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scala
Hiips, voisin tässä taas pitkästä aikaa jotain kirjoitella :) Kiitokset Millimammalle uudesta pinosta! Ja katsotaas sitten taas mihin muistaa kommentoida..

Mutta ensin The Baby Bump!


Yks päivä mitatessa mahan ympärys oli 110 cm:iä ^^

Kaste Kuulutaan molemmat Ev.Lut. kirkkoon, muttei olla kuitenkaan mitenkään uskovaisia. Itselläni on vankka kokemus kirkon isostoiminnasta sekä myös hieman työkokemusta myös seurakunnan työntekijänä. Tykkäsin hirveästi olla mukana isostoiminnassa ja koenkin sen vaikuttaneen persoonaani pelkästään hyvällä tavalla (esim sosiaalisuus yms.). Aikomus olisi kastaa Pikku-Motti myös kirkkoon, muttei olla kuitenkaan mitenkään erityisesti kristillistä kasvatusta tarjoamassa hänelle (emmekä oleta tulevin kummienkaan tätä mitenkään tarjoavan). Saa sitten isona niin halutessaan erota kirkosta jos haluaa. Yhtenä syynä kasteeseen joku toinen saattaisi pitää kohdallamme mieheni äitiä, joka viime kertaisella vierailullansa aika tomeraan äänensävyyn totesi toivovansa kirkollista kasteseremoniaa elikkäs ristiäisiä. Omasta mielestäni asia ei hänelle kuulu ja jos olisimmekin päättäneet pitää nimiäiset, niin siihen asiaan hänellä ei tosiaankaan ole meidän molempien mielestä mitään sanomista. Ei siittä sen enempää, vaikka itselläni herneet nenään -tilanteita olen kestänyt jokusen hänen vuokseen :)

Oletteko lauleskellut masuasukeillenne? :) Minä olen lauleskellut silloin tällöin radiosta kuuluneita lauluja sekä Big Bang Theorysta eli Rillit huurussa -sarjasta kuultua Soft Kitty -laulua. Helppo ja yksinkertainen :)

The Big Bang Theory - Soft Kitty - YouTube

Vauvavakuutus Äh, täällä ähkin sen kanssa. Ollaan ottamassa Fennialta tuota vakuutusta ja huomasin vasta nyt, että siihen pitää liittää äidin terveysselvitys. Pitäis soitella neuvolaan, että miten sen saisi. Ongelmana löytää se hetki töiden takia, kun ehtisi soittaa neuvolaan soittoaikana klo 11-11.30. Tässä ei ole aikaa sen vakuutuksen hakemiseen kuin pari viikkoa (jos siis haluaa sen voimaan jo ennen syntymää..). Pitääkö tätä nyt alkaa murehtimaan? :D

Palasin tosiaan tässä töihin eilen kahden kuukauden työttömyyden jälkeen. Kiva kulkea töissä vatsa pystyssä ja väistellä juoksevia mukuloita :D Toistaiseksi kaikki hyvin, iltaisin on ollut hieman issiastyylisiä vaivoja. Toivottavasti hieman antavat myöden, jotta sais töissä olla niin pitkään kuin mahdollista. Pikku-Motin liikkeet ovat selkeämpiä ja olen huomioinut tässä kesän aikaan, että varsinkin aamulla 9-10 välillä sekä illalla 9-10 välillä on liikkeet voimaikkaimmat. Ihan vatsa heiluu kun toinen aloittaa :D Eilen illalla mies sai oman osuutensa potkuista ja saa syyttää vain itseään :D Pitikö se poski työntää ihan mahaan kiinni? :LOL:

Nyt varmaan kyllä pitää tälle iltaa laittaa pillit pussiin, huomenna perjantai ja sit viikonloppu :) Ainiin, tänään on rv 23+6, joten huomenna poksuu rv24! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marizella
palstalla kirjoittelu itsellä ei tosiaan ollu tarkoitus kans rehvastella hyvällä miehellä. hyvähän se on, valehdellako pitäisi?
ja mitä palstaan tulee, niin kuten lumineiti laitto, raskaus on osa elämää, ja ihminen on kokonaisuus. huolia tulee ja raskaana ollessa niita on huomattavasti hankalampaa selättää. jos ei täällä voi keskustella muusta kuin raskaudesta, niin KAIKKI ylimääräinen pitäisi siis ottaa pois jutuista. ei säästä, ei autoista, ei koirista. eihän nekään liity raskauteen.
enkä tarkoita pahoittaa edelleenkään kenenkään mieltä.
se mitä omaan elämäntilanteeseeni tulee, kyseisen ihmisen tuntevia ON, mun jutut saattoi kuulostaa jo niin utopistisilta, että eihän tuollaista VOI olla, mutta kuulkaa, on.
jos multa kysytään täällä miten esim jaksat, mistä saan voimaa, niin vastaan.... purkanut on moni muukin yksityiskohtaisesti omista eksistään, ja vaikka oletan että tällä scalan poistumisellakin viitattiin suoraan muhun, ei mua haittaa.
se harmittaa että joku lähtee tällaisen asian takia. ois mulle voinut laittaa vaikka ihan yksityisesti viestiä jossain välissä jos alkaa harmittamaan, että " kyllä tämä nyt riittää täällä"...tms...
Ja voi jatkossakin laittaa, jos siltä tuntuu. Elämässä on nähnyt ja kuullut kaikenlaista, ja tää on hyvä kanava purkaa tuntojaan. näitä lukee kuka haluaa, ja tänne kirjoittaa täysin tietoisena että ihmiset lukee, MUUTKIN kuin marraskuiset itse. tyhmä ei tartte olla vaikka siltä saattaa näytttääkin.
itelläni ei ole hävettävää, eikä mitään muutettavaa, pysyn edelleen sanojeni takana. mutta omalta osaltani juttu saa olla tässä.
 
Huomenta =)

Nopeesti ennen töihin valmistautumista tosta vauvavakuutuksesta, et laitoin paperit menemään heinäkuun alussa, eli heti kun rakenneultrasta oli päästy. Vakuutusyhtiö käsittelee papereita vieläkin :kieh: heilläkin vissiin kova kiire ollut heinäkuulla, kun kaikki lomailee :whistle: Joka tapauksessa pakko oli sinne soittaa nyt alkuviikosta, koska toivottiin kanssa saavamme hyödynnettyä tuo liki 300euron tarjous, joka koski tehtyjä varauksia heinäkuulla ja myös koska varausta ei voi tehdä 27.raskausviikon jälkeen, joka siis poksui eilen... Sieltä nyt vakuutettiin, että kaikki ok ja hakuaika on päätöksensaamista merkittävämpi, mutta kiukuttaa odottaa kaikkea tollasta ja ennen kaikkea soitella joka paikkaan koko ajan perään!

Mai83 ainakin meidän vakuutusyhtiön kohdalla tuo terveysselvitys tarkotti lomaketta, joka täytettiin itse. Siinä kysyttiin oikeastaan, että oletko terve, rasti ruutuun kyllä ei, vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja nimi alle. Eli ei vaatinut mitään lääkärintodistusta. Olisko mahdollista, että fenniallakin olis netissä joku tulostettava lomake?

Tälläset tuli mieleen aamusta... sit töihin :)

sisunen ja seve 27+1
 
ainakin meidän vakuutusyhtiön kohdalla tuo terveysselvitys tarkotti lomaketta, joka täytettiin itse. Siinä kysyttiin oikeastaan, että oletko terve, rasti ruutuun kyllä ei, vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja nimi alle. Eli ei vaatinut mitään lääkärintodistusta. Olisko mahdollista, että fenniallakin olis netissä joku tulostettava lomake?
Kiitos sisunen! Nolona täytyy myöntää, että samantien kun luin tämän, niin tajusin vakuutusehdotuksen mukana tulleen lomakkeen ja kipaisin sen lukemaan. No sehän oli tietysti juuri se äidin terveysselvitys! :D Juukeli, kun välillä pitää olla hieman ajattelematon, näemmä suvun geenejä olen kuin olenkin perinyt isän puolelta :p

NukkaPallero Kiitos! Tää maha tuntuu seilaavan edelleen aamumasun keveyden ja iltamasun turvotuksen välillä :D

Tässä myös töihin valmistautumassa~

Hyvät työpäivät ja lomapäivät kaikille :)

Ainiin, pääsinpä oikein poksumaan tälle päivää!

Mai83 ja Pikku-Motti 24+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
Huomenta!

Voi Scala kun säikytit punaisella tekstillä. Mutta todella levollista loppuraskautta ja mukava niitä teidänkin kuulumisia on lukea jos tulet toisiin aatoksiin.

Nyt pitää hehkuttaa..meille tuli eilen äitiyspakkaus, kyllä se on vaan aina yhtä mukava, kun se saapuu se on jotenkin sellanen merkkipaalu. Samassa hokasin myös että meillä on otettu kahdelle ekalle pakkaus ja molemmat on ollu poikia ja sit ku ei oo otettu niin on ollu tyttöi ja nythn on saatu poikalupaus ja taas on pakkaus:D Mutta kyllä vaatteet on jotenkin poijalle sopivampia väritykseltään, vaikka neutraaleja värejä onkin. Niin kukas sitä mietti että kauanko siin pakkauksessa menee, olikos idylli. Mä laitoin viime torstaina hakemuksen ja se tuli eilen.

Supistukset täällä on oikeastaan koko raskausaika kärsitty enemmän tai vähemmän niistä. Harjoitussupparit alko sillon jo alkuraskaudessa ja nythän oon ollu saikkiksella, kun tuli niitä jo aivan oikeitakin välillä. Nyt on ollu jo muutamia päiviä ettei oo tullu oikeestaan mitään, et saas nähä maanantaina pitäis töihin, mitä sitten tapahtuu. Liikuntaa on vähän joutunu rajottaan, tai ainakin hidastaan tahtia, kävellessä herkästi rupeaa supistamaan, mutta pyöräily on hyvä liikkumismuoto.
Jahas mut nyt pitää mennä palaillaan paremmalla ajalla:)

hannama
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Ihania masukuvia teillä :heart: Mun röllykkä näyttää edelleen vaan röllykälle eikä yhtään vauvamasulle. Joillain vaatteilla saa vähän sellasta mammalookia aikaiseksi mutta todellisuudessa masussa on vaan kaksi makkaraa joista alemmassa majailee Sintti :D Katsoin joskus sitä englantilaista synnytyssairaalasarjaa (hitsi en enää muista nimeä!) ja siinä oli sellainen meikäläisen kokoluokkaa oleva mamma josta ei myöskään masun muodosta voinut päätellä että oli raskaana vaikka ihan viimesillään tuli synnyttämään! Tuleekohan mulle sit samanlainen masu ettei kukaan tajua että odotan vaan luulee että olen taas lihonnut :O

Tästä keskustelun laadusta voisin todeta että itse skippaan kyllä aika aika taidokkaasti aiheet jotka ei kiinnosta. Kyllä täällä tietyllä tavalla huomaa että ollaan kyllä melko värikäs porukka ja että aika pieni yhdistävä tekijä loppujen lopuksi odottajien välillä on tuo sama laskettu aika. Osa odottaa esikoista ja joku jopa 8.:tta lasta (olitko se juuri sinä Scala vai muistanko väärin?). Isoja eroja tuntuu olevan odottajien iässä ja perhetaustoissa. Samoin osalla on ollut vaikeuksia raskautumisessa tai pelkoja aiemmin tapahtuneiden keskenmenojen yms. vuoksi ja taas osa ei osaa moisia edes pelätä. Kyllä jotenkin kuitenkin itsekin toivon että pääasia keskustelussa olisi nämä odotusjutut ja siihen liittyvät asiat.

Tuna ja Sintti 24+4
 
Vakuutus Pohjolassa olkis tosiaan pitänyt alkuun maksaa 271e varausmaksu ja loput sitten syntymän jälkeen, yhteensä kauden vakuutusmaksu oli hiukan päälle kolmesataa muistaakseni. No nyt näyttää siltä että säästetään tältä ekalta vuodelta tuo 271e

Kirjoittelu Mulla myös tapana kommentoida aiheisiin, jotka minua kiinnostavat tai joihin minulla on jotakin sanottavaa. Monesti kaikki tekstit luen, mutta olen viimeaikoina hiukan hyppelehtinytkin tekstien yli.

Viikonloppu kuluu töiden merkeissä, tänään ilta ja sitten pari aamuvuoroa.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Voi itku mikä vesi sade, toivottavasti iltaa kohti kirkastuu, olis niin paljon kaikkea ulkona puuhailua tiedossa illaksi kun kerrankin meitä olisi kotona kaksi aikuista:)
scala harmi kun päätit luopua "meistä" mutta toivotan hyvää loppu raskautta ja toivottavasti vielä kuullaan miten synnytyts yms on sujuneet:hug:
harakanhattu voimia, se jatkuva supistelu syö miestä, varsinkin jos joutuu töistä pois. Itse jouduin vain 2vko ennen ä-loman alkua pois töistä kakkosta odotellessa ja se niinkin kyhyt aika oli täyttä tuskaa, olen jotenkin niin kiintynyt työhöni.
syömiset on mulla mitä on, ei tosiaankaan mitään oppikirja juttuja, varsinkaan töissä, kahvia tulee juotua useampi kuppi ja aina hotkittua jotakin pullaa eemupäivällä ennen kun pääsee syömään, illat sitten menee vähän vähemmällä tosin tosi tuhti iltapala on saatava: / Pitäs varmaan mennä jonnekin ravitsemus oppiin joka saisi nuijittua päähän miten syödään hyvin:D Kotona ollessa homma helpompaa kun meillä ei ikinä oikein ole mitään herkkuja ja syön aina lasten kanssa yhdessä. saisikohan kelalta jotakin korotusta kotihoidon tukeen jos kotona olo katsottaisiin äitin terveydelle hyväksi:LOL:
vauvavakuutus meillä on hakemus vielä laittamatta mutta täällä pienten kylien pienissä ympyröissä homma hoituu hyvin maanantaina samalla kun käyn lääkärineuvolassa. Ei tarvi kun ajella paikalliseen konttoriin ja täyttää se kaavake ja ne ottaa neuvola kortista kopion joka riittää selvitykseksi äidin terveyden tilasta, jos ei sitten ole homma kamalasti muuttunut viimeisen vuoden aikana:) Meilläkin on vakuutukset lähivakuutuksessa, oliko idylli sulla jotakin muita täytettäviä papereita niin tietäisi vähän valmistella?
omaa napaa huomenna alkaa kauan kaivattu 4vko kesäloma, työ leirihän se on omakotitalossa asuvalle mutta kuitenkin pois töistä ja ilman kiirettä:) Supistellut on nyt välillä mutta ei onneksi kipeitä oleet, maanantaina tilanne selviää kun lääkäri tutkii asian. Onko kenelläkään ollut käytössä tukisukkia? mulla noita suonikohjuja alkoi ilmestyä toisessa raskaudessa ja nyt sitten määrä on tuplaantunut, mietin että olisko niistä ollu apua?

hyvää vkl kaikille!

-marizella ja paapa 25+5
 

Yhteistyössä